Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

FREZA DE ASFALT WIRTGEN W 210 Fi CAMPIOANĂ PENTRU EFICIENȚĂ OPERAȚIONALĂ

FREZA DE ASFALT WIRTGEN W 210 Fi CAMPIOANĂ PENTRU EFICIENȚĂ OPERAȚIONALĂ

Atingerea unei înalte calități cu costuri reduse și posibilitatea de a avea oricând un asistent de încredere la îndemână, reprezintă, pentru operatorii de mașini de frezat la rece a asfaltului, un deziderat care poate fi atins doar cu noile freze de asfalt Wirtgen, de mari dimensiuni, folosite la reabilitarea suprafeței carosabile a drumurilor.

Frezarea separată a straturilor in cadrul proiectului de reabilitare a autostrăzii A31, care leagă autostrada A4, Milano – Veneția, de Alpi, trei mașini de frezare la rece Wirtgen W 210 Fi și-au demonstrat valoarea adăugată adusă de inovațiile tehnologice încorporate. Cele trei freze de asfalt au trebuit să realizeze frezarea carosabilului la înălțimea ieșirii din localitatea Thiene, provincia Vicenza, până la o adâncime de 22 cm, pe o lungime de 1,4 km. Apoi stratul de bază inferior, pe o suprafață de aproximativ 15.000 mp, a fost stabilizat cu ciment cu un reciclator – stabilizator de sol Wirtgen WR 250 și apoi a fost compactat cu un compresor
cu role Hamm.

La sfârșit, asfaltul a fost turnat cu finisoare de asfalt Vögele. Pentru a separa materialul frezat în funcție de tipurile de mixturi asfaltice folosite, mașinile de frezat la rece au îndepărtat mai întâi stratul suprafeței de rulare până la o adâncime de 4 cm. Apoi, la o a doua trecere, a fost îndepărtat stratul conglomerat bituminos de legătură și cel de bază, pe o adâncime de 18 cm. În acest fel, materialele frezate din diferitele straturi au putut fi supuse unei r eciclări sistematice și direcționate.

Wirtgen, lider pe segmentul mașinilor de frezat la rece, sporește eficiența de frezare pe termen lung cu noua sa generație de mașini de frezat mari.

DUAL SHIFT: MAI MULTĂ CALITATE, MAI PUȚIN COMBUSTIBIL CONSUMAT, MAI PUȚINĂ UZURĂ
Cele trei freze de asfalt Wirtgen au lucrat eșalonat, în formație, pentru a alimenta constant cu material frezat, rapid și fără întreruperi, 45 de autotractoare cu semiremorci basculante care au alternat în permanență în spatele benzilor transportoare. Chiar și operatorii cu mai multă experiență, cum este și Valentino Pivotto, care lucrează pentru societatea prestatoare de servicii de frezare Crestani, au fost impresionați de noua generație de mașini de frezat la rece de dimensiuni mari de la Wirtgen „și doar pentru că a fost primul șantier după instruirea obligatorie la recepția mașinilor.” A fost prima dată după mai mulți ani când operatorul a condus din nou o mașină de frezare la rece de la Wirtgen și iată ce zicea: „Saltul înainte făcut de W 210 Fi în ceea ce privește modul de operare, controlul, performanța și productivitatea a fost enorm. Iar dacă e să vorbim de transmisia DUAL SHIFT, ea face din această mașină un adevărat punct de referință în domeniul său.”

Noua cutie de viteze, cu două rapoarte de transmisie ce pot fi cuplate sub sarcină, controlată automat de sistemul Mill Assist - asistență la frezare, face acum posibilă creșterea semnificativă a plajei de turații a tamburului de frezare. Motorul diesel dispune de putere suplimentară și un cuplu ridicat la 1.300 rpm, garantând astfel un consum scăzut de motorină și un nivel redus de emisii sonore. Controlul inteligent al cutiei de viteze și al motorului diesel face posibilă extinderea plajei de turații a tamburului de frezare, atât în sus, cât și în jos. În acest fel, în intervalul de turații scăzute se reduce semnificativ consumul de combustibil și uzura sculelor de frezare.

