GENCO’93 a participat pentru al doilea an consecutiv la târgul - festival de utilaje È™i tehnologii pentru construcÈ›ii CoBuild 2024, desfășurat în perioada 16-18 mai 2024, la Ciugud, JudeÈ›ul Alba.
CoBuild este principalul eveniment dedicat sectorului utilajelor È™i tehnologiilor pentru construcÈ›ii din România. Scopul evenimentului este de a aduce împreuna jucătorii pieÈ›ei de construcÈ›ii într-un cadru relaxant È™i informal, creându-se o experiență unică de relaÈ›ionare, informare È™i colaborare pentru pasionaÈ›ii de utilaje È™i tehnologie. ParticipanÈ›ii, expozanÈ›i, clienÈ›i È™i simpli vizitatori au avut oportunitatea de a discuta, a face schimb de informaÈ›ii tehnice È™i a afla despre cele mai noi tehnologii din domeniu, de a testa utilaje în zona special amenajată, de a savura preparate delicioase È™i de a se bucura împreună cu întreaga familie de o varietate de activități în zona special amenajată.
GENCO’93 a expus la a 2-a ediÈ›ie a târgului-festival CoBuild o gamă diversificată de maÈ™ini È™i utilaje pentru construcÈ›ii È™i a prezentat trei maÈ™ini în zona DEMO (un miniîncărcator frontal cu încărcare verticală, un finisor de asfalt È™i un cilindru compactor tandem articulat, cu vibraÈ›ii, de la BOMAG), acestea simulând aÈ™ternerea È™i compactarea unui strat de asfalt.
La standul GENCO’93 au fost expuse, printre altele, următoarele maÈ™ini È™i utilaje pentru construcÈ›ii:
- Utilaje de mică mecanizare BOMAG, pentru compactarea solului și a asfaltului: maiuri compactoare; plăci vibrante unidirecționale și reversibile cu acționare manuală sau cu telecomandă radio; cilindru compactor cu vibrații, articulat și cu acționare prin telecomandă radio.
- MaÈ™ini BOMAG destinate compactării solului È™i a asfaltului, frezării È™i a punerii în operă a îmbrăcăminÈ›ilor rutiere (asfaltice): cilindru compactor terasament de 19 t cu sistem automat de compactare VARIOCONTROL; cilindru compactor tandem pivotant, pentru asfalt, de 7,7 t; cilindru compactor tandem articulat, pentru asfalt, de 4 t; freză asfalt de 2 m; finisor asfalt cu productivitate de 700 t/h; finisor asfalt cu productivitate de 200 t/h.
- Utilaje È™i echipamente PUTZMEISTER destinate pompării mortarului È™i a betonului: pompa de tencuit; pompa de beton staÈ›ionară cu productivitate maxima de 21 mc/h; pompă de beton staÈ›ionară cu productivitate maxima de 52 mc/h; autopompa de beton pentru înălÈ›imi de până la 42 metri, cu productivitate maxima de 160 mc/h; autopompă de beton iONTRON Hybrid pentru înălÈ›imi de până la 42 metri, cu productivitate maxima de 170 mc/h.
- MaÈ™ini GEHL destinate È™antierelor de construcÈ›ii, care pot fi echipate cu o serie de ataÈ™amente (freză de asfalt, cupă multifuncÈ›ională, lame de stivuitor, perie cu colector de reziduri È™i instalaÈ›ie de stropire, ciocan hidraulic – picon): miniîncărcătoare frontale cu încărcare radială sau verticală, cu capacitate de operare cuprinsă între 1–1,36 t; miniîncărcător telescopic cu capacitate de operare cuprinsa intre 500 kg È™i 1,2 t.
- Echipamente EPIROC utilizate ca ataÈ™amente pentru excavatoare, buldoexcavatoare È™i mini-încărcătoare, precum È™i roboÈ›i de demolare, în industria construcÈ›iilor, industria minieră È™i demolare.
- Echipamente GF GORDINI utilizate ca ataÈ™amente pentru mini-încărcătoare, încărcătoare frontale È™i buldoexcavatoare, pentru manipularea mărfurilor paletizate, frezarea asfaltului È™i salubrizarea străzilor.
