Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Industry

STRABENBAU - COMPANIE ROMÂNEASCĂ, MENTALITATE OCCIDENTALĂ

STRABENBAU - COMPANIE ROMÂNEASCĂ, MENTALITATE OCCIDENTALĂ

Deși după numele companiei pare că am plecat peste mări și țări pentru interviul acesta, Strabenbau Logistic este o companie 100% românească, specializată în construcții rutiere (drumuri și poduri). Printre ultimele achiziții făcute de societatea care activează în județul Prahova se numără opt camioane Mercedes-Benz, acesta fiind și motivul care ne-a determinat să inițiem discuția cu reprezentanții Strabenbau, pentru a înțelege cât mai bine ce determină un utilizator să-și îndrepte atenția către produsele companiei din Stuttgart.

Iar cum lucrurile capătă altă dimensiune atunci când le trăiești pe viu și nu doar din spat ele unui e-mail, am făcut o plimbare până la Blejoi, la baza Strabenbau, pentru a vedea la lucru flota de camioane Mercedes-Benz deja existentă. Gazdă și ghid prin universul Strabenbau
ne-a fost domnul Andrei Colotelo, directorul general al companiei. Despre cum poți eficientiza destul de simplu bunul mers al unei firme, din punct de v edere al utilajelor folosite, dar și despre noua flotă Mercedes-Benz ce urmează să intre în serviciu, în cele ce urmează.

Roadstars: Domnule Colotelo, mulțuminduvă pentru că ne-ați primit „acasă” spre a lua pulsul de la fața locului, am vrea să începem prin a face o scurtă prezentare a companiei Strabenbau. De unde numele?
Andrei Colotelo (Strabenbau): Strabenbau Logistic este o companie cu capital românesc în totalitate, înființată în anul 2014, dar care a preluat activele unei alte companiei care exista încă din anul 1994. Practic, în afara unei mici schimbări la nivel de acționariat, putem spune că
avem o experiență de 25 de ani pe piața construcțiilor rutiere din România. Ca cifră de afaceri, avem în ultima perioadă o valoare de 10-12 milioane de euro pe an. Pe lângă parcul propriu de camioane, mașini și utilaje pentru întreținerea drumurilor și a autostrăzilor, avem stații
foarte performante pentru mixturi asfaltice sau betoane, echipamente și utilaje pentru deszăpezire sau întreținere a drumurilor pe timp de iarnă, dar și at eliere proprii de reparație. Pentru a răspunde și în privința numelui, vreau să vă spun că nu este deloc întâmplătoare rezonanța saxonă. Ținem foarte mult la calitatea serviciilor pe care le oferim și am considerat că acest lucru ar trebui să fie evident încă de la prima prezentare – de aici alegerea numelui „Strabenbau Logistics”.

RoadStars: Ne puteți face un scurt istoric, comprimat, al camioanelor pe care leați utilizat? Ați lucrat de la început cu Mercedes-Benz?
Andrei Colotelo: Voi fi foarte sincer și vă voi spune că la începuturi, ani buni, am lucrat cu alte camioane, de la alți producători. Nu aveam niciun Mercedes-Benz în curte. Doar că anumite aspecte observate în timp ne-au determinat să facem pasul și către această companie. Iar de la primele achiziții am simțit că lucrurile intră pe un anumit făgaș, corect, aș spune, iar de acolo până la noua comandă pe care am efectuat-o – complet Mercedes-Benz – nu a mai fost decât un pas. În momentul de față, din cele 22 de camioane din curte, 6 sunt Mercedes-Benz, ultimele achiziționate, dar așteptăm să ne vină o nouă flotă de 8 bucăți, toate Mercedes-Benz.

Roadstars: Puteți dezvolta cum s-a făcut pasul de la alte mărci la Mercedes-Benz?
Andrei Colotelo: Da, păi nu e un lucru secret. În 2012 urmăream să ne mărim parcul auto și aveam nevoie repede de două basculante noi, pentru proiectele pe care le desfășuram. În momentul acela aveam în curte doar camioane de la un alt producător, însă faptul că acesta nu avea nimic pe stoc ne-a trimis către cei de la Mercedes-Benz Trucks. Cum poate că nimic nu este întâmplător în viață, am avut un ciclu de utilizare foarte bun pentru cele două basculante Actros 3, fără probleme de ordin tehnic și cu servicii post-cumpărare foarte bune. Când a fost să tragem linie și să facem o comparație rațională, am înțeles că următoarea comandă va fi tot către Mercedes-Benz Trucks. Așa am intrat în posesia celor 6 camioane Arocs pe care le avem acum, iar continuitatea vine din comanda pe care o așteptăm să fie livrată.

