Cele două companii vor anunța un parteneriat strategic pentru industrializarea camioanelor de mare capacitate electrice cu baterii și celule de combustibil pentru America de Nord și Europa.
CNH Industrial N.V. a anunÈ›at intenÈ›ia de a intra într-un parteneriat strategic È™i exclusiv pentru camioanele de mare capacitate cu Nikola Corporation în Phoenix, Arizona, SUA pentru a accelera transformarea industriei spre zero emisii a camioanelor de mare capacitate / clasa 8 din America de Nord È™i Europa prin adoptarea tehnologiei cu celule de combustibil.
Camioanele de mare capacitate cu zero emisii ale companiei Nikola cu tehnologie de baterii È™i celule de combustibil cu hidrogen vor fi fabricate pentru prima dată. Modelul de afaceri inedit al companiei prevede o noutate în industrie, o rată de leasing ”all-in” care cuprinde costuri de service, întreÈ›inere, combustibil È™i de vehicul ce asigură o certitudine pe termen lung a costurilor totale de proprietate la sau sub costurile diesel.
CNH Industrial va prelua o cotă parte strategică de 250 milioane $ din Nikola ca investitorul principal al Seriilor D, cuprinzând 100 milioane $ numerar È™i 150 milioane $ în servicii cum ar fi dezvoltarea produselor, ingineria producÈ›iei È™i asistență tehnică precum È™i furnizarea de anumite componente cheie pentru a accelera producÈ›ia Nikola TWO È™i Nikola TRE. Evaluarea iniÈ›ială a fost stabilită la 3 miliarde $. Nikola anticipează strângerea a peste 1 miliard $ în runda D, acordând aproximativ o participaÈ›ie de 25% noilor investitori È™i parteneri de afaceri inclusiv CNH Industrial.
IVECO È™i FPT Industrial, mărcile CNH Industrial de vehicule comerciale È™i respectiv grupuri motopropulsoare, vor contribui cu expertiză în inginerie È™i fabricaÈ›ie pentru industrializarea camioanelor electrice cu baterii È™i celule de combustibil ale Nikola. Următoarele vehicule vor beneficia în urma acestui parteneriat: Nikola ONE, camioanele cu cabină de dormit Clasa 8 conforme cu NAFTA; Nikola TWO, camioanele cu cabină de zi Clasa 8 conforme cu NAFTA È™i Nikola TRE, camioanele de mare capacitate cu cabină deasupra motorului (cab-over) conform cu reglementările UE.
Nikola va contribui cu tehnologii pentru o societate mixtă europeană cu CNH Industrial care va cuprinde expertiză de top în industrie privind celulele de combustibil, arbori electrici, nversoare, suspensie independentă, depozitarea de combustibil hidrogen la bord, functionalitate de actualizare a software-ului over-the-air, info-divertisment, comenzile vehiculelor, protocoale de comunicare vehicul-staÈ›ie, circuite electronice de propulsie È™i acces la o reÈ›ea de alimentare cu hidrogen.
Tehnologia cu celule de combustibil este următorul pas logic către motoarele alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL) deoarece este adaptată pe reÈ›elele de realimentare existente, permiÈ›ând producÈ›ia locală la faÈ›a locului de hidrogen. FPT Industrial a fost în avangarda soluÈ›iilor alternative de propulsie de mai bine de două decenii, producând 50.000 de motoare alimentate cu gaz natural până acum. IVECO este liderul european absolut în privinÈ›a vehiculelor pe gaz natural cu 28.000 de camioane È™i autobuze având motoare FPT Industrial.
FPT Industrial È™i IVECO au fost instrumentale în dezvoltarea È™i extinderea reÈ›elei de alimentare cu gaz natural din Europa, în plus la introducerea cu succes de noi tehnologii motopropulsoare. Urmând un traseu similar, Nikola lucrează în mod activ cu parteneri pentru a dezvolta infrastructura necesară de realimentare cu hidrogen în America de Nord È™i Europa.
