Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Focus plus

SECRETELE DIN SPATELE CREȘTERII UNEI COMPANII ROMÂNEȘTI DE LA 0 LA 10 MILIOANE DE EURO - INTERVIU RUBEN MARIAN CEO UTILBEN (PARTEA 1)

SECRETELE DIN SPATELE CREȘTERII UNEI COMPANII ROMÂNEȘTI DE LA 0 LA 10 MILIOANE DE EURO - INTERVIU RUBEN MARIAN CEO UTILBEN (PARTEA 1)

Ruben este un tânăr antreprenor pasionat de afaceri, leadership și dezvoltare personală. Este implicat în mai multe afaceri cu o cifră de afaceri pe grup de peste 10 milioane de euro. Viziunea lui este să vadă România transformată prin afaceri făcute cu integritate și caracter. Este un militant al eticii în afaceri și crede că se pot face afaceri corecte și de succes în România. Vrea să contribuie la o schimbare pozitivă în societate prin promovarea excelenței, onestității și responsabilității în sfera publică și profesională. Pentru Ruben, succesul înseamnă să își cunoască identitatea și scopul în viață și să își atingă potențialul său maxim.

Valorile în care crede sunt excelența, dezvoltarea personală, familia, contribuția și sănătatea. Ruben este inginer și a terminat Facultatea de Automatică și Calculatoare, din cadrul Universității Tehnice din Cluj- Napoca, în 2007. Prima afacere a început-o în domeniul network marketing-ului, în anul 2002. În 2006, a fondat compania UTILBEN, pe care a crescut-o de la un angajat la peste 40 de angajați și este astăzi principalul importator de utilaje second hand din România, cu o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro pe grup.

În 2007 a fondat GO HAIR, companie de distribuție de produse cosmetice. Acum GO HAIR produce brandul de tratamente profesionale pentru păr REGIVERO. În 2009 a fondat compania AGRIBEN specializată în agricultura ecologică. Ruben este implicat ca și voluntar în diferite ONG-uri precum AWANA, GUILD, SUMMITUL GLOBAL DE CONDUCERE. Motto-ul preferat este de la Jim Rohn: "Nu îți dori niciodată să îți fie mai ușor, dorește-ți să fii mai bun!"

Când a luat naștere pasiunea pentru afaceri și cum a început la tine călătoria antreprenoriatului?
Ruben Marian: Mi-am dorit de mic să fac afaceri. Încă de mic copil, împreună cu bunica mea, mergeam la piață să vindem legume. Tatăl meu era inginer horticultor, avea o fermă, era pasionat de producția de legume, dar nu îi plăcea să vândă. Am învățat principiile vânzărilor și comerțului în piață împreună cu bunica mea. Așa am început să prind gustul pentru comerț și pentru afaceri. În timpul facultății, la 20 de ani, am început prima afacere. Era o afacere de network marketing și vindeam produse de sănătate, îngrijire personală și curățenie. Aceasta a fost o oportunitate de a câștiga ceva bani de buzunar în timpul facultății și de a învăța mai multe despre vânzări și lucrul cu oamenii. În afacerea de network marketing am învățat cum să tratez refuzurile și am înțeles că vânzările sunt un joc al numerelor. Am înțeles că e nevoie să dau 10 telefoane că să stabilesc o întâlnire și că e nevoie de 5 întâlniri că să semnez un contract. Astfel am învățat multe despre clienți, contracte și încasări. Am înțeles atunci importanța dezvoltării personale și investiției în educație și învățare. Am aflat de autori ca și Robert Kiyosaki, Dale Carnagie, Napolion Hill, Jim Rohn.

Cum a luat naștere pasiunea pentru domeniul utilajelor și ce evoluție a avut de-a lungul timpului?
Ruben Marian: Nu am știut de la început ce voi face și nu mi-am imaginat că voi ajunge în industria utilajelor grele. Am încercat mai multe lucruri până am ajuns la ceea ce ne place, la ce suntem foarte buni și ce este și profitabil pentru noi. Am fost pasionat de utilaje agricole și tractoare încă de mic. Provin dintr-o familie de oameni harnici care s-au ocupat cu agricultura. Am fost înconjurat de utilaje încă de mic. În timpul facultății am lucrat pentru o companie de foraje puțuri de apă. Aici am avut șansa să achiziționez utilaje din Germania. Am văzut că în Europa erau foarte multe utilaje performante de construcții drumuri și infrastructură, iar noi în România lucram cu utilaje foarte vechi. Mă gândeam cum am putea să avem și în România utilajele performante care se folosesc în Germania. Așa am văzut oportunitatea afacerii cu utilaje și mi-a venit ideea unei afaceri de vânzări utilaje. Sunt în continuare pasionat de utilaje și tehnologie, îmi place să văd cum tehnologia evoluează și are impact pozitiv în viața oamenilor. Consider că utilajele și tehnologiile noi ne pot face să fim mult mai eficienți și productivi pentru a aloca timp pentru lucrurile care sunt cu adevărat importante pentru noi.

