Cele două companii vor anunța un parteneriat strategic pentru industrializarea camioanelor de mare capacitate electrice cu baterii și celule de combustibil pentru America de Nord și Europa.
CNH Industrial N.V. a anunțat intenția de a intra într-un parteneriat strategic și exclusiv pentru camioanele de mare capacitate cu Nikola Corporation în Phoenix, Arizona, SUA pentru a accelera transformarea industriei spre zero emisii a camioanelor de mare capacitate / clasa 8 din America de Nord și Europa prin adoptarea tehnologiei cu celule de combustibil.
Camioanele de mare capacitate cu zero emisii ale companiei Nikola cu tehnologie de baterii și celule de combustibil cu hidrogen vor fi fabricate pentru prima dată. Modelul de afaceri inedit al companiei prevede o noutate în industrie, o rată de leasing ”all-in” care cuprinde costuri de service, întreținere, combustibil și de vehicul ce asigură o certitudine pe termen lung a costurilor totale de proprietate la sau sub costurile diesel.
CNH Industrial va prelua o cotă parte strategică de 250 milioane $ din Nikola ca investitorul principal al Seriilor D, cuprinzând 100 milioane $ numerar și 150 milioane $ în servicii cum ar fi dezvoltarea produselor, ingineria producției și asistență tehnică precum și furnizarea de anumite componente cheie pentru a accelera producția Nikola TWO și Nikola TRE. Evaluarea inițială a fost stabilită la 3 miliarde $. Nikola anticipează strângerea a peste 1 miliard $ în runda D, acordând aproximativ o participație de 25% noilor investitori și parteneri de afaceri inclusiv CNH Industrial.
IVECO și FPT Industrial, mărcile CNH Industrial de vehicule comerciale și respectiv grupuri motopropulsoare, vor contribui cu expertiză în inginerie și fabricație pentru industrializarea camioanelor electrice cu baterii și celule de combustibil ale Nikola. Următoarele vehicule vor beneficia în urma acestui parteneriat: Nikola ONE, camioanele cu cabină de dormit Clasa 8 conforme cu NAFTA; Nikola TWO, camioanele cu cabină de zi Clasa 8 conforme cu NAFTA și Nikola TRE, camioanele de mare capacitate cu cabină deasupra motorului (cab-over) conform cu reglementările UE.
Nikola va contribui cu tehnologii pentru o societate mixtă europeană cu CNH Industrial care va cuprinde expertiză de top în industrie privind celulele de combustibil, arbori electrici, nversoare, suspensie independentă, depozitarea de combustibil hidrogen la bord, functionalitate de actualizare a software-ului over-the-air, info-divertisment, comenzile vehiculelor, protocoale de comunicare vehicul-stație, circuite electronice de propulsie și acces la o rețea de alimentare cu hidrogen.
Tehnologia cu celule de combustibil este următorul pas logic către motoarele alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL) deoarece este adaptată pe rețelele de realimentare existente, permițând producția locală la fața locului de hidrogen. FPT Industrial a fost în avangarda soluțiilor alternative de propulsie de mai bine de două decenii, producând 50.000 de motoare alimentate cu gaz natural până acum. IVECO este liderul european absolut în privința vehiculelor pe gaz natural cu 28.000 de camioane și autobuze având motoare FPT Industrial.
FPT Industrial și IVECO au fost instrumentale în dezvoltarea și extinderea rețelei de alimentare cu gaz natural din Europa, în plus la introducerea cu succes de noi tehnologii motopropulsoare. Urmând un traseu similar, Nikola lucrează în mod activ cu parteneri pentru a dezvolta infrastructura necesară de realimentare cu hidrogen în America de Nord și Europa.
Punctele de reper strategice pe termen scurt ale proiectului cuprind industrializarea camioanelor clasa 8 alimentate cu celule de combustibil Nikola TWO pentru piața nord americană precum și integrarea tehnologiei IVECO S-Way pentru camioane la modelul cu cabină deasupra motorului Nikola TRE alimentate cu baterii electrice atât pentru piața europeană, cât și pentru cea din America de Nord. Pe termen lung, o societate mixtă europeană va acoperi vehiculele electrice cu baterii (BEV) și vehiculele electrice cu celule de combustibil (FCEV) lansate până în trimestrul al patrulea al anului 2022. Nikola va profita de pe urma canalelor de garanție, service și vânzări din Europa ale IVECO pentru a accelera accesul pe piața europeană.
”Focalizarea din ce în ce mai accentuată asupra recunoașterii necesității de a reduce fundamental emisiile din industria automobilelor direcționează industria noastră spre a căuta rapid soluții tehnologice avansate. Acum, IVECO se află într-o poziție ideală de a oferi clienților o gamă mai mare de soluții de transport inclusiv vehicule alimentate electric, cu gaz natural și cu celule de combustibil” a spus Hubertus Muhlhauser, Directorul General Executiv al CNH Industrial. ”Alegerea Nikola ca IVECO să fie partenerul său strategic reprezintă un testament al excelenței noastre recunoscute internațional în ceea ce privește camioanele de mare capacitate și tehnologiile motopropulsoare alternative.”
A sosit vremea de a oferi în sfârșit o soluție cu zero emisii pe piața camioanelor de mare capacitate. În timp ce alți Producători de Echipamente Originale (OEM) sunt de părere că ”soluțiile cu zero emisii nu pot fi implementate în termenele limită mandate de forurile de reglementare, Nikola, FPT Industrial și IVECO dovedesc că aceset termene limită nu sunt nerezonabile” a spus Trevor Milton, Directorul General Executiv al corporației Nikola. ”Nikola deține tehnologia dar are nevoie de un partener cu o rețea europeană pentru a o realiza la timp. Cu investițiile și prin parteneriatul cu CNH Industrial, acum putem aduce camioane cu zero emisii în Europa. Este palpitant să vedem faptul că IVECO este primul care oferă soluții cu zero emisii în Europa prin parteneriatul său cu Nikola. Prin cooptarea CNH Industrial acum avem acces la know-how-ul de fabricație, putere de cumpărare, piese de camioane validate, inginerie de instalații și multe altele. Vor fi puțini cei care vor avea dubii în ceea ce privește abilitatea noastră de a comercializa un camion."
”Schimbările climatice la nivel global, conflictele geopolitice, disponibilitatea pe viitor a combustibililor fosili și o economie circulară conștientă de sine, toate cer o schimbare fundamentală a felului cum operăm” a adăugat Gerrit Marx, Președintele Departamentului de Vehicule Comerciale și de Specialitate al CNH Industrial. ”În timp ce, în prezent, GNL furnizează emisii semnificativ mai mici de la sondă la pompă, pe termen medium și lung, tehnologiile BEV și cu celule de combustibil vor realiza scopul final de transport cu camioane cu zero emisii. Cu noua noastră tehnologie GNL am dovedit că suntem ”disruptorii” europeni, poziționându-ne ca lideri ai transformărilor din industrie inclusiv în ceea ce privește alimentarea cu combustibil și costurile ciclului de operare.
”O conferință de presă europeană și o zi a flotei vor fi găzduite în comun de Nikola Corporation, FPT Industrial și IVECO mai târziu în acest an pentru a explica parteneriatul în mai multe detalii.