Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

DE LA PROIECTUL DE SUFLET LA O CARIERĂ INTERNAŢIONALĂ

DE LA PROIECTUL DE SUFLET LA O CARIERĂ INTERNAŢIONALĂ

Cu o experiență de peste 20 de ani în industria de echipamente și utilaje pentru construcții, Petre Băbiceanu dispune de o vastă cunoaștere a acestui sector de activitate. Cariera sa a început în cadrul grupului Terra Holding unde a avut funcția de Country Manager, fiind responsabil pentru înființarea afacerii grupului în România. Ulterior acesta a acționat ca director regional Sud-Est și apoi ca director general al grupului pentru utilaje de ridicat, monitorizând dezvoltarea și distribuția diferitelor mărci din sectorul construcțiilor și dezvoltând o nouă divizie de echipamente de ridicare.

Despre schimbările ce au avut loc în decursul anului 2020 si trecerea de la grupul Terra Holding la gigantul Zoomlion, ocupant al locului 5 în topul producătorilor de echipamente de construcții din întreaga lume, ne-a povestit într-un interviu exclusiv, Petre Băbiceanu, General Manager Zoomlion Europe.

Mașini&Utilaje: Chiar la începutul anului 2020 ați făcut o relocare în Italia unde ați fost numit în funcția de General Manager pentru divizia de Lifting Ma chinery din cadrul grupului Terra. În ce manieră a afectat pandemia această relocare?
Petre Băbiceanu: Decizia de relocare a venit în urma unei schimbări în viața personală. Noi suntem o familie dual carrier, fiecare dintre noi are proiectul său profesional și a fost un moment oportun pentru s oția mea. A fost o decizie personală pe care am comunicat-o managementului Terra Holding care a înțeles perfect situația. La scurt timp a venit și propunerea de a continua remote, din Italia, proiectului de localizare si montaj în cadrul Terra al Palfinger Sany. A fost o continuare firească a activității mele, având în vedere că proiectul Palfinger Sany a fost ”copilul meu de suflet” începând cu 2016.

Mașini&Utilaje: Care au fost provocările și dificultățile cu care v-ați confruntat în decursul anului trecut? Au existat și oportunități de care ați putut profita?
Petre Băbiceanu: Cea mai mare provocare s-a chemat Covid 19, cu atât mai mult cu cât ne-a prins în momentul mut ării într-o țară străină, chiar în epicentrul pandemiei, la Milano. Întreaga situație a fost destul de greu de gestionat deoarece încă nu erau puse la punct toate detaliile logistice legate de relocare. Apoi a venit și provocarea de a lucra remote, nu pot să spun că sunt un mare fan al telemuncii, prefer să lucrez în echipă, să am interacțiunea cu colegii și să schimbăm o privire. Desigur, ne-am adaptat la noile condiții, ca de altfel noi toți, important este să ne putem continua activitățile în siguranță, indiferent de modalitatea de lucru.

Mașini&Utilaje: Ați activat aproape 20 de ani în cadrul Terra Holding, timp în care ați pus bazele afacerii grupului în România, ce ne puteți despre toată această perioadă?
Petre Băbiceanu: Nu știu dacă e neapărat bine să devii așa un dinozaur în companie. Unul din lucrurile pe care le-am avut mereu în vedere pe toată perioada mea de activitate în cadrul grupului Terra, a fost să clădesc o echipă solidă, motivată și unitară. Consider că un bun lider al unei companii pregătește totdeauna o echipa care să îi succeadă. Pot să spun cu mândrie că la conducerea companiilor grupului Terra din Romania a rămas o echipă foarte bună, fiecare este specializat pe segmentul lui și nu mai există un coordonator general. Mereu, în fruntea listei mele de priorități a fost să creez o echipă puternică care să funcționeze bine, cu oameni care să se completeze, rolul meu era mai mult de business development. Sper că majoritatea colegilor au rămas cu o amintire plăcută în ceea ce mă privește, deși e greu sa fii plăcut de toată lumea. Îmi este dor de toți colegii de la Terra, fără excepție, avem acolo o echipă foarte bună, ținem legătura cât ne permite timpul, cu toții suntem ocupați și timpul este din ce în ce mai scurt.

Mașini&Utilaje: În aprilie 2021 un comunicat de presă anunța numirea dumneavoastră în funcția de General Manager în cadrul Zoomlion Europe? Cum a fost trecerea de la grupul Terra Holding la Zoomlion?
Petre Băbiceanu: Am avut o relație foarte bună cu managementul Terra Holding, ca urmare, când am comunicat schimbările ce interveneau lucrurile s-au petrecut foarte lin, astfel că exit-ul a fost unul mutual agreat. Oportunitatea oferită de Zoomlion se leagă foarte bine de pr ofilul meu și de experiența mea în sectorul de macarale, cum spuneam proiectul Palfinger Sany a fost și rămâne ”copilul meu de suflet”. Astfel preluarea funcției de General Manager în cadrul Zoomlion Europe a venit ca o continuare firească a activității mele la un nivel ceva mai ridicat.

