Portul Dresda-Friedrichstadt fost reconstruit de mai multe ori de-a lungul istoriei sale de 130 de ani. Astfel, după restaurarea iniÈ›ială a vechilor depozite È™i a infrastructurii, È™antierul era plin de resturi de cărămizi, pietre È™i fundaÈ›ii cu muchii de până la 250 mm lungime. Într-o parte a portului Dresda-Friedrichstadt, se construieÈ™te un trailer-port de ultimă generaÈ›ie pentru transbordare feroviară - un hub intermodal pentru parcarea/manipularea semiremorcilor È™i containerelor pentru semiremorci în vederea încărcării/descărcării de pe vagoane. Proiectul necesită un strat de bază din materiale tratate cu lianÈ›i hidraulici deosebit de puternici, de înaltă calitate È™i stabilitate. Materialul grosier rezultat din decopertarea bazei drumurilor poate fi prelucrat în mod deosebit de economic prin metoda in situ. În consecință, a fost ales un reciclator la rece È™i stabilizator de sol WRC 240i Rock Cruscher de la Wirtgen.
Prelucrarea solului la fața locului
Compania de construcÈ›ii contractată a decis să prelucreze solul la faÈ›a locului. Pe o suprafață de 12 000 mp, a fost utilizat un reciclator la rece WRC 240i Rock Cruscher pentru a zdrobi È™i omogeniza materialele din sol. Materialele existente au putut fi reutilizate, conservându-se resursele È™i reducându-se nevoia de a transporta materiale - salvându-se astfel peste 1 000 de călătorii cu camionul.
Rotor robust de concasare și de amestecare
Utilajul Rock Cruscher a prelucrat materialul din sol cu ajutorul rotorului său de concasare È™i amestecare până la o adâncime de 50 cm. Cu o viteză de avans de aproximativ 8 m/min, acesta a înregistrat o productivitate medie de aproximativ 450 t pe oră. Uneltele de concasare HT18 de pe rotor au mărunÈ›it materialul pe barele de concasare, iar sitele l-au menÈ›inut în camera de concasare È™i amestecare până când a trecut prin ochiurile de 45 mm, îndeplinind astfel cerinÈ›ele impuse de proiect pentru material (granulaÈ›ie 0/32). WRC 240i Rock Cruscher a lăsat astfel în urmă un material amestecat omogen, pregătit pentru a fi stabilizat cu ciment NovoCrete ST98.
Realizarea stratului portant după procesele de concasare și amestecare
Un buldozer a împrăștiat uniform materialul în funcÈ›ie de parametri solicitaÈ›i pentru fundaÈ›ie conform proiectului. Un distribuitor de liant de coeziune Streumaster SW 16 MC a răspândit 80 kg/mp de amestec de ciment în două treceri, care a fost apoi amestecat uniform cu un stabilizator de sol WR 250i. În spatele lui Wirtgen WR 250i se afla un cilindru compresor de terasament pentru precompactare, un autogreder pentru nivelarea precisă a suprafeÈ›ei È™i, în la sfârÈ™it, un cilindru compresor cu tambur cu bandă netedă, pentru compactarea finală a stratului portant.
Economii semnificative la costurile de transport
Avantajele utilizării acestei abordări in situ constau în reducerea costurilor de transport, a timpului de execuÈ›ie È™i a resurselor utilizate. Prin prelucrarea stratului de întărire existent È™i a solului direct la faÈ›a locului, construcÈ›ia a fost realizată într-un mod ecologic È™i eficient din punct de vedere al resurselor, prin reutilizarea materialelor existente de fixare a suprafeÈ›ei È™i a materialelor de susÈ›inere a solului disponibile pe È™antier. Stratul suport de bază de 48 cm grosime a fost finalizat în două săptămâni. Întreaga lucrare de înlocuire ar fi durat între 8 È™i 14 săptămâni, însă datorită utilizării reciclatorului la rece Wirtgen WRC 240i, durata lucrărilor a fost redusă considerabil, iar costurile de transport al materialelor au fost evitate.