Dintre maÈ™inile È™i utilajele pentru construcÈ›ii expuse merită spuse câteva cuvinte despre:
Echipamente Putzmeister:
- Autopompa de beton BSF 42-5.17iLS iONTRON: a reprezentat o premieră mondială la lansarea ei, la Bauma în 2022, fiind prima pompă de beton auto propulsată fără emisii. Motorul electric este alimentat de la energia electrică de pe È™antier È™i nu necesită baterii suplimentare pentru funcÈ›ionarea zilnică a pompei de beton, ceea ce duce la mai multă rezervă suplimentară de sarcină utilă. Pomparea electrică a betonului nu a fost niciodată atât de uÈ™oară – doar „Plug and Pump”. Echipată cu grupul de pompare 17iLS, poate pompa betonul până la o înălÈ›ime de 42 m, cu un debit de 170 mc/h.
- Pompa staÈ›ionară de beton BSA 1005 D5: este o pompă de beton puternică, echipată cu un motor diesel Deutz cu control electronic Ergonic 3, care se dovedeÈ™te ideală pentru È™antiere mici. Cu această pompă se pot livra 52 mc/h de beton normal cu o dimensiune a agregatelor de până la 32 mm, la o presiune de până la 70 bar.
- Pompa staÈ›ionară de beton P720: este un echipament polivalent compact È™i uÈ™or, pentru pulverizarea betonului È™i È™apă autonivelantă, care pot pompa în mod fiabil È™i la distanÈ›e mari, fluide incluzând particule cu o dimensiune maximă de 16 mm. AcÈ›ionată de un motor diesel în trei cilindri, cu control electronic Ergonic 3 pentru un consum de combustibil optimizat, pompa hidraulică cu doi cilindri poate asigura un debit de 3-21 mc/h, la o presiune de 80 bar.
Echipamente GEHL:
- Miniîncărcător frontal pe pneuri, cu încărcare verticală, V270: este un echipament care asigură atât mobilitate, cât È™i putere de ridicare. Compact È™i puternic, V270 este construit pentru manevrabilitate maximă în cele mai restrânse spaÈ›ii de lucru. Echipat cu un motor diesel Yanmar de 53,7 kW È™i având o masă operaÈ›ională de 3697 kg, poate opera cu sarcini de până la 1255 kg sau, dacă se optează pentru o contragreutate, până la 1361 kg, oferind înălÈ›imi mari de descărcare, de până la 4 252 mm.
- Miniîncărcător frontal pe pneuri, cu încărcare radială R220: Acest miniîncărcător cu cadru mediu a fost conceput ca un echipament în care să se realizeze un raport optim între dimensiuni È™i performanță. Este maÈ™ina pentru construcÈ›ii ideală, care va face față cu uÈ™urință oricărei sarcini. Intuitiv È™i puternic, R220 este simplu de întreÈ›inut È™i funcÈ›ionează impecabil, dovedindu-se polivalent, robust È™i eficient pentru o gamă largă de aplicaÈ›ii. Echipat cu un motor diesel Yanmar de 53,7 kW È™i având o masă operaÈ›ională de 3620 kg, poate opera cu sarcini de până la 998 kg sau, dacă se optează pentru o contragreutate, până la 1075 kg, oferind înălÈ›imi mari de descărcare, de până la 4089 mm.
Echipamente Epiroc:
- Ciocan hidraulic (Picon) SB 152: este un echipament potrivit ca ataÈ™ament pentru majoritatea maÈ™inilor pentru construcÈ›ii din clasa 1,9-4,5 t, care îÈ™i face treaba rapid È™i economic. Masa operaÈ›ională, cu unealta de lucru standard, este de 140 kg. Presiunea de operare este de 100-150 bar, la un debit de ulei de 25-45 l/min. Rata de impact asigurată este de 850-1900 lovituri/min.
Echipamente GF GORDINI:
- Furci pentru paleÈ›i PF 150: sunt utilizate în special pe È™antierele de construcÈ›ii sau pentru a manipula încărcături paletizate. Aplicabile miniîncărcătoarelor pe roÈ›i sau pe È™enile, sunt concepute pentru a garanta lucrul în toate condiÈ›iile de siguranță pentru operator, ele incluzând È™i o grilă de protecÈ›ie împotriva răsturnării sarcinii în timpul lucrului. Deplasarea robustelor furci se face manual, dar este disponibilă È™i o acÈ›ionare hidraulică a furcilor, opÈ›ional.
