Trăim vremuri incerte. De fapt, incertitudinea şi nesiguranţa sunt unicele constante pe care le recunoaştem ca parte din vieţile noastre în ultimul timp. Toate sectoarele economice au fost puse în faţa multor provocări şi flexibilitatea este unicul atu pe care este necesar să ni-l dezvoltăm pentru a face faţă. Piaţa de leasing trece, de asemenea, prin transformări, adaptări, provocări. Am stat de vorbă cu Okan Yurtsever – Director General, Garanti BBVA Leasing, care ne-a detaliat măsurile adoptate de Garanti BBVA Leasing pentru a trece în mod cât mai lin de această perioadă.
Truck Power: Care a fost impactul lunilor martie și aprilie, din perioada l ockdownului, asupra întregii activități și abordări a pieței din România?
Okan Yurtsever: Efectele generate de pandemia de coronavirus au transformat anul 2020 într-unul cu multe provocări, în care aproape toate sectoarele economice au avut de suf erit. Nici piața de leasing nu a f ost scutită. Trecem printr-o perioadă care ne-a schimbat modul în care trăim, stilul de lucru, și încă nu știm ce efecte vor mai apărea până la finalul anului. Garanti BBVA Leasing a trecut, de asemenea, în această perioadă, printr-o serie de schimbări, însă, am depus toate eforturile necesare pentru a ne adapta noilor provocări, rămânând, în același timp, un partener financiar de încredere pentru clienții noștri și pentru afacerile lor.
Truck Power: Cum caracterizați piața finanțărilor de vehicule comerciale la început de 2020 (ian-feb), perioada lockdown (martie-aprilie) și perioada maiprezent? Care a fost și este dinamica?
Okan Yurtsever: Debutul neașteptat al pandemiei de coronavirus a luat prin surprindere pe toată lumea și a răspândit un sentiment de precauție în rândul tuturor actorilor din piața de leasing. Trăim o perioadă în c are aproape toate companiile se confruntă cu dificultăți financiare, iar noi ne propunem să le oferim sprijinul necesar pentru a depăși aceste momente dificile, cu atât mai mult cu cât această situație va mai dură, cel mai probabil, o vreme. Trăim o perioadă în car e aproape toate companiile se confruntă cu dificultăți financiare, iar noi ne propunem să le of erim sprijinul necesar pentru a depăși aceste momente dificile, cu atât mai mult cu cât această situație va mai dura, cel mai probabil, o vreme. Dorim să îi asigurăm pe clienții noștri că toate acțiunile pe care le întreprindem și pe care vom continua să le punem în practică în această perioadă, în care provocările sunt multe, sunt menite să îi sprijine să depășească această criză și să își poată continua activitatea. De asemenea, clienții noștri trebuie să știe că vom continua să venim cu soluții adaptate nevoilor lor și cu produse și servicii personalizate. Ne propunem permanent să ne diversificăm produsele și serviciile pentru toate segmentele de piață, în conformitate cu nevoile clienților noștri și să fim mer eu alături de ei, ca un partener de încredere.
Truck Power: Cum puteți caracteriza cererea de finanțări pe segmentul de vehicule comerciale și pe segmentul de transport? Dar pe segmentul de v ehicule grele de construcții?
Okan Yurtsever: Vreau să subliniez că, în ultimele luni, am fost foarte atenți la nevoile clienților noștri și ne-am actualizat ofertele, produsele noastre îndeplinind cu succes așteptările acestora. În ceea ce privește cererile de finanț are pe aceste segmente, nu am observ at nicio schimbare semnificativă în comportamentul clienților noștri, ci, dimpotrivă, pot spune cu bucurie c ă aceștia au c ontinuat să vină la noi ori de câte ori au avut ne voie, chiar și în timpul pandemiei. Mai mult, aș vrea să adaug că leasingul operațional poate fi o soluție la îndemână în situații dificile, deoarece oferă o flexibilitate crescută și nu necesită plata unei sume în av ans, bani de care unele companii nu dispun în momentul semnării contractului.
Truck Power: Cum considerați că va influența digitalizarea atât viețile, cât și activitatea noastră profesională, în prezent, dar și în anii care vin?
Okan Yurtsever: Regulile de dis tanțare socială și de izolar e adoptate de autoritățile române, au c ondus la o nevoie mult mai mar e de digit alizare și de alfabetizare digitală. Un aspect pozitiv al pandemiei, printr e toate părțile negative, este că a adus viit orul mai aproape decât ne aș teptam. Cred că oamenii au r ealizat, în această perioadă, importanța canalelor digitale și acum ș tiu că acestea sunt soluții simple și la îndemână.
Garanti BBVA a fost întotdeauna un jucător vizionar și am inv estit în dezvoltarea canalelor noastre digitale, în ultimii ani, înaint e că nevoia să devină urgentă. În prezent, simțim această tendință de digit alizare puternic prezentă în rândul clienților noștri, iar acest lucru ne es te confirmat de rezultatele obținute în 2020.
Truck Power: Ce preconizați pentru viitor legat de cererea și oferta de servicii de finanțare prin leasing? Care sunt trendurile în care se înscriu și obiectiv ele Garanti Leasing?
Okan Yurtsever: În contextul unei evoluții imprevizibile a numărului de noi cazuri de infectare cu coronavirus în România și în lipsa unor previziuni credibile, pe termen lung, consider că toți cei care derulează activități în piața de leasing financiar vor acționa cu precauție, în viitorul apropiat, însă, cred că afacerile vor continua să se dezvolte, chiar dacă o vor face într-un mod mai prudent. Totuși, este important de reținut că totul decurge în strânsă legătură cu evoluția pandemiei și a efectelor de natură economică ale acesteia.
"Noi, în Garanti BBVA, suntem în continuare optimiști și credem cu tărie că leasingul financiar va continua să fie o opțiune bună pentru clienți, chiar și în perioadele economice dificile, precum cele pe care le trăim acum. Mai mult, cred că leasingul se v a dovedi o opțiune f oarte bună, mai ales dacă statul român va continua să ofere sprijin acestui sector, prin măsuri guvernamentale.” - OKAN YURTSEVER, DIRECTOR GENERAL, GARANTI BBVA LEASING
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Industry
GARANTI BBVA LEASING, DIRECŢIA CĂTRE O DEZVOLTARE PRUDENTĂ
Recent Posts:
Prometeon Tyre Group, companie de top specializată în dezvoltarea, producția și comercializarea anvelopelor pentru vehiculele industriale, comerciale, agricole și OTR (Off-The-Road), a prezentat la începutul lunii octombrie primele sale anvelope din Seria 02, sub brandul Prometeon, d...
Citeste mai mult
În cadrul expoziției anuale BOMAG, Zilele Inovării, organizată în Boppard, Germania, utilajele de asfaltare au fost în centrul atenției, iar soluțiile tehnologice au captat atenţia în cadrul spectacolului prezentat.Ca distribuitor al brandului BOMAG, Genco'93 a fost inv...
Citeste mai mult
Astăzi, la aproape 33 de ani de la Revoluție, când auzim de o familie de români care deține o fabrică, sau care produce pentru comunitate, ajungi să te minunezi și să te întrebi cum de au reușit și care a fost motivația. Într-o economie autohtonă dominată aproape ...
Citeste mai mult
Într-un colț din nord-estul Statelor Unite, și anume în Auburn, Massachusetts, descoperim o afacere de lungă durată care este profund legată și înrădăcinată în zonă: R.H. White Construction, care are peste un secol de istorie la care să privească în urmă, e...
Citeste mai mult