În lume, milioane de kilometri de drumuri poartă semnătura BOMAG. Timp de peste 60 de ani, istoria companiei BOMAG a fost sinonimă cu istoria construcției de drumuri. Cu know-how-ul acumulat, BOMAG a stabilit ritmul pentru întreaga industrie de infrastructură rutieră.
Societatea Genco’93 este dealer autorizat BOMAG în România, ea comercializând toată gama de utilaje şi echipamente din portofoliul BOMAG. Genco’93 a livrat companiei Dimex 2000 Srl, din Rebrișoara, județul Bistrița-Năsăud, companie cu peste 20 de ani de experiență în construcții civile și industriale, precum și construcția de drumuri și poduri, un eșalon de așternere format din echipamente BOMAG, utilizat la realizarea Drumului Expres 4, care face legătura între A3 și DN1, și ulterior la asfaltarea tronsonului doi al Centurii metropolitane a Clujului.
Eșalonul de așternere BOMAG livrat companiei Dimex 2000, este format dintr-un alimentator de mixtură asfaltică BMF 2500 S FLEXMIX OC 650, urmat de un finisor de asfalt din clasa mare pentru autostradă BF 800 C-3 S600, după care urmează atelier de compactare format din doi cilindri compactori cu compactare statică, pe pneuri, BW 28 RH, succedați de doi cilindri compactori tandem articulați cu compactare dinamică, model BW 206AD-5 AM și doi cilindri compactori tandem cu compactare dinamică, direcție pivotantă, model BW 174 AP-5 AM.
Alimentator BMF 2500 S FLExMIX OC 650
BOMAG a dezvoltat pentru acest alimentator o gamă largă de soluții inovatoare, cum ar fi tehnologia FLEXMIX, care permite un flux de material omogen încă din prima secundă - pentru o operare și mai precisă și mai eficientă, și banda de transport de 6,5 metri, pivotantă până la 550, a cărei montare durează doar 30 de minute și care extinde domeniul de aplicare al alimentatoarelor BOMAG, permițând încărcarea laterală chiar și a două finisoare de asfalt și economisind timp prețios.
Postul de operare al lui BMF 2500 se caracterizează prin confortul remarcabil, ergonomie și ușurință în operare, vizibilitate, protecție și siguranță sporite. Este rezultatul unui concept de design care îndeplinește cu ușurință și depășește toate cerințele unui alimentator modern. Scaunele și panoul de comandă pot fi rotite pentru a fi orientate la direcția de deplasare sau spre exterior pentru o vizibilitate optimă în lateral. Platforma de operare cu ridicare hidraulică la înălțime, este în dotarea standard a alimentatorului, oferind o vizibilitate optimă în toate direcțiile - în față la descărcarea camioanelor de livrare și în spate la încărcarea buncărului finisorului.
Funcții care fac diferența față de celelalte alimentatoare de pe piață: senzor al nivelului de umplere al buncărului pentru mixtura de asfalt, senzor pentru păstrarea distanței față de finisorul de asfalt în timpul deplasării acestuia, sistem integrat de curățarea a conveierului. Opțional mai sunt disponibile: un sistem video pe 3600, lămpi de semnalizare pentru comunicarea cu șoferul autobasculantei, un joystick pentru o operare mai ușoară.
Tehnologia inovatoare FLEXMIX asigură o amestecare optimă a mixturii asfaltice din primul până în ultimul minut al procesului de alimentare. FLEXMIX corectează punctele reci înainte ca materialul să fie instalat și previne segregarea termică și fizică - pentru un rezultat de lucru excelent de fiecare dată. Modelul BMF 2500 S FLEXMIX dispune atât de tehnologia FLEXMIX cu melc, cât și de tehnologia FLEXMIX cu bandă, ca dotare standard. În aceste condiții, cu un buncăr de 7mc, capacitatea maximă de prelucrare este de 1000 până la 4000 de tone pe oră.
