Întreaga omenire a simțit t ot mai pregnant efectele încălzirii globale, care s-au accentuat în ultimii doi ani, și a înc eput sa ia măsurile care îi stau la îndemână pentru diminuarea cauzelor încălzirii globale în vederea încetinirii acestui fenomen. Producătorii de camioane și celelalte vehicule comerciale au trebuit să înceapă să aleagă ce soluție alternativă de propulsie vor implementa în producție pentru ca transporturile să nu intre în colaps. Cea mai imediată și semnificativă provocare este probabil necesitatea dezvoltării unui grup pr opulsor alternativ care să elimine sau cel puțin, într-o primă etapă, să reducă semnificativ emisiile de gaze cu efect de seră.
Ceea ce este mult mai puțin cl ar este ce tehnologie ar trebui să înlocuiască în special arderea internă. Este posibil ca industria să fi ajuns l a un consens cu privire la faptul că viitorul autoturismelor va fi electric - chiar da că planificarea ar putea fi încă dezbătută - dar nu e xistă un astfel de acord cu privire la unde să mergem cu trenurile de propulsie pentru vehiculele comerciale pe termen mediu și lung. Ca rezultat, chiar dacă presiunile pentru a acționa sporesc, anul 2030 fiind s tabilit de Comisia Europeană ca limită pentru reducerea cu 30% a niv elului de CO2 față de 2019, producătorii de camioane sunt încă nesiguri cu privire la modul de a răspunde - o reticență de a a cționa pe care ar putea să o regrete, mai ales că multe orașe importante din Europa și câteva guverne naționale se îndreaptă, de asemenea, pentru a promulga interziceri viitoare pentru vehiculele diesel și, în unele cazuri, pentru toate vehiculele cu combustibil fosil.
Având în vedere aceste tendințe, a venit timpul ca producătorii de camioane și autobuze să devină proactivi în explorarea gamei largi de grupuri de pr opulsii alternative care sunt în c urs de dezvoltare. Trebuie să înceapă să își plaseze pariurile pe acele propulsii alternative care au probabilitatea să ofere cea mai bună performanță și eficiență pe termen lung. Pentru perioada interimară, camioanele alimentate cu gaz CNC și LNG p ar mai ușor de implementat, dar sunt limitate de infrastructura de combustibil și de incapacitatea de a rezolva în mod c uprinzător problemele legate de CO2 - dacă nu vorbim despre biogaz. Cel puțin ele rezolvă o parte din problematica emisiilor legate de NOx și p articule.
Având în vedere starea actuală a tehnologiilor, pe termen lung, transportul de marfă cu emisii zero poate fi realizat numai prin baterii și, eventual, cu pile de combustibil cu hidrogen. Nu este surprinzător că aproape toți producătorii de camioane la nivel mondial au anunțat lansarea modelului electric-baterie, în ciuda costurilor ridicate ale bateriei și ale greutății. Speranța este că încărcarea dinamică fără fir sau chiar cu fir, în prezent testată, va contribui la menținerea greutății bateriei reduse și a capacității de încărcare ridicate. În timp c e camioanele alimentate cu pilă de combustibil oferă distanțe mai lungi, perspectivele actuale privind costul total de proprietate (TCO), precum și cerințele substanțiale de infrastructură, le fac o opțiune mai puțin a tractivă.
Viitorul este la o rotație de roată.
Cu stimă,
Redactor Șef
Ing. Valeriu BEZDEDEANU
Audiență Generală AG
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
CNG / LNG VS. PILĂ DE COMBUSTIBIL VS. BATERIE ELECTRICĂ

Recent Posts:
CoBuild 2023, unicul târg de utilaje de construcții din România - 11-13 mai 2023, Ciugud, Alba-Iulia
CoBuild este principalul eveniment anual naţional dedicat sectorului utilajelor și tehnologiilor pentru construcții. Scopul evenimentului este de a aduce împreună jucătorii pieței de construcții într-un cadru informal. CoBuild este organizat pe durata a 3 zile: joi, vineri și s&...
Citeste mai mult
Luni, 6 martie 2023, la Ateneul Român, a avut loc cea de-a V-a ediţie a Galei „Women in Economy – Day by day Heroes”, organizată de către Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF*, cel mai mare eveniment de referință dedicat excelenței femin...
Citeste mai mult
Pe 17 februarie am organizat Auto Art Show – evenimentul care a avut printre oaspeţii noştri, pe lângă pasionaţii de auto, şi pasionaţii de auto şi artă din piaţa de utilaje, unii dintre aceştia fiind partenerii noştri de peste 15 ani. Ne-am bucurat că am putut să oferim at&...
Citeste mai mult
Anul trecut, Auto Art Show a fost doar o idee care a încolţit în mintea noastră, apoi totul a fost transpus într-un plan elaborat. Cu o zi înainte, cu excepția câtorva mici detalii, planul începea să capete contur, iar Griviţa Studio cu pereții ei de cărăm...
Citeste mai mult