Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

MERCEDES-BENZ CITAN TOURER 110 CDI EUROPA METROPOLITANÄ‚

MERCEDES-BENZ CITAN TOURER 110 CDI EUROPA METROPOLITANÄ‚

SituaÈ›ie oarecum aparte: compactul Mercedes-Benz Citan Tourer 110 CDI tratează aspectul practic la rang de lux. Și o face într-o manieră bine personalizată.
 
Singura propunere premium în segmentul vehiculelor practice compacte cu profil familialprofesional? Acesta este Mercedes-Benz Citan, serie din care a fost lansată recent cea de-a doua generaÈ›ie. Niciunul dintre ceilalÈ›i doi mari producători germani cu caracter premium nu are aÈ™a ceva în gamă (asta È™i pentru că ei nu au divizii de vehicule comerciale), iar faptul nu poate fi decât în avantajul celor de la Mercedes-Benz. După cum era de aÈ™teptat, Citan Tourer are o înfățiÈ™are È™i o finisare interioară mai elaborate decât principalii săi concurenÈ›i în versiunile „de persoane”, fabricaÈ›i de către mărcile europene mainstream: Fiat Doblo, Opel Combo, Peugeot Rifter, Citroen Berlingo.

Segmentul automobilelor comopacte practice nu este ceva premium prin definiÈ›ie È™i, oricum, Citan face parte din oferta de vehicule comerciale a casei. Ca atare, ne-am suit la volanul maÈ™inii Mercedes- Benz pregătiÈ›i sufleteÈ™te să constatăm diverse abateri mai mici sau mai mari de la exigenÈ›ele tipice premium în legătură cu ambianÈ›a interioară È™i condiÈ›iile de călătorie. Dacă am spune că nu am găsit aÈ™a ceva, v-am face, cu siguranță, să râdeÈ›i. Dincolo de toate, realitatea este că Mercedes- Benz Citan Tourer 110 CDI are o amprentă premium suficient de sesizabilă pentru a se integra firesc în oferta de automobile comerciale a mărcii Mercedes-Benz.

Identitatea imaginii Mercedes-Benz este convingător reflectată prin designul exterior, elementele definitorii ale mărcii din Stuttgart fiind semnificativ mai fin integrate în ansamblul caroseriei decât la fosta generaÈ›ie. Armonia proporÈ›iilor È™i formelor este bine pusă în valoare de o anume tentă austeră a stilului, din care elementele cu rol pur decorativ lipsesc aproape total – da, acest gen de tratare este asimilabil rafinamentului – celui teutonic, mai ales.

Înăuntru se remarcă aceeaÈ™i atenÈ›ie acordată integrării plăcute a tuturor detaliilor de design. Materialele finisării au un aspect care corespunde aÈ™teptărilor legate de modelele hatchback familiale  din clasa mică. AcurateÈ›ea asamblării corespunde pretenÈ›iilor Mercedes. Neau plăcut comoditatea È™i buna susÈ›inere oferite corpului de către scaunele din față, iar tapiÈ›eria lor denim-cenuÈ™ie, cu partea centrală în stil sare-È™i-piper plus cusături vizibile, s-ar potrivi inclusiv unei mici sportive GTi. Bancheta din spate este fracÈ›ionabilă asimetric, fiind configurată pentru trei persoane. SpaÈ›iul pentru pasageri este generos pe ambele rânduri de locuri, dar formele tapiÈ›eriei banchetei puteau fi mai pronunÈ›ate.

FuncÈ›ionalitate È™i confort – da, dotări hightech – mai încet. Pentru a porni motorul trebuie să roteÈ™ti cheia într-un „butoiaÈ™” de contact clasic! De asemenea, vei avea prilejul să exersezi mobilitatea cotului È™i încheieturii mâinii drepte cu prilejul utilizării manetei frânei de staÈ›ionare (funcÈ›ionează uÈ™or, doar că acest gen de comandă este din ce în ce mai rar întâlnit la automobilele actuale). Cu excepÈ›ia afiÈ™ajului color multifunctional situate între cadranele vitezometrului È™i turometrului, instrumentarul de bord este analog. Un ochi avizat va identifica pe consola centrală modulul comenzilor de ventilaÈ›ie-climatizare împrumutat de la Renault.

