Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

ECONOMICE ȘI PRIETENOASE CU MEDIUL, ACȚIONĂRILE ELECTRICE CÂȘTIGĂ RAPID TEREN ȘI PRINTRE ECHIPAMENTELE DE CONCASARE

ECONOMICE ȘI PRIETENOASE CU MEDIUL, ACȚIONĂRILE ELECTRICE CÂȘTIGĂ RAPID TEREN ȘI PRINTRE ECHIPAMENTELE DE CONCASARE

Societatea JK Sorajaloste, cu sediul în l ocalitatea Jokioinen, Finlanda, a el ectrificat recent instalația sa de concasare, achiziționând pentru concasarea primară un concasor mobil cu fălci Lokotrack® LT120E™, cu acționarea diesel-electrică.

Având în vedere că celelalte echipamente din lanțul de concasare – sortare ale unității noastre de producție, concasorul fin și ciurul, sunt complet acționate electric, atunci când a trebuit să alegem noul echipament de concasare primară, acționarea electrică a instalației a constituit factorul esențial pentru noi. În viitor, vom putea să facem să funcționeze întreg lanțul de producție folosind un singur grup electrogen”, spunea Jarmo Stenberg, unul dintre cei trei antreprenori ai societății JK Sorajaloste.

"Beneficiile acționării electrice sunt economia și fiabilitatea. Cu siguranță este mai ieftin să transmiți puterea electric decât hidraulic. Ca producător autohton, Metso a reprezentat alegerea evidentă: piesele de schimb și service-ul fiindu-ne la îndemână, în Tampere (acolo unde se produc concasoarele mobile Lokotrack). De asemenea, electricitatea este o sursă de energie ecologică. Desfășurăm frecvent operațiuni de concasare în zonele cu ape subterane, unde singura metodă de concasare permisă este cea cu acționare electrică." - JARMO STENBERG ANTREPRENORI AL SOCIETĂȚII JK SORAJALOSTE

PRIMA EXPERIENȚĂ DE LUCRU CU NOUL CONCASOR, ÎNTR-UN CONTRACT DE 50.000 DE TONE
În aprilie, unitatea de producție Metso din Tampere a livrat noul LT120E la Asikkala, unde prima sa probă de lucru a fost în cadrul unui contract de livrare de 50.000 de tone de pietriș de bet on, beneficiarul contractului fiind compania Päijät Murske, distribuitor de agregate în industria betonului, construcții industriale și civile, infrastructură. În desfășurarea acestui contract, JK Sorajaloste a aplicat un model de proces de producție des utilizat în Suedia și Norvegia, în care concasorul primar funcționează ca unitate separată, iar agregatele rezultate din concasarea primară sunt mutate cu un încărcător frontal cu roți, fie pentru depozitare intermediară, fie direct pentru concasare fină și sortare, după cum este necesar.

Pus în mișcare de un grup diesel – electric, concasorul mobil cu fălci Lokotrack® LT120E™ asigură o capacitate de producție de aproximativ 3.000 de tone pe zi.

„Această metodă de concasare asigură siguranță în funcționare și flexibilitate. De exemplu, dacă ciururile trebuie înlocuite în etapa secundară, etapa primară poate fi menținută în funcțiune. În același mod, dacă plăcile de uzură ale fălcilor trebuiesc înlocuite, atunci, etapa de concasare fină nu se oprește deoarece alimentarea concasorului secundar poate fi făcută de la punctul de depozit are intermediară”, spunea Stenberg.

CONSUM DE COMBUSTIBIL PUȚIN MAI MARE DE 20 DE LITRI
În timp ce concasează rocă dură, chiar și cu o setare excepțional de strânsă a dimensiunii agregatelor, de 100 mm, consumul de combustibil al concasorului mobil cu fălci Lokotrack® LT120E™ nu a fost cu mult peste 20 de litri pe oră. Cu aceste setări, aproximativ 3.000 de tone de material au fost produse pentru etapa următoare, de concasare fină, în timpul unei zile de lucru de 15 or e, adică aproximativ 200 de tone pe oră. „Producem material destul de fin cu concasorul cu fălci, deoarece acesta este cel mai potrivit pentru et apa de concasare fină. LT120E ar putea produce, probabil, de două ori mai mult material cu dimensiuni mai mari”, și-a dat cu părerea Stenberg.

