Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

O MACARA LIEBHERR LR 1600/2, DE LA DEME MACARALE A PARTICIPAT LA MONTAJUL TABLIERELOR METALICE ALE PODULUI RUTIER DE LA BOGATA, DE PESTE MUREȘ

O MACARA LIEBHERR LR 1600/2, DE LA DEME MACARALE A PARTICIPAT LA MONTAJUL TABLIERELOR METALICE ALE PODULUI RUTIER DE LA BOGATA, DE PESTE MUREȘ


În localitatea Bogata este în construcție un pod metalic rutier, care traversează Mureșul în două locuri și face parte din tronsonul de 17,9 km al lotului Iernut – Chețani al autostrăzii A3 (Transilvania), executat de asocierea Astaldi SpA – Max Boegl România SRL. Pentru montarea a două tabliere metalice de 40 de metri lungime, 13 metri lățime și 155 de tone greutate, s-a folosit o macara pe șenile Liebherr LR 1600/2 închiriată de la societatea Deme Macarale. Ridicarea în poziție a tablierelor metalice a durat cinci zile (29.07. 2019 – 02.08.2019).

Deme Macarale a pus la dispoziția beneficiarului o macara Liebherr LR 1600/2, cu o capacitate de ridicare de 600 tone, echipată cu braț zăbrelit de 78 m și cu superlift. Contragreutățile proprii au o masă de 150+65 tone. Masa contragreutăților aferente super-liftului, echivalente unei sarcini de ridicare de 155 tone la o rază de aproximativ 40,6 m, însumează 320 de tone. Tablierele metalice au fost ridicate la o înălțime de 10 m. Șenilele macaralei sunt poziționate pe un pat de traverse de lemn, pentru a mări suprafața de contact cu solul, astfel încât presiunea
la sol generată de greutatea uriașă să se repartizeze pe o suprafață de teren cât mai mare. În prealabil terenul pe care au fost așezate traversele a fost bine compactat, pentru a rezista la o presiune pe sol de 4 kgf/ cm2, iar suprafața a fost adusă la orizontală.

"Deme Macarale este o firmă cunoscută în România și nu numai. Suntem foarte conectați cu piața de construcții, toată lumea ne cunoaște, cereri din piață există în permanență, iar marii constructori care au nevoie de automacarale sau macarale pe șenile de capacitate mare apelează la experiența noastră de foarte mult timp. Cu beneficiarul lucrării am mai lucrat, există istoric în ceea ce ne privește. În principal ei fac construcții metalice, tot ce ține de oțel, pe lângă poduri fac și c onfecții metalice pentru construcția stadioanelor etc.” - Adi Luncan, Director Zonal Deme Macarale

ETAPELE DE LUCRU ALE PROIECTULUI DE MONTARE A TABLIERELOR METALICE ALE PODULUI DE LA BOGATA

În primul rând s-a evaluat situația pe teren, împreună cu beneficiarul lucrării. Beneficiarul lucrării a transmis toate informațiile tehnice necesare stabilirii modelului de macara ce trebuie folosit pentru finalizarea lucrării în condiții optime. Având la dispoziție un program special achiziționat de la Liebherr, dar și un altul de la o companie specializată, experții de la Deme Macarale au stabilit prin numeroase simulări pe calculator configurația macaralei, pe baza desenelor furnizate de Max Boegl în AutoCad și PDF și a releveurilor terenului și a construcțiilor, a locurilor de depozitare a grinzilor din confecții metalice din oțel. S-a stabilit că macaraua va avea nevoie de un braț principal de 78 de metri, contragreutăți proprii cu o masă de 150+65 tone și super-lift.

S-a determinat apoi spațiul disponibil pentru asamblarea macaralei și pentru operarea ei. Totodată, cunoscându-se masa operațională a macaralei și sarcina ce trebuia manipulată, s-a solicitat beneficiarului pregătirea terenului unde avea să lucreze macaraua. Întregul ansamblu de operațiuni necesare pregătirii terenului, incluzând compactarea și nivelarea  Macaraua dezasamblată, a fost transportată în șantier pe componente constructive, pe mai multe trailere. Transportul și asamblarea macaralei a durat cinci zile. Având în vedere că o șenilă cântărește circa 40 de tone, iar casa macaralei aproximativ 59 de tone, pentru
asamblare era necesara o macara mobilă cu o capacitate de cel puțin 90 de tone.

Pentru asamblarea macaralei pe șenile a fost utilizată o macara mobilă GROVE GMK 5200 cu capacitatea de 100 tone, din flota proprie Deme Macarale. De fapt, capacitatea maximă de ridicare a acestei macarale mobile este de 200 de tone dar, nefiind echipată cu toate contragreutățile, ea putea ridica o sarcină utilă de puțin peste 100 de tone. Tot cu această macara mobilă, la finalizarea lucrării, macaraua cu șenile Liebherr va fi demontată în elementele componente principale, începând cu super-liftul și brațul principal.

Tablierul metalic a fost menținut în poziție cu macaraua până când montatorii au realizat montajele de legătură cu tronsoanele deja montate. Avantajul folosirii unei asemenea macarale constă în posibilitatea ei de a se deplasa cu sarcina în cârlig. Pentru ridicarea următorului tablier metalic a fost necesară dezlegarea super-liftului, deplasarea până în apropiere de raza stabilită în planul de ridicare a următorului tronson, ridicarea tronsonului din punctul de depozitare, rotirea brațului cu sarcina în cârlig și deplasarea spre poziția din care trebuie lansată grinda din oțel. La această fază a lucrării s-au folosit mai puține contragreutăți pe super-lift. Când s-a lansat noul tablier metalic la raza stabilită, la o distanță mai mică față de lansarea primului tablier metalic, s-a diminuat numărul de bucăți de contragreutăți, scăzându-se masa de reacțiune pentru ca macaraua să funcționeze exact ca o balanță, super-liftul să se ridice de la sol și casa macaralei să se poată roti. Pentru montajul primului tablier metalic s-au folosit 320 de tone pe super-lift, pe lângă contragreutățile macaralei de 150+65 tone.

"Macaraua se manevrează foarte ușor dacă știi exact ce vrei să faci cu ea și dacă ai e xperiența necesară să o stăpânești. Ținând c ont de terenul unde trebuie să lucrăm această macara Liebherr pe șenile este foarte bună." - Botezatu Gheorghe, operator macara

Machinery

Recent Posts:

Wirtgen a lansat recent noul model de finisor de beton cu cofraje glisante SP 154i, cu care și-a actualizat familia de finisoare de beton mari. Noul finisor de beton a fost proiectat pentru a fi utilizat în principal pentru turnarea a două straturi de beton, pe autostrăzi și piste de aerop...


Citeste mai mult

Astăzi infrastructura în perfectă stare de funcționare este esențială. Mediul de afaceri și locuitorii nu mai doresc să nu beneficieze de mobilit ate din cauza drumurilor inaccesibile. Accesul facil și siguranța drumurilor sunt obiective ale oricărui administrator al parcului stradal...


Citeste mai mult

NOUL MOD DE A OPERA O INSTALAȚIE DE FORAJ DE LA DISTANȚĂOffice TeleREMOTE este un produs nou, conceput de Epiroc pentru controlul instalațiilor de foraj de suprafață SmartROC DTH MK I (bazat e pe platforma RCS 4), situate într-o altă locație față de postul de operare și control. Av&...


Citeste mai mult

Prezentată în premieră mondială, anul trecut la Bauma, LB 16 Unplugged es te o instalație electro-hidraulică de foraj pentru fundații adânci, c e poate fi deconectată complet de la rețeaua electrică, ea fiind alimentată cu baterii performante. Comparativ cu versiunea convențio...


Citeste mai mult