Cel mai nou camion Iveco dedicat pentru off-road a avut parte de o lansare cu adevărat spectaculoasă în România. Noul T-Way a fost prezentat concomitent în cadrul a trei evenimente organizate la Cluj, Suceava È™i BucureÈ™ti (Ilfov). Noi am fost alături de organizatori la TRQZ Lake, o locaÈ›ie aleasă excepÈ›ional de bine. În total, evenimentele de test drive au adunat aproximativ 250 de invitaÈ›i.
UrmaÈ™ul lui Trakker se bucură de o rezistență torsională superioară de 177 kNm. Acum, axa frontală se laudă cu o sarcină maximă de nouă tone, în timp ce reducÈ›ia în butuc pe puntea spate este oferită pentru echiparea standard. Noul T-Way dispune de o suspensie a tandemului spate optimizată pentru a oferi o ma să totală cât mai s căzută, facilitând performanÈ›ele în r egim off-road. Garda la s ol a f ost È™i e a îmbunătățită, iar împr eună cu aceasta, unghiul de de gajare a crescut.
Camionul poate fi configurat în mai multe variante de putere, cea mai potentă fiind Cursor 13, care este propulsată de un motor cu È™ase cilindri în linie de 13 litri, ce dezvoltă până la 510 CP, cu 10 CP mai mult decât versiunea de top a vechiului Trakker. La eveniment au fost prezente două exemplare Iveco T-Way 450 cu transmisie manuală. Da, aceasta din urmă a devenit o raritate chiar È™i în segmentul camioanelor grele. Cutia ZF vine cu 16+2 rapoarte È™i se pretează excelent pentru condiÈ›iile grele de exploatare, fiind, în continuare, preferata È™oferilor din breaslă.
Evident, noul T-Way poate primi È™i o transmisie automată de tipul Hi-Tronix cu 12 sau 16 trepte, însă pentru a comanda un camion dotat cu aceasta, clienÈ›ii vor mai avea de aÈ™teptat până în toamnă. Atât versiunea manuală, cât È™i cea automată a lui T-Way 450 dezvoltă un cuplu maxim de 2200 rpm încă de la 870 rpm.
Puterea maximă este, aÈ™a cum sugerează È™i numele, de 450 CP. Traseul de test drive măsura aproximativ 1,5 km È™i a fost realizat de la zero în jurul lacului TRQZ, un loc unde, de regulă, participanÈ›ii încing o sesiune aprigă de jetski, superjet sau se lasă purtaÈ›i de wakeboard.
Terenul pe care l-a parcurs Iveco T-Way ar fi pus în dificultate orice fel de autoturism, SUV sau maÈ™ină de teren. Mai mult ca sigur, denivelările accentuate ar fi “pus pe burtă” orice fel de SUV modern cu veleități off-road. Cele mai dificile secÈ›iuni ale traseului au fost parcurse la ralanti cu treapta întâi de viteză, iar condiÈ›iile de È™edere din cabină erau cât se poate de liniÈ™tite È™i de confortabile. Aici trebuie să-i mulÈ›umim cabinei care vine cu suspensie separată.
A urmat o urcare extrem de accentuată pe o pantă cu înclinarea de 30 de grade. În vârful acesteia, axa frontală a camionului 8x4, (care era încărcat!) s-a ridicat de la sol, pentru a coborî, mai apoi pe o secÈ›iune complet inundată a traseului. Aici, garda la sol generoasă È™i-a arătat, din nou calitățile.
La sfârÈ™itul probei, ne-am dat jos liniÈ™tiÈ›i din camion, ca È™i cum am fi parcurs un traseu lejer pe un drum asfaltat. Singurul indicator a traseului extrem de greu pe care l-am parcurs era noroiul care ajungea la un nivel de aproximativ un metru de la sol. Față de vechiul Trakker, T-Way oferă o poziÈ›ie de conducere îmbunătățită. Volanul a fost complet revizuit È™i dispune acum de bază plată unică, pentru a putea acomoda fără probleme un È™ofer mai corpolent.
Puntea din spate a primit frâne pe disc, în timp ce greutatea totală a camionului a scăzut cu aproximativ 500 kg față de modelul Trakker. Vehiculul vine cu un sistem de frâmare EBS în standard, în timp ce sistemul ADAS (Sistem de Asistență Avansată pentru Șofer) este disponibil pentru întreaga gamă.
Iveco T-Way impresionează È™i prin sistemul Connectivity Box. Acesta permite telediagnosticarea È™i mentenanÈ›a predictivă de la distanță. Managerii de flotă vor putea urmări, în timp real, toÈ›i parametrii relevanÈ›i din funcÈ›ionarea camionului, pentru a se asigura de faptul că vehiculul funcÈ›ionează la eficiență maximă.
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Industry
PENTRU ORICE DESTINAÅ¢IE IVECO T-WAY 450

Recent Posts:
Goodyear TPMS Heavy Duty este soluÈ›ia care permite monitorizarea în timp real a presiunii È™i temperaturii anvelopelor, cât È™i localizarea vehiculelor. Include un GPS încorporat care le permite managerilor de flote să-È™i urmărească vehiculele, precum È™i să primească notifi...
Citeste mai mult
La un an de la semnarea parteneriatului între KEESTRACK ÅŸi CTE SOLUTION ca dealer unic pentru vânzarea de utilaje ÅŸi service echipamente KEESTRACK în România, poziÅ£ionarea acestui brand în piaţă de utilaje mobile de sortare-concasare începe să se consolideze...
Citeste mai mult
Hiarom Invest a livrat un utilaj destinat sudării cap la cap a È™inei prin presiune È™i contact care include un camion 8X4 echipat cu toate componentele auxiliare necesare.Specializată în proiectarea, dezvoltarea È™i realizarea utilajelor cu deplasare atât pe È™osea cât È™i pe ca...
Citeste mai mult
\HAMM a lansat pe piață o nouă generaÈ›ie de role tandem cu direcÈ›ie pivotantă: seria HX. Aceasta înlocuieÈ™te seria DV+ anterioară È™i se remarcă prin comenzile intuitive Easy Drive, parametri de înaltă performanță, numeroase caracteristici de confort È™i funcÈ›ionare durabilÄ...
Citeste mai mult