Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Început memorabil al anului 2025: Motorul cu hidrogen dezvoltat de JCB are aprobările necesare pentru utilizare în Europa

Început memorabil al anului 2025: Motorul cu hidrogen dezvoltat de JCB are aprobările necesare pentru utilizare în Europa

Producătorul de maÈ™ini pentru construcÈ›ii È™i agricultură din Marea Britanie JCB a făcut un pas important înainte cu motorul său cu hidrogen. JCB a anunÈ›at pe 10 ianuarie că motorul său cu ardere internă HCE, ce foloseÈ™te drept combustibil hidrogenul, a obÈ›inut aprobarea pentru utilizarea acestui motor în mai multe țări europene, pe maÈ™ini pentru construcÈ›ii, după obÈ›inerea omologării UE de tip conform Regulamentului UE 2016/1628, ce stabileÈ™te limitele emisiilor de poluanÈ›i gazoÈ™i È™i de particule poluante pentru motoarele instalate pe echipamente mobile fără destinaÈ›ie rutieră.

JCB este prima companie din domeniul maÈ™inilor pentru construcÈ›ii care a dezvoltat în „premieră mondială” un motor cu combustie complet funcÈ›ional alimentat cu hidrogen. O echipă de 150 de ingineri a lucrat la acest proiect impresionant, în valoare de 100 de milioane de lire sterline, timp de peste trei ani. Pentru prima dată, modelul prototip a fost dezvăluit în ianuarie 2023, înainte de lansarea în premieră la târgul internaÈ›ional CONEXPO – martie 2023.

Etapa de certificare JCB este un semnal clar că motoarele cu ardere cu hidrogen sunt pregătite pentru implementare în lumea reală. JCB a confirmat că 11 autorități de licenÈ›iere din Europa au acordat permisiunea ca motorul cu hidrogen al companiei să fie comercializat pe întreg continentul, iar alte țări urmează să emită certificările necesare în 2025. RDW, Autoritatea pentru Certificarea Vehiculelor din Țările de Jos, a fost prima care È™i-a pus È™tampila oficială pe certificatul UE de omologare de tip, urmată de Marea Britanie, Irlanda de Nord, Germania, FranÈ›a, Spania, Belgia, Polonia, Finlanda, ElveÈ›ia È™i Liechtenstein.
Cu această ocazie, preÈ™edintele JCB Anthony Bamford, care a condus proiectul de motoare cu hidrogen al companiei, a declarat: „Acesta este un moment foarte important pentru JCB. Începerea noului an cu certificarea în vigoare în atât de multe țări europene este de foarte bun augur pentru viitorul tehnologiei de ardere a hidrogenului.”

Motoarele cu ardere internă alimentate cu hidrogen s-ar putea să nu atragă aceeaÈ™i atenÈ›ie ca È™i verii lor cu celule de combustibil cu hidrogen, dar JCB a prezentat un argument convingător pentru motivul pentru care sunt ideale pentru maÈ™inile pentru construcÈ›ii: „Aceste maÈ™ini trebuie să facă o tură de zi întreagă, cel puÈ›in, È™i asta înseamnă opt ore pe zi”, a explicat Bamford. „O baterie nu este soluÈ›ia potrivită pentru acest tip de utilaje. MaÈ™inile cu motoare cu hidrogen pot fi pur È™i simplu alimentate È™i repuse imediat la lucru.”

Proiectate pentru a face față prafului, frigului și sarcinilor grele din medii solicitante, motoarele cu hidrogen de la JCB oferă același cuplu și fiabilitate ca și predecesorii lor diesel - fără nicio emisie de carbon.

Aceasta este o evoluÈ›ie semnificativă, care înseamnă că JCB va fi bine poziÈ›ionată pentru a câÈ™tiga comenzi pentru utilaje non-rutiere echipate cu motoare alimentate cu hidrogen. În Marea Britanie exista o presiune tot mai mare pentru adoptarea unor tehnologii mai durabile în construcÈ›ii. Un exemplu este „Proiectul Lower Thames Crossing” în care se specifică că nu vor mai fi permise utilaje cu motoare diesel pe È™antiere, iar toate echipamentele mobile vor trebui să fie electrice sau alimentate cu hidrogen. Decizia finală pentru acest proiect urmează să fie luată în mai 2025, iar dacă va fi aprobat, vor exista mai multe firme capabile să furnizeze unități electrice adecvate, inclusiv JCB. Cu toate acestea, JCB va avea o poziÈ›ie puternică È™i pentru a câÈ™tiga comenzi pentru echipamentele cu hidrogen necesare în cadrul proiectului.

JCB a produs deja 150 de motoare cu hidrogen, dintre care 130 de motoare de evaluare, construite pe liniile de producÈ›ie, echipează buldoexcavatoare, încărcătoare telescopice Loadall È™i grupuri electrogene. Testarea reală a echipamentelor cu hidrogen de la JCB pe È™antierele clienÈ›ilor este acum într-un stadiu avansat È™i progresează bine, feedbackul timpuriu dovedindu-se pozitiv.

Cu certificarea asigurată È™i extinderea producÈ›iei, motoarele cu ardere cu hidrogen de la JCB sunt pe cale să ajungă pe piață în 2025. Este un pas mare pentru JCB È™i un câÈ™tig clar pentru industriile de construcÈ›ii care doresc să se dezvolte durabil fără a compromite performanÈ›a.

Un purtător de cuvânt al JCB a declarat că nu există încă o dată proiectată pentru când maÈ™inile HCE vor fi disponibile pentru cumpărare.

După cum a subliniat Bamford, succesul introducerii motoarelor de ardere internă alimentate cu hidrogen depinde de infrastructura care îl susÈ›ine. Spre deosebire de motorină, care beneficiază de peste un secol de dezvoltare, hidrogenul încă mai are de recuperat. Europa este în frunte, cu o directivă a UE care impune staÈ›ii de alimentare la fiecare 200 km de-a lungul principalelor rute. De asemenea, continentul dispune de peste 260 de puncte de alimentare cu hidrogen – un început promițător, dar este nevoie de mai multe pentru a satisface cererea în creÈ™tere.

„Carburantul nu era disponibil nici atunci (în primii ani ai motorinei),” a remarcat Bamford. „A evoluat odată cu cererea. AcelaÈ™i lucru se va întâmpla È™i cu hidrogenul.” Pentru utilajele non-rutiere, însă, soluÈ›ia este deja aici, JCB oferind un sistem de tip remorcă portabilă de alimentare care aduce hidrogenul direct la locul unde este necesar. Astfel, nu mai este nevoie de o staÈ›ie de alimentare fixă, nu există dependență de reÈ›ea È™i nici compromisuri în privinÈ›a practicabilității. Exact ca remorcile pentru motorină, această abordare este perfect adaptată realităților muncii în construcÈ›ii È™i agricultură.

"JCB a demonstrat în ultimii ani că reprezintă o soluÈ›ie reală cu zero emisii pentru echipamentele de construcÈ›ii È™i agricole. Această aprobare/certificare oficială deschide calea pentru vânzarea È™i utilizarea motoarelor cu hidrogen în Marea Britanie È™i Europa. Nu mi-aÈ™ fi putut imagina un început de an mai bun. Cel mai mult, sunt încântat pentru echipa noastră de ingineri britanici care au lucrat neobosit pentru a ajunge în acest punct." - Anthony Bamford, preÈ™edinte JCB

News

Recent Posts:

Ford Trucks, marca de camioane comerciale grele a Ford Otosan, È™i IVECO, marca Iveco Group N.V. (EXM: IVG) care proiectează, produce È™i comercializează vehicule comerciale uÈ™oare, medii È™i grele, anunță astăzi semnarea unui Acord de dezvoltare in comun (JDA) obligatoriu pentru proiectarea È...


Citeste mai mult

Într-un moment definitoriu pentru antreprenoriatul feminin din România È™i Europa, ConfederaÈ›ia NaÈ›ională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), AsociaÈ›ia NaÈ›ională a Antreprenorilor (ANAA) È™i Patronatul Femeilor Antreprenor (PFA) aduc în prim-plan excelenÈ›a, viziunea È™i p...


Citeste mai mult

Industria construcțiilor consumă cantități semnificative de resurse și este unul dintre cei mai mari producători de gaze cu efect de seră. Din acest motiv, dezvoltarea sustenabilă a societății este de neconceput fără contribuții esențiale din partea acestui sector. Bauma 2025 va oferi ...


Citeste mai mult

Anul 2025 se anunță a fi unul de tr ansformare accelerată pentru industria globală a utilajelor de construcÈ›ii, marcat de tendinÈ›e puternice spre digitalizare, automatizare È™i sustenabilitate. Pe plan internaÈ›ional, marii producători continuă să investească masiv în tehnologii care...


Citeste mai mult