Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

PARTENERIAT PENTRU DECARBONIZAREA TRANSPORTURILOR - Tehnologie de ultimă oră, emisii mai mici și mai puțin zgomot pentru un transport eficient și ecologic

PARTENERIAT PENTRU DECARBONIZAREA TRANSPORTURILOR - Tehnologie de ultimă oră, emisii mai mici și mai puțin zgomot pentru un transport eficient și ecologic

Mai multe companii din România au profitat de de momentul livrării unor noi flote de tractoare IVECO S-Way NP, versiunea cu gaz natural lichefiat (LNG) în zona de vest a țării, iar cu această ocazie au dorit să aducă în atenÈ›ia invitaÈ›ilor oportunitățile oferite de utilizarea acestui tip de carburant pentru transportatori È™i totodată exemple de bună practică din alte țări.

Este, probabil, primul eveniment în care 10 companii importante din domeniul transporturilor, producătorilor de camioane, reprezentanÈ›i ai furnizorilor de carburant, retaileri, FMCG, societăți de curierat, furnizori de echipamente, asociaÈ›ii de profil È™i autoritățile pun accentul pe importanÈ›a dezvoltării transporturilor verzi în România.

În cadrul evenimentului digital autoritățile au salutat iniÈ›iativa companiilor care È™i-au unit forÈ›ele pentru un singur obiectiv: mai puÈ›ine emisii. Acest lucru se poate obÈ›ine prin dezvoltarea infrastructurii, stimulente pentru transporturile nepoluante, credite atractive, scăderea consumurilor È™i utilizarea tehnologiilor de ultimă generaÈ›ie.

Cristian BuÈ™oi, PreÈ™edintele al Comisiei pentru industrie cercetare È™i energie a Parlamentului European menÈ›iona: „Uniunea Europeană È™i România È™i-au propus ca până în 2050 să fim neutri din punct de vedere climatic, adică să nu mai emitem gaze cu efect de seră. Acest lucru înseamnă o transformare profundă a sistemelor energetice, a transporturilor, a unei bune părÈ›i din industrie, o transformare a agriculturii. Vom susÈ›ine tehnologiile curate, tehnologiile viitorului vor fi susÈ›inute, iar gazul va fi un element care va putea face tranziÈ›ia. Avem obiective ambiÈ›ioase de atins, iar această iniÈ›iativă este cu atât mai potrivită cu cât se încadrează în obiectivele strategice pe care Uniunea Europeană le are pentru următorii ani È™i pentru următoarele decenii”

Ion Vasile, Vice PreÈ™edinte AdministraÈ›ia Fondului pentru Mediu: ” AÈ™a cum v-am obiÈ™nuit AdministraÈ›ia Fondului pentru Mediu se implică activ în dezvoltarea programelor de finanÈ›are ce au drept scop reducerea gazelor cu efect de seră. Am identificat necesitatea instituirii unei scheme de ajutor de stat atât pentru flote cât È™i pentru autovehiculele achiziÈ›ionate prin leasing operaÈ›ional, care intrau cu dificultate până acum sub incidenta schemei de ajutor de minimis, de la baza programului Rabla Plus. In momentul de față suntem în consultări cu Consiliul ConcurenÈ›ei, in vederea elaborării unui proiect de schema de ajutor de stat care sa susÈ›ină achiziÈ›ia flotelor. De asemenea, vrem să extindem aria finanțărilor, în vederea susÈ›inerii achiziÈ›ionării vehiculelor de transport de tonaj mediu È™i mare, care vor utiliza combustibili alternativi. Ca si complementaritate, gândim un proiect de susÈ›inere pentru construirea staÈ›iilor de încărcare pentru LNG, CNG si hidrogen, iniÈ›iativa pentru care vom avea nevoie de consultări cu mediul de afaceri din domeniu.”

Dumitru BecÈ™enescu, preÈ™edinte NGVA Romania – ”Îmi doresc mult sa spun ca sunt optimist cu privire la viitorul dezvoltării acestui segment . Guvernele de până acum, nu au înÈ›eles necesitatea de a da curs Directivelor Europene cu privire la decarbonizare, Ca o perspectivă, dacă discutăm de o creÈ™tere a numărului de vehicule  alimentate cu C/LNG, la nivelul Europei de la 1.300.000 la 13.000.000 în orizontul anului 2030, pentru România aÈ™ vrea să cred că în 250.000- 300.000 de vehicule, dar acest lucru cu condiÈ›ia ca noi să facem toate eforturile pentru a sprijini factorii de decizie sa ne susÈ›ină in demersul nostru.”

