Vizita la cursele din seria Superbike de pe circuitul de la Imola a reprezentat È™i o oportunitate de a discuta cu reprezentanÈ›ii Prometeon despre evenimentul în sine, precum È™i despre experienÈ›a lor de până acum pe piaÈ›a anvelopelor pentru vehicule comerciale È™i despre planurile pentru viitorul apropiat. Luca Frangi, CEO al Prometeon Tyre Group pentru Europa de Est, È™i A lexandre Bregantim, director tehnic al P rometeon Tyre Group, au răspuns prompt curiozităților.
Care a fost intenÈ›ia companiei Prometeon atunci când a decis să devină unul dintre sponsorii curselor de motociclete din seria Superbike?
Luca Frangi: În primul rând, dorim să subliniem faptul că suntem o companie producătoare de anvelope, deci facem parte din domeniul mai larg al afacerilor auto, iar acest lucru este ceea ce ne leagă de motocicletele de curse. În al doilea rând, Superbike înseamnă emoÈ›ie, pasiune È™i tehnologie. Iar acestea sunt calitățile care ne disting, pentru că ne concentrăm pe inovaÈ›ia tehnologică. Suntem conduÈ™i atât de pasiune, cât È™i de emoÈ›ie. Facem ceea ce facem pentru că simÈ›im acea forță care ne motivează să dăm tot ce avem mai bun, astfel încât să atingem niveluri din ce în ce mai înalte. Este la fel ca în cazul sportivilor în timpul unei curse. Și în al treilea rând, sponsorizarea acestor curse È™i a concurenÈ›ilor este o mare oportunitate pentru ca marca noastră
Prometeon să fie vizibilă È™i să devină mult mai recunoscută decât a fost până acum. Suntem o companie tânără, ne-am înfiinÈ›at în 2017. Din acest motiv, este posibil ca unii oameni, chiar È™i cei din industrie, să nu cunoască brandul Prometeon È™i ceea ce facem noi. Acesta este motivul pentru care am decis să devenim sponsorul unei echipe de curse È™i partener al campionatului Superbike.
Prometeon este o companie care funcÈ›ionează pe un model B2B. AÈ™adar, ce înseamnă participarea la campionatul Superbike pentru operaÈ›iunile È™i planurile dumneavoastră de marketing, activități care, la urma urmei, sunt legate de afaceri È™i nu de clienÈ›i individuali?
Luca Frangi: Este adevărat, iar din acest motiv trebuie să oferim informaÈ›ii de interes pentru cei care sunt profesioniÈ™ti în industria lor. Dorim să le prezentăm soluÈ›ii È™i produse specifice, subliniind în acelaÈ™i timp tot ceea ce ne diferenÈ›iază de concurenÈ›ii noÈ™tri. Trebuie să o facem în aÈ™a fel încât să È™tie că, prin ceea ce oferim, pot obÈ›ine beneficii pentru compania lor, prin ceea ce fac în fiecare zi, într-un mod È™i mai bun È™i mai eficient. Acestea fiind spuse, voi reveni cu răspunsul meu la întrebare. Este important ca un număr cât mai mare de oameni să È™tie cine suntem È™i ce facem. Odată ce ne cunosc È™i se asociază cu noi, atunci ne va fi mai uÈ™or să ajungem la ei È™i să le transmitem care sunt avantajele pe care le presupune colaborarea cu noi.
Avem acum o întrebare pentru Alex, persoana responsabilă de latura tehnică a produselor Prometeon. Ce caracteristici tehnice ale anvelopelor pentru camioane sunt cele mai importante în acest moment È™i cum reuÈ™iÈ›i să vă atingeÈ›i obiectivele?
