Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

Emoţie, pasiunea și tehnologie

Emoţie, pasiunea și tehnologie

Vizita la cursele din seria Superbike de pe circuitul de la Imola a reprezentat și o oportunitate de a discuta cu reprezentanții Prometeon despre evenimentul în sine, precum și despre experiența lor de până acum pe piața anvelopelor pentru vehicule comerciale și despre planurile pentru viitorul apropiat. Luca Frangi, CEO al Prometeon Tyre Group pentru Europa de Est, și A lexandre Bregantim, director tehnic al P rometeon Tyre Group, au răspuns prompt curiozităților.

Care a fost intenția companiei Prometeon atunci când a decis să devină unul dintre sponsorii curselor de motociclete din seria Superbike?

Luca Frangi: În primul rând, dorim să subliniem faptul că suntem o companie producătoare de anvelope, deci facem parte din domeniul mai larg al afacerilor auto, iar acest lucru este ceea ce ne leagă de motocicletele de curse. În al doilea rând, Superbike înseamnă emoție, pasiune și tehnologie. Iar acestea sunt calitățile care ne disting, pentru că ne concentrăm pe inovația tehnologică. Suntem conduși atât de pasiune, cât și de emoție. Facem ceea ce facem pentru că simțim acea forță care ne motivează să dăm tot ce avem mai bun, astfel încât să atingem niveluri din ce în ce mai înalte. Este la fel ca în cazul sportivilor în timpul unei curse. Și în al treilea rând, sponsorizarea acestor curse și a concurenților este o mare oportunitate pentru ca marca noastră
Prometeon să fie vizibilă și să devină mult mai recunoscută decât a fost până acum. Suntem o companie tânără, ne-am înființat în 2017. Din acest motiv, este posibil ca unii oameni, chiar și cei din industrie, să nu cunoască brandul Prometeon și ceea ce facem noi. Acesta este motivul pentru care am decis să devenim sponsorul unei echipe de curse și partener al campionatului Superbike.

Prometeon este o companie care funcționează pe un model B2B. Așadar, ce înseamnă participarea la campionatul Superbike pentru operațiunile și planurile dumneavoastră de marketing, activități care, la urma urmei, sunt legate de afaceri și nu de clienți individuali?

Luca Frangi: Este adevărat, iar din acest motiv trebuie să oferim informații de interes pentru cei care sunt profesioniști în industria lor. Dorim să le prezentăm soluții și produse specifice, subliniind în același timp tot ceea ce ne diferențiază de concurenții noștri. Trebuie să o facem în așa fel încât să știe că, prin ceea ce oferim, pot obține beneficii pentru compania lor, prin ceea ce fac în fiecare zi, într-un mod și mai bun și mai eficient. Acestea fiind spuse, voi reveni cu răspunsul meu la întrebare. Este important ca un număr cât mai mare de oameni să știe cine suntem și ce facem. Odată ce ne cunosc și se asociază cu noi, atunci ne va fi mai ușor să ajungem la ei și să le transmitem care sunt avantajele pe care le presupune colaborarea cu noi.

Avem acum o întrebare pentru Alex, persoana responsabilă de latura tehnică a produselor Prometeon. Ce caracteristici tehnice ale anvelopelor pentru camioane sunt cele mai importante în acest moment și cum reușiți să vă atingeți obiectivele?

Alexandre Bregantim: Aceasta este o întrebare bună. În industria noastră, tehnologia este fundamentală. Am fost la cină cu șeful echipei Pata Yamaha Prometeon WorldSBK, al cărei sponsor suntem, și am vorbit despre tehnologie, văzută atât din perspectiva lor, cât și din perspectiva noastră. A fost surprins să audă cât de important este rolul tehnologiei în industria noastră, deoarece piața transporturilor are cerințe ridicate în ceea ce privește reducerea rezistenței la rulare și prelungirea duratei de viață a anvelopelor. Astfel de provocări ne obligă să dezvoltăm noi materii prime și compuși, să proiectăm noi geometrii ale benzii de rulare și să reducem greutatea anvelopelor. Să nu uităm, de asemenea, de vehiculele electrice care au nevoie de anvelope pentru sarcini mai mari. În același timp, cerințele pieței europene sunt semnificativ diferite de cele din America de Sud, care, la rândul lor, sunt diferite de standardele nord-americane. De aceea, cred că fără o dezvoltare continuă a tehnologiei în industria noastră este imposibil să supraviețuim, mai ales în segmentul premium.
Și aici este foarte important să dezvoltăm tehnologia legată de utilizarea materialelor și tehnologia legată de sustenabilitate. Această abordare necesită o mulțime de soluții noi, inovatoare și o largă cooperare cu partenerii, deoarece în multe cazuri este dificil să faci totul de unul singur. De exemplu, colaborăm cu o serie de universități în cadrul unor proiecte pe termen lung care implică adesea utilizarea unor materiale complet noi în producție. Aceste eforturi includ, de asemenea, reducerea rezistenței la rulare, care este a doua cea mai mare provocare pentru industria noastră. Așadar, acestea sunt principalele provocări pentru noi în următorii ani.

