Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

CALITATEA AERULUI DUPĂ PANDEMIE

CALITATEA AERULUI DUPĂ PANDEMIE

Conform datelor Comisiei Europene, autovehiculele grele (cu masa totală peste 3,5 t) sunt responsabile pentru aproximativ un sfert din emisiile de CO2 generate de transportul rutier în UE. În ciuda unor îmbunătățiri ale eficienței consumului de combustibil în ultimii ani, aceste emisii au fost în continuare pe un tr end ascendent, în principal din cauza creșterii ponderii traficului rutier de mărfuri.

Acum câțiva ani, combustibilii biologici erau văzuți ca fiind soluția problemelor legate de schimbarea climatică. În momentul de fată, sunt voci care spun că bio-combustibilii, chiar și din per spectiva schimbării climatice, nu sunt parte a soluției ci parte a problemei, întrucât agricultura intensivă, care ar produce materie primă pentru combustibilii biologici, emite oxid nitros, un gaz cu efect de seră. În plus, terenuri care acum găzduiesc pădurile tropicale sau pajiști - care asimilează CO2 - ar putea fi transformate în culturi. Acestea vor duce la intensificarea încălzirii globale. Impactul asupra mediului înconjurător va fi intensificat și de pier derea biodiversității şi de c onsumul crescut de apă - necesar în procesul de producție.

În acest context, președinții a șapte companii producătoare de camioane au semnat recent un acord prin care confirmă angajamentul de a înceta vânzarea camioanelor pe benzină și mot orină până în 2040. Daimler, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco și Ford au format astfel o alianță pentru a integra soluții ecologice în locul combustibilii clasici la modelele de camioane produse. Conform declarației comune, mărcile sus menționate vor înceta să mai vândă camioane care funcționează cu combustibil clasic până în 2040 – c u 10 ani mai de vreme decât planul inițial. În declarația comună, semnatarii s-au angajat, de asemenea, să facă investiții extinse în cercetarea privind combustibilii alternativi și să facă lobby la nivelul guvernelor locale pentru creșterea impozitului pe emisiile de dioxid de carbon. Cheltuielile industriei constructoare de vehicule grele pe noi tehnologii se vor situa între 50 și 100 de miliar de de euro.

Conform informațiilor publicate în cel mai recent raport al asociației ACEA, în acest moment în Europa există 6.2 milioane de vehicule grele. Însă, doar 2.300 dintre acestea sunt cu zero emisii, adică 0,04% din întreaga flotă activă. După cum susțin reprezentanții industriei, pentru ca ponderea flotei de vehicule ”verzi” să crească în Uniunea Europeană, este necesar, în primul rând, să se schimbe structura taxelor rutiere și să se asigure o rețea densă de infrastructură de încărcare și alimentare.

Așadar, procesul nu va fi unul uș or și, cum normele stabilite de UE prevăd reduceri ale emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele grele cu până la 30% în următorii zece ani, pentru a îndeplini a cest obiectiv, aproape 80.000 de camioane cu zero emisii vor trebui să circule pe drumuri. Viitorul este la o rotație de roată.

Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG

News

Recent Posts:

Universitatea Tehnică de Construcții București (UTCB) organizează, în perioada 14-17 aprilie 2025, cea de-a IX-a ediție a ConstructFEST, cel mai mare târg european dedicat pieței construcțiilor. Recunoscut pentru amploarea sa și pentru impactul pe care îl are asupra viitoar...


Citeste mai mult

Cincisprezece propuneri concurează pentru locul întâi. Din cele 208 propuneri inițiale, 52 au ajuns în runda finală. Juriul internațional a selectat deja cele 15 nominalizări pentru Premiile pentru Inovație Bauma, care vor fi anunțate oficial în perioada premergătoare...


Citeste mai mult

A început Bauma şi suntem cu două luni şi jumătate înainte de RoBuild 2025. Luăm zilnic pulsul pieţei înţelegând şi simţind dinamica dintre piaţa globală de utilaje pentru construcţii şi cum anume se reflectă aceasta în naţional şi regional.Pot să spun ...


Citeste mai mult

În perioada 9 – 11 aprilie 2025, la ROMEXPO – Pavilionul B2 și Platformele Exterioare, are loc cel mai mare eveniment dedicat tehnologiilor sustenabile din România: GREEN ENERGY EXPO, ROMENVIROTEC și URBAN SMART EXPO, un concept unic în România, inspirat de t&ac...


Citeste mai mult