Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

LOKOTRACK® ST2.8 FACE FAŢĂ SORTĂRII GRANITULUI DUR EXTRAS DE PE INSULA BORNHOLM

LOKOTRACK® ST2.8 FACE FAŢĂ SORTĂRII GRANITULUI DUR EXTRAS DE PE INSULA BORNHOLM

Bornholm este o insulă de granit aparținând de Danemarca, situată în Marea Baltică și singurul loc din Danemarca unde există încă cariere de suprafață pentru exploatarea granitului. Lângă orașul port Rønne se află una dintre puținele cariere active rămase pe insula Bornholm, care acum este administrată de compania daneză NCC Bornholm, din cadrul grupului NCC. În carierele deschise pe insulă, granitul a fost extras din încă din 1824, iar până în prezent s-au îndepărtat aproape 30 de milioane de tone de rocă de pe aproximativ 18 hectare. Granitul ajunsese să fie exploatat de la 125 m adâncime (53 de metri sub nivelul mării). Acum, granitul este exploatat mai aproape de suprafață, unde este adus cu transportoare cu bandă pentru a fi concasat și sortat, iar la final materialul astfel prelucrat este utilizat în principal în producția de asfalt și beton.

A deșerta la fiecare câteva minute o cupă de peste șase metri cubi plină ochi cu granit greu, trecut prin concasarea primară, într-un alimentator lamelar cu buncăr cu extensie de plăci de oțel, este un adevărat test al durabilității și capacității de producție pentru un ciur cu grătar, mobil. Dar, la stația de concasare și sortare NCC Bornholm, ciurul cu grătar, mobil, model Lokotrack® ST2.8™ de la Metso Outotec continuă să funcționeze, eliminând minereul mărunt cu o acuratețe de excepție.

Ciurul cu grătar Lokotrack® ST2.8™ este unul dintre bestsellerurile Metso și face parte dintr-un proiect major de modernizare a stației de concasare/sortare NCC Bornholm, unde vechiul concasor staționar a fost înlocuit cu o soluție mobilă în 2016. Granitul pușcat din carieră ajunge acum într-un concasor mobil cu fălci Jonsson, iar agregatele rezultate din concasarea primară sunt transferate cu un încărcător pe roți în Lokotrack® ST2.8™, pentru o sortare preliminară.

Sarcina ciurului cu grătar Lokotrack® ST2.8 ™ este îndepărtarea dintre agregatele concasate a sfărâmăturilor cu granulația de 0-25 mm, care reprezintă aproximativ o cincime din materia primă sortată. După cernere, materialul curat este transferat cu un transportor cu bandă lung de 400 de metri către un concasor secundar și unul terțiar, pentru a fi prelucrat în principal ca material pentru producția de asfalt asigurată de grupul NCC.

ÎNTRE 2.000 ȘI 2.500 DE TONE DE AGREGATE SORTATE PE ZI
Insula Bornholm este singura zonă din Danemarca care dispune de o sursă de roci dure și rezistente. Solul celorlalte părți ale țării este în principal format din pietriș, nisip și gresie. Datorită acestui fapt, cariera de granit de lângă orașul Rønne a început să fie folosită din 1948. Cariera veche, de peste 120 de metri adâncime, este acum închisă, iar granitul este pușcat dintr-o nouă secțiune de lucru situată la 70-90 de metri de suprafață.

Se lucrează doar patru zile pe săptămână, de la șase dimineața la cinci după-amiaza, iar în această perioadă, 2.000-2.500 de tone de piatră concasată trece prin ciurul cu grătar Lokotrack® ST2.8 ™. Actuala carieră NCC Roads A/S oferă clienților toate dimensiunile necesare ale produselor cerute de piața de construcții: de la bolovani de 400-4.000 kg folosiți pentru diguri portuare, până la piatră spartă folosită ca umplutură, cu dimensiuni de 0-200 mm, și agregate cu granulația de 11-16 mm și 2-8 mm, utilizate pentru producerea betoanelor și mixturilor asfaltice.

În 2020, producția anuală a fost de aproximativ 300.000 de tone, la fel ca în urmă cu câțiva ani, când compania a produs piatră spartă pentru noua zonă portuară de 16 hectare. Uneori, produsele finale sunt livrate în alte părți din Danemarca, precum și în Germania și Rusia.

LOKOTRACK® ST2.8™ ESTE FĂCUT PENTRU „ROCK”
Noul ciur cu grătar, mobil, a fost furnizat către compania NCC de către reprezentanța Metso din Danemarca, compania Dansk Grusgrav Materiel ApS. Managerul de proiect al companiei Dansk Grusgrav, Jørgen V. Nielsen, a fost cel care a analizat adecvarea modelului Lokotrack® ST2.8™ pentru aplicații precum cea din cariera NCC Road A/S. „ST2.8 a fost conceput pentru a satisface solicitările dure de sortare după operațiunea de concasare primară și este ideal pentru manipularea rocilor sfărâmate.

Este robust, iar alimentatorul lamelar, încadrat cu extensii de plăci din oțel, este extrem de rezistent la impacturile dure cu materialului de alimentare. Ciurul cu grătar separă efectiv sfărâmăturile mărunte de rocă rezultate din procesul de concasare primară, înainte ca roca sfărâmată să ajungă la etapele de concasare secundară și terțiară. Totodată, în stații de concasare și sortare precum cea din Bornholm, este asigurată o producție constantă și continuă, fără perioade de nefuncționare neprevăzute”, spunea Nielsen.

CONSUM DE COMBUSTIBIL, PUȚIN PESTE 10 LITRI PE ORĂ
Și totuși, o activitatea de sortare solicitantă nu înseamnă și un consum ridicat de combustibil în cariera Bornholm. Consumul mediu al ciurului cu grătar mobil Lokotrack® ST2.8™ este de doar 10,5 litri pe oră. Alimentatorul lamelar structurat din oțel s-a dovedit a fi o soluție viabilă atunci când se lucrează în cariere, deoarece rezistă mult mai bine decât un transportor cu bandă de cauciuc. Cu toate acestea, ecranul de sortare este prevăzut cu plasă cu ochiuri din cauciuc special Metso, din două motive principale. Un motiv ar fi faptul că utilizarea plaselor din oțel ar ridica nivelul de zgomot în timpul operațiunii de sortare preliminară, iar zona rezidențială începe la doar 60 de metri de carieră. Un alt avantaj al utilizării plaselor cu ochiuri de cauciuc este durabilitatea lor când se sortează roci sfărâmate dure, precum granitul. Începând cu luna ianuarie 2019, peste 150.000 de tone de roci concasate au fost sortate cu aceleași rețele de plase și nu s-a simțit încă nevoia de înlocuire. Dimensiunea ochiurilor plaselor este de 70 mm la sita superioară și de 32 mm la sita inferioară.

”Când am început să lucrez în acest domeniu, aveam aproximativ 50 de lucrători la carieră. Astăzi, același volum de producție este realizat de către opt angajați, cu echipamente mai eficiente. Cu un concasor mobil primar și un ciur cu grătar, mobil, avem nevoie de mai puține mașini necesare pentru transferul materialului concasat. La carieră avem acum doar câteva încărcătoare mari pe roți și un excavator, iar datorită noului transportor cu bandă, autobasculantele grele pentru transportul rocilor pușcate au fost complet abandonate.” - POUL-RIKARD HOLBERG EBBESEN, DIRECTORUL CARIEREI ȘI RESPONSABIL CU PRODUCȚIA

UN SALT URIAȘ ÎNAINTE, ÎN EFICIENȚĂ
Poul-Rikard Holberg Ebbesen, directorul carierei și responsabilul cu producția, are în spate o carieră de mai bine de 30 de ani în industria de concasare și sortare a minereului. În timpul carierei sale, șantierul s-a mutat din partea de nord a insulei Bornholm în locația actuală, aproape de cel mai mare oraș de pe insulă, de port și aeroport.

”Când am început să lucrez în acest domeniu, aveam aproximativ 50 de lucrători la carieră. Astăzi, același volum de producție este realizat de către opt angajați, cu echipamente mai eficiente. Cu un concasor mobil primar și un ciur cu grătar, mobil, avem nevoie de mai puține mașini necesare pentru transferul materialului concasat. La carieră avem acum doar câteva încărcătoare mari pe roți și un excavator, iar datorită noului transportor cu bandă, autobasculantele grele pentru transportul rocilor pușcate au fost complet abandonate.” - POUL-RIKARD, HOLBERG EBBESEN DIRECTORUL CARIEREI ȘI RESPONSABIL CU PRODUCȚIA

Machinery

Recent Posts:

Tiltratorul este o cuplă hidraulică destinată, cu precădere, excavatoarelor și buldoexcavatoarelor. Tiltratorul este, de fapt, o cuplă rapidă care permite mișcarea la 360° a unui atașament. Cu ajutorului unui tiltrator, munca dumneavoastră devine  mai precisă și productivitatea ...


Citeste mai mult

Cu capacități de ridicare variate, macaralele Fassi pot fi utilizate pentru activități diferite, de la utilizarea clasică pentru construcții, până la managementul deșeurilor sau operațiuni de salvare sau recuperarea vehiculelor de gabarit mare din locuri extrem de greu accesibile.&Ici...


Citeste mai mult

Excavatorul hidraulic cu roți XE160W poate face față cu succes la o multitudine de situații de lucru, dovedindu-se deosebit de robust și durabil. Utilajul are o stabilitate excelentă și o mobilitate ridicată, ceea ce îi asigură îndeplinirea cerințelor pentru o varietate de medi...


Citeste mai mult

Noul finisor de beton SP 154i a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aeroport. Acesta înlocuiește modelul de succes al companiei, SP 1500 și a fost folosit pe perioada reabilitării autostrăzii D1 care ...


Citeste mai mult