Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

PALFINGER PCC 115.002 G - Specialistul 3 în 1 Nicio provocare nu este prea mare și nici o intrare prea mică!

Recent, flota de vehicule a companiei austriece Markowitsch Ges.m.b.H - închirieri de automacarale È™i transporturi speciale, s-a înnoit cu o nouă macara pe È™enile, un PALFINGER PCC 115.002 cu PJ 170 E. Aceasta este cea mai mare macara cu È™enile articulată din lume, formată din două module, un modul cu È™enile È™i unul cu macara, care pot funcÈ›iona independent unul de celălalt. În plus, datorită modularității È™i flexibilității, modulul macaralei a putut fi instalat pe un autoÈ™asiu Scania R500 8x4. Lucrarea, o premieră mondială, permite modulului de macara ca în combinaÈ›ie cu autoÈ™asiul 8x4 să efectueze o mulÈ›ime de operaÈ›iuni de încărcare care altfel nu ar fi putut fi să le facă.

 

Text: Valeriu BEZDEDEANU

 

Compania Markowitsch GesmbH din Viena, Austria, cu câteva luni în urmă, a solicitat execuÈ›ia unui proiect unic celor de la PALFINGER MCC. Markowitsch È™i-a dorit să aibă un camion scurt È™i suficient de uÈ™or pe care să fie instalat modulul macaralei articulate PALFINGER PCC 115.002, astfel încât acesta să poată să se deplaseze pe drumurile austriece ca maÈ™ină de lucru autopropulsată,fără autorizaÈ›ii speciale. Mai ales în oraÈ™ele mari precum Viena, acest tip de vehicul putea oferi multe avantaje, deschizând posibilități fără precedent. Totodată, modulul macaralei trebuia să poată fi separat de autoÈ™asiu, rapid È™i fără scule speciale, pentru a lucra independent sau pentru a fi cuplat la modulul cu È™enile.

 

AÈ™a că PALFINGER MCC a decis să realizeze pentru Markowitsch GesmbH acest nou proiect special, pe un vehicul care are o lungime mai mică de 10 m È™i o masă totală autorizată de 39 t. Beneficiind de un ampatament scurt, camionul putea fi manevrat cu uÈ™urință pe drumuri înguste È™i, dacă acest lucru nu ar fi suficient, macaraua putea fi pur È™i simplu separată de camion È™i ataÈ™ată de modulul cu È™enile, spre a fi condusă pe ultimii câÈ›iva metri până la È™antier, putând chiar să se strecoare prin porÈ›i foarte înguste È™i joase. O dată instalată pe È™antier, macaraua poate fi operată fie cu o acÈ›ionare hidraulică, fie una electrică, ceea ce ar reduce considerabil emisiile de CO2 È™i zgomotul în timpul lucrului. În plus, s-a luat în considerare ca autoÈ™asiul ce va fi folosit ca vehicul purtător să aibă un impact cât mai redus asupra mediului, aÈ™a că motorul trebuia să corespundă normelor Euro 6, să poată funcÈ›iona cu bio-diesel, iar instalaÈ›ia hidraulică să funcÈ›ioneze cu ulei bio.

 

Pentru realizarea acestei maÈ™ini de lucru autopropulsate, PALFINGER MCC a colaborat cu producătorul suedez de camioane Scania. Astfel, o macara articulată Palfinger PCC 115.002 G a fost montată pe un autoÈ™asiu de camion Scania R500 8x4, în acelaÈ™i mod ca È™i pe modulul cu È™enile, prin intermediul a 4 bolÈ›uri, fixate cu È™uruburi de È™asiul suplimentar. Șoferul camionului poate poziÈ›iona È™i ataÈ™a cu uÈ™urință macaraua pe È™asiu, din exteriorul cabinei, prin intermediul telecomenzii radio cu care se operează modulul macara È™i cel autopropulsat, cu È™enile. În plus, la operarea sistemului È™oferul este ajutat È™i de o cameră video. Conexiunile hidraulice È™i electrice se realizează, de asemenea, prin aceleaÈ™i cuplaje È™i mufe ca modulul cu È™enile, ceea ce, din punct de vedere al montajului pe È™asiu a reprezentat o mare provocare, din cauza spaÈ›iului limitat existent pe rama È™asiu de camion. InterfaÈ›a standardizată garantează o schimbare rapidă între autoÈ™asiul de camion È™i modulul cu È™enile, operaÈ›iunea durând doar câteva minute.

 

SpaÈ›iul liber existent între axelor autoÈ™asiului de camion È™i în consola spate a fost utilizat în mod optim, pentru depozitare. În fiecare spaÈ›iu liber au fost montate cutii de scule È™i tăvi de depozitare de înaltă calitate, precum È™i cutii laterale, cu capace rabatabile, toate executate din tablă de aluminiu. Aici, atât echipamentul macaralei, cât È™i materialul auxiliar pentru instalarea modulului macara pe autoÈ™asiul de camion, pot fi depozitate în siguranță.

 

În final, din fructoasa colaborare dintre PALFINGER MCC È™i Scania a rezultat un o macara autopropulsată concept 3 în 1 - pentru orice teren, utilizare È™i flexibilitate maximă, axată în jurul unei macarale telescopice de mare capacitate Palfinger, potrivită pentru toate situaÈ›iile: deplasare pe orice teren, cu modulul cu È™enile, deplasare independentă prin translaÈ›ie, prin intermediul stabilizatoarelor proprii, dar È™i deplasare rapidă cu camionul. ClienÈ›ii apreciază în special caracteristica de translaÈ›ie, cu care vehiculul complet poate fi adus cu uÈ™urință în poziÈ›ia optimă de sprijin, în spaÈ›ii restrânse.

News

Recent Posts:

Inter Cargo Grup, un nume de referință în domeniul transporturilor È™i al echipamentelor pentru logistică, a aniversat 20 de ani de activitate în România. Cu această ocazie, compania a marcat momentul printr-un eveniment de excepÈ›ie, care a reunit parteneri, clienÈ›i È™i profe...


Citeste mai mult

Centenarul Caterpillar a fost marcat È™i în România, în perioada 12–14 iunie 2025, printr-un eveniment special organizat de Bergerat Monnoyeur la sediul său din MogoÈ™oaia. Evenimentul „Zilele PorÈ›ilor Deschise” a oferit clienÈ›ilor, partenerilor È™i profesioniÈ...


Citeste mai mult

La München, inovaÈ›ia È™i optimismul au mers mână în mână: Bauma 2025 a demonstrat că, în ciuda provocărilor globale, industria construcÈ›iilor rămâne una dintre cele mai dinamice È™i mai pregătite pentru viitor. EdiÈ›ia de anul acesta a depășit aÈ™teptări...


Citeste mai mult

EdiÈ›ia a 3-a a târgului-festival RoBuild s-a încheiat după trei zile intense, pline de emoÅ£ie, provocări, dar È™i momente memorabile. Într-un an complicat, marcat de alegeri, crize social-economice È™i nesiguranță generală, RoBuild 2025 a reuÈ™it să adune sub aceeaÅŸi umbre...


Citeste mai mult