Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

GABOR CONCRETE LIVREAZĂ PISTA PENTRU PREFABRICATE PRECOMPRESE MARCA BIANCHI CASSEFORME, CĂTRE PREBET AIUD

GABOR CONCRETE LIVREAZĂ PISTA PENTRU PREFABRICATE PRECOMPRESE MARCA BIANCHI CASSEFORME, CĂTRE PREBET AIUD

Toamna anului 2020, ne aflăm în apogeul crizei generate de coronavirus, atât la nivel global, cât și local. Cu toate acestea, treaba nu stă în loc, iar lucrurile în sectorul românesc de construcţii merg mai departe, într-un ritm aproape neașteptat ţinând cont de circumstanţe. Nici compania Gabor Concrete nu a stat pe loc, anul acesta fiind un an bun. Chiar în această toamnă Gabor Concrete a mai încheiat livrarea unei a doua linii de producție pentru realizarea elementelor prefabricate din beton precomprimat, marca Bianchi Casseforme, către Prebet Aiud SA. Cu această ocazie am stat de vorbă cu Dipl. ing. Flaviu Ranca, Director General/ Managing Director Prebet Aiud SA.

Mașini&Utilaje: Care este gama de produse/ servicii pe care le oferă Prebet Aiud?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Prebet Aiud produce elemente de beton armat şi beton precomprimat pentru infrastructura rutieră şi feroviară de peste 50 ani. Având personal şi utilaje autorizate, compania oferă şi servicii de postcomprimare la şantier.

Mașini&Utilaje: Care au fost efectele pandemiei globale asupra activității Prebet Aiud? Ce acțiuni ați întreprins pentru a le contracara şi cum anume vedeți viitorul pieței din acest punct de vedere?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Din fericire, sectorul prefabricatelor nu a prea fost afectat de pandemia de COVID19. Nici noi şi nici partenerii noştri nu am a vut activitatea suspendată. Un mare plus pentru noi a fost faptul că am făcut din timp stocuri de materiale pentru că livrarea lor cu întârziere să nu ne afecteze activitatea de producţie. Chiar în această toamnă Gabor Concrete a mai încheiat livrarea unei a doua linii de producție pentru realizarea elementelor prefabricate din beton precomprimat, marca Bianchi Casseforme, către Prebet Aiud SA.  Măsurile de prevenție pe care le-am aplicat au fost toate recomandările făcute la nivel național, județean şi local ale autorităților, astfel încât primele persoane pozitive le-am avut abia în luna octombrie 2020, atunci când Aiudul a avut cel mai mare coeficient de infectare la mia de locuitori. E foarte important că am înțeles din start pericolul virusului pentru că probabil, minim încă un an vom fi nevoiți să trăim cu el şi as tfel trebuie să continuăm să ne protejăm.

Mașini&Utilaje: Care sunt obiectivele Prebet Aiud pe termen scurt, mediu şi lung?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Obiectivele Prebet Aiud sunt de consolidare a poziției pe piață, de a menține ritmul sustenabil de creştere a cifrei de afaceri şi de extindere a portofoliului de clienți. Continuăm şi politica de investiții începută în urmă cu 3 ani, în c eea ce priveşte retehnologizarea liniilor de producție, modernizarea clădirilor şi îmbunătățirea condițiilor de muncă.

Mașini&Utilaje: Care consideraţi că sunt punctele forte, punctele slabe, oportunităţile, dar şi ameninţările pieţei din România la momentul actual dpdv al unei societăţi cu specificul Prebet Aiud?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Pentru a răspunde la această întrebare e suficient să ne uităm la infrastructura pe care o au vecinii noştri pentru a înţelege potenţialul pieţei de prefabricate pentru infrastructura rutieră şi feroviară. Din păcate, cea mai mare ameninţare este lipsa unei politici naţionale pe termen lung şi, implicit, implicarea factorului politic în infrastructură, ceea ce adaugă multe semne de întrebare la fiecare lucrare.

Mașini&Utilaje: Care consideraţi că este trendul general al sectorului de construcţii în România? Cum simţiţi piaţa?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: La fel cum am început răspunsul la întrebarea anterioară, ne dăm seama de nivelul prezent al instrastructurii rutiere şi feroviare. Astfel consider că piaţa noastră este pe un trend
ascendent fiind probabil printre singurele sectoare cu creştere economică în 2020.

Mașini&Utilaje: V-aţi confruntat cu problema lipsei forţei de muncă până în prezent? Care au fost (sunt şi/sau vor fi) soluţiile identificate?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Problema lipsei forţei de muncă şi în special a forţei de muncă calificată este o problemă la nivel naţional, deci, implicit, suntem şi noi afectaţi. Am încercat să reducem efectele prin calificarea personalului la locul de muncă.

Mașini&Utilaje: Care sunt câteva proiecte semnificative pe care le-aţi desfăşurat până în prezent?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: În ceea ce priveşte infrastructura feroviară, am furnizat traverse pentru toate loturile CF dintre Simeria şi Sighişoara iar în prezent livrăm traverse la lotul 2C între Gurasada şi Ilteu. Cele mai însemnate proiecte rutiere unde am livrat prefabricate în ultimii ani: Autostrada Deva – Orăştie; Autostrada Sebeş – Turda, lot 2 şi 3; Autostrada Transilvania loturile Iernut – Cheţani şi Ogra – Ungheni lot 2.


COLABORAREA CU GABOR CONCRETE

Mașini&Utilaje: Ce utilaje aţi achiziţionat de la Gabor Concrete şi de ce i-aţi ales ca furnizori?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Am achiziţionat prin Gabor Concrete 2 linii complete de producţie pentru grinzi precomprimate pentru infrastructura rutieră, cu lungimi între 10 şi peste 40 m şi înălţimi de la 0.72 m la 1.80 m cu posibilit ate de creştere la solicitarea beneficiarilor. De asemenea am mai achizi ţionat un cofraj pentru 9 şanţuri r anforsate ce se folosesc la sprijiniri taluzuri. Înălţimea lor este ajustabilă, fiind maxim 1.75 m.

Mașini&Utilaje: Cum caracterizaţi parteneriatul cu societatea Gabor Concrete până în prezent?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Cred că cele mai potrivite cuvinte sunt: încredere, profesionalism şi punctualitate.

Mașini&Utilaje: Cum puteţi caracteriza utilajele achiziţionate, dpdv al eficienţei practice, după ce le-aţi pus la lucru?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Toate utilajele pe care le-am achiziţionat ne respectă întru totul cerinţele. Încă de la prima colaborare am fost plăcut impresionaţi de uşurinţă în folosire şi în special de atenţia la detalii.

Mașini&Utilaje: Vă gândiţi să mai faceţi achiziţii de echipamente în viitor? Care anume şi de ce?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Sunt de părere că o firmă poate progresa doar prin investiţii, astfel pe viitor vom înlocui o parte din cofrajele existente cu altele noi. De asemenea, necesitatea investiţiilor vine prin solicitările pieţei. Aşa am ajuns să comandăm cofrajul pentru şanţuri ranforsate, deoarece există o cerere foarte mare pentru acestea. La fel s-a întâmplat şi cu liniile de grinzi. A trebuit să diversificăm tipurile de grinzi pe care le producem, deoarece piaţa ne-a solicitat acest lucru.


