Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

CASE A CÂȘTIGAT LUPTA ÎMPOTRIVA ALUNECĂRILOR DE TEREN, IAR VIITORUL PASULUI «BOCCA TRABARIA» ESTE SIGUR

CASE A CÂȘTIGAT LUPTA ÎMPOTRIVA ALUNECĂRILOR DE TEREN, IAR VIITORUL PASULUI «BOCCA TRABARIA» ESTE SIGUR

După ce o alunecare de teren a avut loc în pasul «Bocca Trabaria», cea mai înaltă trecătoare din munții Apenini, care face legătura între regiunile Marche și Umbria, din Italia, circulația pe drumul național 73bis, care trece prin această trecătoare și este una dintre principalele legături dintre cele două regiuni, a fost restricționată pentru vehicule. Lucrările pentru reconstrucția și consolidarea zonei afectate de alunecarea de teren au început, iar două excavatoare CASE au fost folosite în cadrul lucrărilor.

Pasul «Bocca Trabaria», situat la o altitudine de 1044 m, separă provincia Pesaro și Urbino și comunele Lamoli – Borgo Pace de provincia Perugia și comuna San Giustino, respectiv valea superioară a râului Tibru de cea a râului Metauro. Numele Bocca Trabaria derivă din numele Massa Trabaria, care datează din Evul Mediu. Este o parte a provinciei din Alpii Appenini, creată de Giustiniano în 553 cu Badia Tedalda ca centru administrativ. Drumul care străbate trecătoarea a fost deschis de guvernul papal între 1822 și 1830, conform unui plan pe care Napoleon îl proiectase pentru a face legătura între orașele Livorno și Ancona.

Relativ recent, acest drum a fost serios afectat de o alunecare de teren între San Giustino și Borgo Pace. În mod surprinzător, în timpul lucrărilor de curățare, a fost descoperită o bombă veche din cel deal doilea război mondial, care a făcut ca drumul să rămână închis și mai mult, până când bomba a fost dezactivată și a fost restabilită securitatea în zonă.

La sfârșitul lunii octombrie 2020, o a doua alunecare de teren a făcut ca trecătoarea să se închidă din nou. Azienda Nazionale Autonoma delle Strade (ANAS), o agenție guvernamentală responsabilă cu construcția și întreținerea autostrăzilor italiene, a acționat prompt prin încredințarea curățării versantului de alunecarea de teren și reconstrucția ulterioară a drumului către o companie cu o vastă experiență în domeniul infrastructurii și construcții de drumuri - Pretelli Srl din Urbino.

”Acest drum a fost construit între începutul și mijlocul secolului al XIX-lea și, la fel ca toate trecătorile montane, suferă de probleme geologice și geotehnice majore. A existat o alunecare de teren istorică care a înrăutățit starea drumului din ultimii ani, amenințând cu închiderea repetată a lui. Din acest motiv, ANAS a decis să intervină imediat cu obiectivul de a remedia problema cât mai sigur și repede posibil.” - FRANCESCO PRETELLI, PROPRIETARUL COMPANIEI PRETELLI SRL

Proiectul, finanțat de Anas, a avut un cost total de 889.080,68 euro. Început în octombrie 2020, el a fost programat să fie finalizat până la sfârșitul lunii aprilie 2021. În plus, compania Pretelli s-a asigurat că navetiștii care traversează pasul «Bocca Trabaria» nu au fost afectați, găsind o alternativă viabilă (trafic rutier alternativ, pe o bandă de circulație) pentru ca oamenii să ajungă acolo unde au nevoie.


 

STABILITATE ȘI POLIVALENȚĂ SUPLIMENTARE, DATORITĂ BRAȚULUI PRINCIPAL ARTICULAT
Fiul lui Francesco, Enrico Pretelli, care este adesea văzut ca reprezentant al „noii generații din companie”, a dezvăluit soluțiile tehnice adoptate pentru creșterea eficienței și siguranței lucrărilor de reconstrucție și consolidare a drumului: „Ne-am bazat pe un excavator pe șenile CX240D achiziționat recent de la societatea MAIE din Ravenna, dealer CASE. La sfârșitul lunii iulie, acesta va împlini un an de c ând l-am achiziționat și are deja 500 de ore de funcționare. Estimăm că, pentru aceste lucrări, va lucra mai mult de 1000 de ore. Împreună cu dealerul MAIE, excavatorul a fost special adaptat cerințelor noastre speciale de lucru, fiind configurat cu un braț principal din două părți și balansier. Deoarece, în această configurație, excavatorul este aprobat pentru lucrări la înălțimi mari, l-am putut folosi pentru a îndeplini s arcini care ar necesita în mod normal o ma cara de construcție. În acest fel, am putut finaliza toate lucrările cu același excavator, folosit și la lucrări terasiere.”

”Excavatorul este foarte stabil. A fost construit ca un produs special, în baza unei comenzi personalizate. având o masă operațională de aproape 26 de tone, șenile cu două nervuri și cabină adaptată pentru lucrări montane. Pe acest șantier, la o altitudine de peste 1000 de metri, s-a dovedit cât de mult a fost nevoie de aceste cerințe.” - FRANCESCO PRETELLI PROPRIETARUL COMPANIEI PRETELLI SRL

Experimentatul operator Sebastiano Gabrielli și cel mai vechi membru al echipei, a fost cel care a lucrat cu acest excavator. Având peste 40 de ani de e xperiență și conducând și mașini de alte mărci, el s-a declarat foarte satisfăcut și mulțumit de excavatorul CASE CX240D, pe care a lucrat și pe alte șantiere, cel puțin la fel de dificile.

