În orice proiect de infrastructură, fie că vorbim despre construcția de autostrăzi, fie de întreținerea drumurilor deja existente, performanța echipamentelor și utilajelor folosite contribuie semnificativ la succesul proiectului. Producătorul german Meiller propune o gamă extrem de variată de suprastructuri basculabile, adaptabile oricăror cerințe din șantierele de construcții. Începând cu anul 2011 suprastructurile Meiller sunt comercializate în România exclusiv de CTE Trailers. Cu o abordare extrem de flexibilă și adaptabilă cerințelor clienților, CTE Trailers a reușit să se impună în scurt timp ca lider de piață pe acest segment.
Compania CTE Trailers a început activitatea de carosare de suprastructuri basculabile Meiller la finalul anului 2014, și este partenerul principal al producătorilor de autoșasiuri: MAN, VOLVO, SCANIA, MERCEDES. Gama Meiller cuprinde suprastructuri basculabile începând de la 2 axe și ajunge până la 5 axe, bene basculabile pe spate și pe 3 părți, remorci și semiremorci basculabile de diferite volume care pot fi carosate pe majoritatea producătorilor de camioane.
“Avem o capacitate de carosare de 250 de bene/an. Echipa din departamentul de carosare este formată din 6 oameni în atelier. Pe lângă bene, pentru domeniul de construcții avem și cârligele de la Meiller, AbrollKipper și AbsetzKipper. De asemenea, efectuăm și montaje pentru macaralele Penz și Atlas care se pot monta fie cu o benă basculabilă, fie cu o suprastructură cu obloane în cazul în care se dorește transportul paleților. Fiecare carosare și fiecare cerere este custom-made. Dacă avem mai multe cereri identice este doar pentru că un anumit client ne cere acest lucru, în general carosările se fac customizat, noi efectuăm toate verificările pentru ca suprastructura să fie potrivită pe camionul pe care se dorește montarea. Cu fiecare producător de camion există un proiect separat astfel încât carosarea să se potrivească perfect pe camion din toate punctele de vedere”, ne-a declarat Adrian Anghelea, Director Departament Carosări.
Ca partener acreditat ai celor mai importanți producători de autoșasiuri, CTE Trailers este lider de piață pe acest segment. Cu fiecare producător în parte există două canale de abordare, o dată sunt mașinile pe care le realizează pe stocul comun, unde se stabilesc de comun acord specificațiile camionului și ale benei pentru a av ea mașini cu livrare rapidă pentru clienți grăbiți. A doua abordare este varianta customizată pentru un client apart e, începând cu specificația tehnică, volumul, culoare, alte accesorii pe care le dorește pe mașina respectivă. Mulți dintre clienți doresc ca pe lângă bena basculabilă să existe și o pregătire hidraulică pentru instalațiile de iarnă, placă pentru plug și pr egătirea în cabină a comenzilor pentru acționare plug și sărăriță pe perioadă de iarnă, sau mătură frontală și bazin împrăștietor de apă pe perioada verii.
“În contextul actual am înregistrat o scădere cauzată de blocajul livrărilor la producătorii de camioane. Meiller nu a oprit producția și a mers mai departe, doar am amânat puțin ieșirea din producție a benelor astfel încât să încercăm să ne sincronizăm cu disponibilitatea șasiurilor. Cât timp nu au fost șasiuri noi am efectuat premontaje, astfel încât în momentul în care au venit șasiurile a durat foarte puțin montajul”, a declarat Adrian Anghelea, Director Departament Carosări.
