Sigla Nicola devine istorie pe piața europeană după ce autocamioanele electrice și cele cu celule de combustibil cu hidrogen ale societății mixte Nikola-Iveco, cunoscute sub numele de Nikola Tre BEV și Nikola Tre FCEV, vor fi comercializate în Europa sub marca Iveco, cu efect imediat. Această decizie a fost precedată de preluarea societății mixte de către Iveco și de redenumirea diviziei în EVCO (Electric Vehicles Company). Finalizarea cu succes a acestui pas anunțat reconfirmă angajamentul constant al Companiei de a juca un rol de lider în segmentul transporturilor grele cu emisii zero.
Autovehiculele electrice și pe bază de hidrogen bazate pe modelul convențional S-Way vor fi identificate de acum ca Iveco Heavy Duty BEV și Iveco Heavy Duty FCEV. Ambele modele de camioane vor ieși de pe linia de producție a uzinei din Ulm și vor fi vândute prin intermediul rețelei de dealeri Iveco.
Propulsia va fi asigurată în continuare de puntea electrică de la FPT Industrial, compania soră a Iveco. În cazul autocamionului electric pe baterii, aceasta are o putere continuă de 480 kW / 653 CP și este cuplată la nouă baterii cu o capacitate totală de 738 kWh. Iveco oferă o autonomie de până la 500 de kilometri și un timp de încărcare până la 80 %, de aproximativ 90 de minute la 350 kW. În cazul autocamionului cu celule de combustibil cu hidrogen cu sistem de pile de combustie Bosch, sunt disponibili 400 kW / 544 CP. Cu butelii de 70 kg, la o presiune de 700 de bari, ar trebui să fie posibilă parcurgerea a până la 800 de kilometri înainte de o oprire de 20 de minute la stația de alimentare cu hidrogen. În orice caz, masa brută admisă este de 44 de tone, potrivit Iveco.
În ceea ce privește lansarea pe piață, Iveco vizează al patrulea trimestru al acestui an pentru versiunea electrică pe baterii. Tot atunci vor fi lansate și primele camioane cu pile de combustie în cadrul proiectului european H2Haul în Franța, Elveția și Germania - dar adevărata creștere a producției de serie nu este încă programată pentru 2023.
România încă nu este pregătită complet pentru transportul de mărfuri pe distanțe lungi cu camioane electrice (ce să mai vorbim de hidrogen), însă a început să facă pași în această direcție. La nivel local, pe distanțe scurte, pentru aprovizionare, mai multe lanțuri de magazine au luat măsuri de dotare a depozitelor cu stații dedicate de încărcare electrice „fast charge”.
Folosirea camioanelor electrice pentru transportul de mărfuri face parte din planul de reducere a amprentei de carbon cu 30% pana in 2030, potrivit normativelor UE, la implementarea cărora sunt obligate toate tarile membre. Va fi oare România pregătită în următorii șapte ani pentru folosirea camioanele electrice pentru transportul de mărfuri la nivel național, nu doar la nivel local. Odată ce vor fi făcute investiții în implementarea de stații de încărcare in centre logistice, trei din zece camioane pentru activitatea de transport de mărfuri în România vor trebui să fie camioane electrice.
Valeriu BEZDEDEANU
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
News
Dispare Nikola, renaște Iveco

Recent Posts:
Producătorul de mașini pentru construcții și agricultură din Marea Britanie JCB a făcut un pas important înainte cu motorul său cu hidrogen. JCB a anunțat pe 10 ianuarie că motorul său cu ardere internă HCE, ce folosește drept combustibil hidrogenul, a obținut aprobarea pentru uti...
Citeste mai mult
Industria construcțiilor consumă cantități semnificative de resurse și este unul dintre cei mai mari producători de gaze cu efect de seră. Din acest motiv, dezvoltarea sustenabilă a societății este de neconceput fără contribuții esențiale din partea acestui sector. Bauma 2025 va oferi ...
Citeste mai mult
Anul 2025 se anunță a fi unul de tr ansformare accelerată pentru industria globală a utilajelor de construcții, marcat de tendințe puternice spre digitalizare, automatizare și sustenabilitate. Pe plan internațional, marii producători continuă să investească masiv în tehnologii care...
Citeste mai mult
2025, testul crucial pentru credibilitatea și capacitatea de reformă a statului român În ultimii ani, România a crescut, dar nu întotdeauna sănătos. Ne-am bucurat de expansiune economică, însă aceasta a fost mai degrabă alimentată de consum decât de inves...
Citeste mai mult