Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Daimler Truck AG și Volvo Group, pe deplin angajate în dezvoltarea sistemelor de propulsie cu hidrogen, lansează noul joint venture cellcentric

Daimler Truck AG și Volvo Group, pe deplin angajate în dezvoltarea sistemelor de propulsie cu hidrogen, lansează noul joint venture cellcentric

Astăzi, doi lideri ai industriei vehiculelor comerciale - Daimler Truck AG și Volvo Group - prezintă în premieră planul comun pentru noul joint venture cellcentric, ca parte a angajamentului de accelerare a utilizării sistemelor de propulsie pe bază de hidrogen pentru camioane și nu numai. Cu ambiția de a deveni lider la nivel mondial în producția de sisteme pe bază de pile de combustie, cellcentric va construi unul dintre cele mai mari centre de producție din Europa, planificat să fie operațional în 2025. Pentru a accelera lansarea celulelor de combustie pe bază de hidrogen, cei doi acționari ai cellcentric solicită o armonizare a politicilor UE privind hidrogenul pentru a sprijini această tehnologie în a deveni o soluție comercială viabilă.

Aceste ambiții au fost dezvăluite ca parte a unei lansări digitale exclusive de către Martin Daum, CEO al Daimler Truck AG, și Martin Lundstedt, CEO al Volvo Group. Conceput pentru a contribui la îndeplinirea obiectivelor privind transportul sustenabil până în 2050, dar și ca parte a acordului European Green Deal ce presupune o Europă neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, cellcentric va dezvolta, produce și comercializa sisteme cu pile de combustie atât pentru transportul pe distanțe lungi, cât și pentru alte aplicații. Consorțiumul se bazează pe deceniile de expertiză și cercetare atât ale Daimler Truck AG, cât și ale Volvo Group.
În viziunea Daimler Truck AG și Volvo Group, camioanele cu baterie electrică și cele pe bază de hidrogen se vor completa reciproc, în funcție de aplicațiile individuale ale clienților. Camioanele electrice pe bază de baterii vor fi folosite mai degrabă pentru distribuția ușoară și pe distanțe mai scurte, în timp ce pilele de combustie pe bază de hidrogen vor fi opțiunea preferată pentru sarcini mai mari și distanțe mai lungi.

Martin Daum, președintele consiliului de administrație al Daimler Truck AG și membru al consiliului de administrație al Daimler AG, a declarat: „Camioanele electrice cu pile de combustie alimentate cu hidrogen vor fi cheia pentru un transport neutru din punct de vedere al emisiilor CO2 în viitor. În combinație cu sistemele de propulsie electrice cu baterie, acestea ne permit să oferim clienților noștri cele mai bune opțiuni de vehicule cu amprentă neutră de CO2, în funcție de aplicație. Doar camioanele electrice cu baterie, singure, nu vor reuși acest lucru. Împreună cu partenerul nostru Volvo Group, suntem pe deplin angajați în crearea acestui joint venture cellcentric, în dezvoltarea acestei tehnologii, precum și în pregătirea pentru producția de serie. În ceea ce privește infrastructura, este clar că hidrogenul verde este singura cale potrivită pe termen lung. ”

Martin Lundstedt, CEO al Volvo Group, declară: „Ambiția noastră comună este să îndeplinim obiectivele din acordul de la Paris pentru a deveni neutri în materie de emisii de CO2 până cel târziu în 2050. Suntem convinși că tehnologia cu pile de combustie pe bază de hidrogen joacă un rol esențial în a ne ajuta să atingem această etapă importantă. Dar știm că există mult mai multe de realizat decât simpla electrificare a vehiculelor. E nevoie de o mai mare cooperare între părțile publice și cele private interesate pentru a dezvolta tehnologia și infrastructura necesare, motiv pentru care solicităm acțiuni unite din partea factorilor de decizie politică și a guvernelor din întreaga lume pentru a ne ajuta să facem ca această tehnologie să fie un succes. Parteneriatele precum cellcentric sunt vitale pentru angajamentul nostru de decarbonizare a transportului rutier. ”

Principalii producători de camioane din Europa, susținuți și de Daimler Truck AG și Volvo Group, solicită înființarea a aproximativ 300 de stații de alimentare cu hidrogen adecvate vehiculelor comerciale grele până în 2025, respectiv a aproximativ 1.000 de stații până în 2030 în Europa. Această inițiativă comună, axată pe folosirea hidrogenului pentru alimentarea camioanelor electrice în transportul pe distanțe lungi, este o parte importantă a decarbonizării transportului rutier.