ECHIPAMENTE LIVRATE CĂTRE PREBET AIUD SA
Este a doua linie de producție livrată către Prebet Aiud SA, pentru realizarea elementelor prefabricate din beton precomprimat:
1. Culee de tragere: 700 tone-forțăStructura de ancorare a toroanelor din canal este calculată pentru o forță de pretensionare de 700 tone și constă în:
• două coloane introduse în gropi, cu 50 cm spațiu interior pentru grinzi „I”;
• utilizarea a două grinzi perforate de capăt, pentru ancorare; grila de găuri este de 50 x 50 cm (orificii de 0,6 inci, pentru toroane) și va fi mobilă, astfel că nu vor exista probleme în ceea ce privește tipul de rețea de fier beton atunci când se schimbă secțiunea transversală a elementelor din beton;
• utilizarea dispozitivelor hidraulice de detensionare, formate din:
- doi cilindrii hidraulici cu simplu efect, având o cursă de 400 mm și o capacitate de încărcare de 50 de tone, la o presiune a uleiului hidraulic de 350 bari, cu racord ulei 3/8'' și distanțier de 380 mm.
- doi cilindri hidraulici cu simplu efect, având o cursă de 400 mm și o capacitate de încărcare de 350 de tone, la o presiune a uleiului hidraulic de 350 bari, cu racord ulei 3/8'' și distanțier de 380 mm.
- dispozitive hidraulice pentru extragerea distanțierelor, fără acționare manuală.

2. Unitate de comandă pentru decomprimare hidraulică, care lucrează până la 350 bari:
• o unitate electro-hidraulică pentru acționarea cilindrilor hidraulici cu simplu efect;
• un convertizor de tensiune având caracteristicile electrice: intrare 400 V / 50 Hz, ieșire 42 V / 0 - 100Hz;
• presiunea hidraulică de lucru, 350 bari; presiunea maximă 400 bari;
• dispozitive complet protejate, asamblate pe patru roți pneumatice;
• montaj preliminar al celor patru cilindri hidraulici cu simplu efect;
• manualul operatorului, de utilizare și întreținere; declarație de conformitate CE;
• rezervor pentru fluidul hidraulic cu capacitatea de 100 de litri;
Nu se livrează uleiul hidraulic și țevile.

3. Set cofraje pentru grinzi tip „I”, cu înălțime și lungime variabile, format din:
• o pereche de cofraje cu lungimea L = 82 m (6 bucăți de 12 m + 1 bucată de 10 m), pentru execuția de grinzi cu profil „I”, cu baza 45/48 cm și înălțimea 95 cm;
• părțile laterale în contact cu betonul, executate din plăci metalice de 6 mm grosime, sunt rigidizate de un cadru compus din alte table cutate de oțel și profile închise de oțel, iar toate piesele matriței sunt asamblate cu șuruburi și sunt prevăzute cu un distanțier superior cu excentric cu închidere rapidă și cârlige de ridicare;
• matrița, proiectată pentru a fi utilizată de-a lungul patului de turnare manuală, este închisă cu balamale demontabile.
• 4 extractoare hidraulice, cu pompă manuală;
• instalație de vibrare a prefabricatelor realizate cu aceste cofraje, compusă din 30 de vibratoare electrice tip VFC 2000 0-100 Hz 42V, având următoarele caracteristici:
- putere, 1.700 W;
- turație, 0 – 600 rpm;
- forță centrifugă maximă, 2.000 kgf;
- set complet de cabluri și mufe;
- 30 dispozitive tip leagăn pentru fixarea vibratoarelor.

4. O pistă cu lungimea de 82 m, cu blocare mecanică și fund de tipar variabil pe lățime, compusă din:
• un cadru de oțel, montat pe dispozitive antivibratoare;
• suporturi articulate fixate pe cadrul de oțel, pentru balamalele demontabile folosite la blocarea părților laterale ale matriței;
• balamale demontabile pentru blocarea cofrajelor în timpul operațiilor de turnare.

DESPRE BIANCHI CASSEFORME Spa
Companie înființată în anul 1964, ca o afacere de familie, cu sediul în Italia, în localitatea Fornovo di Taro, provincia Parma, care, împreună cu cele cinci sucursale din Franța, Spania, India, Brazilia și Mexic, asigură în întreaga lume o gamă largă de servicii și produse pentru industria prefabricatelor din beton și pentru construcția de clădiri industriale. În România este reprezentată oficial de societatea Gabor Concrete Srl.

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult