Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

TEHNOLOGIE DE ULTIMĂ GENERAȚIE ÎN MUNȚI, LA PESTE 2.000 M

TEHNOLOGIE DE ULTIMĂ GENERAȚIE ÎN MUNȚI, LA PESTE 2.000 M

Construcția drumurilor în munți este considerată de mulți ca fiind una dintre disciplinele supreme, deoarece, terenul abrupt pune mult mai mult accentul pe tehnologie de ultimă generație și logistică decât proiectele de infrastructură rutieră de la șes. În acest sens, arhicunoscutul finisor de asfalt cu roți SUPER 1803-3i de la VŌGELE s-a dovedit mașina care poate face față în mod remarcabil provocărilor unui proiect rutier montan. Cu această mașină de clasă universală, pot fi realizate un număr mare de proiecte de construcții rutiere, care sunt caracteristice regiunii alpine, iar acest lucru a fost dovedit încă o dată în Tirolul austriac.

Proiectul de construcție din Hochgurgl, un sat pitoresc și o renumită stațiune de schi din Austria, dar și punctul de plecare pentru un drum montan ce străbate un spectaculos pas alpin, nu a fost unul de rutină, nici măc ar pentru echipa de asfaltare a companiei de construcții Swietelsky, contractoarea lucrării. Swietelsky este o companie de construcții din Linz, Austria, specializată în construcții feroviare, rutiere și civile cu numeroase sucursale în Europa Centrală și de Est, inclusiv în România. Lucrarea atribuită acestei companii a constat în extinderea zonei de decolare și aterizare a heliportului situat la altitudinea de 2.100 m, în munții Alpi, lângă stația de taxare a vehiculelor care circulă pe drumul ce străbate pasul Timmelsjoch – în germană (Rombo în italiană), care leagă Tirolul austriac de Tirolul de Sud italian și care traversează cea mai înaltă limită a drumului național din Austria, la o altitudine de 2.474 m. Această porțiune spectaculoasă de drum este o legendă alpină care poate fi păstrată deschisă circulației, fără zăpadă, doar câteva luni în fiecare an.

SUPER 1803-3i de la VŌGELE: Finisorul de asfalt cu roți stăpanește excelent curbele stranse și virajele abrupte și, mai ales, poate ajunge pe șantier prin propriile mijloace. Nu este de mir are că este extrem de popular, in special in regiunea Alpilor.

Proiectele de construcții din regiunea Alpilor impun cerințe stricte în ceea ce privește utilajele de construcții. Pe lângă lucrul la altitudini ridicate, unde aerul este mai rarefiat, terenul în sine este, de asemenea, o provocare. Mașinile trebuie să depășească frecvent pante cu declivități accentuate în timp ce lucrează la execuția unor viraje strânse. Acesta este motivul pentru care Andreas Berkmann, director de șantier pentru asfaltarea și construcția de drumuri la Swietelsky, spunea că: „Tirolul este țara VŌGELE.” Tehnologia de ultimă generație a finisoarelor de asfalt de la VŌGELE se dovedește imbatabilă, mai ales în condiții de operare dure, fapt pentru care, clienții și echipele de asfaltare din întreaga lume apreciază robustețea și precizia lor.

AVANTAJELE FINISORULUI DE ASFALT CU ROȚI: DEPLASAREA LA LOCUL DE MUNCĂ PRIN PROPRIILE MIJLOACE, CU O VITEZĂ DE PÂNĂ LA 20 KM/H ȘI GRADUL RIDICAT DE MANEVRABILITATE
Compania Swietelsky se bazează pe un finisor de asfalt cu roți VŌGELE SUPER 1803-3i. Motivul: direcția sa sensibilă facilitează abordarea curbelor strânse în timpul asfaltării, în timp ce transmisia integrală asigură un nivel ridicat de transmisie. În plus, grupul motopropulsor îi asigură finisorului de asfalt o viteză maximă de deplasare de 20 km/h. Aceasta înseamnă că finisorul de asfalt poate ajunge mai rapid la locurile de lucru cu propriile mijloace, decât dacă pentru transportul mașinii ar fi folosită o semiremorcă cu podea coborâtă, care ar aborda cu dificultate serpentinele unui drum alpin.

