Dinții de frezat cu tije cilindrice din GENERAȚIA C2 sunt concepuți special pentru frezarea betonului cu tamburii de frezat Wirtgen ECO Cutter. Acestea se caracterizează printr-o robustețe sporită, o uzură redusă și o durată de viață îndelungată. Aceste caracteristici permit reducerea considerabilă a costurilor de operare ale frezelor la rece în timpul lucrărilor de îndepărtare a straturilor de beton și contribuie la conservarea resurselor.
Provocarea generată de reabilitarea drumurilor din beton
Utilizarea betonului pentru execuția straturilor rutiere de acoperire devine din ce în ce mai atractivă datorită durabilității și rezistenței acestui material pe termen lung. Cu toate acestea, atunci când este necesară reabilitarea sau repararea drumului, metodele tradiționale de îndepărtare, precum sfărâmarea, excavarea și mărunțirea betonului deteriorat, se dovedesc a fi consumatoare de timp și costisitoare. O alternativă economică este frezarea betonului.
Duritatea extremă a betonului reprezintă o provocare pentru mașină, tamburul de frezat și instrumentele de tăiere. Pentru îndepărtarea stratului de acoperire pe suprafețe mari, tamburii de frezat ECO Cutter de la Wirtgen sunt deosebit de potriviți. Aceștia au un număr redus de dinți de frezare cu tije cilindrice, amplasați la distanțe mai mari între ei. Ca urmare, crește forța aplicată de fiecare dinte de frezat, ceea ce îmbunătățește avansul mașinii și, în consecință, asigură o capacitate superioară de îndepărtare a stratului de beton. Tehnologia de frezare la rece de la Wirtgen este implementată deja cu succes în numeroase proiecte și continuă să fie optimizată neîncetat, un exemplu în acest sens fiind utilizarea dinților de frezare cu tije cilindrice din GENERAȚIA C².
Caracteristicile dinților de frezare cu tije cilindrice din GENERAȚIA C²
În combinație cu tamburii de frezat ECO Cutter, dinții de frezare cu tijă cilindrică GENERATION C² contribuie semnificativ la profitabilitatea și succesul lucrării. Printre altele, geometria masivă a corpului din oțel asigură, în special, o îndepărtare îmbunătățită a materialului. Datorită centrării optimizate a sculelor de tăiere, forțele de frezare sunt transmise în mod ideal către partea superioară a suportului sculei, reducând astfel stresul asupra bucșei de prindere. Noua geometrie adaptată a tijei crește, de asemenea, robustețea, minimizând solicitarea mecanică asupra bucșei de prindere și permite obținerea unei forțe de strângere optime pe întreaga durată de viață. În plus, profilul cu caneluri al discului de uzură cu funcție unică de centrare reduce uzura și crește durata de viață a sculelor de tăiere cu tijă cilindrică și a suportului sculei.
Dinții de frezare cu tijă cilindrică din GENERATIA C² nu impresionează numai prin caracteristicile lor îmbunătățite adaptate la frezarea betonului, ci și prin raportul excelent preț-performanță. Rezultatul este reprezentat de performanțe mai mari ale mașinii de frezare la rece și, prin urmare, costuri de operare semnificativ mai mici.
Un proces de producție durabil – material de construcție reciclabil
Frezarea la rece a betonului este o tehnologie consacrată la nivel mondial. Datorită evoluțiilor tehnologice, astăzi este posibilă îndepărtarea economică a stratului de beton de aproape orice duritate și calitate prin procedee de frezare la rece. De asemenea, este posibilă sfărâmarea betonului armat cu ancore, dibluri și plase de oțel. Îndepărtarea selectivă permite separarea diferitelor straturi de beton, reducând astfel cantitatea de material contaminat. În plus, această metodă oferă avantaje semnificative în ceea ce privește protecția mediului: materialul rezultat din frezarea betonului poate fi, de regulă, reutilizat fără a necesita tratamente suplimentare. Metoda de lucru fără vibrații este silențioasă și produce puțin praf, respectând toate reglementările de construcție, cerințele economice și alte exigențe relevante.
"Combinația dintre un tambur de frezat Wirtgen ECO Cutter și dinții cu tijă dreaptă din GENERAȚIA C² oferă combinația ideală pentru îndepărtarea straturile rutiere din beton." - Martin Blank, manager de produs pentru tehnologia de frezare