SUPRASTRUCTURA BASCULABILĂ PE 3 PĂRȚI + REMORCA BASCULABILĂ 3 PĂRȚI DE LA MEILLER VS CAP TRACTOR CU SEMIREMORCĂ
În România a început să ia amploare interesul pentru suprastructurile basculabile pe 3 părți pe șasiuri cu 2 axe sau cu 3 axe. Utilitatea și zona de lucru este cea urbană în special pentru lucrări de întreținere sau construcții noi în interiorul orașului, unde fiind mai mici sunt mult mai ușor de manevrat, dar și pentru zona de autostrăzi acolo fiind preferate camioanele cu 3 axe, bene basculabile pe 3 părți care trag și o remorcă basculabilă pe 3 părți. Avantajul la o combinație de camion + remorcă față de un cap tractor cu semiremorcă este că o dată ai un volum mai mare pe combinație, o manevrabilitate crescută, poți eficientiza transporturile mult mai bine pentru că poți încărca în camion un tip de marfă și în remorcă un alt tip de marfă. În cazul în care nu ai de transportat foarte mult, atunci poți merge doar cu camionul, ceea ce e economisește combustibil și reduce gradul de uzură al anvelopelor. Mai mult decât atât, în camionul cu remorcă care are bena basculabilă pe 3 părți, benă ce este rectangulară, poți încărca și altfel de marfă decât vrac, sub formă paletizată sau în saci. Costurile de achiziție se amortizează ușor
prin utilizarea eficientă.
AVANTAJE PENTRU COMBINAȚIA DE CAMION 6X4 BENĂ BASCULABILĂ 3 PĂRȚI ȘI REMORCA BASCULABILĂ 3 PĂRȚI
• Volum în combinație - cca 26 mc;
• Posibilitatea de a decupla remorca (pentru transport de cantități mai mici sau pentru lucrări în zone unde e nevoie de manevrabilitate mai bună);
• Posibilitatea de a transporta în același timp cel puțin două tipuri de mărfuri;
• Posibilitatea de a încărca și mărfuri pe paleți (euro-paleți sau paleți atipici) sau mărfuri non-vrac;
• Basculare 3 părți.
“La CTE Trailers încercăm să facem mereu o vânzare consultativă către clienți pentru a găsi o soluție optimă și profitabilă pe termen mediu și lung pentru ei. Sunt clienți profesioniști care știu exact ce își doresc, însă în cele mai mult situații consultăm clienții pentru o face achiziția potrivită. Discuțiile merg în detalii maxime, noi putem customiza pentru tipul lui de business, pentru șoferul lui, pentru plăcerea lui vizuală. În general trendul este de basculantă semirotundă half-pipe, suprastructură pe șasiu cu 4 axe, 80% din vânzări sunt pe acest tip de basculantă.” a completat Adrian Anghelea, Director Departament Carosări.
Meiller are probabil cea mai bună benă de construcții care există pe piaț ă, acest lucru este recunoscut atât de clienți cât și de producătorii de autoșasiuri. Din punct de v edere tehnic sunt foarte puține lucruri de schimbat la ac eastă benă, este foarte puternică și foarte solidă cu o gr eutate proprie optimă, singurul aspect la c are Meiller a lucrat în ultimii ani es te eficientizarea costurilor astfel încât și prețul să se poată adapta unei situații noi pe piaț ă și el să fie unul c ompetitiv cu prețul altor producători est europeni sau vestici.
“Nu am avut nicio benă c are sa vină înapoi de la client sau de la producătorul de aut oșasiu cu reclamații. Faptul că nu av em nicio reclamație pentru c arosările pe c are le-am făcut începând de la c ele de bușteni până la macarale de reciclare și construcții, este un element de mândrie pentru noi. Departamentul de carosări a fost gândit cu int enția de a avea o mini-producție în România și de a o dezv olta în viit or, spre a of eri și un serviciu local foarte bun și c alitativ pentru partenerii noștri de aut oșasiuri care căutau parteneri locali serioși. Pentru anul acesta ne-am propus 200 de unități carosate, probabil vom încheia anul cu 160 de unități. Piața de construcții nu a scăzut, cererea a fost în continuare, problema a fost oprirea fabricilor de camioane care ne-au intârziat comenzile. Vom încerca să recuperăm pe trimestrul 3, deja producătorii de camioane sunt cu termene de livrare septembrie-octombrie.” - ADRIAN ANGHELEA DIRECTOR DEPARTAMENT CAROSĂRI
Pentru client este un mare avantaj să știe că poată să vină direct în curtea noastră și are cu cine să discute, că poate să customizeze și să urmărescă procesul de montaj și de construcție” - Dana Manns, Managing Partner CTE Trailers.