Punctele de reper strategice pe termen scurt ale proiectului cuprind industrializarea camioanelor clasa 8 alimentate cu celule de combustibil Nikola TWO pentru piaÈ›a nord americană precum È™i integrarea tehnologiei IVECO S-Way pentru camioane la modelul cu cabină deasupra motorului Nikola TRE alimentate cu baterii electrice atât pentru piaÈ›a europeană, cât È™i pentru cea din America de Nord. Pe termen lung, o societate mixtă europeană va acoperi vehiculele electrice cu baterii (BEV) È™i vehiculele electrice cu celule de combustibil (FCEV) lansate până în trimestrul al patrulea al anului 2022. Nikola va profita de pe urma canalelor de garanÈ›ie, service È™i vânzări din Europa ale IVECO pentru a accelera accesul pe piaÈ›a europeană.
”Focalizarea din ce în ce mai accentuată asupra recunoaÈ™terii necesității de a reduce fundamental emisiile din industria automobilelor direcÈ›ionează industria noastră spre a căuta rapid soluÈ›ii tehnologice avansate. Acum, IVECO se află într-o poziÈ›ie ideală de a oferi clienÈ›ilor o gamă mai mare de soluÈ›ii de transport inclusiv vehicule alimentate electric, cu gaz natural È™i cu celule de combustibil” a spus Hubertus Muhlhauser, Directorul General Executiv al CNH Industrial. ”Alegerea Nikola ca IVECO să fie partenerul său strategic reprezintă un testament al excelenÈ›ei noastre recunoscute internaÈ›ional în ceea ce priveÈ™te camioanele de mare capacitate È™i tehnologiile motopropulsoare alternative.”
A sosit vremea de a oferi în sfârÈ™it o soluÈ›ie cu zero emisii pe piaÈ›a camioanelor de mare capacitate. În timp ce alÈ›i Producători de Echipamente Originale (OEM) sunt de părere că ”soluÈ›iile cu zero emisii nu pot fi implementate în termenele limită mandate de forurile de reglementare, Nikola, FPT Industrial È™i IVECO dovedesc că aceset termene limită nu sunt nerezonabile” a spus Trevor Milton, Directorul General Executiv al corporaÈ›iei Nikola. ”Nikola deÈ›ine tehnologia dar are nevoie de un partener cu o reÈ›ea europeană pentru a o realiza la timp. Cu investiÈ›iile È™i prin parteneriatul cu CNH Industrial, acum putem aduce camioane cu zero emisii în Europa. Este palpitant să vedem faptul că IVECO este primul care oferă soluÈ›ii cu zero emisii în Europa prin parteneriatul său cu Nikola. Prin cooptarea CNH Industrial acum avem acces la know-how-ul de fabricaÈ›ie, putere de cumpărare, piese de camioane validate, inginerie de instalaÈ›ii È™i multe altele. Vor fi puÈ›ini cei care vor avea dubii în ceea ce priveÈ™te abilitatea noastră de a comercializa un camion."
”Schimbările climatice la nivel global, conflictele geopolitice, disponibilitatea pe viitor a combustibililor fosili È™i o economie circulară conÈ™tientă de sine, toate cer o schimbare fundamentală a felului cum operăm” a adăugat Gerrit Marx, PreÈ™edintele Departamentului de Vehicule Comerciale È™i de Specialitate al CNH Industrial. ”În timp ce, în prezent, GNL furnizează emisii semnificativ mai mici de la sondă la pompă, pe termen medium È™i lung, tehnologiile BEV È™i cu celule de combustibil vor realiza scopul final de transport cu camioane cu zero emisii. Cu noua noastră tehnologie GNL am dovedit că suntem ”disruptorii” europeni, poziÈ›ionându-ne ca lideri ai transformărilor din industrie inclusiv în ceea ce priveÈ™te alimentarea cu combustibil È™i costurile ciclului de operare.
”O conferință de presă europeană È™i o zi a flotei vor fi găzduite în comun de Nikola Corporation, FPT Industrial È™i IVECO mai târziu în acest an pentru a explica parteneriatul în mai multe detalii.