Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

NOILE ACHIZIŢII DIN PORTOFOLIUL DEME MACARALE, PUSE LA TREABĂ

NOILE ACHIZIŢII DIN PORTOFOLIUL DEME MACARALE, PUSE LA TREABĂ

Pentru DEME Macarale anul 2022 a însemnat continuarea investițiilor prin achiziția de macarale de capacitate mare, atât mobile cât şi şenilate, ca parte a procesului de înnoire a flotei, dar şi consolidarea companiei pe piața românească de servicii cu macarale și transport special agabaritic.

În această vară compania DEME Macarale a primit în fl ota sa o automacara Liebherr LTM 1650-8.1, cu o capacitate de 700 tone, telescop de 80 metri, o înălţime sub cârlig de 152 metri şi raza maximă de 112, care a operat cu succes la turbinele eoliene de la Babadag. Desigur, această macara pentru sarcini grele are același concept genetic ca predecesorul său LTM 1500-8.1, diferenţa fiind că noul model poate finaliza cu ușurinţă lucrările de ridicare în clasa de 700 de tone sau chiar mai mari. Într-o comparaţie a capacităţii de ridicare, LTM 1650-8.1 poate depăşi capacitatea predecesorului său cu 15-50%, în funcţie de pachetul său de echipamente.

Cea mai importantă achiziţie a DEME Macarale este şi cea mai recentă, o macara Liebherr LR 1700- 1.0. care a stabilit noi standarde de calitate şi competitivitate în clasa cuprinsă între 600-750 tone. Cu braţul ce poate fi ridicat până la o înălţime de 168 m şi lebăda de 12 m se pot realiza cele mai multe dintre lucrările solicitate de parteneri atât pentru aplicaţiile din industrie, cât și pentru cele de montaj
și întreţinere din domeniul eolian, oferind în acelaşi timp o performanţă maximă.

Performanţele deosebite la această macara pe șenile de 700 de tone se datorează configuraţiei noi a șasiului de bază, care are o capacitate de ridicare mai mare cu 10 până la 15%, comparativ cu versiunea anterioară LR 1600/2. Macaraua șenilată LR 1700 şi-a demonstrat îndemânarea la podul de la Gurasada.

INTERVIU CRISTIAN DEME, ACŢIONAR ŞI DIRECTOR GENERAL DEME MACARALE

Maşini şi Utilaje: Începutul de an nu a f ost unul promiţător pentru piaţa de construcţii, din cauza incertitudinii în ceea ce priveşte planificarea activităţilor, cum stau lucrurile acum pe final de an ? Cum este pentru DEME Macarale?
Cristian Deme: Incertitudinile au rămas, iar în unele proiecte chiar s-au accentuat. De asemenea, sunt mai multe proiecte promiţătoare care sunt chiar l a început, mai ales în partea de investiţii în infrastructura rutieră şi feroviară, care ne dau speranţe
pentru un an 2023 mai bun, la care putem utiliza cele două noi achiziţii la adevărata lor capacitate.

Maşini şi Utilaje: Aţi urmat întocmai strategia de dezvoltare a companei prin achiziţionarea a doua macarale peste 600 tone, care este aportul adus de acestea?
Cristian Deme: În primul rând suntem foarte fericiţi că am reuşit achiziţionarea acestor macarale. Nu a fost un traseu uşor pentru achiziţionarea acestora, procesul fiind început în primăvara anului 2021. Împreună cu suportul acordat de către Liebherr România, în vara anului 2022 am recepţionat macaraua mobilă telescopică LTM 1650-8.1, iar în luna octombrie 2022 am recepţionat macaraua pe şenile LR
1700-1.0. Ambele macarale sunt modele de ultimă generaţie produse de către binecunoscutul producător LIEBHERR. În ceea ce priveşte aportul acestora având în vedere timpul scurt de la recepţionare putem spune că este unul bun în cadrul companiei, ambele modele fiind deja solicitate în proiecte, la care au lucrat cu succes.

Maşini şi Utilaje: Ce proiecte aveţi în vedere pe viitor pentru aceste două modele impresionante, LR 1700-1.0 şi LTM 1650 -8.1?
Cristian Deme: Suntem deschişi la orice proiecte care necesită capabilităţile şi capacităţile acestora atât în domeniul infrastructurii rutiere cât şi feroviare, industria energetică, industria petrochimică etc.

Maşini şi Utilaje: Care este următorul pas în planul de dezvoltare DEME Macarale?
Cristian Deme: La fel ca şi până acum DEME Macarale încearcă tot timpul să reîmprospăteze flota de macarale şi trailere deţinută pentru a fi în pas cu cerinţele clienţilor
şi provocările care apar în execuţia proiectelor acestora. Încercăm întotdeauna să ne ridicăm la nivelul aşteptărilor.

Maşini şi Utilaje: Care sunt previziunile dvs. de business pentru anul 2023?
Cristian Deme: Sperăm că anul 2023 să aducă în primul rând o oarecare stabilitate a costurilor companiei. Din cauza inflaţiei şi tuturor celorlalte provocări economice actuale, în special cele ce ţin de logistică, este foarte greu să poţi realiza un plan de investiţii sau afaceri cu o acurateţe acceptabilă pentru o perioadă mai mare de 6 luni. De aceea sperăm că anul 2023 să aducă în mediul economic stabilitatea de care este nevoie pentru a fi posibilă continuarea planurilor de dezvoltare a companiei.

MACARAUA LIEBHERR LTM 1650-8.1 – TURBINA EOLIANĂ DE LA BABADAG, JUDEŢUL TULCEA
Începând cu 2008 de la construcţia noilor parcuri eoline din România, Ungaria, Germania, Polonia, Serbia şi până la activităţi de întreţinere şi reparaţii asupra turbinelor eoline, DEME Macarale a furnizat echipe întregi de macarale pentru realizarea serviciilor de ridicare în vederea instalării şi manipularea componentelor acestora. Asta s-a întâmplat şi în cazul beneficiarului Suzlon pentru proiectul de schimbare a rulmentului rotor prin demontare/montare la turbina eoliană de la Babadag, judeţul Tulcea, unde DEME Macarale a furnizat în data de 28 septembrie a.c., împreună cu suportul tehnic şi asistenţă la implementare, o automacara Liebherr LTM 1650-8.1, întreaga operaţiune desfăşurându-se pe o perioadă de zece zile.

MACARAUA LIEBHERR LR 1700-1.0. – PODUL DE LA GURASADA, JUDEŢUL HUNEDOARA
DEME Macarale a pus la dispoziția beneficiarului, Asociația FCC-Webuild, o macara pe şenile Liebherr LR 1700-1.0. pentru podul cu o lungime de aproximativ 170 m de la Gurasada, județul Hunedoara. S-a lucrat la demontarea grinzilor vechi ale podului din 3 poziții ale macaralei pe aceeaşi parte a podului, prin deplasarea acesteia aproximativ 40 m între poziții, pe o perioadă de zece zile începând cu data de 10 noiembrie a.c. Configurația macaralei şenilate este HSL3DBF 78 m cu 150 tone pe superlift.

“Echipa DEME Macarale a lucrat îndeaproape cu beneficiarii proiectelor, pentru a pune la punct toate detaliile de ridicare şi soluţiile tehnice, iar totul a decus conform planului, fără întreruperi neprevăzute. Având un istoric îndelungat şi fiind mereu conectaţi cu piaţa de construcţii, marii constructori care au nevoie de automacarale sau macarale pe șenile de capacitate mare apelează cu încredere la experienţa noastră” - ADI LUNCAN, DIRECTOR ZONAL DEME MACARALE

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult