Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

REMORCA SPECIALĂ GOLDHOFER FAKTOR 5.5 A TRECUT PRIMUL SĂU TEST CU BRIO

REMORCA SPECIALĂ GOLDHOFER FAKTOR 5.5 A TRECUT PRIMUL SĂU TEST CU BRIO

În prezent, la 22 de kilometri de coasta estică a Scoției se construiește parcul eolian off-shore Moray East de 950 MW (100 de turbine eoliene de 9,5 MW fiecare), care, din 2022, va satisface aproximativ 40% din cererea totală de energie electrică din Scoția, putând alimenta cu energie electrică 950.000 de gospodării din Marea Britanie. Pentru ca parcul eolian să devină operațional, este în construcție și o stație terestră la sud-vest de localitatea New Deer, pentru a livra electricitatea generată de parcul eolian către rețeaua națională. În stația terestră, echipată de Siemens, urmează să fie instalate, în total, trei transformatoare electrice de putere, de peste 260 de tone și lungime de aproape 12 m. De întreaga logistică legată de aducerea în Scoția a celor trei transformatoare s-a ocupat compania Deugro, iar sarcina de a transporta aceste transformatoare, peste dealuri, poduri și pe drumurile înguste și sinuoase din Scoția, a revenit companiei britanice de transport agabaritic Allelys.

Profesioniștii companiei britanice de transport agabaritic Allelys, au livrat pe șantier primul dintre aceste transformatoare, pe 27 octombrie 2019. Livrarea s-a făcut cu noua remorcă cu pod cu grinzi laterale «FAKTOR 5.5» de la Goldhofer. Transformatorul a fost preluat din portul Peterhead, unde fusese adus pe o navă, din Germania. Următoarele livrări și toate lucrările terestre de construcție, au fost întrerupte din cauza pandemiei de COVID-19 din martie 2020 până în mai 2020, după care operațiunile au fost reluate, urmând orientările actualizate ale guvernului scoțian. Traseul de 56 kmd intre portul Peterhead și New Deer, cu numeroase dealuri, curbe și poduri, a prezentat o serie întreagă de provocări exigente, care au fost reduse la minimum prin utilizarea remorcii speciale cu pod cu grinzi laterale «FAKTOR 5.5», achiziționată recent de compania de transport agabaritic Allelys pentru transportul rezervoarelor de mari dimensiuni. Această remorcă specială reprezintă o soluție flexibilă utilizată pentru încărcarea și deplasarea încărcăturilor voluminoase de până la șase metri lățime și 17 metri lungime, cântărind până la 350 de tone. Adică de 5,5 ori masa proprie a remorcii.

Datorită opțiunilor flexibile de configurare a remorcii, de la 20 de axe (2x10) la 32 de axe (2x16), acesta poate fi utilizată pentru diferite sarcini de transport. Chiar de la de când au început operațiunile de transport a devenit clar că utilizarea remorcii speciale cu pod cu grinzi laterale «FAKTOR 5.5» a fost o decizie bună. După ieșirea din portul din Peterhead, traseul a început cu o urcare scurtă și abruptă, urmată de o combinație dreapta-stânga – o situație care solicită, chiar și din partea unui șofer de autotractor cu șa și semiremorcă convențională, un nivel ridicat de concentrare.

Datorită planificării și pregătirii minuțioase prealabile, convoiul de vehicule lung de 70 de metri, escortat de mașini de poliție, a reușit să depășească acest prim obstacol înaintând cu grijă și cu mare atenție. La fel, pe parcursul călătoriei, convoiul agabaritic a trecut în siguranță de următoarele curbe la 900, de sensurile giratorii și de parapetele podurilor. „Posibilitatea de a utiliza remorca cu pod cu grinzi laterale de la Goldhofer într-o configurație scurtă de transport cu zece axe în față și zece axe în spate s-a dovedit a fi deosebit de benefică.

Acest lucru ne-a asigurat mai multă manevrabilitate și, mai presus de toate, deplasarea a fost mai economică”, spunea proprietarul companiei de transport agabaritic, David Allely. Profesioniștii companiei de transport agabaritic Allelys, grație sistemelor tehnice de asistență cu care era dotată remorca specială «FAKTOR 5.5», au stăpânit în mod strălucit traversările podurilor și trecerile peste porțiunile deluroase și vălurite ale șoselei. Cu sistemele sale de control al nivelului suspensiei și de ridicare hidraulică de până la 1.600 mm, podul cu grinzi laterale a remorcii «FAKTOR 5.5» a putut fi ridicat peste parapetele podurilor și a putut fi menținut la orizontal pentru a compensa înclinarea laterală a remorcii în pasajele înguste și șerpuite ale șoselei.

Despre aceste sisteme tehnice, David Allery spunea: „Încă o dată, Goldhofer a dezvoltat echipamente practice potrivite, care sunt adaptate exact nevoilor noastre de transport.” Totodată, Andreas Menzel, Corporate Global Key Account Manager al Grupului Deugro adauga: „«FAKTOR 5.5» de la Goldhofer a fost cu siguranță unul dintre elementele decisive, pe care am l-am luat în considerare atunci când am decis în favoarea Grupului Allelys, în acordarea acestui transport provocator.”

COMPANIA ALLELYS
Compania Allelys este una dintre cele mai mari și mai de succes companii de transport greu și agabaritic din Marea Britanie. De mai bine de 20 de ani, profesioniștii britanici în transport greu s-au bazat pe vehiculele grele de transport furnizate de Goldhofer. „Am achiziționat prima noastră remorcă modulară cu 12 axe THP / LT în 1996 și de atunci ne-am extins flota cu diferite vehicule Goldhofer”, spunea proprietarul companiei David Allely. Modulele multifuncționale, inclusiv echipamentele speciale, sunt o forță motrice în spatele dinamismului antreprenorial al companiei Allelys, care astăzi nu este doar unul dintre liderii de piață din Marea Britanie, ci se ocupă și de proiecte de transport exigente în toată Europa.

COMPANIA DEUGRO
Compania Deugro este o o companie de expediere a proiectelor, cu referințe extinse în domeniile energiei electrice și regenerabile, chimiei, petrolului și gazelor, mineritului, infrastructurii, celulozei și hârtiei, precum și industria nucleară. Compania Deugro oferă competență mondială pentru implementarea proceselor logistice complexe în zona de ridicare grea și proiect, oferind clienților soluții de transport unice adaptate mărfurilor și proiectului respectiv. Accentul este pus pe implementare, precum și pe sig uranță în timpul transportului, iar soluțiile include transportul terestru, aerian și maritim.

Industry

Recent Posts:

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult

Conceput în secolul 17 și cu o istorie de peste 400 de ani, Sumitomo a dezvoltat mai multe sub-companii de succes, printre care și Sumitomo Heavy Industries.Înființată în anul 1888 cu scopul confecționării și reparării utilajelor, Sumitomo Heavy Industries s-a dezvoltat mai...


Citeste mai mult

Volvo Construction Equipment este lider în domeniul sustenabilității și economiei circulare în industria utilajelor pentru construcții, remarcându-se printre ceilalți producători de utilaje prin focusul pe inovație. Despre tendințele generale de digitalizare și electrifica...


Citeste mai mult