Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

ATP TRUCKS AUTOMOBILE ANUNŢĂ PRODUCŢIA DE SERIE PENTRU PRIMUL LOT DE AUTOTRACTOARE TRUSTON, LA BAIA MARE

ATP TRUCKS AUTOMOBILE ANUNŢĂ PRODUCŢIA DE SERIE PENTRU PRIMUL LOT DE AUTOTRACTOARE TRUSTON, LA BAIA MARE

ATP Trucks Automobile, compania producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane din România, anunță producția de serie pentru primul lot de autotractoare configurație 4x2, 480 CP, în varianta cu cabină joasă, cutie automată. În urmă cu exact un an, primul cap tractor 4x2, cabină înaltă, ieșea de pe linia de producție. La data curentă procesul de testare și omologarea sunt finalizate astfel că s-a trecut la etapa producției în serie.

Cu o activitate de peste 27 de ani în domeniul auto, ATP Group și-a dezvoltat, începând cu 2019, segmentul producție auto. În 28 august 2019, ATP Trucks lansa pe piață primul model Truston 8x4, 430 CP – autobasculată și autobetonieră. În 2021 s-a consemnat primul face lift al camionului ATP Trucks 8x4. Modificările aduse au constat în restilizarea exterioară a cabinei, respectiv interiorul acesteia care este complet nou. De asemenea, camionul a primit suprastructurile Stamer care au la bază designul și caracteristicile tehnice definite de inginerii ATP Trucks. Tot în 2021, în luna mai, ATP Trucks anunța lansarea pe piață a autobuzului electric ATP Bus.

În prezent, portofoliul diversificat repoziționează ATP Group ca și integrator de produse și sisteme pentru mobilitatea persoanelor și mărfurilor. Cap tractorul Truston 4x2 480 CP este încadrat în categoria vehiculelor grele de transport: Truston 4x2 este propulsat cu o putere superioară de motorul WP13.480E63 Euro6 Diesel (Powered by Weichai) iar șasiul vine pe profilul de 9mm. Axe față: 7,5 t, axe spate: 13 t, rezervor 700 l, sistemul de frânare este definit de tehnologia Wabco. Opțional, produsul poate fi configurat cu cutie automată, cutie AMT (Automatic Mechanic Transmission) sau cutie manuală. Se remarcă accesul facil în zona de cuplare a semiremorcii, aici fiind prevăzută lumină suplimentară dar și o platformă de lucru accesibilă și sigură.

Suspensia pneumatică spate asigură o manipulare facilă a cuplării și decuplării semiremorcii și un confort sporit în mers. Telecomanda erogonomică, cu comenzi intuitive, facilitează reglajul pneumatic al axei spate. Spațiul interior asigură un confort de înaltă clasă, fiind prevăzut cu scaun pneumatic Grammer pentru șofer, unitate centrală multimedia, pat individual cu saltea din spumă cu memorie, perdele, lumină ambientală, spații de depozitare generoase și ușor accesibile. Pentru cabina înaltă avem paturile supraetajate și o zonă superioară a cabinei corect compartimentată. Cabinele Truston sunt definite de claritatea și simplitatea instrumentelor de bord dar și de elemente de confort superior aduse în dotarea standard.

Produsul vine cu garanție 24 de luni, fără limită de km dar și cu posibilitate de extindere a acesteia. “Cu noul nostru produs ne dorim să intrăm, în primul rând, pe piața construcțiilor și a serviciilor de transport intern. La nivel național asigurăm foarte bine și segmentul service pentru produsele noastre. Aș mai menționa că perioada de testare obligatorie a presupus exploatarea la turație maximă a noului produs. Autotractoarele Truston în varianta cabină înaltă dar și cabină joasă au fost intens utilizate de către partenerii noștri, în aplicații tip: cuplare la benă basculabilă pentru transport agregate și cereale, cuplare la trailer pentru transport utilaje. Feedbackul utilizatorilor l-am luat întotdeauna constructiv, l-am analizat împreună cu inginerii și tehnicienii noștri și a contat mult în evoluția noastră și a produsului.”, a adăugat Lucian Varga, directorul general al ATP Motors - distribuitorul produselor ATP Trucks.

