Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

2020, 2021, 2022 CUM A FOST ŞI CE URMEAZĂ?

2020, 2021, 2022 CUM A FOST ŞI CE URMEAZĂ?

Anul 2019 apare, privit retrospectiv, de o normalitate ieşită din comun comparativ cu ceea ce a urmat de la începutul lui 2020 și p ână acum. Să comparăm acum 2020 cu 2021, dar să şi raportăm începutul lui 2022 la ultimii 2 ani, pare total nepotrivit şi disproporţionat. Însă axa timpului liniar este scrisă ireversibil în această ordine şi direcţie, aşadar, nu avem decât să ne uităm la evenimente şi cifre din acest punct de vedere. Ne dorim s ă fim cât mai conectaţi la piaţa românească de utilaje şi stăm de vorbă constant cu distribuitorii de utilaje din România. Redactorii Maşini şi Utilaje au stat de vorbă cu reprezentanţii câtorva companii importante din sector, ale căror opinii le aveţi prezentate în cele ce urmează (ordinea alfabetică).

CRISTIAN HARABAGIU, CHIEF OPERATING OFFICER ASCENDUM MACHINERY ROMÂNIA

Mașini și Utilaje: Care au fost provocările anului 2021?
Cristian Harabagiu: Provocarea cea mai mare a fost legată de desfăşurarea activităţii în contextul pandemic, atât pentru after sales cât şi pentru sales. Menţionez câteva din inconveniente: tehnicieni de teren bolnavi de Covid-19, care a trebuit să urmeze procedura de izolare, astfel, capacitatea de reacţie a service-ului a scăzut, de aici au apărut şi clienţi nemulţumiţi; pe parte de vânzări, clienţii nu s-au mai arătat aşa de dispuşi să aibă întâlniri live. Mai mult, chiar ei(clienţii), au trecut prin Covid-19 şi nu au fost disponibili. Dificultatea a constat în convingerea clienţilor pentru lucru în mediu virtual, atât pentru comunicare cât şi pentru fluxul documentelor.

Mașini și Utilaje: Cum aţi început anul 2022 şi care sunt provocările acestui început de an, comparativ cu anul 2021?
Cristian Harabagiu: Provacarea termenului de livrare a echipamentelor cât şi a pieselor de schimb, care şi-a arătat voalat colţii în 2021, s-a acutizat în 2022, existând cazuri pentru care termenul de livrare să fie peste 12 luni. Este foarte greu să convingi clienţii de echipamente pentru construcţii să semenze un contract de vânzare-cumpărare, să plătească un avans şi să aştepte 8 -10 luni. În plus, costurile pentru bunuri au crescut cu valori considerabile.

Mașini și Utilaje: Care este cifra de afaceri obţinută în 2020? Dar 2021?
Cristian Harabagiu:
2020 >> 11.100.000 eur >> 5% reprezintă vânzările de echipamente rulate (used).
2021>> 15.868.000 eur >> inclusiv tranzacţiile intracomunitare; 10 % reprezintă vânzările de echipamente rulate (used).

Mașini și Utilaje: Ce categorii de utilaje aţi vândut în 2021 noi/sh (tip utilaj/unităţi vândute/total utilaje noi/sh)?
Cristian Harabagiu: S-au vândut din toată gama.

Mașini și Utilaje: Cât % din CA este reprezentat de: vânzare utilaje noi/vânzare utilaje sh/ vânzare piese de schimb/servicii intervenţie, reparaţii/alte servicii (financiare etc.)/vânzare produse conexe (anvelope, uleiuri etc.)?
Cristian Harabagiu: Ponderea cifrei de afaceri este undeva la 25% în dreptul serviciilor de după vânzare (service, piese de schimb, consumabile etc.) şi 75% în dreptul vânzării de echimante noi, uzate şi ataşamente (accesorii).

Mașini și Utilaje: Care este strategia companiei referitoare la forţa de muncă: - noile generaţii de ingineri ieşiţi de pe băncile facultăţilor româneşti sunt suficient pregătite teoretic pentru a face faţă rigorilor şi cerinţelor pieţe de muncă?
Cristian Harabagiu: Eu zic că baza este bună (mă refer la studenţii care şi-au văzut de treabă în facultate), însă ea nu se exploatează pentru ca în marea majoritate a companiilor nu se implementează programe coerente de instruire/pregătire.

