Texaco Delo 600 ADF este o nouă tehnologie revoluÈ›ionară de aditivare È™i linie de produse concepute pentru a reduce în mod semnificativ înfundarea filtrului de particule diesel (DPF); prelungirea duratei de viață a DPF de până la 2,5 ori pentru un avantaj de retenÈ›ie de 3 % a economiei de combustibil pe durata de viață a echipamentului.
Texaco Delo 600 ADF cu OMNIMAX™, o tehnologie brevetată Chevron, este primul ulei de motor greu cu capacitatea de a reduce drastic depunerile de funingine din filtrele DPF, ajutând la furnizarea de protecÈ›ie remarcabilă a sistemului atât pentru motor, cât È™i pentru sistemul de emisii.
Potrivit pentru utilizare rutieră, cât È™i off-highway, Texaco Delo 600 ADF cu tehnologia OMNIMAX™ brevetată de Chevron este formulat cu doar 0,4 % cenușă sulfatată, mult mai puÈ›in decât limita API È™i ACEA de 1 % cenușă sulfatată, aÈ™a cum se găseÈ™te în multe dintre uleiurile de motor actuale pentru condiÈ›ii grele de exploatare.
Această nouă linie de produse È™i tehnologia de aditivare contribuie la reducerea drastică a ratei de înfundare a DPF, ducând la prelungirea duratei de viață a DPF, cicluri de regenerare DPF mai puÈ›in frecvente È™i contribuind la o economie de combustibil îmbunătățită cu 3 % pe durata de viață a echipamentului.
Reglementări privind emisiile care stimulează dezvoltarea tehnologiei
Dezvoltarea Texaco Delo 600 ADF s-a datorat dorinței de a contribui la asigurarea faptului că clienții au reușit să obțină cele mai mici costuri de funcționare posibile și să respecte reglementările privind emisiile, pentru utilizări off-highway.
Standardele europene Stage I pentru motoarele utilizate în utilajele mobile nerutiere (NRMM) au fost puse în aplicare în 1999, iar de-a lungul anilor cerinÈ›ele pentru NOx È™i particule au devenit mai stricte, ajutând echipamentele să devină mult mai curate.
În timp ce Stage III È™i Stage IV au condus la utilizarea limitată a DPF-urilor, Stage V conduce la adoptarea pe scară largă a DPF-urilor, care pot fi foarte eficiente în reducerea emisiilor de pulberi în suspensie, dar fac obiectul unei curățări periodice pentru a elimina materialele incombustibile care se acumulează în timp.
Rommel Atienza, directorul mărcii comerciale globale Chevron, a declarat: „Dezavantajul DPF este că funcÈ›ionarea lor creÈ™te în mod inerent consumul de combustibil pentru a asigura că este generată suficientă căldură pentru a arde funinginea acumulată. Acest lucru are un cost, nu numai costul iniÈ›ial asociat acestor dispozitive È™i numeroÈ™ilor senzori È™i unități de dozare care le compun, ci È™i costurile operaÈ›ionale È™i de întreÈ›inere.”
„Texaco Delo 600 ADF reduce semnificativ rata de înfundare a DPF, pentru a prelungi durata de viață a DPF de până la 2,5 ori, rezultând un avantaj de retenÈ›ie a economiei de combustibil de 3 % pe durata de viață a echipamentului È™i oferind economii semnificative clienÈ›ilor.”
MenÈ›inerea unor sisteme moderne de control al emisiilor a avut, de asemenea, un impact semnificativ asupra industriei rutiere. DeÈ™i sistemele DPF sunt în funcÈ›iune de mulÈ›i ani, există încă probleme operaÈ›ionale raportate.
Într-un sondaj realizat în 2020 în Regatul Unit È™i comandat de Texaco Lubricants, 67 % dintre respondenÈ›i au raportat probleme legate de sistemele de control al emisiilor, inclusiv multe dintre acestea care făceau referire în mod specific la DPF.
De fapt, aproape jumătate din respondenÈ›ii sondajului au indicat că au trebuit să forÈ›eze o regenerare manuală a DPF pentru a restabili funcÈ›ionarea acestuia, o activitate de întreÈ›inere neplanificată, care È›ine camionul în afara drumului È™i nefuncÈ›ional È™i care necesită, de asemenea, arderea combustibilului.
Blocajele DPF care au necesitat curățare sau înlocuire au fost cele mai frecvent raportate probleme.
Rommel Atienza a spus: „Întrucât sistemele DPF sunt utilizate acum nu doar la autovehicule, ci È™i în construcÈ›ii, minerit, cariere, producÈ›ia de energie electrică, agricultură È™i silvicultură, putem presupune că probleme similare celor întâlnite în sectorul camioanelor È™i transporturilor vor începe să fie raportate peste tot.”
Reducerea acumulării de funingine în DPF
DPF colectează până la 98 % din emisiile de particule sub formă de funingine È™i cenușă, majoritatea acestora fiind arse în timpul ciclurilor tipice de regenerare a DPF. CenuÈ™a este un material incombustibil derivat din aditivi lubrifianÈ›i metalici, ceea ce înseamnă că, în timp, DPF se înfundă È™i proprietarii de echipamente È™i parcuri auto sunt obligaÈ›i să scoată unitățile din funcÈ›iune pentru a restabili funcÈ›ia DPF, suportând costuri de întreÈ›inere È™i pierderea productivității.
Dacă se acumulează prea multă funingine È™i cenușă în DPF, cantitatea mare de căldură produsă la regenerare poate duce la deteriorarea DPF, piesele de schimb costând câteva mii de lire. Înfundarea DPF creÈ™te contrapresiunea motorului È™i ciclurile de regenerare, rezultând într-un consum mai mare de combustibil.
Dar nu este vorba doar despre protecÈ›ia DPF. Texaco Delo 600 ADF îndeplineÈ™te sau depășeÈ™te specificaÈ›iile ACEA E6, E9 È™i OEM È™i a demonstrat o stabilitate remarcabilă la oxidare în industrie, OEM È™i testele pe teren, oferind posibilitatea de a prelungi intervalul de schimb al uleiului de motor. Împărtășind durabilitatea produselor Texaco Delo 400, Texaco Delo 600 ADF a oferit, de asemenea, o protecÈ›ie superbă împotriva uzurii trenului de supape È™i performanÈ›e pentru depunerile de pe pistoane.
Rommel Atienza a concluzionat: „Să nu uităm că acesta este un ulei de motor È™i am văzut performanÈ›e remarcabile È™i în protecÈ›ia motorului, ceea ce va contribui la valoarea pe care Delo 600 ADF o va aduce clienÈ›ilor.”
Întreaga linie Delo 600 ADF este disponibilă începând cu 1 aprilie 20201È™i include:
Delo 600 ADF 15W-40
Delo 600 ADF 10W-30
Despre Chevron
Chevron Corporation este una dintre cele mai importante companii energetice integrate din lume. Prin filialele sale care desfășoară activități comerciale la nivel mondial, compania este implicată în aproape toate aspectele industriei energetice. Chevron explorează, produce È™i transportă È›iÈ›ei È™i gaze naturale; rafinează, comercializează È™i distribuie combustibili È™i lubrifianÈ›i pentru transport; produce È™i vinde produse petrochimice È™i aditivi; produce energie; È™i dezvoltă È™i implementează tehnologii care sporesc valoarea de afaceri în fiecare aspect al operaÈ›iunilor companiei. Chevron are sediul în San Ramon, California. Mai multe informaÈ›ii despre Chevron sunt disponibile la www.chevron.com.
DESPRE PREMIUM LUBRICANTS / www.premium-lubricants.ro
In Romania, de peste doua decenii, PREMIUM LUBRICANTS este primul si cel mai important distribuitor autorizat CHEVRON LUBRICANTS care are trei master brand-uri la nivel mondial: CHEVRON, TEXACO si CALTEX. Fiecare din acestea reprezinta cele mai bune si de incredere brand-uri: Delo®, Havoline®, Supreme si Techron® care sunt recunoscute pentru inovatia tehnologiei, performanta si fiabilitate. Aceste produse includ o multime integrata de ulei de motor, aditivi de combustibil, lichid de racire si lubrifiant.
PREMIUM LUBRICANTS si-a inceput activitatea pe piata romaneasca in anul 1999 ca parte a grupului american Texaco sub denumirea de Texaco Lubricants Romania.
In anul 2002 odata cu fuziunea dintre Chevron si Texaco, Texaco Lubricants Romania a devenit parte a noii companii formate si si-a schimbat denumirea in Chevron Romania.
In anul 2014 prin schimbarea modelului de business al Chevron Global Lubricants in intreaga Europa , Chevron Romania a devenit Premium Lubricants si este singurul distribuitor autorizat al produselor Chevron pentru Romania si Republica Moldova.
Tehnologia avansata a lubrifiantilor Texaco – brand parte a companiei Chevron – ofera performanta in intreaga Europa printr-o gama larga de uleiuri de motor pentru autoturisme si camioane, impreuna cu o gama foarte larga de uleiuri pentru aplicatii industriale. In present, cu peste o suta de ani experienta in Europa , gama lubrifiantilor auto si industriali , comercializata sub brandurile Texaco®, Chevron®, Havoline®, Delo®, HDAX® and Techron®, include uleiuri de transmisie, vaseline, uleiuri hidraulice, lichide de racire, uleiuri pentru motoare pe gaz, uleiuri pentru turbine, uleiuri pentru transmisii industriale si compresoare, etc.