ÎNCEP LUCRÄ‚RILE DE MODERNIZARE A CENTURII BUCUREȘTI, SECTORUL DN 2 - A2
În data de 04.05.2020, Ionel ScrioÈ™teanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii È™i ComunicaÈ›iilor, împreună cu Directorul General Adjunct al C.N.A.I.R. S.A., Ovidiu Barbier, au emis ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a sectorului DN 2 - A2 din Centura BucureÈ™ti.
"Suntem într-o continuă dezvoltare a infrastructurii rutiere pe Regiunea BucureÈ™ti - Ilfov, luna trecută am predat amplasamentul constructorului pentru realizarea Pasajului de la MogoÈ™oaia, iar astăzi deschidem un nou È™antier aici pe DN 2 - A2. În perioada următoare vom începe mai multe lucrări importante pentru zona BucureÈ™ti – Ilfov, È™i anume: Pasajul Berceni, Pasajul OlteniÈ›a. De asemenea, în luna iunie încep lucrările la Autostrada A0, cea mai importantă È™i aÈ™teptată de către cetățeni în această zonă.”, a declarat Ionel ScrioÈ™teanu, Secretar de Stat în Ministerul Transporturilor, Infrastructurii È™i ComunicaÈ›iilor.
"De astăzi începe să curgă termenul contractual de 15 luni pentru modernizarea acestui sector din Centura BucureÈ™ti. Nu mai vrem întârzieri, iar ambiÈ›ia noastră este să închidem inelul Capitalei la patru benzi, astfel încât să eliminăm blocajele în trafic. C.N.A.I.R. S.A. are toată deschiderea față de constructori È™i vă asigur că lucrările executate vor fi plătite foarte rapid, încercăm astfel să accelerăm ritmul în È™antiere, constructorii pe partea de execuÈ›ie, noi pe partea de plăți.”, a menÈ›ionat Ovidiu Barbier, Directorul General Adjunct al C.N.A.I.R. S.A.
Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 kilometri din Centura rutieră a municipiului BucureÈ™ti, sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacității de circulaÈ›ie de la două benzi la patru benzi de circulaÈ›ie (câte două pe sens) È™i eliminarea unor intersecÈ›ii la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi, precum È™i reabilitarea pasajelor È™i a podurilor existente pe acest sector de drum naÈ›ional.
Valoarea contractului semnat cu antreprenorul Tirrena Scavi este de 235.747.292,70 lei fără TVA, sursa de finanÈ›are fiind Fondul de Coeziune în cofinanÈ›are cu Bugetul de Stat.
Durata contractului este de 75 de luni și cuprinde: 15 luni perioada de execuție și minim 60 de luni perioada de notific are a defecțiunilor.
ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ȘI PROIECT TEHNIC DE EXECUȚIE PENTRU DRUM EXPRES CONSTANȚA - TULCEA
C.N.A.I.R. S.A., în c alitate de Solicitant, a elaborat È™i depus în dat a de 30.04.2020 AplicaÈ›ia de FinanÈ›are pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate È™i Proiect Tehnic de ExecuÈ›ie pentru Drum Expres ConstanÈ›a - Tulcea” în vederea obÈ›inerii de finanÈ›are nerambursabilă alocată prin Programul OperaÈ›ional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil È™i eficient, Obiectiv Specific 2.1. Apel de pr oiecte pentru
Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere - sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea - Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră a TEN-T globală.
Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieÈ›ei interne cu scopul de a crea condiÈ›iile pentru creÈ™terea volumului investiÈ›iilor, promovarea transportului durabil È™i a coeziunii în reÈ›eaua de drumuri europene.
Rezultatele așteptate sunt:
• Elaborarea Studiului de Fezabilitate;
• Elaborarea Proiectului Tehnic de ExecuÈ›ie.
Valoarea totală a proiectului este de 22.359.751,53 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de
Dezvoltare Regională - 16.118.875,16 lei, 15% contribuÈ›ia proprie - 2.844.507,38 lei, restul de 3.396.368,99 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Durata proiectului: 27 de luni.
Cod proiect: 137484.
Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
S-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU FINALIZAREA LUCRÄ‚RILOR DE REABILITARE A DN 76, VÂRFURILE - ȘTEI
C.N.A.I.R. S.A. a semnat Contractul de execuÈ›ie lucrări „5R12, Reabilitare DN 76, Vârfurile - Ștei, km 69+350 - km 102+660, - Rest de execuÈ›ie”.
Operatorul economic care va realiza execuÈ›ia contractului de lucrări „5R12, Reabilitare DN 76, Vârfurile - Ștei, km 69+350 - km 102+660, - Rest de execuÈ›ie” este Asocierea Drum Asfalt SRL & Vahostav - SK a.s. & Trameco SA & Ile Viorel Construct SRL.
Valoarea contractului este de 74.784.406,05 lei, fără TVA.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 12 luni, pentru execuÈ›ia lucrărilor.
Perioada de garanÈ›ie a lucrărilor ofertată de câÈ™tigător este de 60 de luni.
Obiectul contractului îl reprezintă finalizarea lucrărilor de reabilitare a tronsonului Vârfurile - Ștei aferent DN 76. Sectorul de drum se află pe teritoriul judeÈ›elor Arad È™i Bihor. Principalele lucrări ce vor fi realizate vizează finalizarea reabilitării a 33,31 km de drum naÈ›ional.
Lucrările ce urmează a fi executate constau în finalizarea reabilitării unui număr de cinci poduri, amenajarea a cinci parcări, amenajarea a cinci staÈ›ii de autobuz, lucrări de colectare È™i evacuare a apelor, lucrări de susÈ›inere È™i consolidare a terasamentelor, lucrări de sprijinire, lucrări de sporire a capacității portante a terenului de fundare, lucrări hidrotehnice È™i lucrări de siguranÈ›a circulaÈ›iei.
ÎNCEPE ÎNLOCUIREA SEPARATORULUI DE SENS DIN BETON ÎN PASAJUL BÄ‚NEASA
În data de 07.05.2020, C.N.A.I.R. S.A. demarează execuÈ›ia lucrărilor de înlocuire a parapetului rutier din beton, montat ca separator de sens, pe sect orul de drum DN 1, km 7+195 - km 8+000, în zona Pasajului Băneasa.
Înlocuirea acestui tip de separator de sensuri este necesară din cauza existenÈ›ei unor degradări accentuate la cel existent.
Pentru a reduce numărul de accidente soldate cu victime în urma pătrunderii pe contrasens, C.N.A.I.R. S.A. continuă activitatea demarată în anii anteriori de montare a parapetului rutier prefabricat
din beton, pentru atingerea obiectivului de diminuare a numărului de kilometri de drumuri fără separare fizică a sensurilor de circulaÈ›ie, prevăzut în Strategia NaÈ›ională de Siguranță Rutieră pentru perioada 2016-2020.
S-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU PROIECTAREA ȘI EXECUȚIA SECȚIUNII 5 A AUTOSTRĂZII SIBIU - PITEȘTI
În data de 11 mai 2020, C.N.A.I.R. S.A. a semnat contractul „Proiectare È™i ExecuÈ›ie Autostrada Sibiu – PiteÈ™ti, SecÈ›iunea 5, Curtea de ArgeÈ™ – PiteÈ™ti, km 92+600 - km 122+950” cu of ertantul câÈ™tigător Astaldi SpA (Italia).
Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fără TVA. Traseul SecÈ›iunii 5 este amplasat în judeÈ›ul ArgeÈ™ È™i are o lungime de 30,35 km.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 de luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare È™i 48 de luni pentru execuÈ›ia lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Astaldi SpA este de 120 de luni (10 ani).