Totodată, după cum s-a demonstrat în Tirol, trenul de rulare cu roți s-a dovedit un alt avantaj la repoziționarea finisorului de asfalt pe șantier. În acest caz, fiecare bandă de circulație a fost asfaltată în aceeași direcție, motiv pentru care SUPER 1803-3i a trebuit să revină întotdeauna la locul de plecare, iar această distanță a fost parcursă mai repede decât oricare alt finisor de asfalt cu șenile. Un alt avantaj al finisorului de asfalt cu roți este o opțiune inovatoare a liderului pieței mondiale VŌGELE, frâna de direcție «Pivot Steer», care sporește și mai mult maniabilitatea și manevrabilitatea extraordinară a acestei mașini. Acest sistem frânează automat, hidraulic, roata interioară din spate și reduce raza de virare exterioară la valoarea de 3,5 m. Fără acest sistem inovativ, raza de virare exterioară minimă este de 6,5 m. Acest sistem face ca finisoarele de asfalt cu roți să fie la fel de agile ca finisoarele de asfalt cu șenile.

Șapa extensibilă AB 500 T V poate fi combinată cu toate finisoarele de asfalt VŌGELE din clas 2,5 m și acoper ă lățimi de turnare de la 2,55 m la 8,5 m (pană la 8 m, pe SUPER 1803-3i).

CARACTERISTICĂ SPECIALĂ: STRATUL DE ASFALT ESTE TURNAT DIRECT PESTE STRATUL DE BAZĂ
Pe șantierul din Hochgurgl, SUPER 1803-3i a fost folosit pentru extinderea suprafeței actuale a heliportului cu două treimi. Pe noua suprafață, de aproximativ 4.100 m2, în viitor vor putea ateriza și decola până la patru elicoptere. În această locație va funcționa o stație de bază pentru transportul aerian, servicii de salvare și de urgență și servicii de control a avalanșelor.

Structura asfaltului ce este turnat pe heliport diferă oarecum de o construcție rutieră convențională. Deoarece forțele de forfecare, precum cele care apar întotdeauna pe drumuri de la vehiculele ce frânează, nu mai trebuie avute în vedere la calculul compoziției asfaltului, este posibilă renunțarea la liantul de bază. Ca urmare, stratul de asfalt de suprafață a fost turnat direct peste stratul de bază, iar finisorul de asfalt SUPER 1803-3i, alături de șapa extensibilă AB 500 TV, a asigurat o bună pre-compactare, planeitatea și uniformitatea suprafeței turnate. Cei doi operatori din echipa de asfaltare de la Swietelsky au controlat manual grosimea turnarea stratului de 10 cm pentru stratul de bază și de 4 cm pentru stratul de suprafață.

TEHNOLOGIA CURATĂ ASIGURĂ PERFORMANȚE RIDICATE
Desigur, atunci când lucrările sunt efectuate pe un teren abrupt, nu avem nevoie doar de manevrabilitate superioară, ci și de performanță. În acest sens, VŌGELE a dezvoltat pentru finisorul de asfalt cu roți un concept de antrenare care să se potrivească perfect sferei sale de aplicații, în toate zonele climatice de pe pământ. În acest sens, utilajul este echipat cu un motor diesel ce furnizează o putere maximă de 129 kW la 2.000 rpm, dar pentru că de obicei nu este necesară utilizarea puterii maxime, sistemul are o setare Eco, pentru o funcționare mai ecologică și mai economică.

La fel ca toate celelalte mașini produse de grupul Wirtgen, cu sufixul „i” în denumire, finisorul de asfalt cu roți SUPER 1803-3i nu este doar economic, ci este și extrem de prietenos cu mediul înconjurător grație sistemului său de tratare a gazelor de eșapament care asigură încadrarea motorului diesel în standardele stricte de poluare UE Stage V și US EPA Tier 4f.

