Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

FORUMUL DE BITUM PENTRU CENTRUL ȘI ESTUL EUROPEI 14-15 MARTIE, SIBIU

FORUMUL DE BITUM PENTRU CENTRUL ȘI ESTUL EUROPEI 14-15 MARTIE, SIBIU

Durata de exploatare a drumurilor. Investim în mentenanță sau construim eficient?

Forumul de Bitum pentru Centrul și Estul Europei, singurul eveniment dedicat mixturilor asfaltice, a avut loc în data de 14-15 martie, la Sibiu. Devenit deja o tradiție, evenimentul creează un cadru propice pentru o comunicare constructivă între participanți, iar prezentările dinamice generează o participare activă atât a speakerilor cât și a participanților din sală. Ediția de anul acesta a fost organizată în strânsă colaborare cu Asociația Română a Antreprenorilor din Construcții (ARACO).

Evenimentul a reunit reprezentanți ai autorităților din sectorul infrastructurii rutiere, precum CNAIR, reprezentanți ai Autorități Naționale pentru Standardizare, reprezentanți ai societății civile – Asociația Proinfrastructura și reprezentanți ai companiilor de construcții care își desfășoară activitatea principală în acest sector. Împreună aceștia au dezbătut și au analizat proiecte rutiere din multiple perspective precum: proiectare, implementare, exploatare și lucrări de mentenanță.

Noutățile de ultimă oră din sectorul infrastructurii rutiere au fost expuse în prezentări tehnice detaliate cu exemple concrete de aplicații similare fie din România, fie din alte țări, totul pentru ca participanții să aibă la final o viziune clară asupra acestui subiect. Soluțiile cu care OMV Petrom vine în întâmpinarea companiilor de construcții sunt extrem de eficiente și permit o proiectare pe termen lung a lucrărilor. În acest sens OMV Petrom oferă companiilor de construcții OMV Starfalt® PmB, un liant preparat industrial și în rafinărie, dintr-un elastomer modificat, gata de utilizare pentru pavarea drumurilor cu trafic greu și intens precum și a altor suprafețe cu solicitare ridicată.

OMV Starfalt® PmB oferă module de mare elasticitate şi poate fi folosit pentru o gamă largă de aplicații. Acestea îl fac soluția ideală pentru drumuri cu trafic intens şi condiții climatice extreme.

Mai multe despre avantajele utilizării bitumului OMV am putut afla de la Dr. Markus Spiegl -Product Manager Black Products OMV Austria.

Mașini&Utilaje: În ce situații este recomandată utilizarea bitumului modificat cu polimeri?
Markus Spiegl: PmB nu trebuie să fie folosit peste tot, în primul rând trebuie să se facă o analiză a proiectului și trebuie avut în vedere drumul pe care dorim să îl construim și pentru ce tip de trafic trebuie să fie prevăzut. Este extrem de important sa avem un plan pe termen lung, astfel încât să nu realizăm la un moment dat că drumul construit nu face față traficului, de aici apar foarte multe probleme. Marele avantaj în utilizarea PmB este că previne apariția deformărilor și a crăpăturilor. Bitumul modificat cu polimeri este foarte elastic, ceea ce îl face foarte rezistent chiar și în situații în care traficul este mai mare decât cel prevăzut. Mai mult decât atât, costul de întreținere a unui drum c are are PmB în compoziția celor trei straturi (Base layer-stratul de bază, Boundance layer-stratul intermediar și Surface layer-stratul de suprafață) este mult mai mic. Desigur există un cost inițial mai mare, însă acest cost inițial se compensează prin faptul că nu trebuie să intervii cu reparații, ceea ce face ca întregul proiect să fie unul foarte rentabil pe termen lung. Mereu trebuie să avem în vedere un proiect pe termen lung, pe o strategie de lungă durată.

Mașini&Utilaje: Cum putem să aplicăm eficient produsele modificate cu polimeri?
Markus Spiegl: Infrastructura autostrăzilor este în general cea mai bine reglementată din punct de vedere al garanției lucrării, dar dacă discutăm despre drumurile naționale aici lucrurile stau diferit. De exemplu, în Austria există un PMS (Pavement Management System), un instrument legal prin care se monitorizează și urmărește stadiul lucrărilor pentru drumurile dintre orașe.

ÎNTREȚINEREA DRUMURILOR – DEFECTE DE SUPRAFAȚĂ
Cele mai mari probleme pe care le vedem la suprafață vin din straturile subterane. Toți au tendința să acuze calitatea asfaltului pentru eventuale deformări, crăpături sau chiar gropi care apar la suprafață. Pentru a întreținere aceste drumuri trebuie să dispui de resurse financiare considerabile, pentru că în cele mai multe dintre cazuri trebuie să refaci de la 0.

OMV Starfalt® PmB oferă module de mare elasticitate şi poate fi folosit pentru o gamă largă de aplicații. Acestea îl fac soluția ideală pentru drumuri cu trafic intens şi condiții climatice extreme. "Soluția cea mai uşoară, este soluția cea mai rapidă. Dacă observați o problemă, trebuie rezolvată imediat. Dacă observăm o crăpătură trebuie să intervenim imediat cu un strat de asfalt pentru a sigila această crăpătură astfel încât apa să nu se infiltreze în starturile subterane. Dacă avem o deformare, trebuie să nivelăm imediat şi să o aducem la nivelul întregului drum. Dar asta nu este totul, aceasta trebuie urmărită, dacă aceasta evoluează atunci trebuie intervenit asupra straturilor intermediare sau straturilor de bază. În Austria dacă o deformare este mai mare de 5 cm aceasta trebuie remediată imediat, în caz contrar constructorul primeşte o penalizare." SIEGFRIED KAMMERER

Industry

Recent Posts:

În orice proiect de infrastructură, fie că vorbim despre construcția de autostrăzi, fie de întreținerea drumurilor deja existente, performanța echipamentelor și utilajelor folosite contribuie semnificativ la succesul proiectului. Producătorul german Meiller propune o gamă extrem...


Citeste mai mult

Cefin Trucks a reuşit să închege şi să păstreze o echipă de oameni competenţi, săritori şi capabili cu care stăm de vorbă cu plăcere de fiecare dată când avem ocazia. Îmi amintesc că fix ultimul eveniment la care am participat înainte de a fi declarată pandemie...


Citeste mai mult

În prima parte a lunii iunie am plecat la Piteşti, în primul nostru job-report de după perioada de urgență, încă aflați în perioada de alertă. Am putut părăsi însă Bucureştiul fără declarație deoarece au intrat în vigoare câteva elemente de rel...


Citeste mai mult

Mercedes-Benz Trucks & Buses România a livrat luni, 15 iunie, către Oradea Transport Local, primele șase autobuze Mercedes-Benz Conecto, cărora li se va alătura și un model Mercedes-Benz Citaro Hybrid. Autobuzele au o lungime de 12 metri, podea coborâtă și o capacitate extins...


Citeste mai mult