În intervalul de turații ridicate a tamburului de frezare se poate obține o calitate superioară a suprafeței frezate, chiar și când se lucrează pe suprafețe mari. Aceste caracteristici fac din mașina profesională de frezare la rece W 210 Fi o mașină ideală pentru cele mai ambițioase lucrări rutiere de frezare.

INTEGRAREA SISTEMULUI WPT REPREZINTĂ O VALOARE ADĂUGATĂ MARE
Gabriele Martin, operator de mașini de frezat la societatea Ecovie, explică de ce cu această mașină profesională frezarea este mult mai eficientă: „Există într-adevăr o diferență în comparație cu alte mașini de frezare la rece. Mai ales când vine vorba de consumul redus de combustibil, obținut fără diminuarea performanțelor. O altă caracteristică interesată este sistemul WPT, care oferă o mare cantitate de date”, iar acest lucru asigură două avantaje: sistemul Wirtgen Performance Tracker (WPT) permite acum, pentru prima dat ă, calcularea precisă a lucrărilor de frezare oferite efectiv și „eliminarea tuturor incertitudinilor cu privirea la parametrii proiectului.”

În plus, pentru Gabriele Martin datele de performanță și consum ale mașinii se dovedesc deosebit de valoroase: „Pot trimite toate aceste date direct de la mașină, ceea ce înseamnă că putem avea imediat o comparație între costuri și productivitate. Acest lucru face ca analiza costurilor la locul de muncă să fie mult mai ușoară.” În același timp, analizele de eficiență sunt, de asemenea, o bază de decizie valoroasă pentru lucrările de  frezare viitoare. Astfel, operatorul mașinii va ști ce tambur de frezare va constitui cea mai eficientă soluție tehnică pentru lucrarea respectivă. "Este cu siguranță diferită de alte mașini de frezat la rece. Mai ales când vine vorba de consumul de combustibil redus de combustibil, obținut fără diminuarea performanțelor." - Gabriela Martin. Operator de masini de frezat la Ecovie

UȘURINȚĂ ÎN OPERARE
Pentru reabilitarea autostrăzii A31, au fost angrenați în proiect trei furnizori de servicii
de frezare care au ales să opereze trei freze la rece W 210 Fi. „Datorită vizibilității excelente și a noilor sisteme de control și achiziție de date, această mașină permite operatorului să se concentreze mai eficient asupra lucrărilor”, spunea Massimo Valerio, atrăgând atenția asupra panoului de control al noilor mașini de frezat de mari dimensiuni. Datorită conceptului de operare nou dezvoltat, operatorul Girardini nu numai că are o imagine de ansamblu asupra tuturor celor mai importante date privind procesul de frezare și starea mașinii de frezat, toate acestea pe o consolă centrală mare, cu ecran digital de șapte inci, dar beneficiază, de asemenea, de un confort mult mai bun în operarea mașinii datorită implementării unor panouri de comandă și control pentru nivelare și pentru banda transportoare pentru descărcarea în autobasculante a materialului frezat. „La sfârșitul zilei de lucru, postul de comandă al operatorului face cu adevărat toată diferența”, spunea Valerio, care a sesizat că a fost scutit de multe intervenții manuale doar pentru că a folosit noul sistem Mill Assist.

SISTEMUL MILL ASSIST: CALITATE, PUTERE ȘI RENTABILITATE, ÎNTR-UN MOD ABSOLUT AUTOMAT
Până acum, pentru a opera o mașină de frezare la rece la parametrii optimi de funcționare, Massimo Valerio și colegii săi, în conformitate cu intuiția și profesionalismul lor, trebuiau să ajusteze manual mulți parametri, cum ar fi turația motorului diesel și turația tamburului de frezare, viteza de frezare sau cantitatea de apă necesară pentru răcirea sculelor de tăiere pentru a putea folosi utilajul în condiții optime de funcționare. Toate aceste activități reprezentau o sarcină extrem de delicată prin complexitatea sa. De asemenea, alte condiții, ca de exemplu duritatea diferită a materialelor pavajului, necesitau ajustări manuale frecvente.

