Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

LA A PATRA GENERAȚIE FIAT DOBLO SE DOVEDEȘTE LA FEL DE ÎNCĂPĂTOR, POLIVALENT, ROBUST ȘI FIABIL

LA A PATRA GENERAȚIE FIAT DOBLO SE DOVEDEȘTE LA FEL DE ÎNCĂPĂTOR, POLIVALENT, ROBUST ȘI FIABIL

Lansat in anul 2000, FIAT Doblo a impresionat mereu de-a lungul evoluției sale, atat ca autoutilitară ușoară, cat și ca autoturism familial, cu formă cubică și gabarit mediu, deriv at din aceeași autoutilitară. De altfel, caștigarea premiului „Light Van of the Year 2016” și cu c ea de-a patra generație a modelului FIAT Doblo Cargo, la fel ca și cu generațiile precedente, a confirmat toate calitățile modelelor anterioare produse in peste 1,5 milioane de exemplare, respectiv dinamica, confortul, cea mai mare capacitate de incărcare, robustețea și multitudinea de v ariante și versiuni.

SMART, POLIVALENT ȘI PERFECT ADAPTABIL
FIAT Doblò Cargo din cea de a patra generație este construit pe o platformă care a doborât numeroase recorduri și are soluția corectă pentru orice sarcină, de la transportul de marfă, la cel combinat și până la cel de persoane. Astfel, sunt disponibile o diversitate de variante și de versiuni constructive: Combi & Combi Maxi (pentru transport mixt), Work-Up (cu benă) și varianta șasiu cu cabină, care permite o gamă largă de carosări. Bineînțeles că, pentru cei care îți doresc un automobil spațios pentru a-și transporta familia și bagajele, dar nu pot accede la un SUV sau un monovolum compact din cauza bugetului, soluția ideală se dovedește a fi un automobil ce provine dintr-un vehicul utilitar ușor, iar acesta este cu siguranță FIAT Doblò Panorama, modelul preferat al familiilor active.

O NOUĂ LINIE EXTERIOARĂ, GREU DE IGNORAT
Un nou design, cu un stil unic, intensifică funcționalitatea și sporește performanța și încrederea în vehicul. Totul este de admirat la noul Doblò, fie el vehicul utilitar sau autoturism. Stilul său a devenit mai original odată cu redesenarea părții frontale și spate, a grupurilor optice integrate și a blocurilor optice din spate, a aripilor pronunțate ale roților și a jantelor de de 16", precum și a geamurilor mai mari. S-a renunțat la masivitatea grilei față, aceasta devenind mai suplă, dar și mai agresivă, fapt ce scoate în evidență trecerea cursivă a barei de protecție spre aripile față. În ansamblu, linia mașinii este acum mai aerodinamică, asigurând o eficiență sporită la viteze de croazieră, pe autostradă. Noul stil al lui Doblò, modern, creativ și original, nu poate trece neobservat.

UN INTERIOR FUNCȚIONAL, LA UN ALT NIVEL DE CONFORT
Noutățile noului Doblò de generația a patra nu se reflectă numai la exterior. Fie variantele utilitare Cargo, Combi, Work- Up sau varianta Doblò Panorama, pentru transport persoane, interiorul a fost îmbunătățit în mod semnificativ, pentru a oferi o experiență unică și agreabilă
la volan. Au fost recreate planșa bord și volanul, pentru mai multă ergonomie, tabloul de bord, pentru o interacțiune ușoară și intuitivă, torpedoul, pentru ca șoferul să aibă totul la îndemână, precum și panourile portierelor. În dotarea standard a lui Doblò Cargo sunt incluse o suită de tehnologii care sporesc funcționalitatea vehiculului utilitar și fac deplasarea mai confortabilă, precum: aer condiționat, volan reglabil pe înălțime și profunzime, scaun șofer reglabil pe înălțime și în zona lombară, cotieră centrală, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri față acționate electric, suspensii posterioare Bi-Link, perete separator cu izolație fonică, ce izolează compartimentul de marfă de postul de conducere (la cerere, este disponibil un grilaj despărțitor divizat), ușă culisantă pe partea dreaptă, două uși spate batante asimetrice, sisteme de ancorare a mărfii. În varianta cu trei locuri în față, spătarul locului central se poate rabata, oferind șoferului posibilitatea de a-l folosi ca pe un birou pentru scrierea diverselor acte.

SPAȚIUL DE CARE AI NEVOIE PENTRU TRANSPORTUL BAGAJELOR PERSONALE
În funcție de varianta constructivă noul FIAT Doblò, se poate mândri cu până la 10 compartimente de depozitare situate în panourile portierelor, deasupra parbrizului, pe și în planșa bord, pe consola centrală, în panourile laterale din portbagaj și sub bancheta scaunului din dreapta șoferului (banchetă dublă la versiunea cu 3 locuri în față). În cazul variantei Doblò Panorama, volumul portbagajului este de de 790 l (3.200 l cu bancheta spate complet rabatată), cea mai mare valoare din acest segment de vehicule.