În schimb, volanul multifuncÈ›ional, comutatorul luminilor (aflat pe bord, în stânga) È™i maneta care combină comanda È™tergătoarelor cu a semnalului de direcÈ›ie (provine de la Clasa A) insistă să ne convingă că ne aflăm într-un Mercedes-Benz. Grafica È™i meniurile sistemului multimedia MBUX specific lui Citan (comenzi vocale, touchscreen de 7 inchi fixat sus, pe consola centrală) sunt bine puse la punct.

Pe partea audio, maÈ™ina testate de noi avea tehnologie Bose, corespunzătoare unor certe pretenÈ›ii. PrestaÈ›iile sale au fost apreciate pe fondul unei ambianÈ›e acustice de deplasare într-adevăr silenÈ›ioase. La rândul său, insonorizarea motorului a lăsat o bună impresie. Numai la rece, ascultând cu
atenÈ›ie, poÈ›i să identifici specificul diesel al sonorității acestuia. Am menÈ›ionat meritele insonorizării în cazul lui Citan tocmai pentru că dincolo de indicativul CDI 110 se ascunde motorul turbodiesel de 1,5 litri cunoscut de la mărcile Renault È™i Dacia (aici într-o versiune de 95 CP), iar amprenta sa sonoră aspră e evidentă pe la unele dintre modelele mărcilor menÈ›ionate. Altfel, motorul are o bună reputaÈ›ie pentru vigoare, consum redus È™i fiabilitate. Cutia de viteze manuală cu 6 trepte valorifică eficient caracteristica de cuplu a propulsorului.

Suspensia funcÈ›ionează silenÈ›ios È™i pasagerii care stau în față vor considera confortul la rulare ca fiind destul de bun. Mai puÈ›in satisfăcuÈ›i vor fi cei care stau în spate, perturbaÈ›iile pe care puntea posterioară semirigidă (platforma tehnică este de origine Renault) le transmite în caroserie la trecerea peste denivelări transversale scurte chiar în apropierea zonei lor de È™edere sunt manifeste. Portierele din spate culisante, larg decupate, È™i formarea unei suprafeÈ›e de încărcare plane în urma rabatării spătarului banchetei se numără printre argumentele practice notabile ale lui Citan Tourer. Cu bancheta instalată, portbagajul are un volum de 517 l. Dacă această cifră nu vă impresionează, reÈ›ineÈ›i că volumul util poate fi extins până la 2.390litri (aproape 2,4 mc)! Cât despre sarcina utilă a lui Tourer, valoarea sa se apropie de o jumătate de tonă.

PreÈ›ul lui Citan Tourer 110 CDI în È›ara noastră porneÈ™te de la 24.150 euro, TVA inclusă. Cel mai accesibil model Citan este versiunea Furgon 108 CDI (diesel, 75 CP), care costă de la 19.408 euro în sus. Chiar dacă nu sunt în mod aprioric mari, aceste preÈ›uri sunt situate în plaja superioară a segmentului. Mercedes-Benz Citan Tourer 110 CDI justifică diferenÈ›a respectivă prin tuÈ™a premium lesne sesizabilă, chiar dacă nu vorbim aici de cee ace se înÈ›elege în mod conventional printr-un automobile premium.

Text: Alex Sincan

Industry

Recent Posts:

Goodyear TPMS Heavy Duty este soluÈ›ia care permite monitorizarea în timp real a presiunii È™i temperaturii anvelopelor, cât È™i localizarea vehiculelor. Include un GPS încorporat care le permite managerilor de flote să-È™i urmărească vehiculele, precum È™i să primească notifi...


Citeste mai mult

La un an de la semnarea parteneriatului între KEESTRACK ÅŸi CTE SOLUTION ca dealer unic pentru vânzarea de utilaje ÅŸi service echipamente KEESTRACK în România, poziÅ£ionarea acestui brand în piaţă de utilaje mobile de sortare-concasare începe să se consolideze...


Citeste mai mult

Hiarom Invest a livrat un utilaj destinat sudării cap la cap a È™inei prin presiune È™i contact care include un camion 8X4 echipat cu toate componentele auxiliare necesare.Specializată în proiectarea, dezvoltarea È™i realizarea utilajelor cu deplasare atât pe È™osea cât È™i pe ca...


Citeste mai mult

\HAMM a lansat pe piață o nouă generaÈ›ie de role tandem cu direcÈ›ie pivotantă: seria HX. Aceasta înlocuieÈ™te seria DV+ anterioară È™i se remarcă prin comenzile intuitive Easy Drive, parametri de înaltă performanță, numeroase caracteristici de confort È™i funcÈ›ionare durabilÄ...


Citeste mai mult