Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

Întotdeauna pe poziție: modul în care un cip semiconductor Bosch revoluționează navigația

Întotdeauna pe poziție: modul în care un cip semiconductor Bosch revoluționează navigația

Probabil li s-a întâmplat tuturor cel puțin o dată: conducerea într-un oraș necunoscut, plin de viață, cu sistemul de navigație care dădea rateuri exact atunci când era cel mai mult nevoie de el. Din fericire, acele zile nu mai sunt de actualitate, datorită unui nou senzor Bosch MEMS: SMI230. Acest senzor extrem de precis înregistrează în mod constant schimbările de direcție și viteză ale autovehiculului, evaluează informațiile și le transmite sistemului de navigație. Aici, informațiile sunt combinate cu datele privind poziția din sistemul global de navigație prin satelit (GNSS) și utilizate pentru navigare. O întrerupere bruscă a semnalului GPS - posibil din cauza unui tunel sau a unor clădiri înalte - face ca noul senzor Bosch să intre în acțiune. „Atunci când sistemul de navigație își pierde semnalul, senzorii semiconductorilor Bosch au grijă ca mașina să nu-și piardă direcția”, spune Jens Fabrowsky, membru în conducerea executivă a diviziei Automotive Electronics Bosch. Apariția în mod constant a unor date fiabile cu privire la mișcările autovehiculului, efectul familiar de pierdere a semnalului afișajului de navigare este de domeniul trecutului. Datorită combinației dintre poziția GPS și informațiile de la senzori, săgeata de navigare de pe afișaj nu mai face salturi nerealiste și nu-și mai schimbă brusc orientarea pe traseu, de la un punct la altul. „Semiconductorii sunt cheia mobilității actuale și este imposibil să ne imaginăm autovehiculele din momentul de față fără ei”, spune Fabrowsky. Bosch a început recent producția de senzori SMI230, iar primii clienți primesc deja senzorul ca echipament standard.  

Fără mișcări necontrolate  
Tehnologia senzorilor sub formă de cip - acesta este secretul pentru a menține fluiditatea mișcării săgeții pe harta de navigație. Experții numesc aceste tipuri de senzori sisteme microelectromecanice sau senzori MEMS. Pentru furnizarea de date de înaltă precizie cu privire la mișcarea autovehiculului, Bosch reunește într-o singură carcasă doi astfel de senzori minusculi, extrem de sensibili: unul pentru accelerarea autovehiculului, celălalt pentru gradul de deviere. Puterea SMI230 constă în această combinație. În plus, cei doi senzori ating un grad extraordinar de precizie și pot detecta neobișnuit de rapid modificările mișcării autovehiculului. „Bosch este posesorul unei expertize complete, de neegalat la nivel mondial, în dezvoltarea și fabricarea semiconductorilor pentru aplicații auto. Acest lucru ne ajută atât să dezvoltăm noi funcții auto, cât și să îmbunătățim în mod constant cipul în sine”, declară Fabrowsky.

Datorită datelor de la senzorul SMI230, afișarea hărții se deplasează lin, în tandem cu mișcarea autovehiculului. Același lucru se aplică și în situația în care sistemul de navigație își pierde complet orientarea din cauza pierderii semnalului de la satelit. „Senzorul Bosch elimină unghiurile moarte ale navigației GNSS”, spune Michael Rupp, manager de produs în cadrul diviziei Automotive Electronics Bosch. „Ajută la determinarea precisă a poziției autovehiculului, chiar și cu un semnal slab de la satelit, și la furnizarea de indicații la momentul oportun pentru continuarea traseului.” Pentru aceasta, sistemul de navigație analizează în mod constant modificările de direcție și de viteză ale autovehiculului, așa cum sunt detectate de senzorul Bosch, și transmite pe harta de navigație poziția autovehiculului. Achiziția de date este atât de precisă încât afișarea poziției autovehiculului rămâne fiabilă chiar dacă pierderea semnalului persistă pentru o perioadă de timp.

Un senzor, posibilități multiple
Cipurile semiconductoare Bosch sunt utilizate în principal ca senzori pentru sisteme de siguranță și asistență pentru șofer, dar și în aplicații multimedia și de conectivitate, atât pentru sistemele de propulsie convenționale, cât și pentru cele electrificate. Capabilitățile senzorului MEMS SMI230 Bosch nu doar îmbunătățesc navigația, ci îl fac ideal pentru utilizarea în sistemele de gestionare a flotelor auto și de taxare, deoarece aceste domenii necesită de asemenea detectoare precise de mișcare. Mai mult, senzorul este adecvat pentru a fi utilizat în sistemele de alarmă ale autovehiculului, datorită capacității sale de a detecta vibrațiile și impacturile. Dacă există un accident - detectabil prin valori de accelerare foarte negative (coliziune) sau mișcare de rotație extrem de mare („flipping”) - datele transmise de senzor pot declanșa sistemul automat de apel de urgență eCall.

Next Auto

Recent Posts:

Ford, liderul mondial pe segmentul autoutilitarelor pentru transportul mărfurilor, prezintă astăzi noua autoutilitară E-Transit, un vehicul inteligent care le va oferi clienților productivitate superioară datorită sistemului de propulsie complet electric, soluțiilor software, serviciilor și...


Citeste mai mult

Mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%, iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportu...


Citeste mai mult

Restricțiile impuse de pandemia COVID-19 au schimbat opțiunile consumatorilor pentru mijloacele de mobilitate, majoritatea alegând să-și folosească propria mașină în locul transportului public sau al platformelor de mobilitate, arată raportul global Digital Auto Report 2020, real...


Citeste mai mult

Parteneriatul încheiat la începutul anului 2020 între Mercedes-Benz și ENGIE, companii ale căror strategii se axează pe importanța mobilității electrice și a sustenabilității, continuă în a doua parte a anului cu un nou beneficiu pentru clienții din România: ...


Citeste mai mult