Traseul acestei secÈ›iuni începe în zona localității Curtea de ArgeÈ™ È™i continuă paralel cu râul ArgeÈ™ până la actuala centură a Municipiului PiteÈ™ti.
Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lățime.
Principalele lucrări de artă constau în construcÈ›ia a 12 poduri, un viaduct, È™ase pasaje, trei noduri rutiere, un spaÈ›iu de servicii, un centru de întreÈ›inere È™i coordonare, o parcare de scurtă durată.
În data de 14.04.2019, C.N.A.I.R. S.A. a semnat contractual de proiectare È™i execuÈ›ie pentru SecÈ›iunea 1, Sibiu – BoiÈ›a, în lungime de 13,17 km. Pentru SecÈ›iunea 2, BoiÈ›a – Cornetu, (inclusiv SecÈ›iunea 1, Lot 2) în lungime de 31,33 km (din care SecÈ›iunea 2: 30,35 km È™i SecÈ›iunea 1, Lot 2: 0,98 km) sunt în curs investigaÈ›ii geotehnice suplimentare, cu finanÈ›are din asistenÈ›a tehnică acordată de către Ministerul Fondurilor Europene, urmând ca după efectuarea acestor studii, să se finalizeze documentaÈ›ia tehnică È™i să fie demarată procedura de atribuire a contractului de proiectare È™i execuÈ›ie. SecÈ›iunea 3, Cornetu - Tigveni, în lungime: 37,40 km, are ca termen estimat pentru lansarea procedurii de licitaÈ›ie a contractului de proiectare È™i execuÈ›ie sfârÈ™itul lunii iunie 2020.
Procedura de atribuire a contractului de proiectare È™i execuÈ›ie pentru SecÈ›iunea 4, Tigveni - Curtea de ArgeÈ™ va fi finalizată la sfârÈ™itul lunii mai 2020.
S-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU ELABORAREA STUDIULUI DE FEZABILITATE ȘI A PROIECTULUI TEHNIC NECESARE CONSTRUCȚIEI AUTOSTRĂZII BRAȘOV - BACĂU
În data de 22.05.2020, C.N.A.I.R. S.A. a semnat contractul de servicii „Elaborare Studiu de Fezabilitate È™i Proiect Tehnic de ExecuÈ›ie pentru Autostrada BraÈ™ov – Bacău”. Contractul în valoare de 20.093.359,86 lei, fără TVA a fost semnat cu Asocierea Search Corporation SRL & Primacons Group SRL.
Durata contractului este de 30 de luni, din care 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate, opt luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție, patru luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.
Sursa de finanțare: Fonduri Europene Nerambursabile.
ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ȘI PROIECT TEHNIC PENTRU DRUM DE MARE VITEZĂ PLOIEȘTI - BUZĂU
C.N.A.I.R. S.A., în calitate de Beneficiar È™i Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat în data de 22.05.2020 Actul AdiÈ›ional nr. 3, la Contractul de FinanÈ›are nr. 3/14.05.2018, pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate È™i Proiect Tehnic pentru Drum de mare viteză PloieÈ™ti – Buzău”, (cod SMIS 2014+115751).
Prin semnarea Actului Adițional nr. 3 se modifică la Condiții Generale următoarele articole importante:
• Articolul nr. 2 - Durata contractului È™i perioada de implementare a proiectului, alin (2) - „P erioada de implementare a Proiectului este de 38 de luni, respectiv între 12.11.2018 È™i 31.12.2021 la care se adaugă, dacă este cazul, È™i perioada de desf ășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de FinanÈ›are, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor”;
• Articolul nr. 3 - Valoarea totală a Contractului de FinanÈ›are È™i valoarea eligibilă, alin. (1) È™i alin. (2) se modifică È™i vor avea următorul cuprins:
- Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 15.774.442,24 lei;
- Valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, în procent de 85%, este de 11.381.835,51 lei;
- Valoarea cofinanțării, în procent de 15%, este de 2.008.559,21 lei.
Cod proiect: 11575.
Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.