Cum a devenit UTILBEN realitate și cum a ajuns să fie nr. 1 în România?
Ruben Marian: Am identificat o nevoie, nevoia de utilaje performante pentru construcții și infrastructură în România. Eram pus în fața unei decizii grele. Trebuia să renunț la o poziție confortabilă, pentru a începe ceva pe cont propriu. Aveam foarte multe întrebări și îndoieli în minte. Nu aveam experiența necesară pentru o asemenea afacere, dar mai ales nu aveam resursele necesare și nici banii suficienți pentru a porni. Am început cu o idee în minte și cu 0 resurse. Am fost motivat de nevoia de a purta de grijă familiei mele. Am început această aventură ca și un start-up în intermedieri de utilaje din Europa. Visam atunci să dezvolt o companie mare care să contribuie la o mare transformare în România prin afaceri făcute cu integritate și caracter.

La început mi-am dorit să demonstrez că sunt capabil să dezvolt o afacere la nivel național. Mi-am dorit să îmi demonstrez mie și celor din jur că sunt valoros. Primii pași: am făcut rapid un website, am început să stabilesc întâlniri cu firme din Cluj și din împrejurimi care lucrau în construcții și ar avea nevoie de utilaje. Eram fericit și entuziast. Primele provocări au venit de la prospecți. Primeam întrebări de genul: Unde ați mai livrat? Care sunt modalitățile de plată? Ce garanții oferiți? Din păcate nu aveam răspunsuri aici. A început presiunea părinților: Cât aveți de gând să stați fără job? Când vă veți angaja o dată? A continuat cu presiunea prietenilor: Dar de ce vă chinuiți? De ce nu vă angajați undeva ca și noi toți? De ce sunteți iresponsabili? Cel mai dificil cred că mi-a fost să fac față presiunii din interior și dialogului meu cu mine: Oare o să funcționeze? Și dacă nu va funcționa? Cum vrei tu să construiești această afacere, fără investiții și fără bani? Cine va cumpăra de la tine? Chiar crezi că poți să faci așa ceva? A fost nevoie de foarte multă muncă, disciplină și perseverență la început. Primele luni munceam de dimineață până seara fără rezultate. A trecut 1 lună, 2 de muncă fără rezultate, a urmat și a 3-a lună și mai multă muncă fără rezultat, a 4-a lună și așa mai departe.

Focus plus

Recent Posts:

SaMoTer, expoziția internațională dedicată utilajelor pentru construcții, va promova din nou evoluția tehnologică și cercetarea la următoarea ediție programată la Centrul Expozițional Verona, 21-25 martie 2020. Înscrierile pentru cea de-a 23 a ediţie a premiilor pentru inovație s...


Citeste mai mult

Prefbeton - Organizația Patronală a Producătorilor de Prefabricate din Beton din România – organizează joi, 7 noiembrie 2019 a treia ediție a Conferinței internaționale “Soluții prefabricate din beton” la Radisson BLU din București.Continuăm și în acest an se...


Citeste mai mult

Compania Vectra Eurolift Service sărbătorește 25 de ani de activitate în domeniul stivuitoarelor și va marca acest moment printr-un eveniment aniversar dedicat logisticii ce va avea loc pe data de 7 iunie la sediul firmei din Bucur ești. Principalii parteneri vor fi producătorii de stivu...


Citeste mai mult

4 din 10 constructori romani nu sunt multumiti de buldoexcavatoarele achizitionateProbabil ca te-ai decis sa iti achizitionezi un buldoexcavator second hand si este o decizie foarte inteleapta. Nu are sens sa cheltuiesti 70,000 de euro pe un buldoexcavator nou, si apoi daca vrei sa il vinzi dupa doa...


Citeste mai mult