Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

DOUĂ MACARALE MOBILE LIEBHERR LTM 1500-8.1 INSTALEAZĂ GRINZILE NOULUI POD DE PESTE RÂUL LIPPE

DOUĂ MACARALE MOBILE LIEBHERR LTM 1500-8.1 INSTALEAZĂ GRINZILE NOULUI POD DE PESTE RÂUL LIPPE

La începutul lunii iulie, peste râul Lippe, în zona Ruhr din Germania, la noul pod de pe tronsonul drumului național B233, între orașele Werne și Bergkamen, au fost instalate trei grinzi de oțel de 168 de tone, cu o lungime de 58 de metri. Pentru această operațiune provocatoare de ridicare, compania Autokrane Schares Gmbh, specializată în închirieri de macarale și transporturi agabaritice, a folosit două macarale mobile Liebherr LTM 1500-8.1.

Vechiul pod ce traversează râul Lippe are peste 70 de ani și a suferit daune semnificative, care nu mai puteau fi remediate eficient prin lucrări de reparații. Drept urmare s-a luat hotărârea construirii unui nou pod, mai larg, poziționat foarte aproape de vechiul pod. Baza structurii noului pod o constituie trei grinzi masive din oțel, care trebuiau așezate în poziție, odată ce vechiul pod era demolat. Cei de la Autokrane Shares au poziționat cele două macarale mobile separat, pe fiecare mal al râului. Amplasamentele fiecărei macarale mobile, ce aveau capacitatea de ridicare de 500 de tone, au fost special pregătite pentru a face față sarcinilor mari din timpul operațiunii de ridicare a grinzilor de oțel.

Poziționate pe podurile auxiliare, special concepute pentru așezarea macaralelor mobile în poziția de lucru, macaralele înregistrează permanent repartiția pe axe a masei remorcilor speciale încărcate cu grinzile podului, pentru a preveni deteriorarea structurii vechiului pod în timp ce r emorcile se deplasează în poziția în care grizile sunt complet ridicate

Remorcile autopropulsate speciale agabaritice transportă grinzile grele pe podul Lippe, vechi de peste 70 de ani.

"Fiecare macara a trebuit să fie așezată în poziția de lucru pe câte un pod auxiliar ale cărui fundații de beton au fost special construite pentru lucrările macaralelor. Instalarea macaralelor a fost ea însăși o provocare, având în vedere procedura de montaj a contragreutăților, ce a trebuit să fie efectuată cu o rază foarte mare, peste cabina macaralei mobile." - ERIC REICHMANN DIRECTORUL DEPARTAMENTULUI DE VÂNZĂRI, INGINERIE ȘI PROIECTE DE LA AUTOKRANE SHARES

Grinzile noului pod au fost transportate cu remorci autopropulsate speciale, agabaritice, cu mai multe axe, până pe podul cel vechi, de unde au fost preluate de cele două macarale treptat, pe măsură ce remorcile speciale înaintau pe podul cel vechi, închis pentru scurt timp circulației rutiere. „Pentru a proteja vechiul pod, sarcinile pe axe ale remorcilor speciale agabaritice au fost atent monitorizate și documentate. De asemenea, în timpul lucrărilor de ridicare a grinzilor, a fost permanent făcută înregistrarea forțelor cu ajutorul unor camere video îndreptate spre ecranele macaralelor ce afișau informațiile furnizate de sistemul de limitare a momentului de sarcină”, a spus Reichmann.

Forțele maxime exercitate pe structura vechiului pod și sarcinile corespunzătoare pe axe au fost calculate cu precizie în avans, iar toate mișcările brațelor macaralelor au urmat un program de ridicare deja definit. În acest scop responsabilii de proiect au pregătit în prealabil un program 3-D CAD. Cu cât remorcile autopropulsate înaintau pe pod, cu atât macaralele trebuiau să preia treptat din greutatea grinzii, ridicând-o de pe remorcă. Fiecărei macarale mobile LTM 1500-8.1 I s-au adăugat contragreutăți până la 165 de tone. Macaralele au lucrat permanent în tandem la ridicarea treptată a grinzilor de pe remorci, cu deosebirea că, macaraua mai îndepărtată a trebuit să lucreze la început cu brațul telescopic coborât mult în jos, spre orizontală, la o rază de 34 m. În poziția finală de susținere a încărcăturii, fiecare dintre cele două macarale de 500 de tone susținea 84 de tone la cârlig, la o rază de 16 m, poziționând cu grijă grinzile uriașe pe culeele temporare ale podului, cu un palan tandem. Lucrările au fost finalizate atât de ușor, încât a fost posibilă deschiderea vechiului pod pentru circulație, mai devreme decât era planificat.

Faza finală, când grinda este ridicată complet și câte 84 de tone atârnă de cârligele fiecărei macarale mobile LTM 1500-8.1.



Grinzile din oțel, cu o greutate de 168 tone sunt așezate cu precizie pe culeele podului.



Noul pod peste râul Lippe este programat să fie finalizat până la sfârșitul anului 2021.

Machinery

Recent Posts:

Wirtgen a lansat recent noul model de finisor de beton cu cofraje glisante SP 154i, cu care și-a actualizat familia de finisoare de beton mari. Noul finisor de beton a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aerop...


Citeste mai mult

Astăzi infrastructura în perfectă stare de funcționare este esențială. Mediul de afaceri și locuitorii nu mai doresc să nu beneficieze de mobilit ate din cauza drumurilor inaccesibile. Accesul facil și siguranța drumurilor sunt obiective ale oricărui administrator al parcului stradal...


Citeste mai mult

NOUL MOD DE A OPERA O INSTALAȚIE DE FORAJ DE LA DISTANȚĂOffice TeleREMOTE este un produs nou, conceput de Epiroc pentru controlul instalațiilor de foraj de suprafață SmartROC DTH MK I (bazat e pe platforma RCS 4), situate într-o altă locație față de postul de operare și control. Av&...


Citeste mai mult

Prezentată în premieră mondială, anul trecut la Bauma, LB 16 Unplugged es te o instalație electro-hidraulică de foraj pentru fundații adânci, c e poate fi deconectată complet de la rețeaua electrică, ea fiind alimentată cu baterii performante. Comparativ cu versiunea convențio...


Citeste mai mult