Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

STRABENBAU - COMPANIE ROMÂNEASCĂ, MENTALITATE OCCIDENTALĂ

STRABENBAU - COMPANIE ROMÂNEASCĂ, MENTALITATE OCCIDENTALĂ

DeÈ™i după numele companiei pare că am plecat peste mări È™i țări pentru interviul acesta, Strabenbau Logistic este o companie 100% românească, specializată în construcÈ›ii rutiere (drumuri È™i poduri). Printre ultimele achiziÈ›ii făcute de societatea care activează în judeÈ›ul Prahova se numără opt camioane Mercedes-Benz, acesta fiind È™i motivul care ne-a determinat să iniÈ›iem discuÈ›ia cu reprezentanÈ›ii Strabenbau, pentru a înÈ›elege cât mai bine ce determină un utilizator să-È™i îndrepte atenÈ›ia către produsele companiei din Stuttgart.

Iar cum lucrurile capătă altă dimensiune atunci când le trăieÈ™ti pe viu È™i nu doar din spat ele unui e-mail, am făcut o plimbare până la Blejoi, la baza Strabenbau, pentru a vedea la lucru flota de camioane Mercedes-Benz deja existentă. Gazdă È™i ghid prin universul Strabenbau
ne-a fost domnul Andrei Colotelo, directorul general al companiei. Despre cum poÈ›i eficientiza destul de simplu bunul mers al unei firme, din punct de v edere al utilajelor folosite, dar È™i despre noua flotă Mercedes-Benz ce urmează să intre în serviciu, în cele ce urmează.

Roadstars: Domnule Colotelo, mulÈ›uminduvă pentru că ne-aÈ›i primit „acasă” spre a lua pulsul de la faÈ›a locului, am vrea să începem prin a face o scurtă prezentare a companiei Strabenbau. De unde numele?
Andrei Colotelo (Strabenbau): Strabenbau Logistic este o companie cu capital românesc în totalitate, înfiinÈ›ată în anul 2014, dar care a preluat activele unei alte companiei care exista încă din anul 1994. Practic, în afara unei mici schimbări la nivel de acÈ›ionariat, putem spune că
avem o experiență de 25 de ani pe piaÈ›a construcÈ›iilor rutiere din România. Ca cifră de afaceri, avem în ultima perioadă o valoare de 10-12 milioane de euro pe an. Pe lângă parcul propriu de camioane, maÈ™ini È™i utilaje pentru întreÈ›inerea drumurilor È™i a autostrăzilor, avem staÈ›ii
foarte performante pentru mixturi asfaltice sau betoane, echipamente È™i utilaje pentru deszăpezire sau întreÈ›inere a drumurilor pe timp de iarnă, dar È™i at eliere proprii de reparaÈ›ie. Pentru a răspunde È™i în privinÈ›a numelui, vreau să vă spun că nu este deloc întâmplătoare rezonanÈ›a saxonă. Èšinem foarte mult la calitatea serviciilor pe care le oferim È™i am considerat că acest lucru ar trebui să fie evident încă de la prima prezentare – de aici alegerea numelui „Strabenbau Logistics”.

RoadStars: Ne puteÈ›i face un scurt istoric, comprimat, al camioanelor pe care leaÈ›i utilizat? AÈ›i lucrat de la început cu Mercedes-Benz?
Andrei Colotelo: Voi fi foarte sincer È™i vă voi spune că la începuturi, ani buni, am lucrat cu alte camioane, de la alÈ›i producători. Nu aveam niciun Mercedes-Benz în curte. Doar că anumite aspecte observate în timp ne-au determinat să facem pasul È™i către această companie. Iar de la primele achiziÈ›ii am simÈ›it că lucrurile intră pe un anumit făgaÈ™, corect, aÈ™ spune, iar de acolo până la noua comandă pe care am efectuat-o – complet Mercedes-Benz – nu a mai fost decât un pas. În momentul de față, din cele 22 de camioane din curte, 6 sunt Mercedes-Benz, ultimele achiziÈ›ionate, dar aÈ™teptăm să ne vină o nouă flotă de 8 bucăți, toate Mercedes-Benz.

Roadstars: Puteți dezvolta cum s-a făcut pasul de la alte mărci la Mercedes-Benz?
Andrei Colotelo: Da, păi nu e un lucru secret. În 2012 urmăream să ne mărim parcul auto È™i aveam nevoie repede de două basculante noi, pentru proiectele pe care le desfășuram. În momentul acela aveam în curte doar camioane de la un alt producător, însă faptul că acesta nu avea nimic pe stoc ne-a trimis către cei de la Mercedes-Benz Trucks. Cum poate că nimic nu este întâmplător în viață, am avut un ciclu de utilizare foarte bun pentru cele două basculante Actros 3, fără probleme de ordin tehnic È™i cu servicii post-cumpărare foarte bune. Când a fost să tragem linie È™i să facem o comparaÈ›ie raÈ›ională, am înÈ›eles că următoarea comandă va fi tot către Mercedes-Benz Trucks. AÈ™a am intrat în posesia celor 6 camioane Arocs pe care le avem acum, iar continuitatea vine din comanda pe care o aÈ™teptăm să fie livrată.

