Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Necesitatea promovarii unor masuri urgente pentru gestionarea problemelor generate de cresterea semnifivativa a preturilor la principalele materiale de constructii in trimestrul I, 2021

Necesitatea promovarii unor masuri urgente pentru gestionarea problemelor generate de cresterea semnifivativa a preturilor la principalele materiale de constructii in trimestrul I, 2021

O furtuna a preturilor escaladate la principalele materiale de constructii rascoleste antreprenorii de constructii din UE si Romania incepand cu 2021!

Sectorul de constructii din Romania este impactat major de cresterea semnificativa a preturilor la o serie de materiale de constructii incepand cu trimestrul I, 2021 cu efecte negative imediate in derularea contractelor de constructii precum si in contractele care urmeaza a fi licitate.

Aceste evolutii ale preturilor la materiale de constructii afecteaza sectorul de constructii atat la nivel european cat si la nivel national precum si interesele legitime ale societatilor de constructii.

In cursul trimestrului I au fost inregistrare la nivelul UE urmatoarele cresteri:

  1. Otel - cresteri de 110% in Italia, de 70% in Germania si Franta, 64% in Spania. In Romania cresterea inregistrata a fost de 70%.
  2. Bitum - crestere de cca 15%,
  3. Ciment- crestere de 10%,
  4. Lemn - crestere de peste 20%,
  5. Produse din polietilena - crestere de peste 40%,
  6. Carburant - crestere de 34%.


Pe langa aceste cresteri imprevizibile, companiile de constructii se confrunta si cu intarzieri pe lanturile de aprovizionare, furnizorii fiind rezervati in a-si asuma termene specifice de livrare.

In acest context economic incert, societatile de constructii evalueaza posibilitatea suspendarii temporare a derularii contractelor pana la clarificarea modului de preluare in contracte a acestor cresteri de preturi semnificative la materialele de constructii!

Avand in vedere riscurile majore cu care se confrunta antreprenorii in derularea contractelor de executie alaturi de riscurile ancorate in viitoare licitatii organizate pe documentatii cu preturi inactuale, solicitam public autoritatilor guvernamentale centrale, autoritatilor locale, ANAP, INS, beneficiarilor de lucrari sa actioneze cat mai rapid cu putinta pentru identificarea si promovarea acelor masuri care sa contracareze riscurile cu care proiectele sunt confruntate.


Principalele masuri potentiale care pot fi operationalizate sunt urmatoarele:

  1. Amendarea formulei de ajustare a pretului cat mai bine adaptata la complexitatea fiecarui proiect si la elementele componente ale pretului ofertat care sa acopere situatia actuala a cresterii preturilor la materiale si echipamente, situatie care nu a putut fi prevazuta in mod rezonabil de antreprenori si ale caror interese comerciale sunt acum afectate negativ.
  2. Recalcularea valorii contractelor de catre proiectantul lucrarii sau consultantul pentru aplicatia de finantare,
  3. Reflectarea reala a cresterilor de preturi la materiale de catre Indicele de preturí in constructii,
  4. Recalcularea corecta si urgenta a bugetelor pentru contractele care urmeaza a fi licitate,
  5. Revizuirea si actualizarea HG 1/2018.


Presedinte ARACO (Asociatia Romana a Antreprenorilor de Constructii),
Laurentiu Plosceanu                                       

News

Recent Posts:

IVECO, nume de referință în industria vehiculelor comerciale, anunță deschiderea unui nou punct de vânzare și service în orașul Deva, alături de partenerul Dutch Truck Services. Alături de echipa IVECO Romania, Dutch Truck Services și AIC Services, la ceremonia de inaugura...


Citeste mai mult

Evenimentul unde se dezbat și analizează ultimele tendințe în administrarea eficienta a flotelor auto revine cu o noua ediție pe 19 septembrie, la Crowne Plaza Bucharest. Fleet Management Conference va aduce în prim-plan cele mai bune practici pentru creșterea performanțelor flotei...


Citeste mai mult

ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane, anunță livrarea cu succes a primului lot de 10 autobuze electrice ATP Bus către orașul Vișeu de Sus, marcând un moment important în angajamentul către o mobilitate urba...


Citeste mai mult

Podul suspendat de la Brăila, cel mai mare din România și cel mai mare de peste Dunăre, a intrat deja în topul celor mai lungi poduri din Europa, ocupând locul cinci cu o lungime totală de 1974 de metri și fiind al treilea pod suspendat după deschiderea centrală dintre pilon...


Citeste mai mult