Roadstars: Dacă nu este secret, ne puteți da un exemplu de motiv solid care v-a făcut să înclinați balanța către Mercedes-Benz?
Andrei Colotelo: Nu poate fi secret, pentru că nu suntem singurii care am întâmpinat probleme la acest capitol. Cu alte două mărci pe care le-am avut în parcul nostru am întâmpinat probleme la unitățile AdBlue. La una s-au găsit soluții, la una nu. Iar asta s-a tradus prin zile (și nu puține!) în care am ținut utilaje trase pe dreapta, în condițiile în care aveam angajamente în desfășurare. Cu cele 6 basculante Arocs nu am avut nicio problemă de acest fel, iar la nivelul de seriozitate pe care dorim să îl oferim contractorilor Strabenbau, contează.

Roadstars: Ați amintit de un lot nou de vehicule ce urmează să intre în serviciul
Strabenbau Logistics. Ne puteți da niște detalii despre el?
Andrei Colotelo: Desigur. Vom avea în curând 8 camioane Mercedes-Benz Arocs noi, pentru că mizăm în afacerea noastră doar pe utilaje achiziționate de noi. Este vorba despre 5 basculante Arocs (4142 K) 8x4/4, BG13, cu benă Schmitz și cabină medie, cu pat, 1 pompă malaxor Arocs (4143 B) 8x4/4, BG11, cu suprastructură CIFA și cabină simplă și 2 betoniere Arocs (4140 B) 8x4/4, BG11 (cabină simplă).

Roadstars: Este interesantă filosofia aceasta, de a apela doar la camioane noi. De ce ați ajuns la această concluzie?
Andrei Colotelo: Îmi permit să completez aici și să vă spun că nu doar camioanele noastre sunt noi, ci și restul utilajelor companiei sau din baza noastră. Stațiile de asfalt și de ciment sunt noi, frezele, utilajele pentru asfaltare, toate au sub 3 ani vechime. La camioane și celelalte vehicule la fel, le ținem în serviciu maximum 5 ani. De ce? Este simplu. Pentru că putem obține costuri corecte de utilizare, putem evita investițiile inutile în reparații și putem oferi calitate. Întreținut exemplar, un camion va funcționa fără probleme în primul ciclu de viață, apoi va fi vândut și va lăsa locul unui alt vehicul nou. Sigur, acest lucru, investițiile pe care le facem, se pot observa și în costurile (atenție, reale!) pe care le stabilim pentru licitațiile la care participăm. Uneori vin companii cu oferte superioare din punct de vedere financiar, iar de cele mai multe ori explicația vine tocmai din logistica de care dispun acestea. Au existat și cazuri în care oferta mai ieftină a câștigat, dar compania respectivă nu a avut puterea sau echiparea
să ducă la bun sfârșit contractul. Noi avem o viziune mai sănătoasă din acest punct de vedere. Practic, utilajele și vehiculele noi ne fac nouă viața mai ușoară, în primul rând.

Roadstars: Probabil că și angajaților dumneavoastră le face plăcere să lucreze cu utilaje noi...
Andrei Colotelo: Desigur. Când ai la dispoziție un camion, de exmplu, de maximmaxim 5 ani, nu poți fi nemulțumit. Încercăm ca pentru angajații noștri să creăm condiții de muncă bune, să știm că sunt tratați cum trebuie. Avem, în același timp, pretenții de la ei. Nu acceptăm și nu trecem cu vederea peste anumite aspecte. Și ca să dau un exemplu despre cum avem grijă de imaginea noastră, aș vrea doar să amintesc că niciun camion nu pleacă murdar din bază, într-o zi de lucru, indiferent de sarcina pe care urmează să o îndeplinească. Toate sunt spălate și curățate în prealabil.

Industry

Recent Posts:

Cu o tradiţie de peste 28 de ani, AIC Trucks dezvoltă permanent serviciile integrate pe care le oferă,bdovedind că este permanent aproape de client, reușind nu numai să asigure servicii de calitate de vânzare camioane noi sau uzate, respectiv de întreţinere și reparaţii, dar și...


Citeste mai mult

Mike Gidaspow, vicepreședinte al departamentului de produse, servicii și soluții Komatsu, și-a făcut timp pentru a discuta la începutul anului cu o echipă de jurnaliști de la „Equipment Today” despre industria construcțiilor, reflectând asupra anului 2023 și privind ...


Citeste mai mult

Companiile care reciclează asfaltul vechi creează noi surse de venit.Această industrie se confruntă cu numeroase provocări, cum ar fi costurile ridicate de îndepărtare a pavajului și de transport a materialului, în condițiile în care se asigură în același timp prote...


Citeste mai mult

Bianchi Casseforme, prin dealer exclusiv Gabor Concrete, își afirmă din nou prezența în România prin furnizarea de standuri autoportante pentru construcția de grinzi ‘’I’’ pentru poduri și două utilaje Speedy pentru distribuția betonului.Sediul PORR C...


Citeste mai mult