Conform datelor Comisiei Europene, autovehiculele grele (cu masa totală peste 3,5 t) sunt responsabile pentru aproximativ un sfert din emisiile de CO2 generate de transportul rutier în UE. În ciuda unor îmbunătățiri ale eficienței consumului de combustibil în ultimii ani, aceste emisii au fost în continuare pe un tr end ascendent, în principal din cauza creșterii ponderii traficului rutier de mărfuri.
Acum câțiva ani, combustibilii biologici erau văzuți ca fiind soluția problemelor legate de schimbarea climatică. În momentul de fată, sunt voci care spun că bio-combustibilii, chiar și din per spectiva schimbării climatice, nu sunt parte a soluției ci parte a problemei, întrucât agricultura intensivă, care ar produce materie primă pentru combustibilii biologici, emite oxid nitros, un gaz cu efect de seră. În plus, terenuri care acum găzduiesc pădurile tropicale sau pajiști - care asimilează CO2 - ar putea fi transformate în culturi. Acestea vor duce la intensificarea încălzirii globale. Impactul asupra mediului înconjurător va fi intensificat și de pier derea biodiversității şi de c onsumul crescut de apă - necesar în procesul de producție.
În acest context, președinții a șapte companii producătoare de camioane au semnat recent un acord prin care confirmă angajamentul de a înceta vânzarea camioanelor pe benzină și mot orină până în 2040. Daimler, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco și Ford au format astfel o alianță pentru a integra soluții ecologice în locul combustibilii clasici la modelele de camioane produse. Conform declarației comune, mărcile sus menționate vor înceta să mai vândă camioane care funcționează cu combustibil clasic până în 2040 – c u 10 ani mai de vreme decât planul inițial. În declarația comună, semnatarii s-au angajat, de asemenea, să facă investiții extinse în cercetarea privind combustibilii alternativi și să facă lobby la nivelul guvernelor locale pentru creșterea impozitului pe emisiile de dioxid de carbon. Cheltuielile industriei constructoare de vehicule grele pe noi tehnologii se vor situa între 50 și 100 de miliar de de euro.
Conform informațiilor publicate în cel mai recent raport al asociației ACEA, în acest moment în Europa există 6.2 milioane de vehicule grele. Însă, doar 2.300 dintre acestea sunt cu zero emisii, adică 0,04% din întreaga flotă activă. După cum susțin reprezentanții industriei, pentru ca ponderea flotei de vehicule ”verzi” să crească în Uniunea Europeană, este necesar, în primul rând, să se schimbe structura taxelor rutiere și să se asigure o rețea densă de infrastructură de încărcare și alimentare.
Așadar, procesul nu va fi unul uș or și, cum normele stabilite de UE prevăd reduceri ale emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele grele cu până la 30% în următorii zece ani, pentru a îndeplini a cest obiectiv, aproape 80.000 de camioane cu zero emisii vor trebui să circule pe drumuri. Viitorul este la o rotație de roată.
Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
CALITATEA AERULUI DUPĂ PANDEMIE

Recent Posts:
Tehnologie robustă, automatizare și electrificare inteligente, sunt calitățile evidențiate de compania Joseph Vögele AG la produsele prezentate la Bauma 2025: finisorul de asfalt pe roți SUPER 1803-5 X, modelul pe șenile din clasa Mini SUPER 800-5 P și modelul complet electric pe șenil...
Citeste mai mult
Develon a lansat oficial modelul DX25Z-7, un excavator mini dar extrem de capabil, proiectat special pentru spații strâmte și pentru cei care au nevoie de utilaje eficiente, ușor de transportat și simplu de utilizat. Cu aceeași ocazie, compania a prezentat și o versiune îmbunătă...
Citeste mai mult
CASE Construction Equipment a rupt barierele convenționalului la Bauma 2025, transformând târgul într-o vitrină de inovații îndrăznețe. Vedeta standului a fost conceptul de încărcător frontal pe roți și fără cabină, complet controlat de la distanță, ce rec...
Citeste mai mult
RoBuild 2025 a fost cu multă emoţie şi mult stres. Anul 2025 a început complicat. Apoi a venit Bauma. Alegerile prezidenţiale din 18 mai au fost intense şi divizante. Nesiguranţa cotidiană a atins noi cote atât la nivel internaţional, cât şi intern. Când chiar mă g&...
Citeste mai mult