Alexandre Bregantim: Aceasta este o întrebare bună. În industria noastră, tehnologia este fundamentală. Am fost la cină cu È™eful echipei Pata Yamaha Prometeon WorldSBK, al cărei sponsor suntem, È™i am vorbit despre tehnologie, văzută atât din perspectiva lor, cât È™i din perspectiva noastră. A fost surprins să audă cât de important este rolul tehnologiei în industria noastră, deoarece piaÈ›a transporturilor are cerinÈ›e ridicate în ceea ce priveÈ™te reducerea rezistenÈ›ei la rulare È™i prelungirea duratei de viață a anvelopelor. Astfel de provocări ne obligă să dezvoltăm noi materii prime È™i compuÈ™i, să proiectăm noi geometrii ale benzii de rulare È™i să reducem greutatea anvelopelor. Să nu uităm, de asemenea, de vehiculele electrice care au nevoie de anvelope pentru sarcini mai mari. În acelaÈ™i timp, cerinÈ›ele pieÈ›ei europene sunt semnificativ diferite de cele din America de Sud, care, la rândul lor, sunt diferite de standardele nord-americane. De aceea, cred că fără o dezvoltare continuă a tehnologiei în industria noastră este imposibil să supravieÈ›uim, mai ales în segmentul premium.
Și aici este foarte important să dezvoltăm tehnologia legată de utilizarea materialelor È™i tehnologia legată de sustenabilitate. Această abordare necesită o mulÈ›ime de soluÈ›ii noi, inovatoare È™i o largă cooperare cu partenerii, deoarece în multe cazuri este dificil să faci totul de unul singur. De exemplu, colaborăm cu o serie de universități în cadrul unor proiecte pe termen lung care implică adesea utilizarea unor materiale complet noi în producÈ›ie. Aceste eforturi includ, de asemenea, reducerea rezistenÈ›ei la rulare, care este a doua cea mai mare provocare pentru industria noastră. AÈ™adar, acestea sunt principalele provocări pentru noi în următorii ani.
Un alt aspect pe care se pune foarte mult accent în prezent în segmentul anvelopelor premium este digitalizarea, precum È™i colectarea È™i prelucrarea datelor asociate. Cum se prezintă aceste aspecte în cadrul companiei dumneavoastră?
Alexandre Bregantim: În urmă cu cinci ani, am creat o echipă specială în cadrul structurii noastre de cercetare È™i dezvoltare, dedicată exclusiv dezvoltării È™i implementării de soluÈ›ii IT. Prin intermediul acestei echipe am creat PRO Check, care este unul dintre principalii noÈ™tri piloni în domeniul serviciilor pentru flote. Împreună cu o altă echipă, finalizăm acum lucrările la o soluÈ›ie de senzori pentru anvelope, care va fi lansată pe piață în lunile următoare. Datorită acestui proiect, vom avea de-a face cu o mulÈ›ime de date care vor trebui analizate. Deoarece datele brute nu pot genera în sine niciun beneficiu pentru client, va trebui să oferim o soluÈ›ie analitică care să le aducă economii tangibile. Doar pentru un astfel de produs vor fi dispuÈ™i să plătească. În prezent, lucrăm la modul în care senzorii noÈ™tri vor ajunge pe piață pentru a o diagnostica cât mai complet È™i mai eficient posibil. În cazul vehiculelor noi, soluÈ›ia TPMS va fi oferită începând cu 2024. Și atunci vom vedea în ce direcÈ›ie va evolua piaÈ›a.
Ce ne puteÈ›i spune despre produsele Prometeon pentru flotele de vehicule comerciale? Cum decurge în prezent colaborarea cu transportatorii?
Luca Frangi: Cooperarea cu flotele se bazează pe reÈ›eaua noastră de dealeri specializaÈ›i în servicii de anvelope. Această reÈ›ea se numeÈ™te Supertruck È™i se dezvoltă rapid, operând în Italia, Germania, Polonia, Spania, ElveÈ›ia È™i Grecia. Anul viitor, mai multe țări se vor alătura acestei reÈ›ele, inclusiv România. Centrele Supertruck sunt amplasate în zone strategice, ceea ce le permite să ofere servicii flotelor cu uÈ™urință È™i în mod avantajos. Prin intermediul reÈ›elei Supertruck, punem la dispoziÈ›ia pieÈ›ei un pachet de servicii numit Servicii PRO. La urma urmei, există o particulă PRO în numele nostru Prometeon, care provine din mitologia greacă, aÈ™a că o folosim È™i pentru a denumi toate serviciile noastre, cum ar fi PRO Check, PRO Management, PRO Time sau PRO Retread.
