Asociațiile industriei europene care reprezintă sectorul de echipamente mobile fără destinație rutieră solicită Uniunii Europene să adopte măsuri rapide ca răspuns la perturbările majore cauzate de pandemia de COVID-19.
Într-o scrisoare comună trimisă astăzi [25.03.2020] Comisiei Europene, asociațiile industriale de inginerie CECE, CEMA, EGMF, Eunited Municipal Equipment & Cleaning, EUROPGEN și FEM solicită un moratoriu pentru aplicarea termenelor de aplicare din anii 2020 și 2021, a limitelor emisiilor de poluanți gazoși și particule din gazele de evacuare emise de motoarele termice ce echipează echipamentelor mobile fără destinație rutieră, stipulate în Regulamentul 2016/1628/UE, și a a celor ce echipează vehiculele agricole, stipulate în Regulamentul 2018/985/UE.
În conformitate cu prescripțiile celor două regulamente, în 2020 este faza de tranziție pentru motoarele Stage V, cu puterile cuprinse în domeniile < 56 kW și ≥ 130 kW, iar în 2021 va fi faza de tranziție pentru gama de puteri de la 56 kW la 130 kW. Conform termenelor fixate de regulamente, fabricarea și cumpărarea de motoare de tranziție s-a finalizat. Producătorii de echipamente mobile fără destinație rutieră au posibilitatea ca, până la 30 iunie 2020, să le echipeze cu motoare de tranziție cu puterea < 56 kW sau ≥ 130 kW, iar până la 31 decembrie 2021pot să le comercializeze pe piața UE. Termene identice se aplică în 2021 pentru mașinile ce pot fi echipate cu motoare termice din gama de putere de la 56 kW la 130 kW.
Cosemnatarii subliniază că focarul COVID-19 provoacă întreruperi complete ale furnizării de piese și componente necesare pentru fabricarea echipamentelor mobile fără destinație rutieră. Acesta a fost cazul Chinei pe parcursul a mai multe săptămâni și începe să se manifesteze acum pentru alte componente ce provin din Italia și alte state membre UE. Într-adevăr, pe măsură ce pandemia progresează, noi întreruperi, planificate sau așteptate, apar în lanțul de de aprovizionare a întreprinderilor din Europa și SUA – cu precădere din cauza blocajelor impuse de închiderea granițelor.
Fără piese esențiale, precum anvelope, axe, componente hidraulice, dispozitive de iluminare și semnalizare luminoasă și echipamente electronice, producătorii sunt împiedicați efectiv să termine construcția mașinilor până la termenele impuse. În consecință, producătorii nu vor mai putea mai putea introduce pe piață mașinile echipate cu motoarele de tranziție pe care le-au achiziționat deja. Întrucât nu va mai fi posibilă utilizarea acestor mașini din cauza depășirii termenelor, motoarele ce le echipează vor trebui să fie casate, ceea ce va genera daune economice și o risipă inutilă de materii prime și resurse, care însă ar putea fi evitate.
„Situația este critică. Trebuie acordat un moratoriu temporar, cu amânarea termenelor până la reevaluarea situației. Nesemnificativă din punct de vedere al mediului, măsura cauzată de pandemia COVID-19, ar preveni daunele economice aduse producției întreprinderilor noastre și a locurilor de muncă care depind de acestea”, a declarat Riccardo Viaggi, secretar general al CECE.
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
COVID-19: Declarație comună a industriei europene de mașini mobile

Recent Posts:
Bergerat Monnoyeur (BM), dealer Cat® de peste 90 de ani și parte a Grupului Monnoyeur, a organizat astăzi, 21 noiembrie 2023, la Marmorosch București conferința de presă ”Rezultate, realizări și provocări pe piața utilajelor de construcții” pentru a prezenta atât...
Citeste mai mult
IVECO a prezentat reînnoirea întregii game de produse și servicii dealerilor, partenerilor, clienților și presei internaționale în cadrul lansării desfășurate la Barcelona, Spania.Tema evenimentului, FII SCHIMBAREA / BE THE CHANGE, este o invitație de a fi alături de IVECO...
Citeste mai mult
Compania brașoveană ELMAS, lider în domeniul instalațiilor de ridicat din România, a lansat propriul serviciu de închiriere și pentru ascensoare, mizând pe calitatea premium a produselor sale, condiție esențială pentru o funcționare sigură și eficientă. Prim...
Citeste mai mult
Familia No Dig din care facem parte deja de 8 ani ne-a purt at prin multe părţi ale lumii. La final de oc tombrie ne-a purtat pentru câteva zile în Turcia, la Istanbul. Este interesant de ob servat dinamica mondială la nivel de tehnologii de săpat fără șanţ deschis, coroborat cu ...
Citeste mai mult