Portul Dresda-Friedrichstadt fost reconstruit de mai multe ori de-a lungul istoriei sale de 130 de ani. Astfel, după restaurarea inițială a vechilor depozite și a infrastructurii, șantierul era plin de resturi de cărămizi, pietre și fundații cu muchii de până la 250 mm lungime. Într-o parte a portului Dresda-Friedrichstadt, se construiește un trailer-port de ultimă generație pentru transbordare feroviară - un hub intermodal pentru parcarea/manipularea semiremorcilor și containerelor pentru semiremorci în vederea încărcării/descărcării de pe vagoane. Proiectul necesită un strat de bază din materiale tratate cu lianți hidraulici deosebit de puternici, de înaltă calitate și stabilitate. Materialul grosier rezultat din decopertarea bazei drumurilor poate fi prelucrat în mod deosebit de economic prin metoda in situ. În consecință, a fost ales un reciclator la rece și stabilizator de sol WRC 240i Rock Cruscher de la Wirtgen.
Prelucrarea solului la fața locului
Compania de construcții contractată a decis să prelucreze solul la fața locului. Pe o suprafață de 12 000 mp, a fost utilizat un reciclator la rece WRC 240i Rock Cruscher pentru a zdrobi și omogeniza materialele din sol. Materialele existente au putut fi reutilizate, conservându-se resursele și reducându-se nevoia de a transporta materiale - salvându-se astfel peste 1 000 de călătorii cu camionul.
Rotor robust de concasare și de amestecare
Utilajul Rock Cruscher a prelucrat materialul din sol cu ajutorul rotorului său de concasare și amestecare până la o adâncime de 50 cm. Cu o viteză de avans de aproximativ 8 m/min, acesta a înregistrat o productivitate medie de aproximativ 450 t pe oră. Uneltele de concasare HT18 de pe rotor au mărunțit materialul pe barele de concasare, iar sitele l-au menținut în camera de concasare și amestecare până când a trecut prin ochiurile de 45 mm, îndeplinind astfel cerințele impuse de proiect pentru material (granulație 0/32). WRC 240i Rock Cruscher a lăsat astfel în urmă un material amestecat omogen, pregătit pentru a fi stabilizat cu ciment NovoCrete ST98.
Realizarea stratului portant după procesele de concasare și amestecare
Un buldozer a împrăștiat uniform materialul în funcție de parametri solicitați pentru fundație conform proiectului. Un distribuitor de liant de coeziune Streumaster SW 16 MC a răspândit 80 kg/mp de amestec de ciment în două treceri, care a fost apoi amestecat uniform cu un stabilizator de sol WR 250i. În spatele lui Wirtgen WR 250i se afla un cilindru compresor de terasament pentru precompactare, un autogreder pentru nivelarea precisă a suprafeței și, în la sfârșit, un cilindru compresor cu tambur cu bandă netedă, pentru compactarea finală a stratului portant.
Economii semnificative la costurile de transport
Avantajele utilizării acestei abordări in situ constau în reducerea costurilor de transport, a timpului de execuție și a resurselor utilizate. Prin prelucrarea stratului de întărire existent și a solului direct la fața locului, construcția a fost realizată într-un mod ecologic și eficient din punct de vedere al resurselor, prin reutilizarea materialelor existente de fixare a suprafeței și a materialelor de susținere a solului disponibile pe șantier. Stratul suport de bază de 48 cm grosime a fost finalizat în două săptămâni. Întreaga lucrare de înlocuire ar fi durat între 8 și 14 săptămâni, însă datorită utilizării reciclatorului la rece Wirtgen WRC 240i, durata lucrărilor a fost redusă considerabil, iar costurile de transport al materialelor au fost evitate.