Sustenabilitatea este un domeniu cheie pentru dif eritele părți interesate și industrii implicate. Comisia Europeană a prezentat în decembrie 2019 Pactul verde european, care vizează ca Europa să devină primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050 și s ă includă un obiectiv principal ambițios de reducere a emisiilor nete de noxe cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990.
În industria transporturilor, sustenabilitatea este o problemă importantă. Suntem cu toții conștienți de importanța sa și știm că în Europa investitorii, clienții și guvernele încurajează industria să facă tot ce poate pentru a opera într-un mod mai ecologic.
Din acest motiv, în luna septembrie 2021, Goodyear a efectuat un sondaj de opinie la nivel european cu privire la situația cotidiană din spatele titlurilor de sustenabilitate și pentru a vedea ce se întâmplă în industrie și ce acțiuni se întreprind cu adevărat pentru a face diferența. În total, 985 companii din 36 de țări europene printre care si România, au participat la acest sondaj, oferindu-ne o perspectivă fascinantă asupra modului în care acestea privesc sustenabilitatea. Goodyear a lucrat, de asemenea, în parteneriat cu organizația nonprofit TreeNation, care a plantat câte un copac pentru fiecare răspuns primit, prin urmare am contribuit și la protecția mediului înconjurător.
Primul obiectiv a fost evaluarea modului în care companiile de transport privesc sustenabilitatea. Încurajator, 3 din 4 flote au recunoscut-o ca fiind o problemă importantă sau foarte importantă, flotele mai mari conferindu-i mai multă greutate decât companiile mai mici. Jumătate din flotele chestionate au declarat că durabilitatea este o parte intrinsecă a valorilor companiei lor, dar este, de asemenea, interesant de menționat că o companie din trei a văzut îmbunătățirile durabilității ca pe un mijloc de reducere a costurilor de operare. Aceasta este o dovadă clară că măsurile de mediu trebuie să se potrivească cu presiunile comerciale de zi cu zi ale conducerii unei afaceri.
O parte cheie a provocării privind durabilitatea este cea a măsurării și cunoașterii. 40% dintre respondenți au spus că au definit obiective de durabilitate, iar alți 38% au afirmat că vor face acest lucru în termen de un an. 80% din flotele din România au declarat că sunt la curent cu legislația curentă și viitoare privind mediul; încă o dată, flotele mai mari au raportat niveluri mai ridicate de expertiză în acest domeniu.
A fost încurajator să observăm că flotele au raportat o gamă largă de măsuri, inclusiv utilizarea anvelopelor reșapate, trenuri de antrenare alternative (de exemplu, electrice), utilizarea vehiculelor de capacitate mai mare, soluții telematice și instruire a șoferilor pentru îmbunătățirea eficienței consumului de combustibilul și, prin urmare, să reducă emisiile. Principalele și cele mai frecvente acțiuni întreprinse au fost însă reînnoirea parcului auto (68%) și utilizarea anvelopelor cu consum redus de combustibil (60%).
Flotele au argumentat, de asemenea, motivele pentru și împotriva punerii în aplicare a acestor măsuri. Mai mult de 70% din respondeți au menționat că stimulentele financiare, cum ar fi reducerile fiscale au fost un factor puternic pentru sustenabilitate. Majoritatea respondeților au confirmat faptul că cel mai mare obstacol în adoptarea de măsuri sustenabile și durabile îl reprezintă costul prea mare (60%) sau complexitatea adăugată activităților zilnice (45%).
Follow us
Aboneaza-te la newsleter
Industry
SUSTENABILITATEA ÎNTÂLNEȘTE REALITATEA ÎN INDUSTRIA DE TRANSPORT
Recent Posts:
Într-un colț din nord-estul Statelor Unite, și anume în Auburn, Massachusetts, descoperim o afacere de lungă durată care este profund legată și înrădăcinată în zonă: R.H. White Construction, care are peste un secol de istorie la care să privească în urmă, e...
Citeste mai mult
Domeniul anvelopelor pentru stivuitoare și al aplicațiilor de manipulare a materialelor este în continuă evoluție, determinat de cerințele din ce în ce mai exigente ale mediilor industriale moderne. La fel cum fabricile, depozitele și facilitățile logistice au evoluat prin automa...
Citeste mai mult
O prezență deosebit de semnificativă și izbitoare va fi cea a BKT la aceastănouă ediție a The Tire Cologne, expoziția internațională de anvelope care oferă o imagine deansamblu cuprinzătoare a întregului sector, care își va deschide porțile în perioada 4-6 iunie.Acest...
Citeste mai mult
Prestigiosul premiu Caterpillar recunoaște dedicarea și angajamentul multinaționalei indiene pentru anul 2023-24, reafirmând realizările anterioare din 2022-23 BKT, o companie multinațională indiană și lider în segmentul global de anvelope Off-Highway demonstrează în cont...
Citeste mai mult