Eugen Supuran, Director General MARACANA, a comentat despre extinderea recentă a flotei grupului: „Am acordat întotdeauna atenÈ›ie specială durabilității. Am ales LNG datorită reglementărilor cu privire la reducerea nivelului de zgomot È™i datorită MAUT. Nu în ultimul rând, dorim să fim un exemplu pentru alÈ›i transportatori, iar în acest fel vom reuÈ™i să avem în România infrastructura necesară pentru alimentarea cu LNG cât mai curând.. Am ales IVECO deoarece credem că IVECO S-Way ne asigură cea mai mare autonomie pentru misiunile noastre (1.500 km), au puterea motorului cea mai mare (460CP), ne oferă beneficiile pachetului de conectivitate gratuit; răspunzând ideal cerinÈ›elor noastre de transport de tonaj greu pe distanÈ›e lungi.”

Andrei Gagea, Director General IVECO Romania: „Dorim să mulÈ›umim Maracana pentru că È™i-au pus din nou încrederea în brandul nostru, IVECO. Admirăm clarviziunea companiei: de-a lungul anilor, s-a transformat în grupul productiv, extrem de inovator, pe care îl vedem astăzi. IVECO a fost partenerul de călătorie aproape constant al Maracana, construind o relaÈ›ie de încredere reciprocă È™i colaborare. Suntem onoraÈ›i să facem parte din creÈ™terea durabilă a flotei sale, cu un vehicul de ultimă generaÈ›ie, în cazul căruia tehnologia, serviciile È™i sustenabilitatea funcÈ›ionează împreună perfect pentru a respecta mediul.”

Decebal Popescu, consultant in management, Transport Academy: ”Suntem de obicei REACTIVI (chiar si atunci reacÈ›ionam cu întârziere) È™i doar foarte rar PROACTIVI. Iar prin acest eveniment exact asta subliniem: cineva ia iniÈ›iativa, dă dovadă de proactivitate È™i investeÈ™te în camioane alimentate cu LNG. De ce? Pentru că se pot obÈ›ineri reduceri de costuri cu combustibilul folosit, dispar furturile de carburant È™i până în 2023 nu se plăteÈ™te taxa de drum în Germania, cea mai tranzitată È›ară de către transportatorii români. Ca să nu mai vorbim de faptul că e o măsură reală de protecÈ›ie a mediului înconjurător. Dacă ar mai veni È™i din partea autorităților române sprijinul aÈ™teptat, pe care alte state din Vest îl acordă deja celor care investesc în vehicule ce utilizează combustibili alternativi, am putea deveni È™i noi competitivi, mai ales în contextul Pachetului de Mobilitate, proaspăt adoptat în 2020.”



Industry

Recent Posts:

Conceput în secolul 17 È™i cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care È™i Sumitomo Heavy Industries.ÎnfiinÈ›ată în anul 1888 cu scopul confecÈ›ionării È™i reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității È™i economiei circulare în industria utilajelor pentru construcÈ›ii, remarcându-se printre ceilalÈ›i producători de utilaje prin focusul pe inovaÈ›ie. Despre tendinÈ›ele generale de digitalizare È™i electrifica...


Citeste mai mult

Cu peste 4 ani de experiență ca producător în industria auto românească, ATP Trucks redefineÈ™te azi mobilitatea printr-o gamă diversificată de produse.Camionul Truston Echipat în variante de basculantă È™i betonieră, Truston 8x4 cu 430 CP impresionează pe piaÈ›a rom&acir...


Citeste mai mult

Anul 2023 a fost unul plin de provocări È™i realizări pentru echipa AIC TRUCKS importator exclusiv al brandului Ford Trucks în România. Ford Trucks s-a menÈ›inut în topul alegerilor clienÈ›ilor, în România, atât pe segmentul de vehicule specializate, cât È...


Citeste mai mult