Abordarea noastră se bazează pe cooperare È™i parteneriat. Vorbim în mod conÈ™tient despre parteneriatul care se formează prin alegerea făcută de client, deoarece o cooperare bună È™i informată ar trebui să fie reciproc avantajoasă. În prezent, datorită reÈ›elei noastre, oferim serviciul PRO Check, care se bazează pe un sistem capabil să adune în cloud toate datele de măsurare colectate de la anvelopele individuale. De asemenea, furnizăm un instrument dedicat care poate măsura adâncimea benzii de rulare È™i presiunea din anvelope, precum È™i să colecteze o mulÈ›ime de alte informaÈ›ii legate de anvelopă – în ceea ce priveÈ™te starea acesteia È™i posibilele daune. Vom putea asigura monitorizarea completă a fiecărui vehicul inclus în flotă, astfel încât managerii de flotă să aibă acces în orice moment la informaÈ›ii complete despre acesta. Ceea ce merită subliniat este faptul că sistemul nostru de monitorizare poate fi aplicat la anvelopele de orice marcă, ceea ce nu limitează în niciun fel opÈ›iunile clientului È™i ne permite să ajungem efectiv la toÈ›i transportatorii.
Acesta este primul pas în furnizarea de valoare adăugată care provine din aceste date, deoarece, odată analizate, este mai uÈ™or de înÈ›eles ce se întâmplă cu vehiculul È™i, pe baza acestor informaÈ›ii, puteÈ›i îmbunătăți performanÈ›a sau remedia problemele pe care nu le puteÈ›i observa la prima vedere. În acest caz, pot fi evitate eventualele situaÈ›ii neplăcute È™i, ca urmare, nu se vor înregistra pierderi asociate cu dezactivarea vehiculului respectiv.
Acest lucru duce la un alt aspect extrem de important – prognoza. La fiecare inspecÈ›ie, tehnică sistemul învață È™i, după două sau trei inspecÈ›ii, el vă poate oferi informaÈ›ii despre momentul în care trebuie să vă pregătiÈ›i să înlocuiÈ›i o anumită anvelopă. O altă soluÈ›ie importantă care merită, de asemenea, să fie menÈ›ionată este serviciul nostru paneuropean PRO Time, care include gestionarea situaÈ›iilor de urgență. În Polonia, de exemplu, îl oferim în cooperare cu partenerul nostru EBTS, asigurând un serviciu rapid È™i fiabil pe È™osea 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
Suntem foarte flexibili È™i ne putem adapta cu uÈ™urință la cerinÈ›ele fiecărei țări în parte. Republica Cehă este un alt exemplu excelent în acest sens. Este o piață foarte inovatoare. Utilizarea metodelor de facturare centralizată este o necesitate
acolo. Este un serviciu pe care o companie pur È™i simplu trebuie să îl aibă. Acesta este motivul pentru care vom introduce acolo, din luna septembrie a.c., serviciul nostru de facturare centralizată PRO Management. Acesta este un alt instrument foarte important, deoarece ne permite să includem toate elementele serviciului într-o singură factură È™i să menÈ›inem o singură sursă de facturare. Lucrăm în mod deschis cu dealerii È™i companiile de service, pentru a facilita funcÈ›ionarea tuturor părÈ›ilor într-o realitate comercială complexă.
Ce ne puteți spune despre anvelopele din seria 02, care reprezintă cel mai recent produs Prometoeon. Cum au fost primite de piață?
