Pickupul italian a debutat pe piata in 2016, fiind in esenta copia celei de-a cincea generatii Mitsubishi L200, lansat un an mai devreme.
Fiat are o gama vasta de vehicule utilitare care produc volume importante de vanzari, insa chiar si asa, nu era una completa. Segmentul pick-up-urilor nu este unul deosebit de extins la nivel european, insa din ce in ce mai multi jucatori noi (Volkswagen Amarock, Mercedes Clasa X, Renault Alaskan) au pastruns aici in ultimii ani pentru a-si atrage o „felie” din aceasta clasa, disputata in mod traditional de japonezii de la Toyota, Nissan si Mitsubishi. Cu ultimul din aceste nume a colaborat si Fiat in dezvoltarea pick-up-ului propriu, solutie mult mai eficienta financiar decat realizarea unui proiect propriu.
Rezultatul este unul in care se recunoaste usor modelul de baza, desi italienii au personalizate diverse elemente ale acestuia: grila radiatorului, parasocul fata etc. Nici interiorul nu se indeparteaza de original, ceea ce, pana la urma, este doar o veste buna, avand in vedere experienta lui Mitsubishi in acest segment.
SOLUTII TRADITIONALE
Pentru a face fata solicitarilor dificile, avem de-a face cu un pick-up clasic, cu sasiu separat, suspensie arcuri lamelare si punte rigida spate, precum si o tractiune 4x4 nepermanenta. Cu un gabarit care depaseste lejer 5 metri lungime si o masa proprie la gol de peste 2 tone, Fiat Fullback se simte totusi destul de agil si manevrabil, fiind placut la condus in comparatie cu un tot-teren traditional.
Este meritul sistemelor de siguranta si confort moderne, precum si antifonarii bune sau ergonomiei inspirate de la autoturisme (aici am avea insa de criticat lipsa reglajului in profunzime a volanului). Textura materialelor este mediocra, dar totul pare facut sa reziste in timp. Sistem de infotainment cu ecran tactil de 7 inci si navigatie, disponibil in versiunile superioare, climatizarea automata bi-zona si transmisia automata cu cinci viteze disponibila optional (care ofera inclusiv posibilitatea selectarii treptelor de la padelele din spatele volanului) il fac usor pe sofer sa uite la drum lung ca este la controlul unui vehicul utlitar.
HARNIC SI POLIVALENT
Fullback este un pick-up masiv care impune respect doar prin simpla prezenta statica. Modelul se lauda, in versiunea cu cabina dubla, cu o bena a carei platforma este la o inaltime de 845 mm, are pereti cu o inaltime de 475 mm, in timp ce lungimea acesteia atinge 1.520 mm. Fullback face parte din categoria masinilor care pot lua la bord peste 1.000 kg. In teren accidentat, modelul italian are tractiune foarte buna, dar confortul la rulare are de suferit. Fullback se lauda cu un unghi de o inclinare laterala de 45 grade, un unghi de atac de 30 de grade, unul de degajare de 22 grade si un unghi de trecere de 24 grade. O parte din talentele sale in off-road sunt afectate de garda la sol de 20 cm, de ampatamentul de 3 metri, dar si de consola spate lunga. Motorul diesel de 2,4 litri este foarte performant, asigurand performante demne de un autoturism de sosea: acceleratia de la 0 la 100 km/h dureaza circa 10 secunde.
DATE TEHNICE
Model Fullback Double Cab 2.4 180 CP 5AT LX 4WD
Motor/nr.cilindri L4, turbodiesel
Cilindree (cmc) 2.442
Putere maxima/turatie (CP/rpm) 181/3.500
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm) 430/2.500
Transmisie Integrala nepermanenta
Cutie de viteze Automata, 5 trepte
Ampatament (mm) 3.000
Viteza maxima (km/h) 177
Acceleratie 0-100 km/h (s) 10,7
Consum mixt (l/100 km) 7,5
Consum in test (l/100 km) 10,5
Volum rezervor (l) 75
Pret de baza 32.130 Euro