„Economia de combustibil s-a îmbunătățit semnificativ de-a lungul anilor. Deși nu avem cifre exacte, concasorul mobil LT110C pe care l-am închiriat anterior a consumat mult mai mult combustibil decât noul echipament diesel-electric. Noul motor diesel funcționează constant la turația de 1.500 rpm, iar noul concasor mobil LT120E este cu aproximativ 15-20% mai puternic decât cel vechi, pe baza experiențelor inițiale”, adăuga Stenberg.

Încărcătoarele frontale cu roți preiau materialul rezultat din concasarea primară, fie pentru concasare fină, fie pentru depozitare intermediară.

Yrki Viitala, reprezentant Metso pe probleme tehnice, a oferit îndrumările necesare pentru punerea în funcțiune a noului echipament, iar managerul de vânzări din zonă, Mikko Luopio, a explicat celor de la JK Sorajaloste beneficiile sistemului de monitorizare la distanță Metso Metrics. JK Sorajalostev va putea stabili în viitor o conexiune prin satelit la noul echipament achiziționat, astfel încât, atunci când va fi necesar să vadă înformațiile principale legate de operațiunea de concasare.

UN EXPERT ÎN AGREGATE DE BETON
Societatea JK Sorajaloste, cu sediul în Jokioinen, și-a dezvoltat de-a lungul anilor operațiunile, în special cele axate pe producția de agregate destinate producției de beton. Majoritatea agregatelor produse pentru Päijät Murske au fost expediate direct la fabricile de elemente prefabricate din beton din regiunile din apropriere.

Pornind de la experiențele inițiale, noul L120E este cu 15 – 20% mai puternic în operațiunile de concasare, decât vechiul concasor mobil LT110C.

Pe perioada desfășurării contractului, pietrișul cubic pentru fabricarea betonului de înaltă calitate a fost produs la dimensiunile de 0–6 mm, 6–12 mm și 12–18 mm. Au mai fost produse și agregate de 0–8 mm, 8–16 mm și 16–32 mm. Înființată în 1950, astăzi societatea JK Sorajaloste produce anual 600.000– 650.000 t de agregate și efectuează diferite lucrări de sortare, în plus față de cele legate de concasare și livrează pietriș de beton și material de umplutură. Toate aceste activități, cu șase angajați.

Machinery

Recent Posts:

Wirtgen a lansat recent noul model de finisor de beton cu cofraje glisante SP 154i, cu care și-a actualizat familia de finisoare de beton mari. Noul finisor de beton a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aerop...


Citeste mai mult

Astăzi infrastructura în perfectă stare de funcționare este esențială. Mediul de afaceri și locuitorii nu mai doresc să nu beneficieze de mobilit ate din cauza drumurilor inaccesibile. Accesul facil și siguranța drumurilor sunt obiective ale oricărui administrator al parcului stradal...


Citeste mai mult

NOUL MOD DE A OPERA O INSTALAȚIE DE FORAJ DE LA DISTANȚĂOffice TeleREMOTE este un produs nou, conceput de Epiroc pentru controlul instalațiilor de foraj de suprafață SmartROC DTH MK I (bazat e pe platforma RCS 4), situate într-o altă locație față de postul de operare și control. Av&...


Citeste mai mult

Prezentată în premieră mondială, anul trecut la Bauma, LB 16 Unplugged es te o instalație electro-hidraulică de foraj pentru fundații adânci, c e poate fi deconectată complet de la rețeaua electrică, ea fiind alimentată cu baterii performante. Comparativ cu versiunea convențio...


Citeste mai mult