Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

Ford – cea mai bine vândută marcă de import din România în 2019 și lider al pieței de vehicule comerciale

Ford – cea mai bine vândută marcă de import din România în 2019 și lider al pieței de vehicule comerciale

Conform datelor emise în această lună de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (D.R.P.C.I.V), în anul 2019 Ford a înmatriculat 16.168 de unități. Astfel, marca Ford își asigură o cotă de piață de 8,58% și implicit poziția de lider al pieței de import. Totodată, Ford își consolidează pentru al patrulea an consecutiv poziția de lider al pieței de vehicule comerciale.


În ceea ce privește autoturismele, Ford a înregistrat o cotă de piață de 7,39%, în ușoară creștere față de anul 2018. Cele mai bine vândute modele au fost Focus, EcoSport și Kuga. De asemenea, 46.7% dintre autoturismele înmatriculate de Ford în 2019 au fost SUV-uri, fapt ce arată tendința pieței și preferințele clare ale clienților din România pentru acest segment de mașini.


Cristian Prichea, director general Ford România NSC: “Suntem mulțumiți de rezultatele pe care le-am obținut în 2019 și vom depune toate eforturile ca și în 2020 să menținem un trend ascendent. Un model deosebit de important pentru piața din România în 2020 este Ford Puma, produs exclusiv la Craiova din toamna anului trecut, care a ajuns deja în showroom-urile distribuitorilor noștri autorizați. Suntem convinși că noul SUV produs la Craiova se va bucura cel puțin de același succes ca EcoSport, fiind prima mașină fabricată în România ce integrează tehnologie hibrid”.

În ceea ce privește vehiculele comerciale, Ford domină în continuare, fiind pentru al patrulea an la rând liderul acestui segment pe piața din România, cu o cotă de piață de 15,85%. În top 3 cele mai bine vândute vehicule comerciale, lider este modelul Transit, urmat de Transit Custom și Ranger, toate aflate pe primul loc în segmentul lor.


“Ford domină în continuare și segmentul de vehicule comerciale, fiind al patrulea an consecutiv în care ocupă primul loc în topul vânzărilor. Pentru a ne consolida poziția de lider, am dezvoltat, în a doua parte a anului 2019, propriul program Rabla pentru vehicule comerciale, singurul de acest fel din România. Nu în ultimul rând, premiile internaționale obținute în noiembrie 2019 cu Ford Ranger (Pick-up-ul Internațional al Anului) și cu Transit Custom în versiunile Plug-in Hybrid și EcoBlue Hybrid (Autoutilitara Internațională a Anului), ne indică faptul că suntem pe drumul cel bun și în ceea ce privește electrificarea vehiculelor comerciale”, a mai spus Cristian Prichea, director general Ford România NSC.

Prin rețeaua națională de distribuitori autorizați din România, Ford este prezent în 37 de puncte de comercializare din toată țara.


Pentru lansarea în producție a noului SUV Puma, Ford a angajat aproximativ 1700 de oameni, ajungând în prezent la peste 6200 de angajați. În plus, volumele anticipate de producție pentru modelele EcoSport și Puma, fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze pentru prima dată în trei schimburi. Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei și patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV și 155 CP mHEV.


Alături de Puma, Ford va mai lansa în acest an noul Ford Kuga, în variantele mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid, dar și noul Ford Explorer în varianta plug-in hybrid.

Next Auto

Recent Posts:

Ford, liderul mondial pe segmentul autoutilitarelor pentru transportul mărfurilor, prezintă astăzi noua autoutilitară E-Transit, un vehicul inteligent care le va oferi clienților productivitate superioară datorită sistemului de propulsie complet electric, soluțiilor software, serviciilor și...


Citeste mai mult

Mai mult de jumătate (54%) din mașinile hibride și electrice vândute la nivel global în trimestrul al treilea au fost cumpărate de consumatorii din Europa, urmați de cei din China, cu 30%, și din SUA, cu 16%, iar tendința va continua până la finalul anului, potrivit raportu...


Citeste mai mult

Restricțiile impuse de pandemia COVID-19 au schimbat opțiunile consumatorilor pentru mijloacele de mobilitate, majoritatea alegând să-și folosească propria mașină în locul transportului public sau al platformelor de mobilitate, arată raportul global Digital Auto Report 2020, real...


Citeste mai mult

Parteneriatul încheiat la începutul anului 2020 între Mercedes-Benz și ENGIE, companii ale căror strategii se axează pe importanța mobilității electrice și a sustenabilității, continuă în a doua parte a anului cu un nou beneficiu pentru clienții din România: ...


Citeste mai mult