Mașini&Utilaje: Sunteți acum parte din consiliul de administrație Zoomlion Europe și responsabil pentru dezvoltarea și coordonarea activității de echipamente de lucru la înălțime si de ridicat. Care sunt direcțiile de dezvoltare ale acestui nou segment de activitate pentru producătorul Zoomlion?
Petre Băbiceanu: Strategia grupului Zoomlion este de a fi prezent pe o piață cu potențial mare pentru sectoarele de ridicare și logistică, cum ar fi cea europeană, cu o structură locală cu sediul în Italia. Faza inițială a proiectului a fost în structurarea ofertei și dezvoltarea produselor, motiv pentru care a fost inaugurată o nouă fabrică în care la final vor opera peste 80 de angajați. Putem să vorbim practic de un Start-up în plină expansiune.

Mașini&Utilaje: Ce va include gamă de soluții de ridicare?
Petre Băbiceanu: Zoomlion este în topul producătorilor de macarele în China, dar pentru piața europeană marca este nouă pe acest segment. Gama soluțiilor de ridicare include macarale turn top-slewing, macarale mobile, platforme de lucru la înălține și stivuitoare. Macaralele mobile reprezintă o mare noutate în domeniu, deoarece vor fi fabricate în întregime în Italia. Deschiderea producției în Italia marchează un moment important în sectorul macaralelor mobile și sper că va crea premisele ca Italia să joace din nou un rol important acest domeniu după o lungă perioadă de declin.

Mașini&Utilaje: Care credeți că o să fie evoluția pieței pentru segmentul de utilaje de ridicare în perioada imediat următoare?
Petre Băbiceanu: În 2020 aproape toate gamele de produse au avut de suferit în perioada de lockdown când s-au închis multe activități. În lanțul de aprovizioanre au existat sincope foarte mari. Și acum avem repercursiuni, dacă ne uităm de exemplu la prețul de transport pentru mărfuri containerizate putem vedea că prețul a crescut cu 700%, un container care transporta de la marele atelier de producție chinez la un preț de 1500-2000 de dolari a ajuns să coste acum aprox. 14 000 -15 000 de dolari. Asta a pus foarte multe probleme tuturor marilor producători, după cum bine știm mulți se aprovizionează din zona asiatică și din cauza aceasta unda de șoc a creat foarte multe probleme. Acum asistăm la o creștere
bruscă a cererii în general, dar și în domeniul echipamentelor de construcții, ca urmare a importantelor intervenții din partea statelor și a comunității europene care au decis să injecteze foarte mulți bani în economie pentru o relansare cât mai hotărâtă post-pandemie.

Mașini&Utilaje: La nivel european se iau măsuri de relansare a economiei după perioada de pandemie, cum vedeți aceste măsuri?
Petre Băbiceanu: Toată lumea vorbește de această relansare, este o adevărata frenezie și ea crează foarte multe presiuni pe lanțul de aprovizionare, cresc prețurile la materiile prime, este o perioadă dificil de gestionat aș supune. Vestea bună este că vom ajunge în 2021 la un nivel de piață pentru platformele de lucru la înălțime, egal cu nivelul pieței din 2017. Practic se recuperează destul de repede acest regres. Să sperăm că ține toată aceasta construcție economică și nu se stârnește un proces inflaționist foarte agresiv care să genereze o situație de criză. Criza se naște atunci când există dezechilibre între cerere și ofertă. Ceea ce se întâmplă acum îmi aduce puțin aminte de atmosfera
din 2008 când veneau clienții și ne rugau să nu vindem utilajele și să le “punem deoparte” pentru ei, atunci când prețul nu mai era atât de important ci disponibilitatea echipamentelor.

Mașini&Utilaje: Când vom putea vedea aceste produse și în România?
Petre Băbiceanu: În prezent, în estul Europei, am început parteneriate pentru macaralele turn cu firme din Polonia și Ungaria. Deocamdată România nu este unul dintre teritoriile prioritare pentru proiectele noastre. Abordarea pentru acest segment de produse este diferită, vom căuta parteneri care sunt deja specializați în închirierea de astfel de echipamente și care pot asigura tot lanțul de aprovizionare. Încă suntem la început și trebuie sa punem la punct gama de produse, structura de service si apoi vom trece la partea de roll out. România va urma probabil spre finalul anului următor dacă totul merge conform planului și dacă ne găsim un partener de finanțare pentru Zoomlion Capital, compania financiară a grupului. Prin intermediul Zoomlion Capital încercăm să asigurăm soluții de finanțare a partenerilor din alte țări, oferind astfel un pachet complet de echipamente + vendor finance.

Industry

Recent Posts:

Semiremorca basculantă Kögel convinge companiile de construcții cu o prelucrare de înaltă calitate, o poziție sigură chiar și pe t erenuri dificile și având ca bază un cadru stabil și durabil. Pentru o mai mar e ușurință de utilizare, Kögel a realizat acum o multitu...


Citeste mai mult

Element, un producător de piese de schimb și de uzură pentru echipamente miniere și de construcții aniversează cinci ani de la înființare prin deschiderea celui de-al doilea depozit de piese în Europa. Compania oferă piese de schimb și de uzură alternative premium pentru clien...


Citeste mai mult

Sustenabilitatea este un domeniu cheie pentru dif eritele părți interesate și industrii implicate. Comisia Europeană a prezentat în decembrie 2019 Pactul verde european, care vizează ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și s...


Citeste mai mult

Hyva Romania oferă o gamă largă de sisteme hidraulice, care pot face față condițiilor de lucru și aplicațiilor cele mai solicitante. Fiecare client Hyva poate conta pe servicii complete - de la confi gurarea kitului pentru o anumită aplicație până la instalarea pe vehicul. Kiturile ...


Citeste mai mult