- Freza de asfalt CP 50.17: este concepută ca ataÈ™ament pentru miniîncărcătoare de 3-4,8 t, încărcătoare frontale compacte de 6-8,5 t È™i buldoexcavatoare de 7-9,5 t, pentru a efectua lucrări de întreÈ›inere a drumurilor, pentru a îndepărta un strat de asfalt în vederea înlocuirii sau pentru a efectua săpături ulterioare. Datorită celor două roÈ›i robuste din oÈ›el de pe È™asiu È™i a celor două patine frontale basculante din Hardox, freza are patru puncte de contact cu solul, permiÈ›ând operatorului să lucreze cu braÈ›ul maÈ™inii poziÈ›ionat complet jos, ceea ce asigură o vizibilitate mare, È™i totodată îi conferă o mai mare rezistență È™i eficiență frezei în sine în timpul fazelor de lucru È™i o absență a vibraÈ›iilor, chiar È™i pe termen lung. Toate miÈ™cările se efectuează hidraulic: translaÈ›ia, astfel încât să se poată freza chiar È™i la nivelul peretelui; reglarea independentă a adâncimii la stânga È™i la dreapta, astfel încât să se efectueze treceri alăturate; înclinarea pentru a menÈ›ine constantă adâncimea de frezare chiar È™i în faÈ›a unor neregularități sau pante ale suprafeÈ›ei drumului. Tamburul de 500 mm este realizat cu cuÈ›ite rezistente pentru asfalt ori, la cerere, pentru beton sau piatră. La cerere, este disponibil un kit de apă presurizată cu pulverizatoare de reducere a prafului.
- Perie cu cuvă de colectare È™i instalaÈ›ie de stropire SW 210: este concepută ca ataÈ™ament pentru miniîncărcătoare de 3,5-4,8 t, încărcătoare frontale compacte de 4,6-5,5 t, buldoexcavatoare de 4,5-5,2 t È™i încărcătoarele cu braÈ› telescopic de 4,5-6 t. Având o lățime de lucru de 2100 mm este utilizată pentru curățarea suprafeÈ›elor rutiere, a zonelor industriale sau a oricărui È›ip de suprafață. Este echipată cu o cuvă de colectare de mare capacitate, cea mai mare de pe piață în categoria sa, ceea ce reprezintă un mare avantaj în ceea ce priveÈ™te economisirea timpului în timpul utilizării. ÎnălÈ›imea periei poate fi reglată pentru a permite utilizarea inelelor cu perii de polipropilenă până la ultimul centimetru, reducând astfel costurile de întreÈ›inere. Kitul de udare prin gravitaÈ›ie sau sub presiune, dispune de un rezervor cu o capacitate de 100 l È™i pulverizatoare.
- Cupă multifuncÈ›ională 4 în 1, BM 185: ataÈ™ament destinat miniîncărcătoarelor de 2,8-3,8 t, cu o structură robustă È™i care se caracterizează prin durata lungă de viață datorată utilizării oÈ›elurilor de înaltă rezistență, atât în structură, cât È™i muchiile de tăiere. GraÈ›ie unor cilindri hidraulici cupa se poate deschide pentru a evacua încărcătura. O supapă hidraulică cu pârghie asigură reglarea vitezei de deschidere/închidere a părÈ›ilor cupei. Cu o lățime de 1850 mm, capacitatea cupei este de 0,5 mc, iar masa operaÈ›ională de 390 kg.
Echipamente BOMAG:
- Freza de asfalt BM 2000/65: este o freză revoluÈ›ionară, cea mai rentabilă din clasa de 2 metri care, prin combinarea tehnologiei inteligente de frezare la rece BOMAG cu sistemul de suport de schimb optimizat pentru uzură BMS 15L, poate realiza economii de combustibil de până la 20%, prelungind totodată semnificativ durata de viață a cuÈ›itelor de tăiere. Designul inteligent al frezei la rece oferă operatorului o vizibilitate panoramică excelentă, iar vizibilitatea clară asupra muchiei de frezare din față permite o frezare extrem de precisă. Partea din spate îngustă îmbunătățeÈ™te vizibilitatea din spate È™i, prin urmare, siguranÈ›a la lucru.
- Finisorul de asfalt BF 700 C-3 S500: este un finisor de asfalt din clasa finisoarelor universale È™i pentru autostrăzi, pe È™enile, cu o masă de operare de 21 800 kg È™i o capacitate de asfaltare de 700 t/h. Este proiectat pentru performanță, uÈ™urință în utilizare, fiabilitate È™i eficiență. ECOMODE, sistemul inteligent de management al motorului È™i sistemului hidraulic, asigură performanÈ›e optime È™i un consum mai mic de combustibil, iar încălzirea inovatoare a grinzii de aÈ™ternere cu tehnologia MAGMALIFE este de două ori mai rapidă decât sistemele convenÈ›ionale.
- Finisorul de asfalt BF 200 C-2 S2000 TV cu extensii de grindă de la 2,0 m la 2,7 m: cu o masă de operare de 6 000 kg È™i o capacitate de asfaltare de 200 t/h, este un mini-finisor de asfalt pe È™enile compact, dar puternic È™i fiabil, manevrabil È™i uÈ™or de operat, ideal pentru È™antierele mai mici. Cu o lățime minimă de aÈ™ternere a asfaltului de 1,10 m, BF 200 C-2 este perfect pentru trotuare, între clădiri, în parcări, în pasaje subterane È™i între È™inele de tramvai. AceleaÈ™i sisteme È™i tehnologii inovatoare integrate pe finisoarele universale sunt utilizate È™i pe acest mini-finisor de asfalt.
- Cilindru compactor tandem articulat, cu vibraÈ›ii, BW 135 AD-5: cu o masă de operare de 4 050 kg È™i o lățime de lucru de 1 300 mm, acest cilindru compactor tandem uÈ™or este ideal pentru trotuare È™i alei pietonale, parcări È™i pentru lucrări de reparaÈ›ii È™i lucrări de finisare în construcÈ›ia de drumuri. Are integrată funcÈ›ia „crabwalk” (mers de crab) care permite deplasarea în lateral, fără a schimba orientarea utilajului, iar funcÈ›ia ECONOMIZER arată operatorului gradul de compactare pe un afiÈ™aj, pentru a se evita trecerile inutile.
- Cilindru compactor tandem pivotant, cu vibraÈ›ii, BW 154 AP-5: cu o masă operaÈ›ională de 7700 kg kg È™i o lățime de lucru de 1500 kg, face parte din gama de utilaje BOMAG care stabilesc noi standarde în construcÈ›ia infrastructurii rutiere. Cu sistemul integrat de compactare ASPHALT MANAGER, rezultatele de compactare necesare în construcÈ›ia de drumuri pot fi obÈ›inute deosebit de rapid. Setarea parametrilor maÈ™inii este uÈ™oară, iar tot ce trebuie să facă operatorul este să selecteze grosimea stratului de asflat care urmează să fie compactat.
- Cilindru compactor cu un tambur, cu vibraÈ›ii, pentru terasamente, BW 219 BVC-5: este un cilindru compactor din clasa grea, cu o masă operaÈ›ională de 20 300 kg È™i echipat cu un motor diesel Deutz de 150 kW, face față cu brio la orice provocare. Caracteristica principală este utilizarea revoluÈ›ionarei tehnologii VARIOCONTROL (tamburul vibrează pur liniar, nu pe o cale circulară, oscilaÈ›iile adaptându-se continuu la cerinÈ›ele suprafeÈ›ei), care asigură performanÈ›e de compactare È™i efect de adâncime mai mari, fără compactare excesivă È™i cu mai puÈ›ine treceri.
Citat
"Am participat la COBUILD pentru a doua oară consecutiv fiind foarte satisfăcuÈ›i de prima ediÈ›ie care a fost un succes din toate punctele de vedere. Anul acesta ne-am prezentat la târg cu cele mai noi echipamente. În premieră am expus anul acesta prima autopompă electrică Putzmeister , cea mai mare freză de asfalt de la BOMAG, un compactor BOMAG de 19t cu cea mai avansată tehnologie de compactare. Mai mult decât atât am pregătit pentru zona demo o simulare de aÈ™ternere asfalt cu trei utilaje (mini-încărcător GEHL, finisor asfalt si cilindru vibrocompator tandem articulat BOMAG), astfel că toÈ›i cei prezenÈ›i au putut să vadă un eÈ™alon de aÈ™ternere asfalt la lucru." - Alexandru HANSA, Director Vânzări GENCO’93