- consideraţi necesar să investiţi sau chiar o faceţi în prezent în şcolarizarea şi susţinerea generaţiilor de ingineri pentru ca aceştia să aibă o abordare cât mai aproape de exigenţele pieţei după terminarea anilor de studiu?
Cristian Harabagiu: Da, este esenţial pentru parcursul lor profesional cât şi pentru viitorii angajatori. Consider că este valabil pentru orice formare profesională. Tranziţia sau conexiunea cât mai timpurie a studenţilor la viaţa reală este de bun augur pentru toată lumea. E chiar un ghid pentru direcţia lor profesională. Având experienţa realităţii, se poate idenfica mai uşor unde s-ar potrivi cel mai bine, unde trebuie să investescă dpdv profesional.

- consideraţi că piaţa de muncă din România este îndeajuns de ofertantă şi suficientă la momentul actual?
Cristian Harabagiu: Nu. Există un gol în ceea ce priveşte tehnicienii de teren.

- parte din strategia companiei este şi obiectivul de a importa forţă de muncă din străinătate pentru a suplimenta necesarul?
Cristian Harabagiu: Nu. Strategia este să găsim resurse încât să avem în cadrul companiei programe de dezvoltare a oamenilor.

Mașini și Utilaje: Care este strategia de dezvoltare a companiei şi care sunt obiectivele acesteia pentru anul în c urs, dar şi pentru următorii 3 ani?
Cristian Harabagiu: Ne concentrăm foarte mult pe servicii şi pe comunicarea cu clientul. În viitorul apropiat se va implementa în cadrul companiei Ascendum ROMÂNIA un sistem informatic care elimină complet hârtia în fluxul de lucru. Are şi un nume gerenic: "SERVICE 2.0".

Mașini și Utilaje: Care consideraţi că sunt trendurile importante care ne vor impacta viaţa şi cum vă raportaţi business-ul la acestea?
Cristian Harabagiu:
- echipamentele electrice;
- operare de la distanţă a echipamentelor;
- digitalizare.


* * *

CLAUDIU ISPAS, COMMERCIAL MANAGERCDP ACCESS S.R.L.

Mașini și Utilaje: Care au fost provocările anului 2021?
Claudiu Ispas: Anul 2021 a fost unul al unor mari schimbări în domeniul nostru de activitate, anul în care CDP Access a trebuit să se adapteze noilor condiţii generate de efectele pandemice.

Mașini și Utilaje: Cum aţi început anul 2022 şi care sunt provocările acestui început de an, comparativ cu anul 2021?
Claudiu Ispas: În aceea ce priveşte activitatea de închirieri, anul 2022 a început la fel de tumultos ca şi tot anul 2021, plin de nesiguranţă, cu proiecte mari în aşteptare sau chiar stopate din cauza incertitudinii. Din cauza creşterii preţurilor la materii prime, sunt destul de multe proiecte care stau sub semnul întrebării dacă se vor mai relua sau dacă se vor finaliza. Referitor la activitatea de vânzări, deja înregistrăm decalaje destul de mari cu livrările de echipamente noi şi ne aşteptăm ca aceste termene de livrare să crească şi mai mult în perioada următoare. Ca o provocare majoră în anul 2022 este aceea să putem livra la timp echipamentele deja comandate de către clienţi încă din anul 2021.

Mașini și Utilaje: Care este cifra de afaceri obţinută în 2020? Dar 2021?
Claudiu Ispas:
CA 2020: 18.033.696 RON
CA 2021: 16.410.663 RON (-9%)

Mașini și Utilaje: Ce categorii de utilaje aţi vândut în 2021 noi/sh (tip utilaj/unităţi vândute/total utilaje noi/sh)?
Claudiu Ispas: Pe lângă colaborarea excelentă încă din 2001 cu producătorul francez de utilaje pentru lucrul la înălţime Haulotte, începând cu anul 2021 CDP ACCESS a introdus în România, producătorul francez numărul 1 de nacele montate pe autovan - KLUBB Group.

Mașini și Utilaje: Cât % din CA este reprezentat de: vânzare utilaje noi/vânzare utilaje sh/vânzare piese de schimb/servicii intervenţie, reparaţii/alte servicii (financiare etc.)/vânzare produse conexe (anvelope, uleiuri etc.)?
Claudiu Ispas: Aproximativ 25% din CA a reprezentat vânzare de echipamente noi Haulotte şi Klubb.

