Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

CNG / LNG VS. PILĂ DE COMBUSTIBIL VS. BATERIE ELECTRICĂ

CNG / LNG VS. PILĂ DE COMBUSTIBIL VS. BATERIE ELECTRICĂ

Întreaga omenire a simțit t ot mai pregnant efectele încălzirii globale, care s-au accentuat în ultimii doi ani, și a înc eput sa ia măsurile care îi stau la îndemână pentru diminuarea cauzelor încălzirii globale în vederea încetinirii acestui fenomen. Producătorii de camioane și celelalte vehicule comerciale au trebuit să înceapă să aleagă ce soluție alternativă de propulsie vor implementa în producție pentru ca transporturile să nu intre în colaps. Cea mai imediată și semnificativă provocare este probabil necesitatea dezvoltării unui grup pr opulsor alternativ care să elimine sau cel puțin, într-o primă etapă, să reducă semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră.

Ceea ce este mult mai puțin cl ar este ce tehnologie ar trebui să înlocuiască în special arderea internă. Este posibil ca industria să fi ajuns l a un consens cu privire la faptul că viitorul autoturismelor va fi electric - chiar da că planificarea ar putea fi încă dezbătută - dar nu e xistă un astfel de acord cu privire la unde să mergem cu trenurile de propulsie pentru vehiculele comerciale pe termen mediu și lung. Ca rezultat, chiar dacă presiunile pentru a acționa sporesc, anul 2030 fiind s tabilit de Comisia Europeană ca limită pentru reducerea cu 30% a niv elului de CO2 față de 2019, producătorii de camioane sunt încă nesiguri cu privire la modul de a răspunde - o reticență de a a cționa pe care ar putea să o regrete, mai ales că multe orașe importante din Europa și câteva guverne naționale se îndreaptă, de asemenea, pentru a promulga interziceri viitoare pentru vehiculele diesel și, în unele cazuri, pentru toate vehiculele cu combustibil fosil.

Având în vedere aceste tendințe, a venit timpul ca producătorii de camioane și autobuze să devină proactivi în explorarea gamei largi de grupuri de pr opulsii alternative care sunt în c urs de dezvoltare. Trebuie să înceapă să își plaseze pariurile pe acele propulsii alternative care au probabilitatea să ofere cea mai bună performanță și eficiență pe termen lung. Pentru perioada interimară, camioanele alimentate cu gaz CNC și LNG p ar mai ușor de implementat, dar sunt limitate de infrastructura de combustibil și de incapacitatea de a rezolva în mod c uprinzător problemele legate de CO2 - dacă nu vorbim despre biogaz. Cel puțin ele rezolvă o parte din problematica emisiilor legate de NOx și p articule.

Având în vedere starea actuală a tehnologiilor, pe termen lung, transportul de marfă cu emisii zero poate fi realizat numai prin baterii și, eventual, cu pile de combustibil cu hidrogen. Nu este surprinzător că aproape toți producătorii de camioane la nivel mondial au anunțat lansarea modelului electric-baterie, în ciuda costurilor ridicate ale bateriei și ale greutății. Speranța este că încărcarea dinamică fără fir sau chiar cu fir, în prezent testată, va contribui la menținerea greutății bateriei reduse și a capacității de încărcare ridicate. În timp c e camioanele alimentate cu pilă de combustibil oferă distanțe mai lungi, perspectivele actuale privind costul total de proprietate (TCO), precum și cerințele substanțiale de infrastructură, le fac o opțiune mai puțin a tractivă.

Viitorul este la o rotație de roată.
Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG

News

Recent Posts:

ATP TRUCKS AUTOMOBILE, compania producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane din România, a anunțat lansarea de noi produse în portofoliu. Evenimentul a avut loc în cadrul festivalului CoBuild 2024 din județul Alba - manifestare dedicată sectorului utilaje...


Citeste mai mult

Divizia de construcții a grupului Maxagro, cunoscută și sub numele de Compania Drumuri și Poduri Banat, a inaugurat cea de-a treia stație de asfalt din portofoliu. Situată lângă Timișoara, în comuna Sânandrei, investiția reprezentată de stația de asfalt face din Drumuri ...


Citeste mai mult

Interviu cu Michal Kaminski, Manager de Calitate la Prometeon Tyre Group, un profesionist cu 30 de ani de experiență în industria anvelopelor, din care 25 de ani în domeniul calității produselor, și cinci ani pe linia de producție dintr-o companie producătoare de anvelope.Alegerea...


Citeste mai mult

JCB și-a extins gama de mini-excavatoare prin lansarea a două utilaje de 2,5 tone. Modelul JCB 25Z-1 este un mini-excavator a cărui turelă nu depășeșete la rotire lățimea peste șenile, el înlocuind modelul anterior 8025 ZTS, în timp ce modelul JCB 26C-1, cu turelă convenționa...


Citeste mai mult