Conform datelor Comisiei Europene, autovehiculele grele (cu masa totală peste 3,5 t) sunt responsabile pentru aproximativ un sfert din emisiile de CO2 generate de transportul rutier în UE. În ciuda unor îmbunătățiri ale eficienței consumului de combustibil în ultimii ani, aceste emisii au fost în continuare pe un tr end ascendent, în principal din cauza creșterii ponderii traficului rutier de mărfuri.
Acum câțiva ani, combustibilii biologici erau văzuți ca fiind soluția problemelor legate de schimbarea climatică. În momentul de fată, sunt voci care spun că bio-combustibilii, chiar și din per spectiva schimbării climatice, nu sunt parte a soluției ci parte a problemei, întrucât agricultura intensivă, care ar produce materie primă pentru combustibilii biologici, emite oxid nitros, un gaz cu efect de seră. În plus, terenuri care acum găzduiesc pădurile tropicale sau pajiști - care asimilează CO2 - ar putea fi transformate în culturi. Acestea vor duce la intensificarea încălzirii globale. Impactul asupra mediului înconjurător va fi intensificat și de pier derea biodiversității şi de c onsumul crescut de apă - necesar în procesul de producție.
În acest context, președinții a șapte companii producătoare de camioane au semnat recent un acord prin care confirmă angajamentul de a înceta vânzarea camioanelor pe benzină și mot orină până în 2040. Daimler, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco și Ford au format astfel o alianță pentru a integra soluții ecologice în locul combustibilii clasici la modelele de camioane produse. Conform declarației comune, mărcile sus menționate vor înceta să mai vândă camioane care funcționează cu combustibil clasic până în 2040 – c u 10 ani mai de vreme decât planul inițial. În declarația comună, semnatarii s-au angajat, de asemenea, să facă investiții extinse în cercetarea privind combustibilii alternativi și să facă lobby la nivelul guvernelor locale pentru creșterea impozitului pe emisiile de dioxid de carbon. Cheltuielile industriei constructoare de vehicule grele pe noi tehnologii se vor situa între 50 și 100 de miliar de de euro.
Conform informațiilor publicate în cel mai recent raport al asociației ACEA, în acest moment în Europa există 6.2 milioane de vehicule grele. Însă, doar 2.300 dintre acestea sunt cu zero emisii, adică 0,04% din întreaga flotă activă. După cum susțin reprezentanții industriei, pentru ca ponderea flotei de vehicule ”verzi” să crească în Uniunea Europeană, este necesar, în primul rând, să se schimbe structura taxelor rutiere și să se asigure o rețea densă de infrastructură de încărcare și alimentare.
Așadar, procesul nu va fi unul uș or și, cum normele stabilite de UE prevăd reduceri ale emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele grele cu până la 30% în următorii zece ani, pentru a îndeplini a cest obiectiv, aproape 80.000 de camioane cu zero emisii vor trebui să circule pe drumuri. Viitorul este la o rotație de roată.
Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
CALITATEA AERULUI DUPĂ PANDEMIE

Recent Posts:
CoBuild 2023, unicul târg de utilaje de construcții din România - 11-13 mai 2023, Ciugud, Alba-Iulia
CoBuild este principalul eveniment anual naţional dedicat sectorului utilajelor și tehnologiilor pentru construcții. Scopul evenimentului este de a aduce împreună jucătorii pieței de construcții într-un cadru informal. CoBuild este organizat pe durata a 3 zile: joi, vineri și s&...
Citeste mai mult
Luni, 6 martie 2023, la Ateneul Român, a avut loc cea de-a V-a ediţie a Galei „Women in Economy – Day by day Heroes”, organizată de către Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF*, cel mai mare eveniment de referință dedicat excelenței femin...
Citeste mai mult
Pe 17 februarie am organizat Auto Art Show – evenimentul care a avut printre oaspeţii noştri, pe lângă pasionaţii de auto, şi pasionaţii de auto şi artă din piaţa de utilaje, unii dintre aceştia fiind partenerii noştri de peste 15 ani. Ne-am bucurat că am putut să oferim at&...
Citeste mai mult
Anul trecut, Auto Art Show a fost doar o idee care a încolţit în mintea noastră, apoi totul a fost transpus într-un plan elaborat. Cu o zi înainte, cu excepția câtorva mici detalii, planul începea să capete contur, iar Griviţa Studio cu pereții ei de cărăm...
Citeste mai mult