Companie 100% românească având afaceri în domeniul suprastructurilor, al macaralelor personalizate și al echipamentelor pentru construcții feroviare, HIAROM Invest și-a deschis porțile pentru vizitatori prin organizarea „Open Day”, eveniment menit să prezinte evoluția companiei precum și continuarea drumului către succes prin inaugurarea unui nou sediu, extinderea gamei de produse și accelerarea procesului de trecere la utilizarea de energie verde.
Compania HIAROM Invest și-a început drumul pe piața din România, în 2007, ca importator al mărcii suedeze HIAB, parte a grupului Cargotec. Cu un nucleu format din ingineri români, absolvenți ai Universității Tehnice de Construcții din București, compania a reușit chiar din primii ani de activitate să se impună prin produse de înaltă calitate, un departament service aflat întotdeauna la dispoziția clienților și o filosofie de afaceri modernă și competitivă.
Încă din anul fondării, HIAROM a reușit să stabilească un nou standard pe piața macaralelor atrăgând tot mai mulți clienți și având rezultate mult peste așteptări pentru o firmă a flată la început de drum într-un segment de piață foarte specializat și competitiv. Debutul crizei financiare mondiale – care a redus major în 2008 piața camioanelor din România și, în consecință, pe cea a vehiculelor specializate - a oferit HIAROM șansa de a își orienta activitatea și către alte domenii, sărind etapele de dezvoltare propuse inițial, și devenind carosier.
Piața foarte nișată și aflată în continuare în criză a împins HIAROM către accelerarea ritmului de dezvoltare și abordarea unor noi domenii de activitate precum preluarea importului în România al produselor Goldhofer - companie germană producătoare de semiremorci pentru transport agabaritic și KH Kipper - cel mai mare producător polonez de basculante peste 12 T.
În 2010 HIAROM proiectează, asamblează și livrează primele remorci forestiere, iar în 2012 începe dezvoltarea unui vehicul specializat șină-șosea care a deschis calea către industria feroviară. În drumul către creștere, HIAROM a continuat să își utilizeze capitalul uman foarte performant - specializat în mecanică, hidraulică, automatizări, confecții metalice etc. - și, în 2013, a livrat un camion șină - șosea care transporta echipamente pentru sudura căii ferate. Realizat după un proiect propriu, vehiculul a îndeplinit cu brio cerințele beneficiarului. Atât de bine încât acesta, o mare companie franceză din industria feroviară, a revenit cu noi comenzi destinate șantierelor pe care le are în diferite țări din întreaga lume.
Apreciată pentru calitatea produselor, proiectele unice și flexibilitatea în abordarea proiectelor speciale, HIAROM a devenit tot mai căutată de companiile din sectorul feroviar. Portofoliul de clienți s-a extins rapid către companii mari și foarte mari odată cu majorarea gamei de produse. Astfel a început producția și livrarea de drezine, shuntere și vehicule multifuncționale (VMS) cu dimensiuni și specializări diferite, mai întâi către companii din afara României și, ulterior, către tot mai multe firme cu activitate pe piața internă, inclusiv Căile Ferate Române (CFR).
Pe măsură ce transportul feroviar din România se modernizează și extinde, tot mai multe companii apelează la specialiștii HIAROM pentru realizarea de vehicule și echipamente dedicate instalării, întreținerii și reparării șinelor de cale ferată. Această amplificare a activităților din domeniul feroviar și deschiderea de noi șantiere oferă HIAROM posibilitatea de a colabora cu tot mai mulți constructori români oferindu-le utilaje specializate de cea mai bună calitate, după proiecte proprii, care se pliază pe cerințele acestora.
Mai mult decât atât, HIAROM își extinde competențele și către realizarea de macarale portuare. Demarat în 2015 cu o macara amplasată la Cernavodă, acest sector de business devine tot mai important de la un an la altul. Compania a livrat în anii trecuți și o macara portic, adaptată la cerințele clientului, pentru șantierul naval din Varna, iar în 2022 a fost pusă în funcțiune o a treia macara portuară la Mangalia.
În 2023 HIAROM a produs și livrat o drezină rapidă (80 km/h) pentru CFR, unul dintre puținele astfel de utilaje produse în România după 1990. În același an sunt incluse în ofertă produsele GT Trailers - mare producător polonez de suprastructuri tip prelată culisantă pentru transport marfă voluminoasă, și France Elevateur (FE) - producător francez de nacele de lucru la înălțime montate pe autoșasiu.
Toate produsele companiei sunt realizate în colaborare cu firme având tradiție și renume în domeniul în care activează, de la autocamioane, capete tractor, brațe telescopice și sisteme hidraulice, până la piese și componente pentru sisteme de rulare, transport și ridicare.
Dedicată țelului său de a impune noi standarde în toate domeniile de activitate abordate, HIAROM investește major și în sustenabilitate. În ultimii ani sediul companiei a fost dotat cu 400 de panouri fotovoltaice care generează 210 kWh, sistem de încălzire cu pompe de căldură și va avea în curând o cabină de vopsit cu panouri radiante alimentate cu electricitate. În plus, flota de vehicule proprii înglobează an de an noi mașini electrice pentru încărcarea cărora au fost instalate 20 stații dedicate.
În viitor, HIAROM vizează extinderea activității de producție atât către sectorul feroviar cât și către cel al macaralelor și vehiculelor rutiere specializate menținând totodată la cote înalte activitatea de import, întreținere și reparații pentru produsele HIAB, Goldhofer și KH Kipper. De asemenea, vor fi accelerate investițiile pentru ca HIAROM să devină o companie care se autosusține din punct de vedere energetic.
În cadrul HIAROM Open Day, eveniment derulat pe 14 septembrie 2023, compania și-a deschis porțile către clienți, parteneri, presă și pasionați de utilaje industriale performante, invintându-i să descopere atât cele mai noi produse „made in Romania”, cât și noul sediu cu facilitățile sale de proiectare, dezvoltare și producție. Participanții la HIAROM Open Day au putut astfel descoperi automacaraua telescopică AT-40 care, montată pe un camion MAN 8x6, poate ridica 40 de tone și are o lungime totală a brațului de 37 de metri, trailere modulare Goldhofer - unul dintre ele fiind printre cele mai
mari astfel de utilaje comercializate vreodată în România, autobasculante KH-Kipper 8x4, diverse echipamente de ridicare și transport produse de compania suedeză HIAB, partenerul de lungă durată al HIAROM, camionul șinășosea Volvo cu cinci axe – o premieră pentru HIAROM - echipat cu container pentru sudarea automată a șinelor, moderna drezină dotată cu benă basculabilă și macara telescopică – un utilaj destinat lucrărilor de întreținere a căilor ferate și, desigur, echipamente ale celor mai noi parteneri HIAROM - France Elevateur, parte a grupului Versalift, și GT Trailers – o nacelă pentru lucrul la înălțime și, respectiv, un ansamblu de transport format dintr-un camion Volvo și o remorcă tandem cu prelată.
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Industry
HIAROM Invest - Un nou sediu și o gamă extinsă de produse
Recent Posts:
Prometeon Tyre Group, companie de top specializată în dezvoltarea, producția și comercializarea anvelopelor pentru vehiculele industriale, comerciale, agricole și OTR (Off-The-Road), a prezentat la începutul lunii octombrie primele sale anvelope din Seria 02, sub brandul Prometeon, d...
Citeste mai mult
În cadrul expoziției anuale BOMAG, Zilele Inovării, organizată în Boppard, Germania, utilajele de asfaltare au fost în centrul atenției, iar soluțiile tehnologice au captat atenţia în cadrul spectacolului prezentat.Ca distribuitor al brandului BOMAG, Genco'93 a fost inv...
Citeste mai mult
Astăzi, la aproape 33 de ani de la Revoluție, când auzim de o familie de români care deține o fabrică, sau care produce pentru comunitate, ajungi să te minunezi și să te întrebi cum de au reușit și care a fost motivația. Într-o economie autohtonă dominată aproape ...
Citeste mai mult
Într-un colț din nord-estul Statelor Unite, și anume în Auburn, Massachusetts, descoperim o afacere de lungă durată care este profund legată și înrădăcinată în zonă: R.H. White Construction, care are peste un secol de istorie la care să privească în urmă, e...
Citeste mai mult