Hyundai Construction Equipment Europe (HCEE) a introdus două modele de basculante articulate în linia sa în plină expansiune de echipamente grele pentru construcții și pentru terasament.
Basculantele articulate sunt primul rezultat vizibil al cooperării dintre HCEE și Hyundai Doosan Infracore (HDI), după achiziția companiei Doosan de către Hyundai Heavy Industries Group. Lansate la expoziția Hillhead 2022, cele două basculante articulate HA30A și HA45A au sarcini utile nominale de 28 de tone și, respectiv, 41 de tone, dovedindu-se vehicule de transport ideale în aplicații comune cu excavatoarele pe șenile și încărcătoarele pe roți grele de la Hyundai. La Bauma 2022, este prezentat în premieră mondială modelul HA45A.
Hyundai CEE a intrat pe piața basculantelor articulate cu două modele ce utilizează un design și o tehnologie inovatoare dovedite pentru a oferi o productivitate ridicată și o mobilitate superioară pe șantierele grele. Destinate popularelor categorii de 30 și 45 de tone, modelele HA30A și HA45A sunt construite în jurul unui concept de tracțiune integrală pe șase roți, cu diferențiale cu alunecare limitată față și spate și un diferențial longitudinal care poate fi blocat manual, pentru tracțiune la sarcina maximă și tracțiune pe teren dificil.
DESIGN CONCENTRAT PE PRODUCTIVITATE, PERFORMANȚĂ, MANEVRABILITATE ȘI MANIABILITATE
Basculantele articulate Hyundai au un design compact al șasiului, pentru a ajuta manevrabilitatea, cu un cadru șasiu spate înclinat și un diferențial integrat în transmisia ZF, montat frontal, permițând o secțiune mai scurtă a cadrului șasiu față. Acest lucru are ca rezultat cea mai mică rază de viraj din sector și o stabilitate remarcabilă, datorată centrului de greutate scăzut la încărcare nominală.
Suspensia independentă hidropneumatică cu auto-nivelare pe puntea din față asigură o călătorie confortabilă, oferind o manevrabilitate maximă în condiții de teren dificil. Inelul de rotire este montat în fața punctului de articulare a șasiului, lângă axa față, rezultând o distribuție egală a sarcinii pe roțile din față în toate situațiile de conducere, pentru o stabilitate și o tracțiune sporite. Totodată, distribuția uniformă a greutății vehiculului pe cele trei axe permite operatorului să utilizeze diferențialele cu alunecare limitată cu o valoare de blocare de doar 45°, menținând tracțiunea către ambele roți din față chiar și atunci când se acționează direcția.
Cele două punți spate folosesc un design de tracțiune a boghiului în tandem, cu un singur diferențial central și două reductoare cu angrenaje interne, câte unul pe fiecare parte a boghiului. Aceste axe în tandem se pot roti în total cu aproape 40 de grade, asigurând o oscilație maximă a punților spate pentru a menține permanent contactul roților cu solul pe teren accidentat. Diferențialul central unic mărește garda la sol sub autocamion.
HA30A și HA45A sunt echipate cu un retarder hidraulic complet, combinat cu o frână de motor electronică standard. Aceste sisteme auxiliare de frânare completează eficient frânele cu discuri umede răcite cu ulei, acestea având o durată de viață extinsă de până la 15 000 de ore. O frână de parcare mecanică cu activare hidraulică menține vehiculul în staționare. Basculantele articulate sunt furnizate cu un înclinometru, cu protecție la răsturnare și funcția „Body Over Center of Gravity”, de semnalizare a depășirii centrului de greutate al caroseriei, pentru a asista șoferii la descărcarea sarcinii din benă, la operarea pe teren accidentat sau când vehiculul se înclină foarte mult.
Secțiunea înclinată a a părții din spate a șasiului asigură distribuirea uniformă a sarcinii între axele față și spate. Bena are podeaua înclinată înainte asigurând un grad mai mare de reținere a materialelor fluide sau umede, în special a pietrișului. HA30A are o capacitate a benei de 16,8 mc, care crește la 17,8 mc dacă este montat un oblon la spatele benei. Modelul mai mare HA45A oferă o capacitate de 24,4 mc, care crește la 26,0 mc cu oblon. Ambele bene basculante pot fi încălzite opțional de gazele de eșapament ale motorului, pentru a preveni înghețarea și lipirea materialelor atunci când se lucrează la temperaturi mai scăzute. Opțional, sunt disponibile plăci de uzură interne montate în benă, pentru utilizarea la transportul rocilor dure.
GRUP MOTOPROPULSOR DOVEDITE
Pentru a propulsa ambele basculante articulate, Hyundai a folosit puternice motoare diesel Scania, conforme cerințelor UE Stage V. Modelul HA30A utilizează un motor diesel supraalimentat DC9 cu cinci cilindri, de 9,3 litri, care dezvoltă 375 CP (276 kW) și un cuplu de 1 876 Nm. În schim, modelul HA45A, mai mare, utilizează un motor diesel DC13 cu șase cilindri, de 12,7 litri, care dezvoltă o putere maximă de 500 CP (368 kW) și un cuplu de 2 476 Nm.
Ambele motoare sunt asociate unor transmisii automate ZF Tip-Tronic cu opt trepte înainte și patru trepte înapoi, cu retarder integrat. Convertizorul de cuplu are blocare în toate treptele de viteză, ceea ce reduce consumul de combustibil și crește eficiența. Cu o viteză maximă de până la 55 km/h și datorită cutiei de viteze Tip-Tronic, deplasările sunt line, cu accelerări și frânări fără șocuri, operatorul putând păstra un ritm de lucru continuu. În plus, acesta poate alege între o schimbare a vitezelor manuală sau automată.
Viteza la deplasarea cu spatele este de maxim 16 km/h. Combustibilul, lichidul AdBlue pentru tratarea gazelor de eșapament și un sistem standard de ungere cu lubrifiere automată pot fi accesate cu ușurință de la nivelul solului, pentru o mai bună siguranță pe șantier.
Capota motorului se rabate în față pentru a permite accesul la filtre și la punctele de umplere, în timp ce întreaga structură a cabinei poate fi, de asemenea, înclinată spre partea din spate a autocamionului, pentru a oferi acces pentru reparații și întreținere.
Sistemul de monitorizare telematică Hi- Mate de la Hyundai, integrat standard, asigură conectivitate prin satelit și GSM, pentru a realiza legătura cu centrul la cele mai inaccesibile șantiere de construcții și miniere din întreaga lume. Acest lucru permite clienților să monitorizeze de la distanță productivitatea, consumul de combustibil, avertizările sistemului și starea de întreținere, reducând timpii de nefuncționare neplanificați și îmbunătățind utilizarea flotei.
CONFORT ȘI SIGURANȚĂ
Basculantele articulate Hyundai dispun de cea mai spațioasă cabină ROPS/FOPS de pe piață. În cabină se observă dispunerea ergonomică a comenzilor, la care se ajunge cu ușurință din scaunul de înaltă calitate al operatorului, cu cotiere și suspensie pneumatică. Cabina este montată, de asemenea, pe elemente de amortizare din cauciuc, cu rol în reducerea șocurilor și vibrațiilor.
Specificațiile includ un radio compatibil cu MP3 și Bluetooth, încărcător USB, bare de siguranță pe toate părțile și un suport pentru picioare. În interiorul cabinei există numeroase spații de depozitare, cu loc pentru o cutie opțională frigorifică/caldă și prize de alimentare de 12 V pentru telefoanele operatorului, precum și alte accesorii.
Controlul complet al climatizării cabinei este standard pe ambele modele, iar cabina se mândrește cu un nivel de zgomot intern de doar 72dB(A), pentru un confort maxim pe întreg parcursul zilei de lucru. Capota înclinată a motorului oferă o vedere excelentă spre partea din față a basculantei articulate, iar geamurile laterale sunt glisante.
În exterior, sunt prevăzute balustrade de protecție și bare de susținere pe părțile laterale ale cabinei. Un ecran LCD de 7 inch, în culori, oferă informații cheie despre funcționarea vehiculului. Este disponibil și un contor de sarcină utilă integrat, pentru a preveni supraîncărcarea și pentru a înregistra productivitatea. Funcțiile de diagnosticare sunt incluse în sistemul de monitorizare, iar operatorul poate verifica de la distanță, din cabină, nivelurile uleiului hidraulic și de transmisie. Un inclinometru te asigură că basculanta articulată este condusă în limitele sale de siguranță, în timp ce camera
video integrată din spate și numeroasele oglinzi asigură o vizibilitate excelentă în toate direcțiile și atunci când se vehiculul se deplasează înapoi sub un excavator sau în zona de basculare.