Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

HIAROM AT-40, UPGRADE ÎN GAMA DE AUTOMACARALE

HIAROM AT-40, UPGRADE ÎN GAMA DE AUTOMACARALE

De curând, Hiarom Invest a lansat o versiune îmbunătățită a automacaralei de concepție proprie, în versiunea de la vârful gamei. Revista Mașini și Utilaje pentru Construcții v-a relatat de-a lungul timpului despre produsele realizate de compania românescă Hiarom Invest, dintre acestea remarcându-se gama de automacarale - cu șasiu propriu (RT - Rough Terrain) sau de camion (AT - Automacara Telescopică). La lansarea acestei game, modelul de t op era AT-354, însă, în urma unei actualizări de or din tehnologic, aceasta a devenit AT-40.

"Ne-am dat seama că aveam ceva marjă apropo de sarcină. Nu ne lipsea foarte mult să facem acest upgrade și, pentru că între timp am și mai câștigat ceva experiență, am ales să operăm anumite modificări produsului nostru pentru a-l face mai competitiv." - Cristian Ionescu, Director de productie Hiarom Invest SRL

CÂȘTIGURI REALE
În urma acestor modificări, macaraua se poate lăuda cu o diagr amă de sarcină mai bună. Creșterea înregistrată a fost de la 35 la 40 de t one. În acest scop, brațul e un ceva mai lung - cu apr oape 0,5 metri când este întins. În același timp însă, macaraua este tot cu 0,5 mai scurt ă când brațul e retras, ceea ce atrage o manevrabilitate sporită când întregul vehicul este în stare de deplasare. O altă îmbunătățire pe care Hiarom Invest a adus-o produsului său a fost la sistemul de telescopare. „Aici am lucrat cu producătorul cilindrului de t elescopare, care ne-a ajutat să ne atingem sc opul. În urma colaborării foarte bune pe care am avut-o, modificările au fost implementate relativ ușor, dar mai ales fără costuri suplimentare pentru beneficiari” a menționat Cristian Ionescu.

Schimbări s-au mai făcut și la mecanismul de rotire, care este acum deservit de o pompă separată, asigurând un control mai bun al macaralei. În trecut, exista o singură pompă care realiza distribuția mișcărilor necesare cu ajutorul unui sistem electronic, dar, cum există riscul
ca rotirea să fie ușor afectată în sarcină, inginerii au ales să doteze macaraua cu acest sistem mai complex și pe care îl folosesc și producătorii premium. Nu în ultimul rând, brațul auxiliar, care poate suplimenta înălțimea de lucru, a crescut în lungime de la 7 la 8 metri. Mai mult, acesta este acum ajustabil, putând lucra la un unghi de 0 sau de 15 gr ade.

ÎN FUNCȚIE DE NECESITĂȚI
În echiparea standard, macaraua este acționată de la motorul camionului, dar exista posibilitatea echipării, la cerere, cu motor auxiliar de 120 CP. Opțional, se mai oferă aer condiționat pentru cabină, diverse lumini pe braț, anemometru, troliu de recuperare pentru vehicule avariate, precum și posibilitatea comandării prin radiocomandă a întregii macarale. Toate modificările sunt integrate cu noul sistem de control Hiatec, care a fost implementat de Hiarom la începutul acestui an. Acest lucru a permis de asemenea creșterea capacităților de ridicare prin controlul mai bun al parametrilor de lucru. Sistemul Hiatec a fost dezvoltat de Hiarom împreună cu partenerul său tradițional pe parte de software, Aurocon. În trecut, a fost folosit un sistem de gestionare al motorului și a comenzilor, însă partea de limitator de siguranță era preluată de la un furnizor extern. Fiind realizat „in-house”, avantajul noului
sistem este că este mult mai ușor de adaptat dacă un eventual client dorește unele caracteristici special si este mai simplu de servisat. La t oate mașinile Hiarom, este inclus un modul GPRS, care permite monitorizarea în timp real a mașini și posibilit atea de diagnosticare rapidă în caz de eroare. În prezent, Hiarom a livrat două unități AT- 40, una pentru Rohrer Servicii Industriale și a doua pentru divizia de închirieri macarale ale firmei EPCO. EPCO a avut până de curând ca activitate de bază închirierea de macarale turn, însă recent și-a extins activitatea cu închiriere de macarale mobile, momentan cu ajutorul a două unități, un Liebherr de 130 de t one și un Hiarom AT-40.

"Proiectarea s-a făcut în sofware 3D, precum și în metoda clasică de 2D, în Autocad. Avantajul modelării 3D este că reduce eventualele erori care pot apărea în execuție. Toate produsele Hiarom Invest sunt concepute și executate de noi, ceea ce ne permite un control al calității foarte strict pe durata procesului de producție."-Elena Iordan, Inginer proiectant Hiarom Invest SRL

Machinery

Recent Posts:

Wirtgen a lansat recent noul model de finisor de beton cu cofraje glisante SP 154i, cu care și-a actualizat familia de finisoare de beton mari. Noul finisor de beton a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aerop...


Citeste mai mult

Astăzi infrastructura în perfectă stare de funcționare este esențială. Mediul de afaceri și locuitorii nu mai doresc să nu beneficieze de mobilit ate din cauza drumurilor inaccesibile. Accesul facil și siguranța drumurilor sunt obiective ale oricărui administrator al parcului stradal...


Citeste mai mult

NOUL MOD DE A OPERA O INSTALAȚIE DE FORAJ DE LA DISTANȚĂOffice TeleREMOTE este un produs nou, conceput de Epiroc pentru controlul instalațiilor de foraj de suprafață SmartROC DTH MK I (bazat e pe platforma RCS 4), situate într-o altă locație față de postul de operare și control. Av&...


Citeste mai mult

Prezentată în premieră mondială, anul trecut la Bauma, LB 16 Unplugged es te o instalație electro-hidraulică de foraj pentru fundații adânci, c e poate fi deconectată complet de la rețeaua electrică, ea fiind alimentată cu baterii performante. Comparativ cu versiunea convențio...


Citeste mai mult