Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

DOUĂ MACARALE MOBILE LIEBHERR LTM 1500-8.1 INSTALEAZĂ GRINZILE NOULUI POD DE PESTE RÂUL LIPPE

DOUĂ MACARALE MOBILE LIEBHERR LTM 1500-8.1 INSTALEAZĂ GRINZILE NOULUI POD DE PESTE RÂUL LIPPE

La începutul lunii iulie, peste râul Lippe, în zona Ruhr din Germania, la noul pod de pe tronsonul drumului național B233, între orașele Werne și Bergkamen, au fost instalate trei grinzi de oțel de 168 de tone, cu o lungime de 58 de metri. Pentru această operațiune provocatoare de ridicare, compania Autokrane Schares Gmbh, specializată în închirieri de macarale și transporturi agabaritice, a folosit două macarale mobile Liebherr LTM 1500-8.1.

Vechiul pod ce traversează râul Lippe are peste 70 de ani și a suferit daune semnificative, care nu mai puteau fi remediate eficient prin lucrări de reparații. Drept urmare s-a luat hotărârea construirii unui nou pod, mai larg, poziționat foarte aproape de vechiul pod. Baza structurii noului pod o constituie trei grinzi masive din oțel, care trebuiau așezate în poziție, odată ce vechiul pod era demolat. Cei de la Autokrane Shares au poziționat cele două macarale mobile separat, pe fiecare mal al râului. Amplasamentele fiecărei macarale mobile, ce aveau capacitatea de ridicare de 500 de tone, au fost special pregătite pentru a face față sarcinilor mari din timpul operațiunii de ridicare a grinzilor de oțel.

Poziționate pe podurile auxiliare, special concepute pentru așezarea macaralelor mobile în poziția de lucru, macaralele înregistrează permanent repartiția pe axe a masei remorcilor speciale încărcate cu grinzile podului, pentru a preveni deteriorarea structurii vechiului pod în timp ce r emorcile se deplasează în poziția în care grizile sunt complet ridicate

Remorcile autopropulsate speciale agabaritice transportă grinzile grele pe podul Lippe, vechi de peste 70 de ani.

"Fiecare macara a trebuit să fie așezată în poziția de lucru pe câte un pod auxiliar ale cărui fundații de beton au fost special construite pentru lucrările macaralelor. Instalarea macaralelor a fost ea însăși o provocare, având în vedere procedura de montaj a contragreutăților, ce a trebuit să fie efectuată cu o rază foarte mare, peste cabina macaralei mobile." - ERIC REICHMANN DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI DE VÂNZĂRI, INGINERIE ȘI PROIECTE DE LA AUTOKRANE SHARES

Grinzile noului pod au fost transportate cu remorci autopropulsate speciale, agabaritice, cu mai multe axe, până pe podul cel vechi, de unde au fost preluate de cele două macarale treptat, pe măsură ce remorcile speciale înaintau pe podul cel vechi, închis pentru scurt timp circulației rutiere. „Pentru a proteja vechiul pod, sarcinile pe axe ale remorcilor speciale agabaritice au fost atent monitorizate și documentate. De asemenea, în timpul lucrărilor de ridicare a grinzilor, a fost permanent făcută înregistrarea forțelor cu ajutorul unor camere video îndreptate spre ecranele macaralelor ce afișau informațiile furnizate de sistemul de limitare a momentului de sarcină”, a spus Reichmann.

Forțele maxime exercitate pe structura vechiului pod și sarcinile corespunzătoare pe axe au fost calculate cu precizie în avans, iar toate mișcările brațelor macaralelor au urmat un program de ridicare deja definit. În acest scop responsabilii de proiect au pregătit în prealabil un program 3-D CAD. Cu cât remorcile autopropulsate înaintau pe pod, cu atât macaralele trebuiau să preia treptat din greutatea grinzii, ridicând-o de pe remorcă. Fiecărei macarale mobile LTM 1500-8.1 I s-au adăugat contragreutăți până la 165 de tone. Macaralele au lucrat permanent în tandem la ridicarea treptată a grinzilor de pe remorci, cu deosebirea că, macaraua mai îndepărtată a trebuit să lucreze la început cu brațul telescopic coborât mult în jos, spre orizontală, la o rază de 34 m. În poziția finală de susținere a încărcăturii, fiecare dintre cele două macarale de 500 de tone susținea 84 de tone la cârlig, la o rază de 16 m, poziționând cu grijă grinzile uriașe pe culeele temporare ale podului, cu un palan tandem. Lucrările au fost finalizate atât de ușor, încât a fost posibilă deschiderea vechiului pod pentru circulație, mai devreme decât era planificat.

Faza finală, când grinda este ridicată complet și câte 84 de tone atârnă de cârligele fiecărei macarale mobile LTM 1500-8.1.



Grinzile din oțel, cu o greutate de 168 tone sunt așezate cu precizie pe culeele podului.



Noul pod peste râul Lippe este programat să fie finalizat până la sfârșitul anului 2021.

Machinery

Recent Posts:

Alegerea unui tocător de crengi nu este o sarcină ușoară, mai ales pentru că oferta este destul de vastă în acest sector. Trebuie să luați în calcul forța și viteza de tocare a materialului lemnos, ușurința în operare și rezistența la uzură. Forst este un tocător de...


Citeste mai mult

Excavatoarele CASE au fost întotdeauna foarte apreciate pentru fiabilitatea lor excelentă, cea mai bună potrivire din sector între viteză și controlabilitate, confort optim și consum foarte scăzut de combustibil. Lansate în UE la începutul lunii martie 2023 și în...


Citeste mai mult

Stewart Gregory, director comercial la compania FAUN-Zoeller (FZ UK), prezintă argumentele pro pentru echipamentul Rotopress. Din interviurile revistei britanice LAPV (Local Authority Plant & Vehicles).Text: Ing. Valeriu BEZDEDEANUEchipamentul Rotopress de colectare a deșeurilor produs de comp...


Citeste mai mult

Toți antreprenorii doresc să-și maximizeze profiturile într-un mod durabil. Pentru producătorii de agregate, provocarea cheie este de a minimiza cheltuielile și de a maximiza producția la cel mai mic cost posibil pe tona de agregate produsă. Dar care sunt toate aceste provocări de prod...


Citeste mai mult