Hillhead s-a desfăşurat în perioada 25 – 27 iunie în UK în zona Buxton, la 3 ore de mers cu maşina înspre nord-vest de Londra. Hillhead este un târg anual care se desfăşoară într-o carieră dezafectată şi se afla anul acesta la a 42-a ediţie. După 18 ani de vizit e la multe târguri de utilaje de construcţii de pe tot globul, la Hillhead am ajuns anul acesta pentru prima dată. Mă aşteptam să fie un târg relativ mic, mai ales din cauză că se afla în plin câmp, unde condiţiile de organizare sunt mult mai dificile decât pentru un târg organizat într-un cadru expoziţional tip hală. După cum ştim şi noi din pr opria experienţă după 2 ani de CoBuild, pentru a organiza un târg în câmp, unde nu există niciun fel de infrastructură, ai nevoie de alinierea multor planete: de multă energie, de mult noroc să ai vreme bună, multă logistică proprie. Din aceste motive mă aşteptam ca Hillhead să fie un târg relativ mic, cu standuri mici şi simple, «de campanie».
Experienţa Hillhead a fost una complet diferită şi total surprinzătoare. Încă din maşină, de la o distanţă de 2 km de intrarea în târg, am stat în trafic, trafic generat de intrarea în târg. Totul pe un diametru de câţiva km era blocat. A durat aproape o oră până am ajuns să parcăm maşina. Până la locul de intrare în parcare, nu mică ne-a fost mirarea să vedem un heliport unde s e venea şi pleca direct cu elicopterul, pentru cine era foarte grăbit şi nu dorea să stea ca noi în trafic. Erau vreo 14 elicoptere de toate mărimile şi culorile, gata de treabă. Mental note pentru CoBuild în viitor.
Încă din parcare am început să înţelegem amplitudinea evenimentului! Erau maşini parcate pe dealuri, în continuu, pe o suprafaţă de kilometri întregi. De la parcare până la intrarea efectivă în târg era de
mers aproximativ un km, motiv pentru care organizatorii aveau transport cu minibusuri de la ieşirea din parcarea de maşini până la intrarea în târg. La intrare erau 3 culoare: un culoar pentru expozanţi, un
culoar pentru vizitatorii care aveau deja făcută înregistrarea în prealabil, un culoar pentru vizitatorii care se înregistrau pe loc. Totul rapid, mergea şnur.
Înăuntru, imens! Două zone de expo interioare, în două corturi imense, unul la intrare, unul situat fix în mijlocul expoziţiei. Zona de expo exterioară nu avea corturi, ci booth-uri, unii expozanţi având unele boothuri deja construcţii serioase pe două nivele. Zona demo, impresionantă, împărţită pe categorii, înconjura efectiv toată suprafaţa târgului. Zona food nu era propriu-zis doar într-o zonă, ci era împărţită pe toată suprafaţa târgului, din loc în loc. Totul bine semnalizat, bine structurat, bine împărţit, bine organizat. Hillhead 2024 s-a desfăşurat pe o perioadă de 3 zile, a avut 600 de expozanţi şi a primit 26626 de vizitatori în total! Chapeau!
Cele bune,
Cornelia Rotaru