Mașini și Utilaje: Care este strategia de dezvoltare a companiei şi care sunt obiectivele acesteia pentru anul în c urs, dar şi pentru următorii 3 ani?
Claudiu Ispas: În următorii 3 ani CDP Access continuă procesul iniţiat încă de acum 2 ani şi anume de înlocuirea echipamentelor vechi din flota de închiriere cu echipamente noi care beneficiază de tehnologii noi care ajută la protejarea mediului înconjurător. Totodată ne vom mări parcul de închiriere prin completarea cu echipamente pentru lucrul la înălţime montate pe autovan, marca Klubb.


* * *


SEBASTIAN BREBAN, DIRECTOR GENERAL CORPORATION CONSTRUCT

Mașini și Utilaje: Care au fost provocările anului 2021?
Sebastian Breban: Cea mai mare provocare a anului 2021 a fost cea a găsirii oamenilor potriviţi.

Mașini și Utilaje: Cum aţi început anul 2022 şi care sunt provocările acestui început de an, comparativ cu anul 2021?
Sebastian Breban: Primele 2 luni ale anului 2022 au fost foarte ok, după care comenzile au început să scadă. Provocarea principală a fost cea legată de termenul de livrare. Ne confruntăm cu termenele de livrare foarte mari, sau, altfel spus, cu lipsa produselor pe care noi le comercializăm.

Mașini și Utilaje: Care este cifra de afaceri obţinută în 2020? Dar 2021?
Sebastian Breban:
CA 2020 - 16 500 000 l ei
CA 2021 - 20 000 000 l ei

Mașini și Utilaje: Care este strategia companiei referitoare la forţa de muncă:
- noile generaţii de ingineri ieşiţi de pe băncile facultăţilor româneşti sunt suficient pregătite teoretic pentru a face faţă rigorilor şi cerinţelor pieţe de muncă?
Sebastian Breban: Nu, nu sunt suficent de bine pregătiţi nici măcar teoretic, însă aşteptările lor sunt foarte mari.

- consideraţi necesar să investiţi sau chiar o faceţi în prezent în şcolarizarea şi susţinerea generaţiilor de ingineri pentru ca aceştia să aibă o abordare cât mai aproape de exigenţele pieţei după terminarea anilor de studiu?
Sebastian Breban: Investim în inginerii angajaţi la noi.

- consideraţi că piaţa de muncă din România este îndeajuns de ofertantă şi suficientă la momentul actual?
Sebastian Breban: Forţa de muncă este deficitară, indiferent de calificarea cerută sau meserie.

- parte din strategia companiei este şi obiectivul de a importa forţă de muncă din străinătate pentru a suplimenta necesarul?
Sebastian Breban: Încă nu am apelat la această strategie, însă suntem deschişi spre această variantă.

Mașini și Utilaje: Care este strategia de dezvoltare a companiei şi care sunt obiectivele acesteia pentru anul în c urs, dar şi pentru următorii 3 ani?
Sebastian Breban: Dezvoltăm partea de producţie şi vrem să intrăm pe partea de utilaje de carieră.

Mașini și Utilaje: Cum vedeţi viitorul?
Sebastian Breban: Cred că asisitam la inceptul unei crize economice şi am renunţat la planurile de investiţie.


* * *

CRISTIAN DEME, ACȚIONAR ȘI DIRECTOR GENERAL DEME MACARALE

Mașini și Utilaje: Care au fost provocările anului 2021?
Cristian Deme: Anul 2021 a venit cu unele provocări sau constrângeri, dar şi cu unele câştiguri. Am încercat în cele ce urmează să le punctez.
Constrângeri: Limitarea de mişcare a personalului datorită pandemiei, scăderea numărului de proiecte, creşterea gradului de incertitudine în ceea ce priveşte planificarea activităţii, creşterea riscului de neplată pentru clienţii mici şi mijl ocii.
Câştiguri: consolidarea echipei în cazul lucrului de la distanţă, creşterea capacităţii personalului de a performa sub stres din ce în ce mai mare.

Mașini și Utilaje: Cum aţi început anul 2022 şi care sunt provocările acestui început de an, comparativ cu anul 2021?
Cristian Deme: O valoare adaugată nu există, deocamdată. În schimb am întâmpinat diverse provocări, cum ar fi scăderea numărului de proiecte, creşterea gradului de incertitudine în ceea ce priveşte planificarea activităţii, creşterea riscului de neplată pentru clienţii mici şi mijl ocii, costuri mărite pe tot lanţul de furnizori.