Aici intervine sistemul Mill Assist, care procesează continuu mai mult de 60 de semnale, folosind pentru aceasta algoritmi și formule complexe, pentru a simula mai multe variații și combinații de setări diferite în timp real. În modul automat, Mill Assist atinge întotdeauna echilibrul optim între performanțele de frezare și costurile de operare, ceea ce, nu numai că îmbunătățește eficiența mașinii, dar conduce și la reducerea consumului de combustibil, de apă și de cuțite de frezare, precum și a emisiilor de CO2. De asemenea, Massimo Valerio a constatat imediat „reducerea emisiilor sonore și vibrațiile minore apărute atunci când frezarea se face la o adâncime de 10, 15 sau chiar 18 cm. ” „Mill Assist îmi face mult mai ușoară munca”, își lăuda operatorul „asistentul său” în timpul lucrărilor pe autostrada A31.

SISTEMUL MILL ASSIST: TREI MODURI DE OPERARE, PENTRU O FLEXIBILITATE OPTIMĂ ÎN TIMPUL LUCRULUI
În plus față de modul automat de lucru, operatorul frezei la rece W 210 Fi are opțiunea de a alege în funcție de cerințele de lucru, între trei strategii de lucru pe șantier:
1. Modul de lucru «optimizarea performanțelor»: acesta este modul de operare ales ori de câte ori finalizarea lucrării este condiționată de timp și stratul de asfalt trebuie îndepărtat cu viteză mare.
2. Modul de lucru «optimizarea costurilor»: pe șantierele care necesită prelucrarea betonului asfaltic, duritatea materialului este principala provocare. Aici trebuie monitorizat îndeaproape gradul de uzură a cuțitelor de frezare pentru a minimiza costurile. În aceste situații, este posibil să se recurgă la strategia de lucru «optimizarea costurilor».
3. Modul de lucru «calitatea suprafeței frezate»: este o strategie de lucru aleasă de operator pentru a obține o suprafață deosebit de fină.

Cu noul sistem PERFORMANCE TRACKER (WPT), Wirtgen a dezvoltat o soluție inovativă care, pentru prima dată, face posibilă documentarea precisă și fiabilă a lucrărilor efective de frezare realizate.

Machinery

Recent Posts:

Odată cu lansarea cu succes a noii sale generații de mașini de frezat de mare capacitate din seria F, Wirtgen a adus îmbunătățiri durabile procesului de frezare din punct de vedere al performanțelor și eficienței. Mașinile inteligente ale Seriei F ajută operatorii să mențină un e...


Citeste mai mult

Noul excavator CAT® 352 UHD (Ultra High Demolation) ajunge ac olo unde alte excavatoare de demolare nu pot și of eră cea mai bună și div ersă gamă de instrumente de lucru. CAT® 352 UHD oferă caracteristici de configurare polivalente pentru gestionarea unei game largi de aplicații de ...


Citeste mai mult

Pentru un proiect de construcție din orașul Lier, Norvegia, compania Martin Rønning AS avea nevoie de o soluție t ehnică care să înlăture necesitatea transportului rocilor într-o locație îndepărtată pentru concasare/sortare și apoi de a readuce agregatele astfel ob...


Citeste mai mult

O dată cu lansarea noului model DX380LC-7 de 40 de tone, Doosan și-a completat familia de excavatoare de 30 – 40 de t one, cu norma de poluare UE Stage V. Împreună cu celelalte noi modele DX300LC-7 de 30 de tone și DX350LC-7 de 35 de tone, DX380LC-7 oferă o combinație de neegalat &...


Citeste mai mult