Luca Frangi: Anvelopa Serie 02 este specială pentru noi, deoarece, încă din prima zi, Prometeon a depus eforturi pentru a îmbunătăți performanÈ›a anvelopelor din producÈ›ia curentă. În acest timp, ne-au venit o mulÈ›ime de idei noi È™i, ca urmare, am început să proiectăm o generaÈ›ie complet nouă de produse. Am petrecut patru ani dezvoltând seria 02 È™i am testat peste 2500 de anvelope pe teren, parcurgând 180 de milioane de kilometri. Acest parcurs este uriaÈ™, dar ne-a permis să verificăm în practică multe idei inovatoare. Lansarea Serie 02 a avut loc anul trecut la VeneÈ›ia. De atunci, am introdus cinci linii de produse diferite. Lucrez în această industrie de 30 de ani È™i nu am mai văzut pe nimeni să lanseze un număr atât de mare de anvelope premium într-o perioadă atât de scurtă de timp. Feedback-ul cu privire la aceste anvelope a fost foarte pozitiv. La unele tipuri de anvelope, am înregistrat o dublare a vânzărilor față de generaÈ›ia anterioară. Anul acesta am primit aprobarea care ne deschide calea pentru a deveni furnizor OEM pentru toate vehiculele. AÈ™adar, credem că în trei ani vom schimba complet toate liniile de produse
în Seria 02. În acest an am lansat deja alte 25 de articole, concentrându-ne în principal pe producătorii de echipamente originale. Anul viitor, intenÈ›ionăm să completăm această serie de produse cu mai multe tipuri de anvelope, inclusiv anvelope pentru utilizare specializată.
Alexandre Bregantim: PermiteÈ›i-mi să subliniez faptul că este foarte important pentru noi ca toată lumea de pe piață să È™tie că Seria 02 a fost dezvoltată exclusiv de echipa Prometeon. DeÈ™i suntem asociaÈ›i din punct de vedere istoric cu Pirelli, anvelopele din Seria 02 sunt o creaÈ›ie originală a mărcii Prometeon. Subliniem acest lucru marcând vizibil cuvintele "PROMETEON engineered" pe flancul fiecărui produs din Seria 02.
AÈ›i menÈ›ionat întreaga gamă de anvelope Serie 02. Catalogul include produse atât pentru punÈ›ile motoare, cât È™i pentru cele directoare È™i de remorcă?
Luca Frangi: Da. Pentru a completa gama, pe care am început să o prezentăm anul trecut, începem în principal cu cele mai importante dimensiuni în ceea ce priveÈ™te
cererea de pe piață, inclusiv pentru remorci. Anul trecut am introdus o gamă completă de anvelope de 17,5 È™i 19,5 inch. Anul acesta, continuăm să lansăm clasa A pentru autostrăzi, care se distinge prin rezistenÈ›a scăzută la rulare. De asemenea, completăm gama de anvelope pentru remorci de 17,5 inch. Anul viitor, vom lansa anvelope de uz regional care să ofere un kilometraj È™i o durabilitate ridicată. În total, vor fi introduse peste 60 de produse în peste trei ani. Și nu mă refer doar la Europa, care este extrem de importantă pentru noi, dar până la urmă, trebuie să avem în vedere că operăm în toată lumea.
De asemenea, avem în catalog anvelope specifice, de exemplu, pentru remorcile utilizate în America de Sud È™i Turcia. Nu există anvelope care să funcÈ›ioneze cu aceleaÈ™i performanÈ›e atât în Germania, cât È™i în Brazilia. De aceea, avem nu mai puÈ›in de tr ei centre de cercetare È™i dezvoltare È™i un centru de dezvoltare suplimentar, care îÈ™i desfășoară activitatea în diferite țări, È™i unde peste 100 de ingineri lucrează pentru a adapta produsele cât mai bine posibil la fiecare condiÈ›ie de funcÈ›ionare È™i la cerinÈ›ele specifice ale clienÈ›ilor. Printre altele, acesta este È™i punctul forte al mărcii Prometeon.