Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

MERCEDES-BENZ CITAN TOURER 110 CDI EUROPA METROPOLITANĂ

MERCEDES-BENZ CITAN TOURER 110 CDI EUROPA METROPOLITANĂ

Situație oarecum aparte: compactul Mercedes-Benz Citan Tourer 110 CDI tratează aspectul practic la rang de lux. Și o face într-o manieră bine personalizată.
 
Singura propunere premium în segmentul vehiculelor practice compacte cu profil familialprofesional? Acesta este Mercedes-Benz Citan, serie din care a fost lansată recent cea de-a doua generație. Niciunul dintre ceilalți doi mari producători germani cu caracter premium nu are așa ceva în gamă (asta și pentru că ei nu au divizii de vehicule comerciale), iar faptul nu poate fi decât în avantajul celor de la Mercedes-Benz. După cum era de așteptat, Citan Tourer are o înfățișare și o finisare interioară mai elaborate decât principalii săi concurenți în versiunile „de persoane”, fabricați de către mărcile europene mainstream: Fiat Doblo, Opel Combo, Peugeot Rifter, Citroen Berlingo.

Segmentul automobilelor comopacte practice nu este ceva premium prin definiție și, oricum, Citan face parte din oferta de vehicule comerciale a casei. Ca atare, ne-am suit la volanul mașinii Mercedes- Benz pregătiți sufletește să constatăm diverse abateri mai mici sau mai mari de la exigențele tipice premium în legătură cu ambianța interioară și condițiile de călătorie. Dacă am spune că nu am găsit așa ceva, v-am face, cu siguranță, să râdeți. Dincolo de toate, realitatea este că Mercedes- Benz Citan Tourer 110 CDI are o amprentă premium suficient de sesizabilă pentru a se integra firesc în oferta de automobile comerciale a mărcii Mercedes-Benz.

Identitatea imaginii Mercedes-Benz este convingător reflectată prin designul exterior, elementele definitorii ale mărcii din Stuttgart fiind semnificativ mai fin integrate în ansamblul caroseriei decât la fosta generație. Armonia proporțiilor și formelor este bine pusă în valoare de o anume tentă austeră a stilului, din care elementele cu rol pur decorativ lipsesc aproape total – da, acest gen de tratare este asimilabil rafinamentului – celui teutonic, mai ales.

Înăuntru se remarcă aceeași atenție acordată integrării plăcute a tuturor detaliilor de design. Materialele finisării au un aspect care corespunde așteptărilor legate de modelele hatchback familiale  din clasa mică. Acuratețea asamblării corespunde pretențiilor Mercedes. Neau plăcut comoditatea și buna susținere oferite corpului de către scaunele din față, iar tapițeria lor denim-cenușie, cu partea centrală în stil sare-și-piper plus cusături vizibile, s-ar potrivi inclusiv unei mici sportive GTi. Bancheta din spate este fracționabilă asimetric, fiind configurată pentru trei persoane. Spațiul pentru pasageri este generos pe ambele rânduri de locuri, dar formele tapițeriei banchetei puteau fi mai pronunțate.

Funcționalitate și confort – da, dotări hightech – mai încet. Pentru a porni motorul trebuie să rotești cheia într-un „butoiaș” de contact clasic! De asemenea, vei avea prilejul să exersezi mobilitatea cotului și încheieturii mâinii drepte cu prilejul utilizării manetei frânei de staționare (funcționează ușor, doar că acest gen de comandă este din ce în ce mai rar întâlnit la automobilele actuale). Cu excepția afișajului color multifunctional situate între cadranele vitezometrului și turometrului, instrumentarul de bord este analog. Un ochi avizat va identifica pe consola centrală modulul comenzilor de ventilație-climatizare împrumutat de la Renault.

În schimb, volanul multifuncțional, comutatorul luminilor (aflat pe bord, în stânga) și maneta care combină comanda ștergătoarelor cu a semnalului de direcție (provine de la Clasa A) insistă să ne convingă că ne aflăm într-un Mercedes-Benz. Grafica și meniurile sistemului multimedia MBUX specific lui Citan (comenzi vocale, touchscreen de 7 inchi fixat sus, pe consola centrală) sunt bine puse la punct.

Pe partea audio, mașina testate de noi avea tehnologie Bose, corespunzătoare unor certe pretenții. Prestațiile sale au fost apreciate pe fondul unei ambianțe acustice de deplasare într-adevăr silențioase. La rândul său, insonorizarea motorului a lăsat o bună impresie. Numai la rece, ascultând cu
atenție, poți să identifici specificul diesel al sonorității acestuia. Am menționat meritele insonorizării în cazul lui Citan tocmai pentru că dincolo de indicativul CDI 110 se ascunde motorul turbodiesel de 1,5 litri cunoscut de la mărcile Renault și Dacia (aici într-o versiune de 95 CP), iar amprenta sa sonoră aspră e evidentă pe la unele dintre modelele mărcilor menționate. Altfel, motorul are o bună reputație pentru vigoare, consum redus și fiabilitate. Cutia de viteze manuală cu 6 trepte valorifică eficient caracteristica de cuplu a propulsorului.

Suspensia funcționează silențios și pasagerii care stau în față vor considera confortul la rulare ca fiind destul de bun. Mai puțin satisfăcuți vor fi cei care stau în spate, perturbațiile pe care puntea posterioară semirigidă (platforma tehnică este de origine Renault) le transmite în caroserie la trecerea peste denivelări transversale scurte chiar în apropierea zonei lor de ședere sunt manifeste. Portierele din spate culisante, larg decupate, și formarea unei suprafețe de încărcare plane în urma rabatării spătarului banchetei se numără printre argumentele practice notabile ale lui Citan Tourer. Cu bancheta instalată, portbagajul are un volum de 517 l. Dacă această cifră nu vă impresionează, rețineți că volumul util poate fi extins până la 2.390litri (aproape 2,4 mc)! Cât despre sarcina utilă a lui Tourer, valoarea sa se apropie de o jumătate de tonă.

Prețul lui Citan Tourer 110 CDI în țara noastră pornește de la 24.150 euro, TVA inclusă. Cel mai accesibil model Citan este versiunea Furgon 108 CDI (diesel, 75 CP), care costă de la 19.408 euro în sus. Chiar dacă nu sunt în mod aprioric mari, aceste prețuri sunt situate în plaja superioară a segmentului. Mercedes-Benz Citan Tourer 110 CDI justifică diferența respectivă prin tușa premium lesne sesizabilă, chiar dacă nu vorbim aici de cee ace se înțelege în mod conventional printr-un automobile premium.

Text: Alex Sincan

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult