Întreaga omenire a simțit t ot mai pregnant efectele încălzirii globale, care s-au accentuat în ultimii doi ani, și a înc eput sa ia măsurile care îi stau la îndemână pentru diminuarea cauzelor încălzirii globale în vederea încetinirii acestui fenomen. Producătorii de camioane și celelalte vehicule comerciale au trebuit să înceapă să aleagă ce soluție alternativă de propulsie vor implementa în producție pentru ca transporturile să nu intre în colaps. Cea mai imediată și semnificativă provocare este probabil necesitatea dezvoltării unui grup pr opulsor alternativ care să elimine sau cel puțin, într-o primă etapă, să reducă semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră.
Ceea ce este mult mai puțin cl ar este ce tehnologie ar trebui să înlocuiască în special arderea internă. Este posibil ca industria să fi ajuns l a un consens cu privire la faptul că viitorul autoturismelor va fi electric - chiar da că planificarea ar putea fi încă dezbătută - dar nu e xistă un astfel de acord cu privire la unde să mergem cu trenurile de propulsie pentru vehiculele comerciale pe termen mediu și lung. Ca rezultat, chiar dacă presiunile pentru a acționa sporesc, anul 2030 fiind s tabilit de Comisia Europeană ca limită pentru reducerea cu 30% a niv elului de CO2 față de 2019, producătorii de camioane sunt încă nesiguri cu privire la modul de a răspunde - o reticență de a a cționa pe care ar putea să o regrete, mai ales că multe orașe importante din Europa și câteva guverne naționale se îndreaptă, de asemenea, pentru a promulga interziceri viitoare pentru vehiculele diesel și, în unele cazuri, pentru toate vehiculele cu combustibil fosil.
Având în vedere aceste tendințe, a venit timpul ca producătorii de camioane și autobuze să devină proactivi în explorarea gamei largi de grupuri de pr opulsii alternative care sunt în c urs de dezvoltare. Trebuie să înceapă să își plaseze pariurile pe acele propulsii alternative care au probabilitatea să ofere cea mai bună performanță și eficiență pe termen lung. Pentru perioada interimară, camioanele alimentate cu gaz CNC și LNG p ar mai ușor de implementat, dar sunt limitate de infrastructura de combustibil și de incapacitatea de a rezolva în mod c uprinzător problemele legate de CO2 - dacă nu vorbim despre biogaz. Cel puțin ele rezolvă o parte din problematica emisiilor legate de NOx și p articule.
Având în vedere starea actuală a tehnologiilor, pe termen lung, transportul de marfă cu emisii zero poate fi realizat numai prin baterii și, eventual, cu pile de combustibil cu hidrogen. Nu este surprinzător că aproape toți producătorii de camioane la nivel mondial au anunțat lansarea modelului electric-baterie, în ciuda costurilor ridicate ale bateriei și ale greutății. Speranța este că încărcarea dinamică fără fir sau chiar cu fir, în prezent testată, va contribui la menținerea greutății bateriei reduse și a capacității de încărcare ridicate. În timp c e camioanele alimentate cu pilă de combustibil oferă distanțe mai lungi, perspectivele actuale privind costul total de proprietate (TCO), precum și cerințele substanțiale de infrastructură, le fac o opțiune mai puțin a tractivă.
Viitorul este la o rotație de roată.
Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
CNG / LNG VS. PILĂ DE COMBUSTIBIL VS. BATERIE ELECTRICĂ
Recent Posts:
În acest an, Hyva aniversează cu mândrie 45 de ani de activitate. Fondată în 1979 cu misiunea de a crea cei mai buni cilindri hidraulici și de a oferi servicii excepționale clienților, Hyva și-a extins prezența la nivel global de-a lungul deceniilor, atât prin ex...
Citeste mai mult
Vectra Eurolift Service a aniversat anul acesta 30 de ani de activitate în industria distribuției de stivuitoare și echipamente de manipulare a mărfurilor, moment ce a fost marcat printr-un eveniment organizat la sediul său din București. Evenimentul aniversar a fost dedicat clienț...
Citeste mai mult
Pe 19 septembrie 2024, compania Chrono Flex a inaugurat oficial noul său sediu în România, marcând un moment important în extinderea sa pe piața est-europeană. Chrono Flex, recunoscută la nivel internațional pentru soluțiile sale inovatoare în domeniul reparațiil...
Citeste mai mult
Revista Mașini și Utilaje pentru Construcții în parteneriat cu Facultatea de Inginerie Mecanică și Robotică în Construcții București vă invită la cea de-a 10-a Ediție RoBuild Conference & Exhibition!Dată: 28 Noiembrie Locația: Facultatea de Inginerie Mecanică și Roboti...
Citeste mai mult