Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

GHIDUL ANTREPRENORULUI ANULUI 2021 INTERVIU CU CEO-UL ȘI FONDATORUL COMPANIEI UTILBEN, RUBEN MARIAN

GHIDUL ANTREPRENORULUI ANULUI 2021 INTERVIU CU CEO-UL ȘI FONDATORUL COMPANIEI UTILBEN, RUBEN MARIAN

2020 a fost un an imprevizibil È™i ne aÈ™teaptă o perioadă guvernată de noi obstacole È™i nesiguranță. NesiguranÈ›a zilei de mâine È™i un viitor impredictibil. Pe scurt, 2021. Iar lipsa de predictibilitate afectează negativ, printre altele, mediul de business. Antreprenorii au garda sus È™i încearcă din răsputeri să îÈ™i protejeze afacerile È™i angajaÈ›ii, care încasează lovitură după lovitură. De creÈ™tere È™i dezvoltare nu mai vorbeÈ™te nimeni, ci doar de supravieÈ›uire. Dar este acesta comportamentul cel mai potrivit? Ce facem după ce criza va trece? Cum ne va găsi noua stare de fapt?

La aceste întrebări È™i multe alte aspecte relevante privind mediul de business din România, ne răspunde fondatorul È™i CEO-ul UTILBEN, Ruben Marian. UTILBEN este o companie vizionară, cu o vechime de 14 ani în industria echipamentelor agricole È™i de construcÈ›ii, timp în care È™i-a câÈ™tigat reputaÈ›ia de furnizor de utilaje fiabil e. Astăzi, UTILBEN este o organizaÈ›ie care a dezvoltat noi linii de business, de la piese de schimb È™i service, ataÈ™amente È™i accesorii, la închiriere È™i licitaÈ›ii de utilaje.

Întrebare: Ruben, de ce un antreprenor trebuie să fie întotdeauna pregătit de venirea crizei financiare?
Ruben Marian: Răspunsul scurt este pentru a nu fi luat prin surprindere. Surprizele nu merg mână-n mână cu mediul de business. Nu spun că trebuie să fii o persoană paranoică sau că trebuie să pui răul înainte, doar că trebuie să ai pregătite o strategie solidă È™i suficient capital pentru zile negre. În momentele de criză, nu poÈ›i să adopÈ›i tactica struÈ›ului È™i să speri că totul va trece fără să te atingă sau fără să aibă repercusiuni asupra afacerii tale. Consider că cel mai bun moment în care te poÈ›i pregăti pentru o criză economică este atunci când compania merge bine, când ai o cifră mare de afaceri È™i vremurile sunt prielnice. Din păcate, în România, avem obiceiul de a risipi profitul, în detrimentul investiÈ›iilor pe termen lung sau creării unui capital generos. În loc să acumulăm, cheltuim. Carpe diem este un aforism care nu îÈ™i are locul în mediul de business.

Întrebare: Ce aÈ›i făcut în cadrul organizaÈ›iei UTILBEN când aÈ›i conÈ™tientizat că pandemia a venit la pachet cu o criză financiară?
Ruben Marian: În primul rând, ne-am reevaluat modelul de business, am făcut o analiză internă. Totul trebuie să pornească de la sine, raportat la ce se întâmplă în jurul tău. Ne-am pus întrebări fundamentale privind produsele È™i serviciile pe care le oferim clienÈ›ilor noÈ™tri. Oferta noastră corespunde noului context? Le oferim clienÈ›ilor exact ce au nevoie în momentul de față? Am eliminat tot ce nu a coincis cu realitatea, pentru a ne asigura continuitatea. Adaptarea la noul context a presupus redefinirea strategiilor pentru fiecare dintre diviziile UTILBEN È™i pentru fiecare linie de business. Suntem o companie flexibilă, aÈ™a că reinventarea s-a produs natural È™i fără a întâmpina prea multe obstacole. Ne-am concentrat pe oportunitățile apărute în piață, pentru că această criză a venit la pachet È™i cu noi posibilit ăți de creÈ™tere È™i inovare. Cine a înÈ›eles asta a avut doar de câÈ™tigat. Oamenii profesioniÈ™ti pe care îi avem sunt cel mai valoros activ al companiei UTILBEN. Scopul nostru este să avem grijă de ei în această perioadă dificilă, să le fim alături È™i să îi sprijinim. Criza a fost, totodată, cel mai bun context de evaluare a oamenilor buni din organizaÈ›ie. Pe baza reacÈ›iei È™i a implicării lor, ne-am dat seama care sunt persoanele cheie pe care ne putem baza. În plus, am avut oportunitatea de a atrage noi specialiÈ™ti în domeniu, care au devenit disponibili tocmai pentru că alte companii nu le-au înÈ›eles pe deplin importanÈ›a.