Un alt aspect pe care se pune foarte mult accent în prezent în segmentul anvelopelor premium este digitalizarea, precum și colectarea și prelucrarea datelor asociate. Cum se prezintă aceste aspecte în cadrul companiei dumneavoastră?

Alexandre Bregantim: În urmă cu cinci ani, am creat o echipă specială în cadrul structurii noastre de cercetare și dezvoltare, dedicată exclusiv dezvoltării și implementării de soluții IT. Prin intermediul acestei echipe am creat PRO Check, care este unul dintre principalii noștri piloni în domeniul serviciilor pentru flote. Împreună cu o altă echipă, finalizăm acum lucrările la o soluție de senzori pentru anvelope, care va fi lansată pe piață în lunile următoare. Datorită acestui proiect, vom avea de-a face cu o mulțime de date care vor trebui analizate. Deoarece datele brute nu pot genera în sine niciun beneficiu pentru client, va trebui să oferim o soluție analitică care să le aducă economii tangibile. Doar pentru un astfel de produs vor fi dispuși să plătească. În prezent, lucrăm la modul în care senzorii noștri vor ajunge pe piață pentru a o diagnostica cât mai complet și mai eficient posibil. În cazul vehiculelor noi, soluția TPMS va fi oferită începând cu 2024. Și atunci vom vedea în ce direcție va evolua piața.


Ce ne puteți spune despre produsele Prometeon pentru flotele de vehicule comerciale? Cum decurge în prezent colaborarea cu transportatorii?

Luca Frangi: Cooperarea cu flotele se bazează pe rețeaua noastră de dealeri specializați în servicii de anvelope. Această rețea se numește Supertruck și se dezvoltă rapid, operând în Italia, Germania, Polonia, Spania, Elveția și Grecia. Anul viitor, mai multe țări se vor alătura acestei rețele, inclusiv România. Centrele Supertruck sunt amplasate în zone strategice, ceea ce le permite să ofere servicii flotelor cu ușurință și în mod avantajos. Prin intermediul rețelei Supertruck, punem la dispoziția pieței un pachet de servicii numit Servicii PRO. La urma urmei, există o particulă PRO în numele nostru Prometeon, care provine din mitologia greacă, așa că o folosim și pentru a denumi toate serviciile noastre, cum ar fi PRO Check, PRO Management, PRO Time sau PRO Retread.

Abordarea noastră se bazează pe cooperare și parteneriat. Vorbim în mod conștient despre parteneriatul care se formează prin alegerea făcută de client, deoarece o cooperare bună și informată ar trebui să fie reciproc avantajoasă. În prezent, datorită rețelei noastre, oferim serviciul PRO Check, care se bazează pe un sistem capabil să adune în cloud toate datele de măsurare colectate de la anvelopele individuale. De asemenea, furnizăm un instrument dedicat care poate măsura adâncimea benzii de rulare și presiunea din anvelope, precum și să colecteze o mulțime de alte informații legate de anvelopă – în ceea ce privește starea acesteia și posibilele daune. Vom putea asigura monitorizarea completă a fiecărui vehicul inclus în flotă, astfel încât managerii de flotă să aibă acces în orice moment la informații complete despre acesta. Ceea ce merită subliniat este faptul că sistemul nostru de monitorizare poate fi aplicat la anvelopele de orice marcă, ceea ce nu limitează în niciun fel opțiunile clientului și ne permite să ajungem efectiv la toți transportatorii.

Acesta este primul pas în furnizarea de valoare adăugată care provine din aceste date, deoarece, odată analizate, este mai ușor de înțeles ce se întâmplă cu vehiculul și, pe baza acestor informații, puteți îmbunătăți performanța sau remedia problemele pe care nu le puteți observa la prima vedere. În acest caz, pot fi evitate eventualele situații neplăcute și, ca urmare, nu se vor înregistra pierderi asociate cu dezactivarea vehiculului respectiv.