Alimentatorul BMF 2500 S FLEXMIX OC 650, cu o masă operațională de 24,5 tone și o lungime de 15,3 metri, asigură echilibrul perfect între calitate și rentabilitate. Pe de o parte, calitatea detaliilor tehnice oferă rezultate de lucru remarcabile și, pe de altă parte, asigură durabilitate și cerințe reduse de service. Longevitatea benzii transportoare, flexibilitatea oferită de conveierul pivotant suplimentar, ușurința transportului sau motorul diesel Cummins B6.7-C225, cu șase cilindri în linie, puterea de 168 kW și norma de poluare UE Stage V/US EPA Tier 4f, cu un consum redus de combustibil în ECOMODE contribuie la cel mai mic TCO din clasa sa, oferind economii de până la 30%, față de concurență.
Finisor de asfalt din clasa mare pentru autostradă BF 800 C-3 S600
BOMAG, lider de piață în acest domeniu, oferă o gamă completă de finisoare de asfalt, pentru toate cerințele și cu accent pe eficiența maximă în fiecare clasă. Acest lucru se datorează atât consumului redus de combustibil, cât și precompactării excelente. Finisorul BF 800 C-3 S600, cu extensii hidraulice ale grinzii de bază de maximum șase metri, face parte din clasa „Autostradă”, iar eficiența deosebită este demonstrată de noul concept de operare digitală „Advanced Pave”, care sporește confortul de lucru în mod inteligent prin posibilitatea automatizării funcțiilor esențiale ale finisorului într-un mod simplu și convenabil și, implicit, reduce costurile. Totodată, BOMAG a mai dezvoltat o serie de inovații precum funcția ECOMODE, un sistem activ de management al motorului și al instalației hidraulice care reduce costurile de operare și, MAGMALIFE, cel mai eficient și rapid sistem de încălzire al grinzii de așternere de pe piață.
Postul de operare are în vedere cea mai bună operaționalitate posibilă. În această privință ultima generație de finisoare de la BOMAG stabilește standardele. Cu un plus clar de siguranță datorită vizibilității panoramice perfecte, operatorul este complet în prim-plan, iar acest lucru îmbunătățește eficiența fluxului de lucru și optimizează comunicarea cu întreaga echipă de asfaltare. Marginea grinzii de așternere și fluxul de material sunt direct în câmpul de vizibilitate al operatorului. Operatorul are un control optim asupra lucrării, întreaga platformă de operare putând fi deplasată spre stânga și spre dreapta, ieșind în consolă cu până la 60 cm - datorită sistemului SIDEVIEW patentat de BOMAG. În plus, scaunul pivotant multifuncțional (opțional) oferă operatorului flexibilitatea exactă necesară pentru a comunica în mod optim cu operatorii de grindă și poate controla confortabil fiecare manevră de conducere și de lucru. Tabloul de bord poate fi rotit cu până la 800 la stânga sau la dreapta, pentru a fi în câmpul vizual al operatorului. Totodată, el este practic și intuitiv, operarea incorectă fiind imposibilă.
Finisorul de asfalt pentru autostradă BF 800 C-3 S600 are o masă operațională de 23,5 tone și poate asfalta o pe o lățime de până la 10 metri (cu ajutorul extensiilor mecanice) cu o grosime a stratului de până la 300 mm. Finisorul este acționat de un motor diesel Deutz TCD 6.1 L06, ce dezvoltă 140 kW și este compatibil cu norma de poluare UE Stage V/US EPA Tier 4f.
Cilindru compactor pe pneuri BW 28 RH
BOMAG a dezvoltat, proiectat și construit echipamente de compactare de aproape 60 de ani. BOMAG a fost primul producător care a lansat un cilindru compactor cu pneuri, care combină compactarea statică convențională cu un sistem de acționare hidrostatică de ultimă generație, ceea ce îl face ideal pentru a fi utilizat atât în aplicațiile de terasamente, cât și în cele de construcții de asfalt.
Cu o masă de operare de la 8,6 tone până la 28 de tone, cilindrul compactor cu pneuri BOMAG BW 28 RH reprezintă alegerea principală pentru multe aplicații de compactare statică care să asigure productivitatea maximă. Cilindrul compactor se poate adapta la orice sarcină de compactare de care este nevoie și excelează nu numai în ceea ce privește puterea, eficiența și siguranța, dar și operarea confortabilă și convenabilă.
