Hyundai Construction Equipment Europe (HCEE) a introdus două modele de basculante articulate în linia sa în plină expansiune de echipamente grele pentru construcÈ›ii È™i pentru terasament.
Basculantele articulate sunt primul rezultat vizibil al cooperării dintre HCEE È™i Hyundai Doosan Infracore (HDI), după achiziÈ›ia companiei Doosan de către Hyundai Heavy Industries Group. Lansate la expoziÈ›ia Hillhead 2022, cele două basculante articulate HA30A È™i HA45A au sarcini utile nominale de 28 de tone È™i, respectiv, 41 de tone, dovedindu-se vehicule de transport ideale în aplicaÈ›ii comune cu excavatoarele pe È™enile È™i încărcătoarele pe roÈ›i grele de la Hyundai. La Bauma 2022, este prezentat în premieră mondială modelul HA45A.
Hyundai CEE a intrat pe piaÈ›a basculantelor articulate cu două modele ce utilizează un design È™i o tehnologie inovatoare dovedite pentru a oferi o productivitate ridicată È™i o mobilitate superioară pe È™antierele grele. Destinate popularelor categorii de 30 È™i 45 de tone, modelele HA30A È™i HA45A sunt construite în jurul unui concept de tracÈ›iune integrală pe È™ase roÈ›i, cu diferenÈ›iale cu alunecare limitată față È™i spate È™i un diferenÈ›ial longitudinal care poate fi blocat manual, pentru tracÈ›iune la sarcina maximă È™i tracÈ›iune pe teren dificil.
DESIGN CONCENTRAT PE PRODUCTIVITATE, PERFORMANȚĂ, MANEVRABILITATE ȘI MANIABILITATE
Basculantele articulate Hyundai au un design compact al È™asiului, pentru a ajuta manevrabilitatea, cu un cadru È™asiu spate înclinat È™i un diferenÈ›ial integrat în transmisia ZF, montat frontal, permiÈ›ând o secÈ›iune mai scurtă a cadrului È™asiu față. Acest lucru are ca rezultat cea mai mică rază de viraj din sector È™i o stabilitate remarcabilă, datorată centrului de greutate scăzut la încărcare nominală.
Suspensia independentă hidropneumatică cu auto-nivelare pe puntea din față asigură o călătorie confortabilă, oferind o manevrabilitate maximă în condiÈ›ii de teren dificil. Inelul de rotire este montat în faÈ›a punctului de articulare a È™asiului, lângă axa față, rezultând o distribuÈ›ie egală a sarcinii pe roÈ›ile din față în toate situaÈ›iile de conducere, pentru o stabilitate È™i o tracÈ›iune sporite. Totodată, distribuÈ›ia uniformă a greutății vehiculului pe cele trei axe permite operatorului să utilizeze diferenÈ›ialele cu alunecare limitată cu o valoare de blocare de doar 45°, menÈ›inând tracÈ›iunea către ambele roÈ›i din față chiar È™i atunci când se acÈ›ionează direcÈ›ia.
Cele două punÈ›i spate folosesc un design de tracÈ›iune a boghiului în tandem, cu un singur diferenÈ›ial central È™i două reductoare cu angrenaje interne, câte unul pe fiecare parte a boghiului. Aceste axe în tandem se pot roti în total cu aproape 40 de grade, asigurând o oscilaÈ›ie maximă a punÈ›ilor spate pentru a menÈ›ine permanent contactul roÈ›ilor cu solul pe teren accidentat. DiferenÈ›ialul central unic măreÈ™te garda la sol sub autocamion.
HA30A È™i HA45A sunt echipate cu un retarder hidraulic complet, combinat cu o frână de motor electronică standard. Aceste sisteme auxiliare de frânare completează eficient frânele cu discuri umede răcite cu ulei, acestea având o durată de viață extinsă de până la 15 000 de ore. O frână de parcare mecanică cu activare hidraulică menÈ›ine vehiculul în staÈ›ionare. Basculantele articulate sunt furnizate cu un înclinometru, cu protecÈ›ie la răsturnare È™i funcÈ›ia „Body Over Center of Gravity”, de semnalizare a depășirii centrului de greutate al caroseriei, pentru a asista È™oferii la descărcarea sarcinii din benă, la operarea pe teren accidentat sau când vehiculul se înclină foarte mult.
SecÈ›iunea înclinată a a părÈ›ii din spate a È™asiului asigură distribuirea uniformă a sarcinii între axele față È™i spate. Bena are podeaua înclinată înainte asigurând un grad mai mare de reÈ›inere a materialelor fluide sau umede, în special a pietriÈ™ului. HA30A are o capacitate a benei de 16,8 mc, care creÈ™te la 17,8 mc dacă este montat un oblon la spatele benei. Modelul mai mare HA45A oferă o capacitate de 24,4 mc, care creÈ™te la 26,0 mc cu oblon. Ambele bene basculante pot fi încălzite opÈ›ional de gazele de eÈ™apament ale motorului, pentru a preveni îngheÈ›area È™i lipirea materialelor atunci când se lucrează la temperaturi mai scăzute. OpÈ›ional, sunt disponibile plăci de uzură interne montate în benă, pentru utilizarea la transportul rocilor dure.
GRUP MOTOPROPULSOR DOVEDITE
Pentru a propulsa ambele basculante articulate, Hyundai a folosit puternice motoare diesel Scania, conforme cerinÈ›elor UE Stage V. Modelul HA30A utilizează un motor diesel supraalimentat DC9 cu cinci cilindri, de 9,3 litri, care dezvoltă 375 CP (276 kW) È™i un cuplu de 1 876 Nm. În schim, modelul HA45A, mai mare, utilizează un motor diesel DC13 cu È™ase cilindri, de 12,7 litri, care dezvoltă o putere maximă de 500 CP (368 kW) È™i un cuplu de 2 476 Nm.
Ambele motoare sunt asociate unor transmisii automate ZF Tip-Tronic cu opt trepte înainte È™i patru trepte înapoi, cu retarder integrat. Convertizorul de cuplu are blocare în toate treptele de viteză, ceea ce reduce consumul de combustibil È™i creÈ™te eficienÈ›a. Cu o viteză maximă de până la 55 km/h È™i datorită cutiei de viteze Tip-Tronic, deplasările sunt line, cu accelerări È™i frânări fără È™ocuri, operatorul putând păstra un ritm de lucru continuu. În plus, acesta poate alege între o schimbare a vitezelor manuală sau automată.
Viteza la deplasarea cu spatele este de maxim 16 km/h. Combustibilul, lichidul AdBlue pentru tratarea gazelor de eșapament și un sistem standard de ungere cu lubrifiere automată pot fi accesate cu ușurință de la nivelul solului, pentru o mai bună siguranță pe șantier.
Capota motorului se rabate în față pentru a permite accesul la filtre È™i la punctele de umplere, în timp ce întreaga structură a cabinei poate fi, de asemenea, înclinată spre partea din spate a autocamionului, pentru a oferi acces pentru reparaÈ›ii È™i întreÈ›inere.
Sistemul de monitorizare telematică Hi- Mate de la Hyundai, integrat standard, asigură conectivitate prin satelit È™i GSM, pentru a realiza legătura cu centrul la cele mai inaccesibile È™antiere de construcÈ›ii È™i miniere din întreaga lume. Acest lucru permite clienÈ›ilor să monitorizeze de la distanță productivitatea, consumul de combustibil, avertizările sistemului È™i starea de întreÈ›inere, reducând timpii de nefuncÈ›ionare neplanificaÈ›i È™i îmbunătățind utilizarea flotei.
CONFORT ȘI SIGURANȚĂ
Basculantele articulate Hyundai dispun de cea mai spaÈ›ioasă cabină ROPS/FOPS de pe piață. În cabină se observă dispunerea ergonomică a comenzilor, la care se ajunge cu uÈ™urință din scaunul de înaltă calitate al operatorului, cu cotiere È™i suspensie pneumatică. Cabina este montată, de asemenea, pe elemente de amortizare din cauciuc, cu rol în reducerea È™ocurilor È™i vibraÈ›iilor.
SpecificaÈ›iile includ un radio compatibil cu MP3 È™i Bluetooth, încărcător USB, bare de siguranță pe toate părÈ›ile È™i un suport pentru picioare. În interiorul cabinei există numeroase spaÈ›ii de depozitare, cu loc pentru o cutie opÈ›ională frigorifică/caldă È™i prize de alimentare de 12 V pentru telefoanele operatorului, precum È™i alte accesorii.
Controlul complet al climatizării cabinei este standard pe ambele modele, iar cabina se mândreÈ™te cu un nivel de zgomot intern de doar 72dB(A), pentru un confort maxim pe întreg parcursul zilei de lucru. Capota înclinată a motorului oferă o vedere excelentă spre partea din față a basculantei articulate, iar geamurile laterale sunt glisante.
În exterior, sunt prevăzute balustrade de protecÈ›ie È™i bare de susÈ›inere pe părÈ›ile laterale ale cabinei. Un ecran LCD de 7 inch, în culori, oferă informaÈ›ii cheie despre funcÈ›ionarea vehiculului. Este disponibil È™i un contor de sarcină utilă integrat, pentru a preveni supraîncărcarea È™i pentru a înregistra productivitatea. FuncÈ›iile de diagnosticare sunt incluse în sistemul de monitorizare, iar operatorul poate verifica de la distanță, din cabină, nivelurile uleiului hidraulic È™i de transmisie. Un inclinometru te asigură că basculanta articulată este condusă în limitele sale de siguranță, în timp ce camera
video integrată din spate È™i numeroasele oglinzi asigură o vizibilitate excelentă în toate direcÈ›iile È™i atunci când se vehiculul se deplasează înapoi sub un excavator sau în zona de basculare.