Mașini și Utilaje: Care este cifra de afaceri obţinută în 2020? Dar 2021?
Cristian Deme:
CA 2020 - 69 mil. lei
CA 2021 - 65 mil. lei

Mașini și Utilaje: Care este strategia companiei referitoare la forţa de muncă:
- noile generaţii de ingineri ieşiţi de pe băncile facultăţilor româneşti sunt suficient pregătite teoretic pentru a face faţă rigorilor şi cerinţelor pieţei de muncă?
Cristian Deme: Considerăm că aceştia sunt în procent de 70% pregătiţi. Este în mod cert loc de mai bine.

- consideraţi necesar să investiţi sau chiar o faceţi în prezent în şcolarizarea şi susţinerea generaţiilor de ingineri pentru ca aceştia să aibă o abordare cât mai aproape de exigenţele pieţei după terminarea anilor de studiu?
Cristian Deme: Da, dar numai în cadrul companiei pentru angajaţii DEME Macarale.

- consideraţi că piaţa de muncă din România este îndeajuns de ofertantă şi suficientă la momentul actual?
Cristian Deme: Categoric NU ESTE.

- parte din strategia companiei este şi obiectivul de a importa forţă de muncă din străinătate pentru a suplimenta necesarul?
Cristian Deme: Datorită specificului activităţii DEME Macarale, acest lucru nu este posibil.

Mașini și Utilaje: Care este strategia de dezvoltare a companiei şi care sunt obiectivele acesteia pentru anul în curs, dar şi pentru următorii 3 ani?
Cristian Deme: Ca și strategie ne-am propus continuarea investiţiilor angajate, prin achiziţia de două macarale peste 600 to în 2022 şi continuarea acestui trend de investiţii în macarale/utilaje noi pentru următorii 3 ani. Printre obiectivele companiei se numără păstrarea personalului angajat, creşterea portofoliului de clienţi, specializarea personalului angajat prin cursuri de pregătire profesională.

Mașini și Utilaje: Care consideraţi că sunt trendurile importante care ne vor impacta viaţa şi cum vă raportaţi business-ul la acestea?
Cristian Deme: Trendurile precum: creşterea incertitudinii în planificare, creşterea costurilor de funcţionare, riscuri crescute de neîncasare a facturilor emise, scăderea proiectelor de investiţii în economie, vor avea cu siguranţă un impact negativ. Pe de altă parte creşterea numărului de proiecte publice în construcţia de drumuri şi poduri, este un lucru optimist.

* * *

  ANA-MARIA PREDA, OPERATIONS MANAGER ROCOM
DRAGOŞ PREDA, DEPUTY DIRECTOR ROCOM

Mașini și Utilaje: Care au fost provocările anului 2021?
Ana-Maria și Dragoș Preda: În mare parte, provocările au fost legate direct sau indirect de pandemie. Pe de o parte, ne-am confruntat cu dificultăţi în ceea ce priveşte întâlnirile în format fizic cu beneficiarii din cauza restricţiilor, ceea ce a îngreunat comunicarea şi colaborarea pe anumite proiecte. Pe de altă parte, ne-am lovit de lipsa disponibilităţii anumitor componente electrice şi electronice, cât şi de o lipsă de predictibilitate din partea beneficiarilor pe diferitele proiecte de dezvoltare.

Mașini și Utilaje: Cum aţi început anul 2022 şi care sunt provocările acestui început de an, comparativ cu anul 2021?
Ana-Maria și Dragoș Preda: Anul acesta a început în primul rând cu o dorinţă puternică de a ne reîntoarce la startea de normal în care putem organiza întâlniri fizice, atât din partea beneficiarilor, cât şi din partea noastră. În analiza unei aplicaţii punctuale şi mai ales a unui proiect mai complex de dezvoltare, vizita în fabrică şi discuţiile detaliate cu operatorii aduc o mare valoare adăugată şi conduc către o soluţie tehnică mult mai aproape de necesităţile clientului. Pe de altă parte, clienţii noştri, majoritatea producători în industria materialelor de construcţii, industria plasticelor, industria chimică sau industria alimentară, se confruntă cu creşteri foarte mari de preţuri la energie, care, coroborate cu lipsa oţelului şi majorarea preţurilor şi în acest sector, duc la întârzierea, regândirea şi reprioritizarea multor proiecte deja bugetate sau planificate.

Mașini și Utilaje: Care este cifra de afaceri obţinută în 2020? Dar 2021?
Ana-Maria și Dragoș Preda: Dacă în 2020 cifra de afaceri consolidată a fost similară cu cea din 2019, respectiv € 650’000, în 2021 am înregistrat la nivel de grup o creştere la peste € 1’000’000.