Roadstars: Dacă nu este secret, ne puteÈ›i da un exemplu de motiv solid care v-a făcut să înclinaÈ›i balanÈ›a către Mercedes-Benz?
Andrei Colotelo: Nu poate fi secret, pentru că nu suntem singurii care am întâmpinat probleme la acest capitol. Cu alte două mărci pe care le-am avut în parcul nostru am întâmpinat probleme la unitățile AdBlue. La una s-au găsit soluÈ›ii, la una nu. Iar asta s-a tradus prin zile (È™i nu puÈ›ine!) în care am È›inut utilaje trase pe dreapta, în condiÈ›iile în care aveam angajamente în desfășurare. Cu cele 6 basculante Arocs nu am avut nicio problemă de acest fel, iar la nivelul de seriozitate pe care dorim să îl oferim contractorilor Strabenbau, contează.

Roadstars: AÈ›i amintit de un lot nou de vehicule ce urmează să intre în serviciul
Strabenbau Logistics. Ne puteți da niște detalii despre el?
Andrei Colotelo: Desigur. Vom avea în curând 8 camioane Mercedes-Benz Arocs noi, pentru că mizăm în afacerea noastră doar pe utilaje achiziÈ›ionate de noi. Este vorba despre 5 basculante Arocs (4142 K) 8x4/4, BG13, cu benă Schmitz È™i cabină medie, cu pat, 1 pompă malaxor Arocs (4143 B) 8x4/4, BG11, cu suprastructură CIFA È™i cabină simplă È™i 2 betoniere Arocs (4140 B) 8x4/4, BG11 (cabină simplă).

Roadstars: Este interesantă filosofia aceasta, de a apela doar la camioane noi. De ce ați ajuns la această concluzie?
Andrei Colotelo: Îmi permit să completez aici È™i să vă spun că nu doar camioanele noastre sunt noi, ci È™i restul utilajelor companiei sau din baza noastră. StaÈ›iile de asfalt È™i de ciment sunt noi, frezele, utilajele pentru asfaltare, toate au sub 3 ani vechime. La camioane È™i celelalte vehicule la fel, le È›inem în serviciu maximum 5 ani. De ce? Este simplu. Pentru că putem obÈ›ine costuri corecte de utilizare, putem evita investiÈ›iile inutile în reparaÈ›ii È™i putem oferi calitate. ÎntreÈ›inut exemplar, un camion va funcÈ›iona fără probleme în primul ciclu de viață, apoi va fi vândut È™i va lăsa locul unui alt vehicul nou. Sigur, acest lucru, investiÈ›iile pe care le facem, se pot observa È™i în costurile (atenÈ›ie, reale!) pe care le stabilim pentru licitaÈ›iile la care participăm. Uneori vin companii cu oferte superioare din punct de vedere financiar, iar de cele mai multe ori explicaÈ›ia vine tocmai din logistica de care dispun acestea. Au existat È™i cazuri în care oferta mai ieftină a câÈ™tigat, dar compania respectivă nu a avut puterea sau echiparea
să ducă la bun sfârÈ™it contractul. Noi avem o viziune mai sănătoasă din acest punct de vedere. Practic, utilajele È™i vehiculele noi ne fac nouă viaÈ›a mai uÈ™oară, în primul rând.

Roadstars: Probabil că și angajaților dumneavoastră le face plăcere să lucreze cu utilaje noi...
Andrei Colotelo: Desigur. Când ai la dispoziÈ›ie un camion, de exmplu, de maximmaxim 5 ani, nu poÈ›i fi nemulÈ›umit. Încercăm ca pentru angajaÈ›ii noÈ™tri să creăm condiÈ›ii de muncă bune, să È™tim că sunt trataÈ›i cum trebuie. Avem, în acelaÈ™i timp, pretenÈ›ii de la ei. Nu acceptăm È™i nu trecem cu vederea peste anumite aspecte. Și ca să dau un exemplu despre cum avem grijă de imaginea noastră, aÈ™ vrea doar să amintesc că niciun camion nu pleacă murdar din bază, într-o zi de lucru, indiferent de sarcina pe care urmează să o îndeplinească. Toate sunt spălate È™i curățate în prealabil.

Industry

Recent Posts:

În toamna acestui an compania Chrono Flex a inaugurat oficial noul său sediu în România, marcând un moment important în extinderea sa pe piaÈ›a est-europeană. Chrono Flex, recunoscută la nivel internaÈ›ional pentru soluÈ›iile sale inovatoare în domeniul reparaÈ...


Citeste mai mult

Schimbările climatice ce pun presiune pe infrastructura invechită a oraÈ™elor, precum È™i creÈ™terea numărului de locuitori - sunt cele mai mari două provocări cu care se confruntă operatorii reÈ›elelor edilitare în ultimii ani. OraÈ™ele poloneze, în special cele mai mari, au colec...


Citeste mai mult

ATP Trucks continuă să se dezvolte prin extinderea gamei de produse, iar sub brandul Stamer,  inginerii companiei proiectează È™i realizează suprastructuri È™i semiremorci basculabile  la standarde înalte, direct în fabrica din Baia Mare.Printre cele mai recente realizări ...


Citeste mai mult

Un tiltrotator este un ataÈ™ament hidraulic È™i în acelaÈ™i timp o extensie a braÈ›ului excavatoarelor, care se poate roti la 360 grade È™i se poate înclina față de verticală cu până la 40 grade stânga/dreapta, el putându-se monta direct la capătul braÈ›ului sau fo...


Citeste mai mult