Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

METSO CUCEREȘTE ȘI CEL DE-AL ȘASELEA CONTINENT, ANTARCTICA

METSO CUCEREȘTE ȘI CEL DE-AL ȘASELEA CONTINENT, ANTARCTICA

Metso livrează trei instalații de concasare și sortare Lokotrack® special pregătite pentru vremea rece extremă din regiunea polară Antarctica. Echipamentele vor putea funcționa la temperaturi de până la – 40o C. Ele sunt destinate reconstrucției stației de cercetări McMurdo, a Fundației Naționale a Științei din Statele Unite ale Americii (NSF-SUA).

Stația de cercetări științifice McMurdo, situată pe o insulă din Marea Ross, este centrul logistic al SUA pentru programul antarctic și, totodată, cea mai mare dintre cele trei stații de cercetare pe care SUA le operează în regiunea polară Antartica. Stația McMurdo este reconstruită în cadrul unui proiect de amploare – AIMS (Antarctic Infrastructure and Modernization for Science), o inițiativă de lungă durată pentru modernizarea stației pentru a o face mult mai eficientă pe plan logistic și din punct de vedere energetic.

"Alături de echipament, am pregătit și serviciul de întreținere și piese de schimb, astfel încât tot ceea ce poate imaginat să poată fi realizat și întreținut independent, la fața locului. Chiar și materialele de ambalare au fost alese într-un mod care să garanteze că nimic din c eea ce este inutil nu v a fi transportat în mediul unic al Antarcticii.”- Marko Salonen, Manager de proiect in cadrul sectorului de activitate Metso’s Aggregates Equipment

David DesAutels (stânga) de la Leidos, Rick Sack de la Wagner Equipment și Marko Salonen de la Metso, discutând la inspecția echipamentelor

Pentru punerea în aplicare a acestui proiect, echipamente de concasare și sortare de la Metso vor fi folosite timp de trei ani pentru zdrobirea rocilor locale folosite la construcția noilor clădiri. În total, în această activitate vor fi concasate peste 120.000 de metri cubi de agregate pe
parcursul a trei ani.

 

 

Echipa internațională, care a inspectat echipamentul în fabrica Tampere, a găsit concasoarele Lokotrack pregătite pentru lunga călătorie spre Antartica

În condițiile meteo extreme ale Antarcticii, când temperaturile pot coborî sub – 40 o C, echipamentele Metso pot fi folosite doar în timpul verii polare din emisfera sudică, care durează din octombrie până în aprilie. Rocile dure din bazalt ce urmează a fi concasate provin dintr-o zonă din apropierea stației.


«SOLUȚIILE METSO OFERĂ CEL MAI BUN RAPORT CALITATE-PREȚ»
Echipamentele Lokotrack au fost achiziționate de compania Leidos, cu sediul în Reston, Virginia, SUA, principalul antreprenor al NSF pentru Contr actul de susținere a Antarcticii, precum și al proiectului AIMS. Echipamentele Metso au fost achiziționate de la Wagner Equipment, un distribuitor Metso în Colorado, SUA.

„După compararea echipamentelor ofertate de mai mulți producători, s-a apreciat că Metso și Wagner au propus o soluție de concasare rezistentă la îngheț care oferă cel mai bun raport calitate-preț”, a declarat David DesAutels, analistul flotei Leidos Antarctic Support Contract. „Echipamentele de concasare și sortare, special concepute pentru a lucra în condiții de frig extrem, vor fi întreținute de personal de service din Noua Zeelandă.”

CONCEPȚIA ELEMENTELOR DE PROTECȚIE ÎMPOTRIVA TEMPERATURILOR EXTREME ȘI MATERIALELE DE AMBALARE AU AVUT ÎN VEDERE MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
Echipamentele Metso ce vor ajunge în regiunea polară a Antarcticii, un concasor cu fălci Lokotrack® LT106™, un concasor cu con LT200HP™ și un ciur mobil ST3.8, au fost modernizate pentru a face față în timpul funcționării temperaturilor extrem de scăzute, de până la - 40 o C. În plus, specialiștii de la Centrul Tehnologic Metso pentru echipamente mobile pe șenile din Tampere, Finlanda, au dezvoltat protecții suplimentare pentru aceste echipamente.

„Fiecare parte a echipamentului, sensibilăla frig, a fost echipată cu încălzitoare de imersiune și izolație termică suplimentară. Uleiurile și alte fluide au fost special alese pentru a funcționa în condițiile meteo din regiunea polară Antarctica, iar benzile transportoare special fabricate funcționează chiar și la temperaturi extrem de scăzute”, spunea Marko Salonen, manager de proiect în cadrul sectorului de activitate Metso's Aggregates Equipment.

„Alături de echipament, am pregătit și serviciul de întreținere și piese de schimb, astfel încât tot ceea ce se poate imagina să poată fi realizat și întreținut independent, la fața locului. Chiar și materialele de ambalare au fost alese într-un mod care să garanteze că nimic din ceea ce este inutil nu va fi transportat în mediul unic al Antarcticii”, adăugă Salonen.

PRODUCȚIA ESTIMATĂ 250 DE TONE PE ORĂ
Pe măsură ce proiectul AIMS avansează, compania Leidos și-a propus să opereze mașinile timp de două luni după sosirea lor la stația McMurdo, până în aprilie 2020 când, o dată cu venirea iernii polare operațiunile vor înceta.

„Ne propunem să lucrăm 16 ore pe zi și să producem 250 de tone de piatră concasată de 63 mm pe oră”, a declarat Jeffrey Huffman, responsabil cu operațiunile desfășurate conform Contractului Suport Leidos Antartic. „De asemenea, ne-am propus să includem un anumit grad de agregate mărunte, pentru a obține un material mai compact pentru fundațiile clădirilor.”

STRĂBĂTÂND APROAPE ÎNTREAGA LUME PENTRU A AJUNGE ÎN ANTARCTICA
Echipamentele de concasare și sortare de la Metso și-au început lunga călătorie de-a lungul globului, la începutul lunii octombrie. Din Finlanda, echipamentele au fost expediate în Germania, iar de acolo acestea vor ajunge în portul Hueneme din California. De aici echipamentele vor fi trimise în portul Christchurch, Noua Zeelandă, penultima etapă a călătorie. Ultima etapă a călătoriei va fi condusă de un spărgător de gheață, urmat de două nave care vor transporta, în afară de aceste concasoare, un total de 35 de echipamente de terasare. Se prognozează ca toate aceste să ajungă în portul McMurdo la începutul lunii februarie 2020.

Machinery

Recent Posts:

Wirtgen a lansat recent noul model de finisor de beton cu cofraje glisante SP 154i, cu care și-a actualizat familia de finisoare de beton mari. Noul finisor de beton a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aerop...


Citeste mai mult

Astăzi infrastructura în perfectă stare de funcționare este esențială. Mediul de afaceri și locuitorii nu mai doresc să nu beneficieze de mobilit ate din cauza drumurilor inaccesibile. Accesul facil și siguranța drumurilor sunt obiective ale oricărui administrator al parcului stradal...


Citeste mai mult

NOUL MOD DE A OPERA O INSTALAȚIE DE FORAJ DE LA DISTANȚĂOffice TeleREMOTE este un produs nou, conceput de Epiroc pentru controlul instalațiilor de foraj de suprafață SmartROC DTH MK I (bazat e pe platforma RCS 4), situate într-o altă locație față de postul de operare și control. Av&...


Citeste mai mult

Prezentată în premieră mondială, anul trecut la Bauma, LB 16 Unplugged es te o instalație electro-hidraulică de foraj pentru fundații adânci, c e poate fi deconectată complet de la rețeaua electrică, ea fiind alimentată cu baterii performante. Comparativ cu versiunea convențio...


Citeste mai mult