Mașini și Utilaje: Ce categorii de utilaje aţi vândut în 2021 noi/sh (tip utilaj/unităţi vândute/total utilaje noi/sh)?
Ana-Maria și Dragoș Preda: ROCOM este specializată în furnizarea de servicii de consultanţă tehnică pentru soluţii de manipulare şi procesare a materialelor în vrac, livrarea de tehnologie, asistenţă şi servicii post-vanzare. Majoritatea echipamentelor funizate au fost livrate în indistria materialelor de construcţii, cea plastică, cea alimentară şi cea chimică. Toate aceste echipamente sunt noi şi sunt dedicate optimizării şi eficientizării fluxurilor de producţie.

Mașini și Utilaje: Cât % din CA este reprezentat de: vânzare utilaje noi/vânzare utilaje sh/vânzare piese de schimb/servicii intervenţie, reparaţii/alte servicii (financiare etc.)/vânzare produse conexe (anvelope, uleiuri etc.)?
Ana-Maria și Dragoș Preda: Pot să vă spun că aproximativ 30% sunt servicii pre şi post-vânzare, în timp ce 60% sunt soluţiile tehnice livrate iar 10% sunt pie se de schimb şi consumabile.

Mașini și Utilaje: Care este strategia companiei referitoare la forţa de muncă:
- noile generaţii de ingineri ie şiţi de pe băncile facultăţilor româneşti sunt suficient pregătite teoretic pentru a face faţă rigorilor şi cerinţelor pieţe de muncă?
Ana-Maria și Dragoș Preda: Am întâlnit atât ingineri bine pregătiţi, cât şi mai puţin pregătiţi din punct de vedere teoretic. Căutăm studenţi şi absolvenţi în primul rând curioşi să înveţe mai departe, să fie tot timpul la curent cu ultimele dezvoltări în domeniul tehnologiei şi, nu în ultimul rând, doritori să găsească soluţii pentru provocările care apar periodic în a ctivitatea unei companii.

- consideraţi necesar să investiţi sau chiar o faceţi în prezent în şcolarizarea şi susţinerea generaţiilor de ingineri pentru ca aceştia să aibă o abordare cât mai aproape de exigenţele pieţei după terminarea anilor de s tudiu?
Ana-Maria și Dragoș Preda: Dacă dorim ca noii colegi să aducă valoare adăugată în proiectele desfăşurate, considerăm că este obligatoriu să investim în dezvoltarea lor profesională în domeniile în care doresc să performeze.

- consideraţi că piaţa de muncă din România este îndeajuns de ofertantă şi suficientă la momentul actual?
Ana-Maria și Dragoș Preda: Din păcate resursa umană pe piaţa din România este limitată şi credem că acest aspect nu se va îmbunătăţi fără o implicare mai profundă din partea companiilor pe mai multe planuri, precum susţinerea dezvoltării profesionale a noilor angajaţi sau crearea unui mediu de lucru cât mai apropiat de cel al companiilor din Vestul Europei.

- parte din s trategia companiei este şi obiectivul de a import a forţa de muncă din străinătate pentru a supliment a necesarul?
Ana-Maria și Dragoș Preda: În 2021 am avut primele proiecte pe pie ţe din afara României şi ne dorim s ă creştem activitatea pe aceste pieţe în 2022. Această dezvoltare nu poate fi realizată decât cu ajutorul unor noi c olegi care să vină din respectivele pieţe.

Mașini și Utilaje: Care este strategia de dezvoltare a companiei şi care sunt obiectivele acesteia pentru anul în c urs, dar şi pentru următorii 3 ani?
Ana-Maria și Dragoș Preda: ROCOM îşi propune să devină furnizorul preferat de servicii şi tehnologie pentru companiile care activează în diferitele industrii în care se manipulează şi procesează materiale în vrac. În următorii ani dorim să fim prezenţi activ pe mai multe pieţe precum Bulgaria, Ungaria, Slovacia sau Serbia.

Mașini și Utilaje: Care consideraţi că sunt trendurile importante care ne vor impacta viaţa şi cum vă raportaţi business-ul la acestea?
Ana-Maria și Dragoș Preda: În ultimii ani, priorităţile s-au modificat destul de rapid şi de des, din păcate. Totuşi credem că soluţiile de eficientizare energetică, alături de optimizarea şi automatizarea liniilor de producţie, vor fi două din trendurile următorilor ani cel puţin la nivel european.