De vreme ce camioanele neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 sunt în prezent semnificativ mai scumpe decât vehiculele convenționale, este necesară o legislație care să faciliteze cererea și accesibilitatea la astfel de vehicule. Potrivit Daimler Truck AG și Volvo Group, cadrul legislativ ar trebui să includă stimulente pentru tehnologiile neutre în materie de CO2, precum și un sistem de impozitare în baza emisiilor.

Direcție fermă către producția de serie a sistemelor de propulsie și a camioanelor pe bază de pile de combustie.

În prezent, cellcentric conceptualizează planurile pentru producția de serie. Mai multe detalii și o decizie privind locația vor fi dezvăluite pe parcursul anului 2022. Pregătirile pentru producția de pre-serie au loc la un nou amplasament din Esslingen, lângă Stuttgart. În paralel, cellcentric sporește randamentul prototipurilor aflate în desfășurare.

Obiectivul Daimler Truck AG și Volvo Group este să înceapă testele la clienți pentru camioane cu pile de combustie în aproximativ trei ani, producția de serie a acestora fiind planificată pentru a doua jumătate a acestui deceniu. Toate activitățile ce țin de dezvoltarea camioanelor se desfășoară independent, companiile fiind concurente în toate gamele de vehicule și produse, în special în ceea ce privește soluțiile de integrare a pilelor de combustie.

Joint-venture pentru sisteme de propulsie cu pile de combustie

La 1 martie 2021, Daimler Truck AG și Volvo Group au format cellcentric. Pentru aceasta, Volvo Group a achiziționat 50 la sută din acțiunile existente ale Daimler Truck Fuel Cell GmbH & Co. KG pentru aproximativ 0,6 miliarde EUR. În noiembrie 2020, Daimler Truck AG și Volvo Group au semnat acordul pentru joint-venture. Un acord preliminar fără caracter obligatoriu fusese deja semnat în luna aprilie a aceluiași an.

Peste 300 de experți lucrează la cellcentric în echipe interdisciplinare în locații din Nabern, Stuttgart (Germania) și Burnaby (Canada). Până acum au fost eliberate aproximativ 700 de brevete individuale, subliniind rolul de pionier al companiei în dezvoltarea tehnologică.

News

Recent Posts:

Mercedes-Benz Trucks & Buses România anunță două schimbări organizaționale, la nivelul structurii de management a companiei, operaționale începând din 17 mai 2021. Aceste schimbări sunt concepute pentru a spori eficiența, viteza de luare a deciziilor și capacitatea de ...


Citeste mai mult

Viteza cu care se uzează piesele echipamentelor de concasare-sortare utilizate la procesarea rocilor afectează în esență costul total de producție. De aceea companiile care procesează roci se străduiesc să achiziționeze consumabile care vor fi schimbate cât mai rar posibil. Pent...


Citeste mai mult

Noul produs marca BKT a fost creat pentru a echipa încărcătoare și încărcătoare telescopice pentru lucrări grele. Caracteristici distinctive: rezistență extremă, capacitate ridicată de încărcare, stabilitate și confort.SKID MAX SR-SKIDDER este o combinație perfectă &i...


Citeste mai mult

  În anul 2020, lucrările de construcţii din România s-au aflat pe un trend ascendent, având cea mai semnificativă evoluţie din UE. De asemenea, impactul pandemiei asupra pieţei materialelor de construcţii a fost mai redus comparativ cu alte sectoare ale economiei. Pent...


Citeste mai mult