UN ALT NIVEL DE SIGURANȚĂ
Tracțiunea față și suspensia independentă, Mac Pherson în față și Bi-Link în spate asigură o ținută de drum exemplară pe toate categoriile de drum și în orice condiții meteo, indiferent de masa vehiculului. În situații limită, păstrarea stabilității mașinii față de traiectoria de deplasare este garantată până la un punct de funcția ESC (Electronic Stability Control), implementată standard. Tot standard sunt implementate funcțiile ABS (Anti-lock Braking Systems) și EBD
(Electronic Brake-force Distribution), în plus la varianta Doblò Panorama și funcția BAS (Brake assist System), care garantează controlul complet asupra vehiculului în orice condiții de rulare, oferind un răspuns ferm și o distanță de frânare îmbunătățită pe oricesuprafață de drum. În plus, este disponibilă standard și funcția Hill-Holder, ce include HBA (Hydraulic Brake Assist), care facilitează pornirea de pe loc în rampă.

Varianta Doblò Cargo dispune în plus și de un diferențial electronic, care garantează o manevrabilitate sporită și un plus de siguranță, chiar și pe teren accidentat. Pentru pornirea de pe suprafețe cu aderență scăzută, noroi, nisip sau zăpadă, sistemul elimină cuplul de la roata care patinează și îl transferă către roata cu aderență mai bună, reechilibrând tracțiunea vehiculului. Sistemul poate fi activat la viteze de până la 30 km/h, doar atunci când este necesar, printr-o simplă apăsare de buton. Pe toate variantele sunt disponibile airbaguri frontale și laterale pentru șofer și pasageri, iar scaunele sunt prevăzute cu tetiere active. În zona habitaclului, caroseria este ranforsată, în caz de accident deformarea producându-se controlat, iar în portiere sunt prevăzute bare laterale anti-intruziune. Pentru un plus de siguranță în timpul deplasării este disponibil și un sistem de monitorizare a presiunii aerului din anvelope care, prin intermediul unui martor din bord atenționează șoferul de existența eventualelor pierderi de aer la una dintre roți.

PERFORMANȚĂ ȘI ECONOMIE, CU NOILE MOTOARE
Funcție de varianta constructivă și versiune, pentru vehiculele utilitare sunt disponibile un motor pe benzină, de 1,4 litri și 95 CP și două mot oare diesel, binecunoscutele Multijet de 1,3 și 1,6 litri, cu puteri de 95, 105 și 120 CP. Motoarele Multijet, special create pentru deplasările urbane, se caracterizează prin consum redus de carburant, cuplu motor ridicat la turații joase, emisii scăzute, flexibilitate ridicată, un răspuns mai rapid la apăsarea pedalei de accelerație și vibrații reduse.


CAPACITATEA DE ÎNCĂRCARE
Vehiculele utilitare din gama FIAT Doblò din a patra generație se pot lăuda cu cea mai bună capacitate de încărcare din clasa lor. Spațiul de marfă la Doblò Cargo are o lungime de 2.170 mm, dar care, prin rabaterea în podea a scaunului însoțitorului și rotirea cu 90O spre față a peretelui divizor din drepta, poate ajunge la 3.400 mm în partea din dreapta șoferului. Lățimea maximă este de 1.714 mm (1.230 mm întrepasajele roții), iar înălțimea interioară poate
ajunge la 1.550 mm în cazul versiunii cu acoperiș supraînălțat. În funcție de versiune volumul util este de 3,4 până la 5,0 mc. La versiunea Doblò Cargo Business, lungimea compartimentului de marfă variază între 1.820 și 3.050 mm (dacă scaunul însoțitorului este rabatat în podea). Funcție de versiune, sarcina utilă variază între 750 și 1.005 kg.


FIAT Doblò Work-Up este conceput pentru cele mai dificile misiuni urbane, fiind perfect adaptat străzilor orașului. Având o benă de 3 m lungime, cu o suprafață de 4 mp, în ea se pot transporta până la 4 europaleți sau 33 de coșuri cu fructe. Spațiul de încărcare are podeaua din lemn stratificat și obloane din aluminiu, rabatabile. Mai există și un spațiu de depozitare extern, cu închidere, poziționat sub benă, unde pot fi transportate obiecte lungi de până la 2 m. Sarcina utilă este de 1.000 kg.

Next Auto

Recent Posts:

Noii senzori vor ajuta șoferii să parcheze în siguranță, în spații înguste, în zone urbane aglomerate.Falcon Electronics, companie românească cu 25 de ani de experiență în proiectarea, testarea și implementarea sistemelor electronice pentru autovehicule, ...


Citeste mai mult

Simona este Manager Promovare și Implementare Produse și Soluții în cadrul Holcim România, motiv pentru care am cunoscut-o anul trecut în calitate de partener al evenimentului nostru RoBuild Concrete Edition, în cadrul căruia a susținut o prezentare pe teme de tehnologii...


Citeste mai mult

TMC ELECTRIC MOBILITY a luat fiinţă acum 4 ani de zile mai mult ca un hobby al unui grup de pasionaţi de mobilit ate electrică şi de soluţii de încărcare vehicule electrice (automobile electrice şi vehicule pe două roţi cu propulsie electrică). Între timp chiar dacă hobby-ul ...


Citeste mai mult

Noul Mercedes-Benz GLE setează noi tendințe în segmentul premium, fiind nu doar mai confortabil pe carosabil, ci și mai performant pe off-road. Mai mult, datorită multiplelor inovații încorporate, a spațiului interior substanțial mai generos, a noului concept de control, nivelului...


Citeste mai mult