Întrebare: Ruben, vorbeai mai devreme despre oportunități. Care sunt acestea acum?
Ruben Marian: Criza este un context inevitabil de inovare. Nu putem merge mai departe dacă nu ne reinventăm. Trebuie să investim în tehnologie È™i în folosirea acesteia pentru a păstra legătura cu angajaÈ›ii, clienÈ›ii È™i partenerii noÈ™tri. Dacă restricÈ›iile impuse de guvernele din toată lumea îndeamnă la izolare È™i ne îndepărtează practic unii de ceilalÈ›i, noi trebuie să găsim soluÈ›ii pentru a ne reconecta. ÎnÈ›eleg necesitatea evitării contactului uman È™i facem tot ce È›ine de noi pentru a ne proteja, dar trebuie să menÈ›inem relaÈ›iile vii cu cei din jurul nostru. Iar tehnologia ne poate ajuta. De la digitalizarea procesului de vânzare, la automatizarea proceselor de business, ni se oferă pe tavă oportunitatea de a accesa cele mai bune soluÈ›ii digitale din lume. Prin intermediul tehnologiei, putem stabili o linie fidelă de comunicare cu toÈ›i colaboratorii noÈ™tri. Prin platforme dedicate, putem iniÈ›ia apeluri video È™i organiza conferinÈ›e cu parteneri din toată lumea, fără niciun efort logistic.

Întrebare: În încheiere, Ruben, numeÈ™te 3 calități fără de care consideri că nu poÈ›i avea succes în business.
Ruben Marian: Curaj. Nu am pretenÈ›ia că deÈ›in reÈ›eta succesului în afaceri, aÈ™a că voi pleca de la acele trăsături care m-au ajutat să fac din UTILBEN unul dintre cei mai puternici furnizori de utilaje din România. Acum 14 ani, mi-am asumat riscuri personale È™i financiare imense pentru a înfiinÈ›a această organizaÈ›ie. Afacerile presupun incertitudine È™i nesiguranță. Am riscat totul pentru o idee, aceea de a face business cu integritate È™i caracter È™i de a construi această companie pe fundaÈ›ia unor valori etice.
Perseverență. Am avut nevoie de o puternică motivaÈ›ie internă pentru a inova în domeniu È™i pentru a-mi pune în pr actică planurile măreÈ›e. În anul 2006, c ând am fondat UTILBEN, am creat un model total diferit de clasicul comerÈ› cu utilaje. Am intermediat achiziÈ›ia de echipamente agricole È™i de construcÈ›ii din străinătate, prin promovarea acestor produse de nișă exclusiv în mediul online. A dur at nu mai puÈ›in de 2 ani să c onving primul client să plătească integral un utilaj din Germania pe care l-a văzut doar în poze. De atunci, portofoliul nostru de clienÈ›i depășeÈ™te numărul 1.500.
Atitudine de învingător. În cei 14 de când conduc această companie, am trecut prin nenumărate încercări. Mi-am pierdut apartamentul în care locuiam cu soÈ›ia mea, ni s-au fur at utilaje de zeci de mii de euro, am fost înÈ™elat de clienÈ›i, colaboratori È™i angajaÈ›i. În pofida tuturor acestor provocări, viziunea, misiunea È™i valorile UTILBEN mi-au rămas clare în minte. Scopul a fost nealterat de toate aceste obstacole, pe care le consider a fi inevitabile în drumul unui antreprenor de succes. Vă las cu un gând bun È™i vă îndemn să aveÈ›i curaj să vă deschideÈ›i un business, să perseveraÈ›i în pofida tuturor vicisitudinilor È™i să aveÈ›i o atitudine de învingător!

În anul 2006, când am fondat UTILBEN, am creat un model total diferit de clasicul comerÈ› cu utilaje. Am intermediat achiziÈ›ia de echipamente agricole È™i de construcÈ›ii din străinătate, prin promovarea acestor produse de nișă exclusiv în mediul online. A dur at nu mai puÈ›in de 2 ani să conving primul client să plătească integral un utilaj din Germania pe care l-a văzut doar în poze. De atunci, portof oliul nostru de clienÈ›i depășeÈ™te numărul 1.500.

Industry

Recent Posts:

Cea de-a 10-a ediÈ›ie a evenimentului ROBUILD a fost martorul unei participări de excepÈ›ie din partea Wirtgen România, unul dintre liderii industriei echipamentelor pentru construcÈ›ii. În cadrul acestui eveniment prestigios, dedicat atât mediului academic, cât È™i profesio...


Citeste mai mult

La început de an 2025 mateco România, lider pe piaÈ›a închirierii de echipamente pentru construcÈ›ii, plănuieÈ™te să îÈ™i extindă echipa cu până la 9% în 2025 È™i să investească în instrumente digitale pentru a creÈ™te eficienÈ›a È™i a susÈ›ine dezvolt...


Citeste mai mult

Specializată în proiectarea, dezvoltarea È™i producÈ›ia de macarale dedicate, HIAROM Invest a realizat un nou utilaj cu graifer după specificaÈ›iile clientului. Noua macara HIAROM HCP-12/64 se adaugă unei game de macarale portuare „custom made” care include HCS 690, HCS 640 È™i ...


Citeste mai mult

În toamna acestui an compania Chrono Flex a inaugurat oficial noul său sediu în România, marcând un moment important în extinderea sa pe piaÈ›a est-europeană. Chrono Flex, recunoscută la nivel internaÈ›ional pentru soluÈ›iile sale inovatoare în domeniul reparaÈ...


Citeste mai mult