Follow us


Aboneaza-te la newsleter

News

Piața de leasing operațional își menține creșterea

Piața de leasing operațional își menține creșterea

Piața de leasing operațional a crescut în linie cu piața auto, depășind la finalul anului 2021, potrivit estimărilor ASLO, nivelul de 77.000 de unități în administrare, ceea ce reprezintă o creștere de peste 8.000 de autovehicule, respectiv 12%, față de finalul anului 2017, ultimul an cu informații disponibile despre volume.

În aceeași perioadă (2017-2021) înmatriculările de autoturisme și autovehicule utilitare ușoare au crescut cu 13%.

Ponderea produsului full-service a crescut spre 90%, demonstrând că aceasta variantă asigură cele mai mari beneficii oferite de externalizarea administrării flotelor auto.

„Piața de leasing operațional a trecut prin mai multe provocări pe parcursul ultimilor 5 ani: investigația Consiliului Concurentei, pandemia, termenele prelungite de livrare a autovehiculelor, peste toate suprapunâdu-se și incertitudinile rezultate din situația din Ucraina. Cu toate acestea, piața și-a continuat creșterea, confirmând importanța acestui serviciu în achiziția și utilizarea autovehiculelor.” declară Bogdan Apahidean, preşedinte ASLO.

Conform datelor centralizate de Asociația Societăților de Leasing Operațional, în topul primelor 5 companii membre intră: LeasePlan România, Arval Service Lease România, ALD Automotive, Autonom Services și BCR Fleet Management.

Asociația Societăților de Leasing Operațional (ASLO) aniversează 10 ani de activitate.

Infiinţată pe 17 noiembrie 2010 ca o asociaţie profesională, neguvernamentală, non-profit şi apolitică, ASLO are ca principal scop reprezentarea intereselor industriei de leasing operațional în comunitatea de afaceri prin promovarea conceptului de leasing operațional, a celor mai bune practici și standarde profesionale, precum și educarea și dezvoltarea comunității de afaceri în domeniul leasingului operațional și crearea unei interfețe oneste între comunitatea de leasing și terțe părți.

Membrii cu drepturi depline ai ASLO reunesc principalele companii de leasing operaţional de pe piaţa românească: ALD Automotive, Arval Service Lease România, Autonom Services, Autotechnica Fleet Services, BCR Fleet Management, Business Lease Romania, LeasePlan România, New Kopel Romania, Premium Leasing, RCI Finanţare România, Unicredit Leasing Fleet Management.
Membrii asociați sunt: Autovista Romania, Dekra Certification, Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare şi SGS România.

Dintre acțiunile în care ASLO s-a implicat sau pe care chiar le-a inițiat, amintim:
• a creat și menținut canale de comunicare cu partenerii de afaceri și autoritățile (cea mai importantă fiind Ministerul Finanţelor Publice), urmărind și analizând reglementările care vizează domeniul auto și fiscal;
• 2013 – a obținut exceptarea companiilor de leasing operațional de la limitarea deductibilității costurilor cu amortizarea la 1.500 RON pe lună;
• 2015 - a susţinut Ministerul Finanţelor Publice în demersul de a acţiona împotriva evaziunii fiscale practicate de anumiţi comercianţi de vehicule rulate;
• 2016 – a sprijinit iniţiativa parlamentară prin care se propunea incriminarea distinctă a înşelăciunii privind date sau caracteristici tehnice ale autovehiculelor, oferind, prin membrii săi, suport pentru crearea şi implementarea mecanismelor necesare aplicării reglementărilor în mod corect și eficient.
• 2017-2021 – a susținut și documentat activitatea ASLO în fața Consiliului Concurenței, ceea ce a dus la încheierea procesului prin procedura angajamentelor, fără amendă.
• 2022 – pregătește un demers pe lângă Autoritatea Fondului de Mediu în vederea extinderii accesului la eco-tichete

”Asociația intenționează să construiască o propunere legislativă pentru a permite accesul direct al clienților de leasing operațional la eco-tichete, întrucât astăzi aceastea sunt disponibile doar pe firma de leasing și nu pe utilizator”, spune Bogdan Apahidean. „Dacă acest demers ar avea succes și tichetele ar fi oferite per utilizator și nu per firma de leasing, parcul auto green din România ar avea șanse suplimentare de extindere.”

Consiliul Concurenței a închis în 2021, pe baza angajamentelor oferite de membri, investigația începută în noiembrie 2017. Investigația a avut ca obiect posibila încălcare a art. 5, alin. (1) din Legea Concurenței privind practicile anticoncurențiale și a vizat schimbul de informații realizat prin presă și intermediul asociației.

Astfel, Asociaţia Societăţilor de Leasing Operațional (ASLO) și 14 companii s-au angajat să adopte un set de măsuri de conformare cu legislația din domeniul concurenței, care să asigure, în același timp, confidențialitatea colectării, prelucrării și distribuirii de informații privind activitatea de leasing operațional.

Aceste angajamente au fost asumate de cele 14 companii și ASLO pentru a elimina îngrijorările de natură concurențială din cadrul investigației derulate de Consiliul Concurenței privind o posibilă coordonarea a politicilor comerciale, prin fixarea preţului şi/sau împărţirea pieței, realizată printr-un schimb de informații referitoare la volumele realizate pe piață de fiecare societate de leasing operațional.

“S-a confirmat faptul că ASLO a acționat pe tot parcursul activității sale cu diligență în sensul respectării legii concurenței și în conformitate cu prevederile statutare. Ne bucurăm că eforturile noastre au dus la finalizarea investigației fără amendă” a mai declarat Bogdan Apahidean, Președinte ASLO.

News

Recent Posts:

Primul târg din țară destinat domeniilor schiabile din România a avut loc în acest weekend la Cheile Grădiștei Resort, în județul Brașov. Carpathian Mountain Fair a reunit peste 30 de expozanți din mai multe țări europene precum și reprezentanți ai unor domenii sch...


Citeste mai mult

Cefin Trucks a organizat o nouă ediție a evenimentului Camion Fest, întâlnirea tradițională a tuturor celor interesați de oferte speciale pentru achiziție/trade-in a vehiculelor comerciale rulate; Cefin Trucks anunță dezvoltarea unei noi divizii de camioane Ford Trucks rulate, M...


Citeste mai mult

Anul 2019 apare, privit retrospectiv, de o normalitate ieşită din comun comparativ cu ceea ce a urmat de la începutul lui 2020 încoace. Să comparăm acum 2020 cu 2021, dar să şi raportăm începutul lui 2022 la ultimii 2 ani, pare total nepotrivit şi disproporţionat. În...


Citeste mai mult

Anul 2019 apare, privit retrospectiv, de o normalitate ieşită din comun comparativ cu ceea ce a urmat de la începutul lui 2020 și p ână acum. Să comparăm acum 2020 cu 2021, dar să şi raportăm începutul lui 2022 la ultimii 2 ani, pare total nepotrivit şi disproporţionat. ...


Citeste mai mult