“Pretabil segmentului construcţii, transport mărfuri speciale dar și generale Cap tractorul Truston 4x2 480 CP a venit ca un răspuns la cererea pieţei dar și a capabilităţii noastre pe măsură ce am acumulat experienţă ca și producători auto. Noua etapă a producţiei noastre, aceea a autotractoarelor 4x2 480 CP presupune un prim lot de 15 unităţi configurate în varianta cu cutie automată și cabină joasă. Cele mai mari provocări sunt termenele de livare a componentelor pe lanţul de aprovizionare, respectiv a materiilor prime dacă ne referim și la suprastructurile Stamer pe care noi le producem.” – FLORIN CRIȘAN, DIRECTOR GENERAL ATP TRUCKS




Prin serviciile specializate de consultanță pe care dealer-ul ATP Motors le oferă, clienții pot accesa finanțare flexibila prin leasing. De asemenea, se oferă cel mai facil sistem trade-in: pentru constituirea avansului pentru produsele TRUSTON pot fi tranzacționate atât autoturisme sau autoutilitare rulate, cât și camioane de transport sau construcții, remorci, semiremorci sau utilaje.

INTERVIU MIRCEA CIRȚ, FONDATOR ATP GROUP

Mașini&Utilaje: Ce provocări v-a adus pandemia Covid-19 și ce oportunități au apărut pe parcursul acesteia pentru ATP Group?
Mircea Cirț: Renunțarea la vechile obiceiuri și confruntarea cu noi oportunități. Trecere de la comerț la producție cu mai mult curaj.

Mașini&Utilaje: Cum gestionați fluxul de livrări ținând cont de lipsa semiconductorilor la nivel global, cât și problema proximității cu războiul din Ucraina? Care sunt soluțiile identificate de ATP Group?
Mircea Cirț: Provocări în lanțul de aprovizionare sunt la multe componente, însă până în prezent am găsit soluții. Când nu se poate înainte, încercam la dreapta, dacă nu se poate încercam la stânga, dar nicidecum înapoi!

Mașini&Utilaje: Care considerați că sunt mega-trendurile la nivel global generate de evenimentele ultimilor doi ani și cum vă raportați la acestea?
Mircea Cirț: Focus pe performanță, optimizare, deglobalizare și parteneriate locale. Susțin relațiile pe care le putem dezvolta și întreține local, susțin ideea de afacere (când spun asta mă gândesc la producție) locală. Nu putem schimba trendul însă putem schimba focusul: să îl ducem spre noi parteneriate, produse noi, producție locală.

Mașini&Utilaje: Ce feedback ați primit de la clienți vis-a-vis de camionul Truston? Dar utilajele Hefton?
Mircea Cirț: Foarte bun. Peste așteptări.

Mașini&Utilaje: Care sunt avantajele camionului Truston comparativ cu modelele similare ale concurenților?
Mircea Cirț: Robust. Simplu. Confortabil. De nădejde și de încredere.

Mașini&Utilaje: Care considerați că sunt provocările sectorului de construcții în România? Cum simțiți piața și către ce anume ne îndreptam?
Mircea Cirț: Sistemul birocrat și neadaptat la context. Ne îndreptam spre un haos și mai mare pentru că nu suntem capabili să gestionăm crizele.

Mașini&Utilaje: Având în vedere accentul tot mai mare care se pune pe conceptul de sustenabilitate, cum se poziționează ATP Group vis-a-vis de acesta?
Mircea Cirț: ATP Group face pași importanți integrând sinergii, azi ne poziționăm ca integrator de sisteme de mobilitate atât a persoanelor cât și a mărfurilor.

Mașini&Utilaje: Ce urmează în continuare, care sunt planurile de dezvoltare ale grupului pentru următorii ani?
Mircea Cirț: Focus pe producție, în măsura în care guvernanții vor susține economia și agenții economici în aceasta perioadă. Avem planuri, am investit mult în acestea, este nevoie însă de o protejare a mediului de afaceri astfel încât să putem avansa.

“Curajul și voința trebuie să se antreneze permanent astfel încât să atingem țintele cele mai înalte. Lucrăm cu profesionalism și sper în șanse reale de împlinire a unui viitor în care, în România, să înțelegem corect nevoia de evoluție.” - MIRCEA CIRȚ, PREȘEDINTE ATP GROUP

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult