Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

PALFINGER PCC 115.002 G - Specialistul 3 în 1 Nicio provocare nu este prea mare și nici o intrare prea mică!

Recent, flota de vehicule a companiei austriece Markowitsch Ges.m.b.H - închirieri de automacarale și transporturi speciale, s-a înnoit cu o nouă macara pe șenile, un PALFINGER PCC 115.002 cu PJ 170 E. Aceasta este cea mai mare macara cu șenile articulată din lume, formată din două module, un modul cu șenile și unul cu macara, care pot funcționa independent unul de celălalt. În plus, datorită modularității și flexibilității, modulul macaralei a putut fi instalat pe un autoșasiu Scania R500 8x4. Lucrarea, o premieră mondială, permite modulului de macara ca în combinație cu autoșasiul 8x4 să efectueze o mulțime de operațiuni de încărcare care altfel nu ar fi putut fi să le facă.

 

Text: Valeriu BEZDEDEANU

 

Compania Markowitsch GesmbH din Viena, Austria, cu câteva luni în urmă, a solicitat execuția unui proiect unic celor de la PALFINGER MCC. Markowitsch și-a dorit să aibă un camion scurt și suficient de ușor pe care să fie instalat modulul macaralei articulate PALFINGER PCC 115.002, astfel încât acesta să poată să se deplaseze pe drumurile austriece ca mașină de lucru autopropulsată,fără autorizații speciale. Mai ales în orașele mari precum Viena, acest tip de vehicul putea oferi multe avantaje, deschizând posibilități fără precedent. Totodată, modulul macaralei trebuia să poată fi separat de autoșasiu, rapid și fără scule speciale, pentru a lucra independent sau pentru a fi cuplat la modulul cu șenile.

 

Așa că PALFINGER MCC a decis să realizeze pentru Markowitsch GesmbH acest nou proiect special, pe un vehicul care are o lungime mai mică de 10 m și o masă totală autorizată de 39 t. Beneficiind de un ampatament scurt, camionul putea fi manevrat cu ușurință pe drumuri înguste și, dacă acest lucru nu ar fi suficient, macaraua putea fi pur și simplu separată de camion și atașată de modulul cu șenile, spre a fi condusă pe ultimii câțiva metri până la șantier, putând chiar să se strecoare prin porți foarte înguste și joase. O dată instalată pe șantier, macaraua poate fi operată fie cu o acționare hidraulică, fie una electrică, ceea ce ar reduce considerabil emisiile de CO2 și zgomotul în timpul lucrului. În plus, s-a luat în considerare ca autoșasiul ce va fi folosit ca vehicul purtător să aibă un impact cât mai redus asupra mediului, așa că motorul trebuia să corespundă normelor Euro 6, să poată funcționa cu bio-diesel, iar instalația hidraulică să funcționeze cu ulei bio.

 

Pentru realizarea acestei mașini de lucru autopropulsate, PALFINGER MCC a colaborat cu producătorul suedez de camioane Scania. Astfel, o macara articulată Palfinger PCC 115.002 G a fost montată pe un autoșasiu de camion Scania R500 8x4, în același mod ca și pe modulul cu șenile, prin intermediul a 4 bolțuri, fixate cu șuruburi de șasiul suplimentar. Șoferul camionului poate poziționa și atașa cu ușurință macaraua pe șasiu, din exteriorul cabinei, prin intermediul telecomenzii radio cu care se operează modulul macara și cel autopropulsat, cu șenile. În plus, la operarea sistemului șoferul este ajutat și de o cameră video. Conexiunile hidraulice și electrice se realizează, de asemenea, prin aceleași cuplaje și mufe ca modulul cu șenile, ceea ce, din punct de vedere al montajului pe șasiu a reprezentat o mare provocare, din cauza spațiului limitat existent pe rama șasiu de camion. Interfața standardizată garantează o schimbare rapidă între autoșasiul de camion și modulul cu șenile, operațiunea durând doar câteva minute.

 

Spațiul liber existent între axelor autoșasiului de camion și în consola spate a fost utilizat în mod optim, pentru depozitare. În fiecare spațiu liber au fost montate cutii de scule și tăvi de depozitare de înaltă calitate, precum și cutii laterale, cu capace rabatabile, toate executate din tablă de aluminiu. Aici, atât echipamentul macaralei, cât și materialul auxiliar pentru instalarea modulului macara pe autoșasiul de camion, pot fi depozitate în siguranță.

 

În final, din fructoasa colaborare dintre PALFINGER MCC și Scania a rezultat un o macara autopropulsată concept 3 în 1 - pentru orice teren, utilizare și flexibilitate maximă, axată în jurul unei macarale telescopice de mare capacitate Palfinger, potrivită pentru toate situațiile: deplasare pe orice teren, cu modulul cu șenile, deplasare independentă prin translație, prin intermediul stabilizatoarelor proprii, dar și deplasare rapidă cu camionul. Clienții apreciază în special caracteristica de translație, cu care vehiculul complet poate fi adus cu ușurință în poziția optimă de sprijin, în spații restrânse.

News

Recent Posts:

Lipsa semiconductoarelor și cablajelor, livrările întârziate de materii prime și semifabricate, dar și costurile crescute ale energiei și combustibilului – determinate de blocajele globale din aprovizionare cauzate de pandemia mondială de coronavirus și de războiul din Ucra...


Citeste mai mult

Ultimii ani, dominați de pandemia de Covid-19, au redus foarte mult interacțiunea directă dintre producători și cumpărători în toate sectoarele economiei. De asemenea, contextul economic actual și transformările prin care trece economia națională, cea europeană, dar și globală, f...


Citeste mai mult

Primul târg din țară destinat domeniilor schiabile din România a avut loc în acest weekend la Cheile Grădiștei Resort, în județul Brașov. Carpathian Mountain Fair a reunit peste 30 de expozanți din mai multe țări europene precum și reprezentanți ai unor domenii sch...


Citeste mai mult

Cefin Trucks a organizat o nouă ediție a evenimentului Camion Fest, întâlnirea tradițională a tuturor celor interesați de oferte speciale pentru achiziție/trade-in a vehiculelor comerciale rulate; Cefin Trucks anunță dezvoltarea unei noi divizii de camioane Ford Trucks rulate, M...


Citeste mai mult