AMPRENTĂ MICĂ LA SOL, PENTRU OPERARE ÎN SPAȚII ÎNGUSTE
A doua mașină utilizată pe șantier a fost CX145DSR, un excavator compact, cu rază scurtă a consolei spate, care a fost utilizat pentru a sprijini instalarea tiranților pasivi, care au reprezenta o altă fază cheie a acestui proiect. „Excavatorul are o amprentă foarte mică și performanțe excelente, care sunt echivalente cu cea a unei mașini tradiționale din clasa de tonaj de 13 până la 18 tone”, explica Francesco Pretelli. „Se mișcă foarte ușor în locuri înguste și spații restrânse; îl folosim, de asemenea, pentru transportul de micropile care sunt realizate dintr-o carcasă de oțel de înaltă rezistență, beton armat și mortar."

Operațiunea desfășurată în partea de sus a pasului «Bocca Trabaria» a implicat stivuirea stâlpilor cu diametru mare, în până la 120 de grămezi de 20 de metri lungime și 80 de centimetri lățime. Apoi, de îndată ce peretele a fost construit, tiranții pasivi (aproximativ 100 în total) au fost așezați în interiorul muntelui cu o înclinație de 20 de grade față de axa drumului. Odată ce acestea au fost instalate, proiectul a fost finalizat cu un zid de susținere și o nouă barieră, care vor proteja drumul în viitor. Compania Pretelli are mai multe mașini CASE în flota sa, inclusiv două încărcătoare pe roți 321D și un excavator mijlociu CX80D. În plus, a comandat deja două noi excavatoare CX240D și unul CX160D. O flotă completă și eficientă de mașini, capabilă să garanteze companiei finalizarea numeroaselor sarcini de lucru deja programate pentru 2021.

UN ALT EXCAVATOR PERSONALIZAT DIN FLOTA PRETELLI
Pretelli Srl este o companie cu sediul în Urbino, în centrul Italiei, care are aproximativ 25 de angajați ce lucrează în sectorul construcțiilor publice și private: infrastructură, drumuri, reabilitare a terenurilor și lucrări speciale. În calitate de client de lungă durată al distribuitorului MAIE, dealer CASE din Ravenna, Pretelli Srl deține mai multe mașini CASE, toate revopsite în culoarea galbenă a companiei. Odată, când a venit momentul să achiziționeze un nou excavator pe șenile pentru lucrările de demolare solicitate de autoritățile municipale din Urbino, Pretelli Srl a urmat sfaturile specialiștilor MAIE și i-a însoțit în regiunea Marche, pentru a analiza modul cum era utilizat de către pompieri un excavator pe
șenile CASE, în zonele afectate de un cutremur de pământ. Excavatorul, prin instalarea unei lame tip buldozer și a altor soluții tehnice, fusese adaptat pentru a funcționa optim pe un teren neuniform. Având în vedere acest lucru și consultându-se cu personalul tehnic al MAIE condus de Marino Venturini, Pretelli a solicitat unele modificări la excavatorul CASE CX210D pe care dorea să-l achiziționeze.

Rezultatul este un model unic, cu o lamă și un braț suplimentar pentru demolare și excavare, ce oferă stabilitate și siguranță inconfundabile. Un excavator care și-a dovedit meritele de nenumărate ori, chiar și atunci când era operat la înălțimi la fel de înalte ca «Bocca Trabaria». Modelul unic al excavatorului obținut în acest mod are o lamă suplimentară și un braț pentru demolare și săpare, caracterizat de stabilitate și siguranță incontestabile.

Machinery

Recent Posts:

Liebherr a prezentat noul său graifer GMM 50-5, destinat celor mai solicitante aplicații din industria de reciclare și manipulare a deșeurilor. Proiectat inteligent, graiferul tip portocală cu cinci gheare nu a fost dezvoltat doar pentru clienți, ci și mai ales în colaborare cu aceștia...


Citeste mai mult

Bazându-se pe succesul încărcătoarelor frontale compacte Cat® M-Series, noile încărcătoare frontale Cat® 906, 907 și 908 de următoarea generație se prezintă cu o cabină a operatorului reproiectată, care valorifică la maximum tehnologiile Cat exclusive ce îm...


Citeste mai mult

Cu instalațiile deplasabile de concasare și sortare din seria NW Rapid™, nu mai este necesar să se facă compromisuri între timp, mobilitate și capacitate de producție și se poate profita de noi oportunități de afaceri. Echipamentele deplasabile sunt concepute special pentru prod...


Citeste mai mult

Valoarea brandului Hyundai constă în promisiunea şi e fortul de a livra mai multă performanţă şi beneficii prin produsele şi serviciile oferite. Cu investiţii masive în calitate şi inginerie inovativă, Hyundai oferă clienţilor săi tehnologie superioară de nivel mondial, sus...


Citeste mai mult