ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane, anunță intrarea pe un nou segment de piață cu produse aflate în planul de dezvoltare și producție: autobuzele electrice. ATP Bus este noul produs, iar denumirea sa comercială este UpCity. În momentul de față se lucrează la realizarea unui prototip care va fi prezentat în formă finală la începutul lunii mai. Prototipul este în proces de omologare la nivel european.
Anunțul despre realizarea noului prototip al autobuzul electric Upcity vine la scurt timp după lansarea pe piața din România, în august 2019, de către ATP Trucks a camionul Truston, produs la Baia Mare, omologat în două variante: basculantă și betonieră. Au fost comercializate deja 48 de camioane.
“Contextul actual generat de infrastructura problematică în orașe, parcurile de autobuze îmbătrânite, poluante și costisitoare, cu impact direct în bugetele locale, criza de sănătate care ne-a arătat că transportul în comun trebuie să fie unul sigur, economic și igienic, împreună cu nevoia de a seta cât mai repede cum arată construită și dezvoltată o nouă rețea de drumuri urbane adaptată orașelor Smart din secolul XXI, a condus spre decizia acestui nou proiect îndrăzneț pentru ATP Group. Este un demers pur românesc și absolut necesar. UpCity este un produs inovator, care nu depinde de infrastructura rutelor existente și care va ține pasul cu tehnologia”, a declarat Mircea Cirț, Președintele ATP Group.
Primele informații disponibile despre noul autobuz electric sunt cele legate de capacitățile sale de transport: 83 locuri, 25 (+1) pe scaune, podea joasă, 3 uși și o autonomie de 200 km, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați, iar provocarea majoră în acest proiect a fost alegerea bateriei. În cele din urmă, s-a mers natural către producătorul CATL, gigantul bateriilor EV, o companie de tehnologie fondată în 2011, specializată în fabricarea de baterii litiu-ion pentru vehicule electrice și sisteme de stocare a energiei, precum și sisteme de gestionare a bateriilor.
Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) este producătorul și furnizorul de baterii pentru cele mai prestigioase brand-uri auto - vehicule pentru pasageri, dar și vehicule comerciale. CATL vine cu inovație, clienții săi pot mai departe să o transpună în realizări ancorate cerințelor actuale pe segmentul mobilitate.
Structura autobuzului electric este gândită pentru a-i putea extinde autonomia până la 360 km. Va avea 83 de locuri, însă producătorul transmite că produsul de serie va putea fi configurat opțional până la 90 locuri, astfel încât să asigure o calibrare corectă a rutelor și să aibă încărcare 100%.
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
ATP Trucks Automobile anunță intrarea pe un nou segment de piață cu UpCity – primul autobuz electric românesc

Recent Posts:
IVECO, nume de referință în industria vehiculelor comerciale, anunță deschiderea unui nou punct de vânzare și service în orașul Deva, alături de partenerul Dutch Truck Services. Alături de echipa IVECO Romania, Dutch Truck Services și AIC Services, la ceremonia de inaugura...
Citeste mai mult
Evenimentul unde se dezbat și analizează ultimele tendințe în administrarea eficienta a flotelor auto revine cu o noua ediție pe 19 septembrie, la Crowne Plaza Bucharest. Fleet Management Conference va aduce în prim-plan cele mai bune practici pentru creșterea performanțelor flotei...
Citeste mai mult
ATP Trucks Automobile - Pas semnificativ către sustenabilitatea și modernizarea transportului public
ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane, anunță livrarea cu succes a primului lot de 10 autobuze electrice ATP Bus către orașul Vișeu de Sus, marcând un moment important în angajamentul către o mobilitate urba...
Citeste mai mult
Podul suspendat de la Brăila, cel mai mare din România și cel mai mare de peste Dunăre, a intrat deja în topul celor mai lungi poduri din Europa, ocupând locul cinci cu o lungime totală de 1974 de metri și fiind al treilea pod suspendat după deschiderea centrală dintre pilon...
Citeste mai mult