* * *

VICTOR VASLUIAN, GENERAL MANAGER TERRA ROMÂNIA

Mașini și Utilaje: Care au fost provocările anului 2021?
Victor Vasluian: Provocarea majoră a fost în primul rând gestionarea stocurilor, comenzilor şi întârzierilor de la producători. A fost nevoie de o planificare mult mai riguroasă şi plasarea comenzilor la producătorii pe care îi reprezentăm pe un interval de timp mult mai mare. De asemenea, o provocare a fost gestionarea creşterilor de preţ care au venit ca urmare firească a creşterii costurilor de producţie (energie, materii prime etc.).

Mașini și Utilaje: Cum aţi început anul 2022 şi care sunt provocările acestui început de an, comparativ cu anul 2021?
Victor Vasluian: Ultimii ani au fost cu toţii "speciali". Deşi, evident, facem o analiză comparativă, nu suntem atât de interesaţi în a ne raporta la realizatul primului trimestru din anul trecut, cât mai mult la încadrarea în bugetul anului curent.

Mașini și Utilaje: Care este cifra de afaceri obţinută în 2020? Dar 2021?
Victor Vasluian: În anul 2021 am obţinut o CA de 52 mil EUR, faţă de 36 mil EUR în 2020. Dar din nou, comparaţia e parţial relevantă, având în vedere că 2020 a fost un an de pandemie în care ne-am confruntat cu probleme mari de disponibilitate.

Mașini și Utilaje: Ce categorii de utilaje aţi vândut în 2021 noi/sh (tip utilaj/unităţi vândute/total utilaje noi/sh)?
Victor Vasluian: Am vândut toate categoriile de utilaje din portofoliul Terra, am avut o creştere pe utilaje vândute în aplicaţii industrial şi recycling şi de asemenea echipamente SH.

Mașini și Utilaje: Cât % din CA este reprezentat de: vânzare utilaje noi/vânzare utilaje sh/vânzare piese de schimb/servicii intervenţie, reparaţii/alte servicii (financiare etc.)/vânzare produse conexe (anvelope, uleiuri etc.)?
Victor Vasluian: Procentual, în continuare, ponderea cea mai mare este dată de vânzările de echipamente noi, dar am crescut puternic în zona de servicii post-vânzare, în ultimii 5 ani dublându-ne practic CA.

Mașini și Utilaje: Care este strategia de dezvoltare a companiei şi care sunt obiectivele acesteia pentru anul în c urs, dar şi pentru următorii 3 ani?
Victor Vasluian: Mizăm pe dezvoltare regională, acoperirea cât mai bună a teritoriului naţional în dorinţa de a fi cât mai aproape de clienţii noştri şi de a avea un timp de răspuns cât mai scurt la solicitările lor. De asemenea, ne dorim consolidarea portofoliului de produse pe care le distribuim şi integrarea unora noi. Aici un exempul ar fi Dynapac, producător de echipamente pentru constuctia de drumuri, a cărui distribuţie am preluat-o în 2021 şi cu care am avut în primul an rezultate peste aşteptări.


* * *

RUBEN MARIAN, CEO UTILBEN

Mașini și Utilaje: Care au fost provocările anului 2021?
Ruben Marian: Dezvoltarea serviciilor postvânzare, care s-a tradus prin mărirea capacităţii de service. Am deschis două sedii de service în București și în localitatea clujeană Baciu. Am crescut flota de mașini de intervenţie service cu 6 unităţi, pentru a putea interveni în maximum 48 de ore de la primirea unei solicitări, oriunde în ţară. Am devenit importatori pentru mai multe brand-uri premium de utilaje și atașamente, între care: încărcătoare telescopice Faresin, buldoexcavatoare Çukurova, tractoare Kioti, echipamente agricole Enorossi, stivuitoare Baoli, tocătoare Berti și tiltratoare Steelwrist. Divizia de atașamente UtilMAX ajută companiile din România să își sporească profiturile și să crească gradul de ocupare a utilajelor, prin atașamente menite să ofere un plus de productivitate. Totodată, platforma online de vânzare de componente multi-brand www.piese.utilben.ro este locul ideal pentru clienţii care vor să obţină rapid piesele de care au nevoie, indiferent de marca utilajului pe care îl deţin. Așadar, un singur loc pentru nevoile unei întregi flote de utilaje.
Serviciile de închiriere de utilaje au ocupat un loc aparte în strategia noastră de creștere. Am dezvoltat divizia de rental la nivel naţional, iar acum acoperim toată gama de utilaje terasiere: miniexcavatoare, excavatoare, buldoexcavatoare, buldozere, gredere. În plus, clienţii noștri pot să își rezerve utilajele direct pe site-ul nostru www.utilben.ro. Poate cea mai bună investiţie pentru noi a f ost cea în tool-uri de ofertare, vânzări și relaţii cu clienţii, precum și în programe informatice de management și de automatizare a proceselor de business. Privim întotdeauna spre viitor și spre a face lucrurile mai bine, iar tehnologia este soluţia.

Mașini și Utilaje: Cum ați început anul 2022 și care sunt provocările acestui început de an, comparativ cu 2021?
Ruben Marian: Am început anul în forță și cu avânt! Este modul în care tratăm orice moment de acest gen, de mai bine de 15 ani. În 2022, vom investi 4 milioane de euro în dezvoltarea UTILBEN și, în special, în achiziția pentru flota de închiriere a 40 de utilaje de excavare, terasiere și pentru construcția de drumuri.
Vom continua extinderea la nivel național - Iași, Craiova, Brașov, Timișoara -, iar apoi, internațional. În următorii 3 ani, ne vom îndrepta atenția către Bulgaria și Serbia și vom decide în ce măsură contextul local din țările respective reprezintă o oportunitate pentru UTILBEN.
Viziunea noastră este ca 1 din 10 util aje din Europa să fie furnizat de UTILBEN. Pentru a deveni realitate, investim constant în dezvoltare, dar și în formarea unui colectiv elitist. Consider că oamenii sunt cel mai important activ al unei companii, așa că suntem mereu în căutare de colegi care să rezoneze cu modul nostru de a face afaceri cu integritate și caracter. Profit de ocazie și vă invit să accesați pagina noastră de cariere www.utilben.ro/careers, să devenim colegi și să ducem împreună UTILBEN la nivelul următor de performanță!

Mașini și Utilaje: Care este cifra de afaceri obținută în 2020? Dar în 2021?
Ruben Marian: 2021 a însemnat o perioadă de evoluție rapidă pentru noi. Cifra de afaceri pe grup a fost de 17 milioane de euro, în urcare cu 35% față de 2020, când pandemia ne-a luat prin surprindere pe toți și efectele economice au fost greu de anticipat. Dar, a fost un prilej să dovedim că suntem o companie tenace, care tratează situațiile de criză cu celeritate și luciditate. Ca urmare, în 2021, am punctat și la capitolul „valoare medie per tranzacție”, unde am înregistrat o creștere cu 10 procente față de anul precedent.
Evoluția companiei a constat în investiții de 2 milioane de euro în 2021. Banii aceștia au mers către deschiderea sucursalelor din București și Cluj, către achiziția de utilaje noi pentru flota de rental, către digitalizarea și automatizarea proceselor de business, către dezvoltarea zonei de comercializare de piese și atașamente, precum și către creșterea capacității de service.

Mașini și Utilaje: Ce categorii de utilaje ați vândut în 2021?
Ruben Marian: Anul trecut, le-am livrat clienților noștri 259 de utilaje, în valoare totală de peste 11 milioane de euro. Dintre acestea, 177 de utilaje au fost noi și 82 de utilaje, second-hand. Un top 3 pe categorii de utilaje este: buldoexcavatoare, miniexcavatoare, excavatoare mari. Cele mai vândute utilaje în funcție de brand au fost marca Sunward, în număr de 128 și în valoare totală de 4,1 milioane de euro. Buldoexcavatoarele Çukurova au fost, de asemenea, apreciate de clienții noștri, statistica fiind de 12 astfel de utilaje vândute, în valoare totală de 741.000 de euro. Pe lângă utilaje, cifra de afaceri a grupului UTILBEN a fost completată de vânzările de atașamente, piese și servicii. La servicii, includem componenta de service și închiriere de utilaje.