Acest lucru duce la un alt aspect extrem de important – prognoza. La fiecare inspecție, tehnică sistemul învață și, după două sau trei inspecții, el vă poate oferi informații despre momentul în care trebuie să vă pregătiți să înlocuiți o anumită anvelopă. O altă soluție importantă care merită, de asemenea, să fie menționată este serviciul nostru paneuropean PRO Time, care include gestionarea situațiilor de urgență. În Polonia, de exemplu, îl oferim în cooperare cu partenerul nostru EBTS, asigurând un serviciu rapid și fiabil pe șosea 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Suntem foarte flexibili și ne putem adapta cu ușurință la cerințele fiecărei țări în parte. Republica Cehă este un alt exemplu excelent în acest sens. Este o piață foarte inovatoare. Utilizarea metodelor de facturare centralizată este o necesitate
acolo. Este un serviciu pe care o companie pur și simplu trebuie să îl aibă. Acesta este motivul pentru care vom introduce acolo, din luna septembrie a.c., serviciul nostru de facturare centralizată PRO Management. Acesta este un alt instrument foarte important, deoarece ne permite să includem toate elementele serviciului într-o singură factură și să menținem o singură sursă de facturare. Lucrăm în mod deschis cu dealerii și companiile de service, pentru a facilita funcționarea tuturor părților într-o realitate comercială complexă.

Ce ne puteți spune despre anvelopele din seria 02, care reprezintă cel mai recent produs Prometoeon. Cum au fost primite de piață?

Luca Frangi: Anvelopa Serie 02 este specială pentru noi, deoarece, încă din prima zi, Prometeon a depus eforturi pentru a îmbunătăți performanța anvelopelor din producția curentă. În acest timp, ne-au venit o mulțime de idei noi și, ca urmare, am început să proiectăm o generație complet nouă de produse. Am petrecut patru ani dezvoltând seria 02 și am testat peste 2500 de anvelope pe teren, parcurgând 180 de milioane de kilometri. Acest parcurs este uriaș, dar ne-a permis să verificăm în practică multe idei inovatoare. Lansarea Serie 02 a avut loc anul trecut la Veneția. De atunci, am introdus cinci linii de produse diferite. Lucrez în această industrie de 30 de ani și nu am mai văzut pe nimeni să lanseze un număr atât de mare de anvelope premium într-o perioadă atât de scurtă de timp. Feedback-ul cu privire la aceste anvelope a fost foarte pozitiv. La unele tipuri de anvelope, am înregistrat o dublare a vânzărilor față de generația anterioară. Anul acesta am primit aprobarea care ne deschide calea pentru a deveni furnizor OEM pentru toate vehiculele. Așadar, credem că în trei ani vom schimba complet toate liniile de produse
în Seria 02. În acest an am lansat deja alte 25 de articole, concentrându-ne în principal pe producătorii de echipamente originale. Anul viitor, intenționăm să completăm această serie de produse cu mai multe tipuri de anvelope, inclusiv anvelope pentru utilizare specializată.

Alexandre Bregantim: Permiteți-mi să subliniez faptul că este foarte important pentru noi ca toată lumea de pe piață să știe că Seria 02 a fost dezvoltată exclusiv de echipa Prometeon. Deși suntem asociați din punct de vedere istoric cu Pirelli, anvelopele din Seria 02 sunt o creație originală a mărcii Prometeon. Subliniem acest lucru marcând vizibil cuvintele "PROMETEON engineered" pe flancul fiecărui produs din Seria 02.

Ați menționat întreaga gamă de anvelope Serie 02. Catalogul include produse atât pentru punțile motoare, cât și pentru cele directoare și de remorcă?

Luca Frangi: Da. Pentru a completa gama, pe care am început să o prezentăm anul trecut, începem în principal cu cele mai importante dimensiuni în ceea ce privește
cererea de pe piață, inclusiv pentru remorci. Anul trecut am introdus o gamă completă de anvelope de 17,5 și 19,5 inch. Anul acesta, continuăm să lansăm clasa A pentru autostrăzi, care se distinge prin rezistența scăzută la rulare. De asemenea, completăm gama de anvelope pentru remorci de 17,5 inch. Anul viitor, vom lansa anvelope de uz regional care să ofere un kilometraj și o durabilitate ridicată. În total, vor fi introduse peste 60 de produse în peste trei ani. Și nu mă refer doar la Europa, care este extrem de importantă pentru noi, dar până la urmă, trebuie să avem în vedere că operăm în toată lumea.

De asemenea, avem în catalog anvelope specifice, de exemplu, pentru remorcile utilizate în America de Sud și Turcia. Nu există anvelope care să funcționeze cu aceleași performanțe atât în Germania, cât și în Brazilia. De aceea, avem nu mai puțin de tr ei centre de cercetare și dezvoltare și un centru de dezvoltare suplimentar, care își desfășoară activitatea în diferite țări, și unde peste 100 de ingineri lucrează pentru a adapta produsele cât mai bine posibil la fiecare condiție de funcționare și la cerințele specifice ale clienților. Printre altele, acesta este și punctul forte al mărcii Prometeon.

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult