Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

GABOR CONCRETE LIVREAZÄ‚ PISTA PENTRU PREFABRICATE PRECOMPRESE MARCA BIANCHI CASSEFORME, CÄ‚TRE PREBET AIUD

GABOR CONCRETE LIVREAZÄ‚ PISTA PENTRU PREFABRICATE PRECOMPRESE MARCA BIANCHI CASSEFORME, CÄ‚TRE PREBET AIUD

Toamna anului 2020, ne aflăm în apogeul crizei generate de coronavirus, atât la nivel global, cât È™i local. Cu toate acestea, treaba nu stă în loc, iar lucrurile în sectorul românesc de construcÅ£ii merg mai departe, într-un ritm aproape neaÈ™teptat Å£inând cont de circumstanÅ£e. Nici compania Gabor Concrete nu a stat pe loc, anul acesta fiind un an bun. Chiar în această toamnă Gabor Concrete a mai încheiat livrarea unei a doua linii de producÈ›ie pentru realizarea elementelor prefabricate din beton precomprimat, marca Bianchi Casseforme, către Prebet Aiud SA. Cu această ocazie am stat de vorbă cu Dipl. ing. Flaviu Ranca, Director General/ Managing Director Prebet Aiud SA.

Mașini&Utilaje: Care este gama de produse/ servicii pe care le oferă Prebet Aiud?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Prebet Aiud produce elemente de beton armat ÅŸi beton precomprimat pentru infrastructura rutieră ÅŸi feroviară de peste 50 ani. Având personal ÅŸi utilaje autorizate, compania oferă ÅŸi servicii de postcomprimare la ÅŸantier.

MaÈ™ini&Utilaje: Care au fost efectele pandemiei globale asupra activității Prebet Aiud? Ce acÈ›iuni aÈ›i întreprins pentru a le contracara ÅŸi cum anume vedeÈ›i viitorul pieÈ›ei din acest punct de vedere?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Din fericire, sectorul prefabricatelor nu a prea fost afectat de pandemia de COVID19. Nici noi ÅŸi nici partenerii noÅŸtri nu am a vut activitatea suspendată. Un mare plus pentru noi a fost faptul că am făcut din timp stocuri de materiale pentru că livrarea lor cu întârziere să nu ne afecteze activitatea de producÅ£ie. Chiar în această toamnă Gabor Concrete a mai încheiat livrarea unei a doua linii de producÈ›ie pentru realizarea elementelor prefabricate din beton precomprimat, marca Bianchi Casseforme, către Prebet Aiud SA.  Măsurile de prevenÈ›ie pe care le-am aplicat au fost toate recomandările făcute la nivel naÈ›ional, judeÈ›ean ÅŸi local ale autorităților, astfel încât primele persoane pozitive le-am avut abia în luna octombrie 2020, atunci când Aiudul a avut cel mai mare coeficient de infectare la mia de locuitori. E foarte important că am înÈ›eles din start pericolul virusului pentru că probabil, minim încă un an vom fi nevoiÈ›i să trăim cu el ÅŸi as tfel trebuie să continuăm să ne protejăm.

Mașini&Utilaje: Care sunt obiectivele Prebet Aiud pe termen scurt, mediu şi lung?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Obiectivele Prebet Aiud sunt de consolidare a poziÈ›iei pe piață, de a menÈ›ine ritmul sustenabil de creÅŸtere a cifrei de afaceri ÅŸi de extindere a portofoliului de clienÈ›i. Continuăm ÅŸi politica de investiÈ›ii începută în urmă cu 3 ani, în c eea ce priveÅŸte retehnologizarea liniilor de producÈ›ie, modernizarea clădirilor ÅŸi îmbunătățirea condiÈ›iilor de muncă.

MaÈ™ini&Utilaje: Care consideraÅ£i că sunt punctele forte, punctele slabe, oportunităţile, dar ÅŸi ameninţările pieÅ£ei din România la momentul actual dpdv al unei societăţi cu specificul Prebet Aiud?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Pentru a răspunde la această întrebare e suficient să ne uităm la infrastructura pe care o au vecinii noÅŸtri pentru a înÅ£elege potenÅ£ialul pieÅ£ei de prefabricate pentru infrastructura rutieră ÅŸi feroviară. Din păcate, cea mai mare ameninÅ£are este lipsa unei politici naÅ£ionale pe termen lung ÅŸi, implicit, implicarea factorului politic în infrastructură, ceea ce adaugă multe semne de întrebare la fiecare lucrare.

MaÈ™ini&Utilaje: Care consideraÅ£i că este trendul general al sectorului de construcÅ£ii în România? Cum simÅ£iÅ£i piaÅ£a?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: La fel cum am început răspunsul la întrebarea anterioară, ne dăm seama de nivelul prezent al instrastructurii rutiere ÅŸi feroviare. Astfel consider că piaÅ£a noastră este pe un trend
ascendent fiind probabil printre singurele sectoare cu creÅŸtere economică în 2020.