Mașini și Utilaje: Care este strategia companiei referitoare la forța de muncă?
Ruben Marian: 2021 a fost bun cu noi. Cel mai important obiectiv HR din 2021 a fost dublarea echipei și atingerea bornei de 100 de angajați, iar această evoluție accelerată va continua și anul acesta, la finalul căruia ne dorim ca marea echipă UTILBEN să cuprindă 130 de oameni profesioniști și dedicați. Nicio afacere din lume nu poate evolua fără aportul unor specialiști, întrucât oamenii fac diferența și, consider eu, sunt cel mai important activ al unei companii. Trebuie să pun accent pe rolul-cheie pe care îl au angajații noștri pentru evoluția sănătoasă de care se bucură compania. Planurile de dezvoltare a UTILBEN include extinderea organizației la nivel internațional, iar acest obiectiv îndrăzneț poate fi realizat doar prin cooptarea unor oameni care să rezoneze cu valorile UTILBEN. Mai multe despre cultura noastră organizațională puteți descoperi pe www.utilben.ro/careers.
Suntem constant preocupați de progres și evoluție, așa că privim întotdeauna spre viitor, pentru a ne s tabili obiective îndrăznețe și strategii care să ne ducă la rezultatele pe care ni le dorim. Iar aceste rezultate pot fi obținute doar prin atragerea de profesioniști care să rezoneze cu modul nostru de lucru și cultura organizațională UTILBEN.

Mașini și Utilaje: Care este strategia de dezvoltare a companiei și care sunt obiectivele acesteia pentru anul în c urs, dar și pentru următorii 3 ani?
Ruben Marian: Suntem preocupați de creștere și inovare, iar, în 2021, ne-am concentrat atenția pe oportunitățile apărute în piață. Suntem o companie agilă și flexibilă, iar acest lucru ne-a permis să ne
adaptăm rapid la noile nevoi ale clienților noștri. Dacă, până acum, accentul a căzut pe crearea unui brand de încredere și pe vânzarea de utilaje noi și second-hand, acum, scopul este să le oferim clienților noștri servicii ireproșabile, pe lângă produsele premium din portofoliul UTILBEN.
Prin această strategie, ne dorim ca un client să rămână alături de noi minimum 20 de ani. Tocmai de aceea, investim continuu în creșterea gradului de satisfacție a clienților noștri.
Anul trecut, am investit în dezvoltarea a 4 linii de busine ss, determinante pentru expansiunea companiei: Piese și Atașamente, Service, Închiriere și AgriBusiness. Această decizie strategică a făcut ca numărul angajaților UTILBEN să crească de la 50 la 100. Până acum, ne-am concentrat eforturile în zona de marketing și de vânzări, pentru a genera resurse care să susțină creșterea companiei. Acum, ne-am mutat atenția în zona de service și furnizare de piese. Serviciile after-sales pe care le oferim ne permit să depășim așteptările clienților noștri și să devenim partenerul lor pe termen lung.

Mașini și Utilaje: Care considerați că sunt trend-urile importante care ne vor afecta viața și cum vă raportați business-ul la acestea?
Ruben Marian: Avem un plan de extindere la nivel național, apoi, internațional. Vrem să ne creștem cota de piață și brandurile noastre de utilaje să fie vizibile pe șantierele și câmpurile din toată țara. Ne
dorim să rămânem parteneri de încredere ai companiilor care evoluează datorită utilajelor și tehnologiei. În următorii 3 ani, dorim să ne extindem către țările din proximitatea României și ne uităm cu interes către Bulgaria și Serbia, pentru a determina în ce măsură contextul economic de acolo și nevoile clienților străini ne sunt favorabile.
Un plan pe termen mai lung este listarea companiei UTILBEN la Bursa de Valori București și, astfel, să atragem capital care să susțină ritmul nostru accelerat de creștere.

News

Recent Posts:

Primul târg din țară destinat domeniilor schiabile din România a avut loc în acest weekend la Cheile Grădiștei Resort, în județul Brașov. Carpathian Mountain Fair a reunit peste 30 de expozanți din mai multe țări europene precum și reprezentanți ai unor domenii sch...


Citeste mai mult

Cefin Trucks a organizat o nouă ediție a evenimentului Camion Fest, întâlnirea tradițională a tuturor celor interesați de oferte speciale pentru achiziție/trade-in a vehiculelor comerciale rulate; Cefin Trucks anunță dezvoltarea unei noi divizii de camioane Ford Trucks rulate, M...


Citeste mai mult

Anul 2019 apare, privit retrospectiv, de o normalitate ieşită din comun comparativ cu ceea ce a urmat de la începutul lui 2020 încoace. Să comparăm acum 2020 cu 2021, dar să şi raportăm începutul lui 2022 la ultimii 2 ani, pare total nepotrivit şi disproporţionat. În...


Citeste mai mult

Punct de contact și primă a sistență pentru echipament. Anvelopele sunt de o import anță fundamentală pentru orice vehicul. A avea grijă de el e folosind un stil de condus atent și conștient îmbunătățește atât performanța, cât și siguranța.Menținerea anvelopelor &...


Citeste mai mult