SUPER 1803-3I: FINISOR DE ASFALT DIN LINIA PREMIUM, PENTRU O VARIETATE DE PROIECTELE
SUPER 1803-3i este un reprezentant marcant al liniei de produse Premium de la VŌGELE. El integrează funcțiile și inovațiile actuale ale generației de finisoare de asfalt „Dash 3”, remarcându-se în special sistemul de operare ErgoPlus. În plus, mașinile sunt caracterizate de multe alte avantaje ecologice, economice și ergonomice. De exemplu, pachetul VŌGELE EcoPlus reduce semnificativ consumul de combustibil și nivelul de zgomot, iar funcțiile automate AutoSet Plus ușurează semnificativ munca operatorilor. Ca reprezentant al clasei universale, finisorul de asfalt SUPER 1803-3i acoperă o gamă largă de aplicații, de la asfaltarea căilor de trafic înguste, până la construirea și reabilitarea autostrăzilor. Beneficiind de manevrabilitatea și maniabilitatea sa extraordinară, finisorul de asfalt cu roți SUPER 1803-3i face față cu brio proiectelor de construcție care impun curbe strânse și sensuri giratorii. Conceptul VŌGELE pentru trenul de rulare, cu acționări hidraulice individuale atât la cele două roți din spate, cât și la două sau, opțional, la toate celelalte patru roți din față, asigură transmiterea la roți a puterii maxime a motorului. Axa față oscilantă, atât în sens transversal cât și longitudinal, garantează un contact neîntrerupt cu solul. Împreună cu controlul electronic al tracțiunii și diferențialul cu alunecare limitată gestionat electronic, conceptul VŌGELE de tren de rulare garantează o tracțiune optimă.

CARACTERISTICI GENERALE: SUPER 1803-3I VŌGELE PREMIUM LINE UNIVERSAL CLASS
• Lățimea maximă de turnare a asfaltului, 8 m;
• Productivitatea maximă, 700 t/h;
• Lățimea maximă de transport, 2,55 m;
• Tren de rulare cu roți față oscilante și directoare;
• Transmisia 6x4, opțional 6x6;
• Frâna de direcție «Pivot Steer», pentru reducerea semnificativă a razei de virare exterioare (3,5 m în loc de 6,5 m);
• Sistem de operare ErgoPlus 3, cu numeroase avantaje suplimentare, ergonomice și funcționale;
• Motor diesel puternic (129 kW), de ultimă generație (UE Stage V);
• Pachet VŌGELE EcoPlus pentru emisii reduse, care reduce semnificativ consumul de combustibil și nivelul de zgomot;
• Funcțiile «AutoSet Plus», pentru repoziționarea rapidă și sigură la fața locului și pentru salvarea propriilor programe de asfaltare;
• Implementare a multor inovații ale generației actuale „Dash 3” de finisoare de asfalt VŌGELE.

O bună tehnologie, pentru o stare de spirit buna a echipei de turnare a asfaltului: Este clar ca echipa s-a bucur at foarte mult să lucreze la o altitudine de 2.100 m.

Machinery

Recent Posts:

Wirtgen a lansat recent noul model de finisor de beton cu cofraje glisante SP 154i, cu care și-a actualizat familia de finisoare de beton mari. Noul finisor de beton a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aerop...


Citeste mai mult

Astăzi infrastructura în perfectă stare de funcționare este esențială. Mediul de afaceri și locuitorii nu mai doresc să nu beneficieze de mobilit ate din cauza drumurilor inaccesibile. Accesul facil și siguranța drumurilor sunt obiective ale oricărui administrator al parcului stradal...


Citeste mai mult

NOUL MOD DE A OPERA O INSTALAȚIE DE FORAJ DE LA DISTANȚĂOffice TeleREMOTE este un produs nou, conceput de Epiroc pentru controlul instalațiilor de foraj de suprafață SmartROC DTH MK I (bazat e pe platforma RCS 4), situate într-o altă locație față de postul de operare și control. Av&...


Citeste mai mult

Prezentată în premieră mondială, anul trecut la Bauma, LB 16 Unplugged es te o instalație electro-hidraulică de foraj pentru fundații adânci, c e poate fi deconectată complet de la rețeaua electrică, ea fiind alimentată cu baterii performante. Comparativ cu versiunea convențio...


Citeste mai mult