MaÈ™ini&Utilaje: V-aÅ£i confruntat cu problema lipsei forÅ£ei de muncă până în prezent? Care au fost (sunt ÅŸi/sau vor fi) soluÅ£iile identificate?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Problema lipsei forÅ£ei de muncă ÅŸi în special a forÅ£ei de muncă calificată este o problemă la nivel naÅ£ional, deci, implicit, suntem ÅŸi noi afectaÅ£i. Am încercat să reducem efectele prin calificarea personalului la locul de muncă.

MaÈ™ini&Utilaje: Care sunt câteva proiecte semnificative pe care le-aÅ£i desfăşurat până în prezent?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: În ceea ce priveÅŸte infrastructura feroviară, am furnizat traverse pentru toate loturile CF dintre Simeria ÅŸi SighiÅŸoara iar în prezent livrăm traverse la lotul 2C între Gurasada ÅŸi Ilteu. Cele mai însemnate proiecte rutiere unde am livrat prefabricate în ultimii ani: Autostrada Deva – Orăştie; Autostrada SebeÅŸ – Turda, lot 2 ÅŸi 3; Autostrada Transilvania loturile Iernut – CheÅ£ani ÅŸi Ogra – Ungheni lot 2.


COLABORAREA CU GABOR CONCRETE

Mașini&Utilaje: Ce utilaje aţi achiziţionat de la Gabor Concrete şi de ce i-aţi ales ca furnizori?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Am achiziÅ£ionat prin Gabor Concrete 2 linii complete de producÅ£ie pentru grinzi precomprimate pentru infrastructura rutieră, cu lungimi între 10 ÅŸi peste 40 m ÅŸi înălÅ£imi de la 0.72 m la 1.80 m cu posibilit ate de creÅŸtere la solicitarea beneficiarilor. De asemenea am mai achizi Å£ionat un cofraj pentru 9 ÅŸanÅ£uri r anforsate ce se folosesc la sprijiniri taluzuri. ÎnălÅ£imea lor este ajustabilă, fiind maxim 1.75 m.

MaÈ™ini&Utilaje: Cum caracterizaÅ£i parteneriatul cu societatea Gabor Concrete până în prezent?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Cred că cele mai potrivite cuvinte sunt: încredere, profesionalism ÅŸi punctualitate.

Mașini&Utilaje: Cum puteţi caracteriza utilajele achiziţionate, dpdv al eficienţei practice, după ce le-aţi pus la lucru?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Toate utilajele pe care le-am achiziÅ£ionat ne respectă întru totul cerinÅ£ele. Încă de la prima colaborare am fost plăcut impresionaÅ£i de uÅŸurinţă în folosire ÅŸi în special de atenÅ£ia la detalii.

MaÈ™ini&Utilaje: Vă gândiÅ£i să mai faceÅ£i achiziÅ£ii de echipamente în viitor? Care anume ÅŸi de ce?
Dipl. ing. Flaviu Ranca: Sunt de părere că o firmă poate progresa doar prin investiÅ£ii, astfel pe viitor vom înlocui o parte din cofrajele existente cu altele noi. De asemenea, necesitatea investiÅ£iilor vine prin solicitările pieÅ£ei. AÅŸa am ajuns să comandăm cofrajul pentru ÅŸanÅ£uri ranforsate, deoarece există o cerere foarte mare pentru acestea. La fel s-a întâmplat ÅŸi cu liniile de grinzi. A trebuit să diversificăm tipurile de grinzi pe care le producem, deoarece piaÅ£a ne-a solicitat acest lucru.


ECHIPAMENTE LIVRATE CÄ‚TRE PREBET AIUD SA
Este a doua linie de producție livrată către Prebet Aiud SA, pentru realizarea elementelor prefabricate din beton precomprimat:
1. Culee de tragere: 700 tone-forțăStructura de ancorare a toroanelor din canal este calculată pentru o forță de pretensionare de 700 tone È™i constă în:
• două coloane introduse în gropi, cu 50 cm spaÈ›iu interior pentru grinzi „I”;
• utilizarea a două grinzi perforate de capăt, pentru ancorare; grila de găuri este de 50 x 50 cm (orificii de 0,6 inci, pentru toroane) È™i va fi mobilă, astfel că nu vor exista probleme în ceea ce priveÈ™te tipul de reÈ›ea de fier beton atunci când se schimbă secÈ›iunea transversală a elementelor din beton;
• utilizarea dispozitivelor hidraulice de detensionare, formate din:
- doi cilindrii hidraulici cu simplu efect, având o cursă de 400 mm È™i o capacitate de încărcare de 50 de tone, la o presiune a uleiului hidraulic de 350 bari, cu racord ulei 3/8'' È™i distanÈ›ier de 380 mm.
- doi cilindri hidraulici cu simplu efect, având o cursă de 400 mm È™i o capacitate de încărcare de 350 de tone, la o presiune a uleiului hidraulic de 350 bari, cu racord ulei 3/8'' È™i distanÈ›ier de 380 mm.
- dispozitive hidraulice pentru extragerea distanțierelor, fără acționare manuală.

2. Unitate de comandă pentru decomprimare hidraulică, care lucrează până la 350 bari:
• o unitate electro-hidraulică pentru acÈ›ionarea cilindrilor hidraulici cu simplu efect;
• un convertizor de tensiune având caracteristicile electrice: intrare 400 V / 50 Hz, ieÈ™ire 42 V / 0 - 100Hz;
• presiunea hidraulică de lucru, 350 bari; presiunea maximă 400 bari;
• dispozitive complet protejate, asamblate pe patru roÈ›i pneumatice;
• montaj preliminar al celor patru cilindri hidraulici cu simplu efect;
• manualul operatorului, de utilizare È™i întreÈ›inere; declaraÈ›ie de conformitate CE;
• rezervor pentru fluidul hidraulic cu capacitatea de 100 de litri;
Nu se livrează uleiul hidraulic și țevile.

3. Set cofraje pentru grinzi tip „I”, cu înălÈ›ime È™i lungime variabile, format din:
• o pereche de cofraje cu lungimea L = 82 m (6 bucăți de 12 m + 1 bucată de 10 m), pentru execuÈ›ia de grinzi cu profil „I”, cu baza 45/48 cm È™i înălÈ›imea 95 cm;
• părÈ›ile laterale în contact cu betonul, executate din plăci metalice de 6 mm grosime, sunt rigidizate de un cadru compus din alte table cutate de oÈ›el È™i profile închise de oÈ›el, iar toate piesele matriÈ›ei sunt asamblate cu È™uruburi È™i sunt prevăzute cu un distanÈ›ier superior cu excentric cu închidere rapidă È™i cârlige de ridicare;
• matriÈ›a, proiectată pentru a fi utilizată de-a lungul patului de turnare manuală, este închisă cu balamale demontabile.
• 4 extractoare hidraulice, cu pompă manuală;
• instalaÈ›ie de vibrare a prefabricatelor realizate cu aceste cofraje, compusă din 30 de vibratoare electrice tip VFC 2000 0-100 Hz 42V, având următoarele caracteristici:
- putere, 1.700 W;
- turaÈ›ie, 0 – 600 rpm;
- forță centrifugă maximă, 2.000 kgf;
- set complet de cabluri și mufe;
- 30 dispozitive tip leagăn pentru fixarea vibratoarelor.

4. O pistă cu lungimea de 82 m, cu blocare mecanică și fund de tipar variabil pe lățime, compusă din:
• un cadru de oÈ›el, montat pe dispozitive antivibratoare;
• suporturi articulate fixate pe cadrul de oÈ›el, pentru balamalele demontabile folosite la blocarea părÈ›ilor laterale ale matriÈ›ei;
• balamale demontabile pentru blocarea cofrajelor în timpul operaÈ›iilor de turnare.

DESPRE BIANCHI CASSEFORME Spa
Companie înfiinÈ›ată în anul 1964, ca o afacere de familie, cu sediul în Italia, în localitatea Fornovo di Taro, provincia Parma, care, împreună cu cele cinci sucursale din FranÈ›a, Spania, India, Brazilia È™i Mexic, asigură în întreaga lume o gamă largă de servicii È™i produse pentru industria prefabricatelor din beton È™i pentru construcÈ›ia de clădiri industriale. În România este reprezentată oficial de societatea Gabor Concrete Srl.

Industry

Recent Posts:

În toamna acestui an compania Chrono Flex a inaugurat oficial noul său sediu în România, marcând un moment important în extinderea sa pe piaÈ›a est-europeană. Chrono Flex, recunoscută la nivel internaÈ›ional pentru soluÈ›iile sale inovatoare în domeniul reparaÈ...


Citeste mai mult

Schimbările climatice ce pun presiune pe infrastructura invechită a oraÈ™elor, precum È™i creÈ™terea numărului de locuitori - sunt cele mai mari două provocări cu care se confruntă operatorii reÈ›elelor edilitare în ultimii ani. OraÈ™ele poloneze, în special cele mai mari, au colec...


Citeste mai mult

ATP Trucks continuă să se dezvolte prin extinderea gamei de produse, iar sub brandul Stamer,  inginerii companiei proiectează È™i realizează suprastructuri È™i semiremorci basculabile  la standarde înalte, direct în fabrica din Baia Mare.Printre cele mai recente realizări ...


Citeste mai mult

Un tiltrotator este un ataÈ™ament hidraulic È™i în acelaÈ™i timp o extensie a braÈ›ului excavatoarelor, care se poate roti la 360 grade È™i se poate înclina față de verticală cu până la 40 grade stânga/dreapta, el putându-se monta direct la capătul braÈ›ului sau fo...


Citeste mai mult