În cabina compactorului BW 28 RH, operatorul se bucură de o ergonomie optimă și de cel mai bun confort. Totodată acesta dispune de un câmp de vizibilitate neobstrucționat asupra tuturor zonelor importante de lucru din fața și spatele roților și deasupra lor, pe ambele părți ale mașinii, pentru a verifica dacă roțile sunt suficient de umede pentru a evita lipirea bitumului și, de asemenea, dacă sunt bine orientate, lucru posibil datorită ușilor cabinei care se deschid în sensuri opuse. Aceasta asigură siguranță suplimentară și garantează cele mai bune rezultate de lucru. Noul design al ramei cadrului modelului BW 28 RH, precum și cabina complet vitrată și optimizată pentru o experiență vizuală îmbunătățită, oferă o vedere optimă de 360° a zonei din jurul utilajului. Cotiera poate fi extinsă în afara ferestrei, oferind șoferului o vedere optimă asupra anvelopelor.
Cilindrul compactor cu pneuri este disponibil cu balast format din greutăți din oțel și beton care se introduc sau se scot cu ușurință, pentru a ajusta masa de operare a cilindrului compactor în funcție de lucrare în câteva minute. Astfel masa de operare poate varia între 8,6 – 16,4 tone. În plus, având opțiunea flexibilă de a adăuga rapid balast suplimentar personalizat (apă, nisip uscat sau nisip umed, bile metalice), într-un compartiment specializat, masa de operare a lui BW 28 RH poate fi adaptată în funcție de sarcina de lucru până la 28 de tone, rezultând o compactare statică optimă.
BW 28 RH își demonstrează punctele forte oriunde se așteaptă și se cere o performanță impresionantă. O serie de sisteme integrate contribuie la randamentul superior al acestei mașini: motorul diesel Deutz TCD 3.6 L4, cu o putere de 100 kW și norma de poluare UE Stage V/US EPA Tier 4f, sistemul ECOMODE, de control inteligent al turației motorului funcție de sarcină, ce asigură o reducere a consumului de combustibil de 30%, sistemul de pulverizare a apei pentru răcirea pneurilor, cu șase intervale de pulverizare, sistemul de control al deplasării cu limitator de sarcină, axa frontală oscilantă pe trei direcții și sistemul de umflare automată a pneurilor.
Cilindru compactor articulat cu role tandem BW 206AD-5 AM
Cilindri compactori cu role vibratoare de la BOMAG sunt folosiți cu succes în toată lumea, fiind sinonimi cu calitate superioară și performanță ridicată. Cu un know-how acumulat de-a lungul a peste 60 de ani de experiență în echipamente de compactare, BOMAG este lider incontestabil al industriei de compactare.
Toate straturile de asfalt sunt tipice în construcția de drumuri, dar fiecare aplicație este diferită și fiecare șantier prezintă noi provocări. Dar, cu BW 206AD-5 AM, vârful de gamă al seriei de cilindri compactori articulați cu role tandem, compactarea asfaltului devine mai facilă, mai bună și mai rapidă, deoarece oferă tehnologiile potrivite pentru fiecare aplicație de compactare, toate dintr-o singură sursă. Doar cilindrurii compactori cu role tandem de la BOMAG oferă trei sisteme de vibrații. Cu vibrații duble, TanGO (oscilație) și ASPHALT MANAGER de generația a doua, operatorul are la dispoziție trei tehnologii de compactare.
Tehnologia standard este cea cu vibrație dublă. Cu două amplitudini și tamburi acționabili individual, această tehnologie acoperă o gamă largă de aplicații în multe proiecte.
Pentru lucrări sensibile, care necesită o compactare atentă, este folosită tehnologia de compactare fără riscuri TanGO, pentru aplicații de compactare pe poduri, la îmbinări (de la cald la rece) sau în aproprierea clădirilor. Tamburul TanGO se află în partea din spate a mașinii, astfel încât tamburul vibrator din față poate fi utilizat pentru straturi mai groase sau amestecuri mai rigide. Se folosește o singură amplitudine a frecvenței de oscilație, optimizată pentru toate aplicațiile,
Cu tehnologia exclusivă și patentată ASPHALT MANAGER de la BOMAG, operatorul nu are decât să stabilească grosimea stratului de material ce trebuie compactat, iar sistemul controlează și monitorizează tot: rigiditatea materialului de compactat, gradul de compactare, temperatura, controlul direcției de compactare. Amplitudinea frecvenței vibrațiilor este controlată și direcționată automat și reglată în mod continuu, fiind permanent adaptată la material, și grosimea preselectată a stratului compactat și gradul de compactare atins de material în timp real după fiecare trecere. Operatorul se concentrează asupra modului de compactare și discută cu colegii despre operațiunile de compactare interconectate prin aplicația BOMAP.
Unic în tehnologia de compactare, sistemul de măsurarea și control ECONOMIZER de la BOMAG, integrat în display-ul central, ajută șoferul să obțină rezultate optime de compactare. ECONOMIZER determină automat progresul compactării, fără a fi necesară activarea sau calibrarea. Indicatoare luminoase avertizează operatorul cu privire la orice risc de compactarea suplimentară și îl atenționează când s-a sfârșit compactarea pentru a evita compactarea suplimentară. De asemenea, operatorul este informat despre viteza optimă de utilizare.
BW 206 AD-5 AM, cu o masă operațională de 14,5 tone (max. aprox. 16 tone), este echipat cu un motor diesel modern, Deutz TCD 4.1 L04, ce dezvoltă 105 kW și respectă standardele de poluare UE StageV/US EPA Tier 4f. În plus, implementarea sistemului electronic de control al motorului BOMAG ECOMODE și ECOSTOP, asigură o reducere a consumului de combustibil cu până la 30%, fără a pierde din putere și productivitate.
Cilindru compactor cu direcție pivotantă și role tandem BW 174 AP-5 AM
BW 174 AP-5 AM este destinat numai pentru compactarea asfaltului. Tehnologiile de compactare cu vibrație dublă, TanGO4 și ASPHALT MANAGER 2, precum și sistemele de operare ECOMODE, ECONOMIZER, sunt integrate și pe acest model de cilindru compactor cu compactare dinamică. Atât tamburul față, cât și cel spate sunt formați din două părți separate care pot fi acționate independent. Acest tip de tambur oferă flexibilitate și control mai mare în timpul compactării, în special în situațiile în care sunt necesare presiuni diferite pe fiecare parte a suprafeței.
O exclusivitate patentată BOMAG: sistemul practic de direcție automată, cu mini-volan electric instalat ergonomic pe cotieră și cu o sensibilitate de neegalat. Sistemul orientează tamburul frontal funcție de direcția de deplasare. Tamburul din spate se centrează automat la pornire. Acest lucru scutește operatorul de efort la mersul înapoi - și asigură un rezultat excelent al compactării și suprafețe perfecte. Sunt disponibile cinci moduri de direcție, funcție de de lucrările de pe șantier. Selectarea se poate face direct prin intermediul unui joystick pentru controlul deplasării sau prin preselectarea ecartului cu ajutorul unui comutator rotativ. Deplasare laterală generoasă, spre stânga/dreapta a celor doi tamburi (mersul în crab) ajunge până la 1130 mm.
Cilindrul compactor BW 174 AP-5 AM este pus în mișcare de un motor diesel Deutz TCD 3.6, cu patru cilindri, ce dezvoltă 74,4 kW și respectă standardele de poluare UE Stage V/US EPA Tier 4f.
"Performanțele ce pot fi obținute cu asemenea echipamente și suportul tehnic oferit de către echipa Genco’93, au fost două dintre criteriile esențiale în alegerea făcută. Având în vedere faptul că este vorba despre o tehnologie de înaltă complexitate am dorit să alegem cele mai performate echipamente, și în aceeași măsură să ținem cont de costurile directe și indirecte.
Eșalonul de așternere este compus din alimentator în care se descarcă mixtura asfaltică transportată de autocamioane. Din acesta, se face transferul mixturii în mod automatizat în repartizator/finisor pentru o așternere uniformă si de calitate. În urma acestora vin doi cilindrii compactori cu pneuri și patru cilindrii compactori cu tamburi metalici cu tehnologia “Asphalt Manager”, pentru obținerea gradului de compactare necesar. Vom utiliza esalonul de așternere pentru prima dată pe șantierul Dex 4 A3-DN1 Tureni, proiect aflat în plină desfășurare." - Daniel Scurtu, CEO Dimex 2000